Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Toppie

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » ma jan 20, 2025 7:26 pm

Regeer niet :smallgrin.gif:

T82

Bericht door T82 » ma jan 20, 2025 9:31 pm

columbus schreef:
ma jan 20, 2025 7:18 pm
Het is weer creatieve armoede. Regeer, kom op. Moest weg omdat hij simpelweg niet goed genoeg was en dat nog steeds is. Bij Twente zit hij ook geregeld op de bank en hij echt de een vaste waarde.
16 van de 19 wedstrijden basis en 3 keer ingevallen. Geen wedstrijd gemist.

columbus

Bericht door columbus » ma jan 20, 2025 9:45 pm

Ah. Dan was het toeval dat hij afgelopen weekend tegen NAC op de bank zat. Neemt niet weg dat ik het weer een bijzondere move zou vinden. Ben dan toch benieuwd hoe zo’n proces loopt, van die miljoenen voetballers bij Regeer uitkomen die je eerst niet goed genoeg vond en ook nog eens op een andere positie speelt

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2025 9:55 pm

Het oordeel dat hij mocht vertrekken is gemaakt door andere mensen.

Wat zijn positie betreft. Twente en Ajax spelen anders. De rol zoals Rensch die uitvoert ligt voor een aardig deel ook op het middenveld. Als ik dan wat formaties van Twente bekijk krijg ik de indruk dat hij ongeveer dezelfde zone van het veld zal bespelen. Nu vereenvoudig ik het natuurlijk wel behoorlijk. De beide teams spelen gewoon in een andere formatie.
Nil volentibus arduum

T82

Bericht door T82 » ma jan 20, 2025 10:00 pm

columbus schreef:
ma jan 20, 2025 9:45 pm
Ah. Dan was het toeval dat hij afgelopen weekend tegen NAC op de bank zat.
Extra reden om hem de volgende keer weer op te stellen, mocht hij nog bij Twente zitten. Ze misten hem wel een beetje denk ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2025 10:56 pm

Op basis van de beschrijving die ik lees over Vagiannidis lijken dit overigens wel echt twee verschillende kandidaten te zijn. Daar kijk ik dan wel weer van op. Ik zou verwachten dat je een bepaald type speler zoekt.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 8:44 am

Onbegrip over transfernieuws Ajax: 'Francesco Farioli ziet het niet in hem zitten'

Francesco Farioli staat niet te springen om Youri Regeer (21) als vervanger van de naar AS Roma vertrekkende Devyne Rensch (21) aan de selectie van Ajax toe te voegen, zo beweert journalist Cristian Willaert in de dagelijkse podcast Tekengeld van ESPN.

“Regeer heeft in de jeugd bij Ajax zowel op het middenveld als rechtsback gespeeld, maar heeft zich bij Twente echt ontwikkeld als middenvelder. Dat is echt zijn positie. Aan het begin van het seizoen heeft hij een paar wedstrijden als rechtsback gespeeld en dat ging niet goed”, oordeelt Willaert.

De journalist komt vervolgens met bijzondere informatie. “Wat ik gehoord heb is dat Farioli het eigenlijk niet in Regeer ziet zitten, als alternatief op rechtsback. Dan moet je je als speler afvragen of je naar Ajax wil komen als je weet dat jouw trainer dat helemaal niet ziet zitten.”

Ook Regeer zelf twijfelt volgens Willaert. “Hij is nog niet overtuigd. Ze zijn aan het onderhandelen, dus er moeten openingen zijn, maar het blijft opmerkelijk.” De journalist herhaalt meermaals dat Farioli het niet ziet zitten in Regeer als rechtsback.

Ajax verkocht Regeer in de zomer van 2023 voor 900.000 euro aan Twente. De Amsterdamse club wilde de jeugdinternational nog niet volledig uit handen geven, waardoor een terugkoopoptie werd bedongen.

Regeer tekende tot medio 2027 in de Grolsch Veste, maar Ajax kan hem voor 5 miljoen euro terughalen naar Amsterdam. Volgens De Telegraaf richt Ajax door het naderende vertrek van Rensch nu alle pijlen op een winterse terugkeer.

