Francesco Farioli
Moderator: mods
Re: Francesco Farioli
Ajax precies 1 jaar geleden:
• 5e in de competitie
• 21 punten achter op PSV
• 9 punten achter op Feyenoord
• 35 tegengoals
Ajax vandaag:
• 2e in de competitie
• 1 punt achter op PSV
• 9 punten boven Feyenoord
• 17 tegengoals
Nou kun je zeggen dat PSV en Feyenoord zwakker zijn geworden (zeker Feyenoord met het vertrek van Wieffer, Geertruida en zeker Arne Slot) maar we hoeven toch niet te discussiëren over de waarde van Farioli? Al zou hij in de zomer weggaan en 55 man aan personeel meenemen, dan nog heeft de man (wanneer we tweede worden) ons een gigantische dienst bewezen.
Ik verwacht echt geen kampioenschap, het spel mag wat sprankelijker, Weghorst vind ik in niks een Ajax speler en al helemaal geen spits maar wie negatief over de beste man is moet echt gewoon naar de cijfers kijken.
• 5e in de competitie
• 21 punten achter op PSV
• 9 punten achter op Feyenoord
• 35 tegengoals
Ajax vandaag:
• 2e in de competitie
• 1 punt achter op PSV
• 9 punten boven Feyenoord
• 17 tegengoals
Nou kun je zeggen dat PSV en Feyenoord zwakker zijn geworden (zeker Feyenoord met het vertrek van Wieffer, Geertruida en zeker Arne Slot) maar we hoeven toch niet te discussiëren over de waarde van Farioli? Al zou hij in de zomer weggaan en 55 man aan personeel meenemen, dan nog heeft de man (wanneer we tweede worden) ons een gigantische dienst bewezen.
Ik verwacht echt geen kampioenschap, het spel mag wat sprankelijker, Weghorst vind ik in niks een Ajax speler en al helemaal geen spits maar wie negatief over de beste man is moet echt gewoon naar de cijfers kijken.
IK GELOOF!!!!!!
We hebben ook zo’n periode gehad. De donkere jaren 2004-2011. Blind, Ten Cate, Koster, van Basten, Jol. Tientallen miljoenen euro’s over de balk gesmeten voor middelmatige spelers. Europees totaal niet meetellen. Zes seizoenen geen landstitel. Club bijna bankroet.Marillion schreef: ↑ma jan 13, 2025 8:52 pmCL kwalificatie is ook gewoon de opdracht die Farioli van de directie heeft meegekregen. En ze accepteren dit seizoen ook dat dit zwaarder weegt dan een poging om attractief voetbal te spelen.
De vergelijking met Anderlecht die je maakt is helemaal terecht. Dat was jarenlang echt dé club van België en er is niets meer van over. Vergane glorie.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Opzouten met dat Roma. Zie trouwens dat ze 9e staan. Rensch speelt niet eens Europees straksLionel schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -roma.html