Sinds zijn transfer naar Twente speelde Regeer al 65 officiële duels namens de Europa League-deelnemer. In Enschede staat de teller op twee doelpunten en vijf assists namens de Tukkers.
Kroes gaat dit twijfelaartje natuurlijk halen en Farioli's selectie verzwakken i.p.v. versterken.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di jan 21, 2025 8:48 am

wimpey schreef:
di jan 21, 2025 8:44 am
Onbegrip over transfernieuws Ajax: 'Francesco Farioli ziet het niet in hem zitten'

Francesco Farioli staat niet te springen om Youri Regeer (21) als vervanger van de naar AS Roma vertrekkende Devyne Rensch (21) aan de selectie van Ajax toe te voegen, zo beweert journalist Cristian Willaert in de dagelijkse podcast Tekengeld van ESPN.

“Regeer heeft in de jeugd bij Ajax zowel op het middenveld als rechtsback gespeeld, maar heeft zich bij Twente echt ontwikkeld als middenvelder. Dat is echt zijn positie. Aan het begin van het seizoen heeft hij een paar wedstrijden als rechtsback gespeeld en dat ging niet goed”, oordeelt Willaert.

De journalist komt vervolgens met bijzondere informatie. “Wat ik gehoord heb is dat Farioli het eigenlijk niet in Regeer ziet zitten, als alternatief op rechtsback. Dan moet je je als speler afvragen of je naar Ajax wil komen als je weet dat jouw trainer dat helemaal niet ziet zitten.”

Ook Regeer zelf twijfelt volgens Willaert. “Hij is nog niet overtuigd. Ze zijn aan het onderhandelen, dus er moeten openingen zijn, maar het blijft opmerkelijk.” De journalist herhaalt meermaals dat Farioli het niet ziet zitten in Regeer als rechtsback.

Ajax verkocht Regeer in de zomer van 2023 voor 900.000 euro aan Twente. De Amsterdamse club wilde de jeugdinternational nog niet volledig uit handen geven, waardoor een terugkoopoptie werd bedongen.

Regeer tekende tot medio 2027 in de Grolsch Veste, maar Ajax kan hem voor 5 miljoen euro terughalen naar Amsterdam. Volgens De Telegraaf richt Ajax door het naderende vertrek van Rensch nu alle pijlen op een winterse terugkeer.

Sinds zijn transfer naar Twente speelde Regeer al 65 officiële duels namens de Europa League-deelnemer. In Enschede staat de teller op twee doelpunten en vijf assists namens de Tukkers.
Kroes gaat dit twijfelaartje natuurlijk halen en Farioli's selectie verzwakken i.p.v. versterken.
Uit eerste hand, Ajax heeft geen beste beurt gemaakt bij Regeer. Sommige mensen kwamen niet eens opdagen voor een gesprek en de anderen kwamen (veel) te laat.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 9:10 am

Paul1985 schreef:
di jan 21, 2025 8:48 am
Uit eerste hand, Ajax heeft geen beste beurt gemaakt bij Regeer. Sommige mensen kwamen niet eens opdagen voor een gesprek en de anderen kwamen (veel) te laat.
Schandalig. Stel amateurs o.l.v. die kale amateur-smurf. Beursgenoteerde onderneming he. :excited.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 21, 2025 9:28 am

Sommige mensen kwamen niet eens opdagen voor een gesprek en de anderen kwamen (veel) te laat.
Met hoeveel mensen kwamen ze dan? :confused.gif:

Raar verhaal, verklaar je nader...

Ik snap Regeer wel: midden in het seizoen weg bij Twente in ruil voor een onzekere toekomst.

DelToro

Bericht door DelToro » di jan 21, 2025 10:18 am

Nu ook berichten op Twitter dat Regeer en Ajax eruit zijn.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di jan 21, 2025 10:28 am

Yopii schreef:
di jan 21, 2025 9:28 am
Sommige mensen kwamen niet eens opdagen voor een gesprek en de anderen kwamen (veel) te laat.
Met hoeveel mensen kwamen ze dan? :confused.gif:

Raar verhaal, verklaar je nader...

Ik snap Regeer wel: midden in het seizoen weg bij Twente in ruil voor een onzekere toekomst.
Kroes en Beuker waren er wel. Plus Regeer en zaakwaarnemer. Zijn er wel uitgekomen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 10:48 am

Paul, heeft Ajax iets aan Regeer (als rechtsback)?

Op voorhand vind ik het weer een transfer van niks. Een typische Kroes-actie ook.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 21, 2025 10:59 am

Farioli wil hem ook niet als back… Wat komt hij dan doen?
IK GELOOF!!!!!!

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di jan 21, 2025 11:04 am

wimpey schreef:
di jan 21, 2025 10:48 am
Paul, heeft Ajax iets aan Regeer (als rechtsback)?

Op voorhand vind ik het weer een transfer van niks. Een typische Kroes-actie ook.
Kwam bij ons als rechtsback niet uit de verf.
Kan ontegenzeglijk voetballen, je ziet dat er technisch weinig aan mankeert. Verdedigend niet van onder de indruk.

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 21, 2025 11:15 am

wimpey schreef:
di jan 21, 2025 9:10 am
Paul1985 schreef:
di jan 21, 2025 8:48 am
Schandalig. Stel amateurs o.l.v. die kale amateur-smurf. Beursgenoteerde onderneming he. :excited.gif:
Niet zo ingewikkeld: Yalsin Sarica, de zaakwaarnemer van Regeer, was jarenlang de collega van Kroes bij SEG.

Inventief scouten, noemen ze dat. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 1:59 pm

Verdeeldheid binnen Ajax over Youri Regeer: 'Alex Kroes drijft zijn zin door'

Er heerst verdeeldheid binnen Ajax over het terughalen van Youri Regeer (FC Twente). Dat bevestigt clubwatcher Wessel Kroon van Ajax Showtime na eerdere uitspraken van journalist Cristian Willaert in de podcast Tekengeld van ESPN.

Willaert was dinsdagochtend te gast in de podcast van Yordi Yamali en deelde bijzondere informatie. “Wat ik gehoord heb is dat Francesco Farioli het eigenlijk niet in Regeer ziet zitten als alternatief op rechtsback.”

Volgens de journalist twijfelt Regeer zelf ook. “Hij is nog niet overtuigd. Ze zijn aan het onderhandelen, dus er moeten openingen zijn, maar het blijft opmerkelijk.” Willaert herhaalde vervolgens meermaals dat Farioli het niet ziet zitten in Regeer als vleugelverdediger.

Kroon, werkzaam voor de grootste supporterswebsite van Ajax, bevestigt de informatie van Willaert. “Hoewel de komst van Regeer een kwestie van tijd lijkt, is niet iedereen bij Ajax daar even blij mee.”

Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Kroon is Farioli niet de enige die tegen de komst van Regeer is. “Binnen Ajax hebben meerdere betrokkenen hun twijfels bij het aantrekken van de oud-Ajacied.”

Het lijkt er echter op dat Farioli de Haarlemmer alsnog moet verwelkomen. Technisch directeur Alex Kroes zou zijn zin doordrijven. “Wie wél voorstander is van de komst van Regeer, is Alex Kroes. De technisch directeur lijkt de adviezen van anderen naast zich neer te leggen en alsnog door te pakken met Regeer.

Kroon deelt verder nog informatie over een eerder genoemd transferdoelwit. “De Amsterdammers spraken maandag nog met Panathinaikos over Georgios Vagiannidis, maar lijken nu definitief voor Regeer te gaan.”
Het ene paard van Troje na het andere. Kill Ajax from within.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 21, 2025 2:03 pm

Lionel schreef:
di jan 21, 2025 10:59 am
Farioli wil hem ook niet als back… Wat komt hij dan doen?
Dit is wel zorgelijk als het klopt.