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 verliespunten achter op Fiorentina die op een plek voor Conference kwalificatie staan. Ben wel bang dat als AS Roma aanklopt Farioli weg is.Trab schreef: ↑ma jan 20, 2025 9:34 pmOpzouten met dat Roma. Zie trouwens dat ze 9e staan. Rensch speelt niet eens Europees straksLionel schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -roma.html
IK GELOOF!!!!!!
Dat denk ik ook. Hopelijk halen ze iemand anders.Lionel schreef:10 verliespunten achter op Fiorentina die op een plek voor Conference kwalificatie staan. Ben wel bang dat als AS Roma aanklopt Farioli weg is.Trab schreef: ↑ma jan 20, 2025 9:34 pmOpzouten met dat Roma. Zie trouwens dat ze 9e staan. Rensch speelt niet eens Europees straksLionel schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -roma.html
Ongetwijfeld, hij is een clubhopper.
Schijnt dat hij al gesprekken heeft gevoerd. Wat helemaal prima is.
IK GELOOF!!!!!!
Of hij levert, staat nog te bezien. Alles moet wijken voor CL-kwalificatie, dan moet je die ook afdwingen. Anders heb je niets.
Het zit niet tegen, de concurrentie stuntelt, maar hoe staan we er over drie maanden voor?
Al die praatjes van hem over Ajax en traditie en foto's aan de muur moet je niet serieus nemen. Die horen bij zijn PR.
Het zit niet tegen, de concurrentie stuntelt, maar hoe staan we er over drie maanden voor?
Zo naïef zal Kroes niet zijn, hoop ik, dat hij met dat scenario geen rekening heeft gehouden. Gedrag in het verleden is de beste voorspeller van de toekomst. Farioli komt van nergens, hij is obsessief met zijn carrière bezig en daar hoort instappen op het juiste moment bij. Op dit moment is hij gewild, dus kijkt hij nu al rond.Voor Ajax zou dat een enorme domper zijn
Al die praatjes van hem over Ajax en traditie en foto's aan de muur moet je niet serieus nemen. Die horen bij zijn PR.
Het heeft natuurlijk wel degelijk een meerwaarde om spelers te laten voelen en ervaren bij welke club ze spelen. Dat heeft niets met PR te maken.
Nil volentibus arduum
Precies. Al is het maar zodat ze niet zo makkelijk de overstap naar Feyenoord zullen maken.
IK GELOOF!!!!!!
-
Ik weet niet of dat helemaal prima is. Ajax moet nu prio 1 zijn. Geen afleiding.
Zou me echt tegenvallen als ie al na 1 jaar opstapt. Zeker na z’n media optredens over hoe speciaal ie het bij Ajax vind.
Whitey on the moon.
Wellicht dat de samenwerking met de TD wat tegenvalt. Hij levert, Kroes is meer rem dan gaspedaal.GangstaRiB schreef: ↑di jan 21, 2025 4:33 pmZou me echt tegenvallen als ie al na 1 jaar opstapt. Zeker na z’n media optredens over hoe speciaal ie het bij Ajax vind.
Laten we even kijken hoe de selectie er op 1 februari uit ziet. Al die paniekberichtjes lijkt me vrij overbodig. Uiteindelijk heeft hij in de vorige transferperiode ook 4 spelers gehaald die allemaal een voldoende hebben gescoord tot nu toe.
En ervoor gezorgd dat de selectie slechts 1 buitenspeler telt. Kroes is een luchtpomp. Hij jaagt zodoende ook de trainer weg, want ook in januari vindt Kroes blijkbaar geen buitenspeler. Kroes is gewoon incompetent.
Geloof je dat dan?Zou me echt tegenvallen als ie al na 1 jaar opstapt. Zeker na z’n media optredens over hoe speciaal ie het bij Ajax vind.

AS Roma is ook heel speciaal.
-
Niet letterlijk natuurlijk. Ik weet ook wel hoe het werkt. Alleen als je zulke uitspraken doet dan verwacht je wel iets meer loyaliteit. Niet dat je na een half seizoen al verder gaat kijken.
Maar goed.. ik ben niet naïef en de man werkt aan z’n carrière.
Whitey on the moon.
Hij heeft een gesprek gehad met de TD met wie hij ook samenwerkte bij Nice. Niet met een volslagen onbekende. Dus zo spannend vind ik dit niet.
IK GELOOF!!!!!!
Mwa. Traore en Godts zijn er volgens mij 2. Berghuis minst slechte positie is ook rechtsbuiten, dus dat is al 3. Maar blijft kwalitatief karig. Laten we kijken hoe de selectie er over 10 dagen voorstaat. Als er dan nog steeds geen buitenspeler is gehaald mogen we met recht kritisch zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Roma een sleeping giant? Och wimpey. 

FF moet zorgen dat Ajax 2e wordt en dan mag hij lekker ophoepelen naar Roma. Ben nu klaar met die man.
Meer dan een half jaar trainer, maar qua spel letterlijk 0 verbetering. Vier wedstrijden in januari en 2 nederlagen.
Meer dan een half jaar trainer, maar qua spel letterlijk 0 verbetering. Vier wedstrijden in januari en 2 nederlagen.

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik denk dat hij het wel gezien heeft na dit jaar. Zijn benadering past niet bij Ajax. Daardoor is hij volledig afhankelijk van bovenmaatse prestaties. Hij móet tweede worden, anders komt de kritiek.
Of dat realistisch is, is een tweede.
Of dat realistisch is, is een tweede.
-
Niet mee eens. Hij verricht een klein wonder met de selectie die tot zijn beschikking staat.
Maar ik heb wel het gevoel dat we nu in 2 weken tijd de boel aan het verkloten zijn.
Farioli kan zich niet meer inhouden. De Ajax back office komt met niks op de proppen, terwijl Rensch al weg is en aan Brobbey wordt getrokken.
Kortom: veel rumoer wat Ajax absoluut niet kan gebruiken. We staan op de tweede plaats, maar het is allemaal zo fragiel dat het op ieder moment kan instorten.
Maar ik heb wel het gevoel dat we nu in 2 weken tijd de boel aan het verkloten zijn.
Farioli kan zich niet meer inhouden. De Ajax back office komt met niks op de proppen, terwijl Rensch al weg is en aan Brobbey wordt getrokken.
Kortom: veel rumoer wat Ajax absoluut niet kan gebruiken. We staan op de tweede plaats, maar het is allemaal zo fragiel dat het op ieder moment kan instorten.
Whitey on the moon.