Mijn gedachte was dat Farioli hem wellicht zou willen inzetten zoals hij met Rosario heeft gedaan. Dit omdat de rol van een back bij Ajax op het moment best wel naar het middenveld toe gericht is. Nu moet de trainer niet zelfstandig het transferbeleid bepalen maar hem halverwege een basisspeler afnemen en dan vervangen door iemand waar hij niet enthousiast over is lijkt me ook niet de bedoeling.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 2:09 pm

Rosario heeft nog half jaar contract. Dat verhaal speelde in de zomer van 2024.

Zou ik er ver naast zitten met het vermoeden dat Kroes behalve Regeer geen ijzers in het vuur heeft? De trainer presteert, de TD niet.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 2:39 pm

Update II - 14.35 uur (21 januari 2025) - 'Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente; transfer naar Ajax in afrondende fase'
Youri Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente, zo meldt Tubantia dinsdagmiddag. De 21-jarige middenvelder ontbreekt vanwege 'transferperikelen', zo wordt geschreven. Regeer doet donderdag dan ook niet mee met FC Twente tegen Malmö FF in de Europa League.

Geschreven wordt dat Regeer in Amsterdam is om de laatste plooien glad te strijken in de onderhandelingen met Ajax. Naar verluidt tekent hij een meerjarig contract bij Ajax. 'FC Twente nam Regeer vorig jaar over voor ongeveer 1 miljoen euro. Ajax bedong daarbij een terugkoopgarantie van ongeveer 4.5 miljoen euro. De deadline om dat te verzilveren in de winter loopt vandaag af', schrijft het medium.
Nou, dat lijkt me wel rond. Als Lexie de deadline dit keer wel haalt, tenminste.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 21, 2025 2:54 pm

Farioli is een passant... De selectie samenstelling moet van de TD komen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 21, 2025 3:13 pm

WP_Legend schreef:
di jan 21, 2025 2:54 pm
Dat is ene S. Mislintat helemaal met je eens.

Een goede TD levert z'n trainer m.i. de best mogelijke tools. Jongetje Regeer kan van alles iets, maar blinkt nergens in uit. Daarvan heeft Ajax er al een buslading. Regeer voor Rensch is een verzwakking.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 21, 2025 3:22 pm

wimpey schreef:
di jan 21, 2025 3:13 pm
WP_Legend schreef:

Een goede TD levert z'n trainer m.i. de best mogelijke tools. Jongetje Regeer kan van alles iets, maar blinkt nergens in uit. Daarvan heeft Ajax er al een buslading. Regeer voor Rensch is een verzwakking.
Ik heb geen idee hoe Regeer verdedigend is. Rensch vond ik verdedigend ook een liability dus ik ben benieuwd of Regeer ook mee kan in het framework wat Farioli heeft gesmeden.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 21, 2025 3:50 pm

wimpey schreef:
di jan 21, 2025 3:13 pm
WP_Legend schreef:

De TD moet in dit traject de leiding hebben maar het lijkt me wel realistisch dat de trainer is aangesloten en dat zijn inbreng relevant is. Zeker bij dit soort tussentijdse ingrepen die ook invloed hebben op het resultaat waarop we hem straks gaan afrekenen.

Overigens is het natuurlijk nog niet meteen een feit dat Farioli het niet zou zien zitten. Dat is een gerucht en ook eentje waarvan vele variaties mogelijk zijn. Uiteenlopend van dat hij liever speler A in plaats van speler B heeft maar hier ook tevreden mee is. Tot dat hij het totaal niet ziet zitten in deze speler.

Ik vond Regeer altijd interessant. Dit type speler heeft ook wel eens gewoon even 1 of 2 seizoenen meer de tijd nodig. Je bent op je 20e nog niet uitgeleerd. Wellicht willen ze hem er bij pakken met het oog op de komende jaren. Maar gezien het belang van CL kwalificatie hoop ik dat ze de korte termijn niet onderschatten.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 21, 2025 4:14 pm

In vergelijking met andere bazige Youri heeft ie wel wat meer laten zien buiten Ajax. Dus ik hoop dat Farioli hem ook verdedigend goed krijgt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie