Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » za jan 18, 2025 9:33 am

Je hebt wel gelijk iemand nodig. Schakel dan over op Mike Tresor. Speelde bij Genk ook voornamelijk linksbuiten. En gaf toen in zijn laatste seizoen daar 24 assists.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 18, 2025 9:33 am

Ik wel. Op ons niveau zijn er tal van goede opties te koop/te huur. We kunnen het ons niet permitteren dat we met alleen Godts een ritsje wedstrijden maken met Heerenveen-uit, Feyenoord-thuis, Fortuna-uit etc. Het is in offensief opzicht al wekenlang tandeloos.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 9:40 am

Ik denk juist dat het relatief lastig is om een echt goede versterking te kopen voor een paar miljoen. Daar zit héél veel net niet materiaal tussen. Zeker halverwege het seizoen.

Wellicht komen we uit bij een speler die wat ritme mist. Want spelers die elke week spelen en presteren zijn tussentijds relatief lastig te halen. Of we halen een speler die wel meteen inzetbaar is maar het duurt toch ook een paar wedstrijden voor iemand op stoom komt. En dan zijn we een paar weken verder en blijft er een contract voor een aantal seizoenen over. Daar sta je dan met je overhaaste beslissing.

We hebben met Godts en Traore eerder ook van Feyenoord en PSV gewonnen. Ik weet ook wel dat we al wat langer heel moeizaam spelen dus een impuls is zeker welkom. Maar van die eerste weken zou ik sowieso geen wonderen verwachten.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 18, 2025 11:15 am

Huren kan toch ook? :confused.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 18, 2025 11:37 am

Dat zou Huurman Kroes toch moeten weten. Ajeto!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 1:48 pm

Yopii schreef:
za jan 18, 2025 11:15 am
Huren kan toch ook? :confused.gif:
Uiteraard kan dat. Al zit je met een tussentijdse huur ook wel vaak in de rommelbak. Clubs verhuren niet snel hun betere spelers halverwege het seizoen. Ik weet niet of er haalbare opties zijn die ook meteen een meerwaarde zijn voor Ajax.

Wat Moro betreft. Je haalt hem dus niet alleen voor de eerste drie weken. Dan investeer je niet 5 tot 7 miljoen. Daarom zou ik er dus niet meteen van schrikken om door te zetten.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 1:52 pm

Ik lees net dat ze het over 2 tot 3 maanden hebben. Dat neemt in ieder geval de urgentie bij deze deal weg.

Dan zou je misschien toch moeten overwegen om tot het einde van het seizoen te overbruggen met een huurconstructie. Wil Ajax Moro wel echt graag binnenhalen zou je dat nu wellicht wel tegen gunstige voorwaarden kunnen afstemmen. Het ligt meer voor de hand dat je dan voor de zomer gaat maar dan zijn er potentieel weer meer kapers op de kust.

Ben benieuwd naar de alternatieven.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » za jan 18, 2025 4:26 pm

Een breuk in een sleutelbeen duurt toch geen 3 maanden? Of het moet een hele complexe breuk zijn. Normaal zou je zeggen Max 6

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 4:38 pm

Ik kijk er ook wat van op. Misschien een hele vervelende breuk? De ene is de andere niet.

Als je naar onze agenda kijkt dan weet je al dat een aankoop niet zal spelen tegen Heerenveen. Voor de beide Europese wedstrijden weet ik niet of een nieuwe speler dan speelgerechtigd is. De wedstrijd tegen Eagles is verplaatst. Debuut zou dan potentieel zijn op 2 februari in de klassieker. Daarna volgen Fortuna uit, Heracles thuis en Eagles thuis. Ik zou het met Moro nog wel acceptabel vinden als hij dan begin maart goed inzetbaar is zodat je een extra wapen hebt in het blok met de wedstrijden tegen AZ en PSV en de finale van het seizoen.

Het besluit hangt natuurlijk ook van alternatieven af die beschikbaar zijn. Huur van een direct inzetbare speler klinkt als een goed alternatief. Moet het wel een speler zijn die ook echt wat kan brengen en wel direct inzetbaar is.

Voordeel van alsnog de deal met Moro maken is dat je nu waarschijnlijk een betere deal hebt dan komende zomer. Waar dan ook het risico speelt dat er meer clubs interesse tonen. Het zal er vanaf hangen hoeveel beter ze hem vinden dan andere haalbare opties.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 18, 2025 8:38 pm

We hebben nu meteen iemand nodig.

Vorige week was die jongen ook al bijna zwaar geblesseerd, trouwens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 10:28 pm

Ja, het zat wel heel erg tegen met Moro. Twee keer op rij een blessure. Lijkt me vooral botte pech maar misschien even die historie checken voor we in de zomer terugkomen.

Een speler die meteen een meerwaarde is zal niemand tegen zijn. Vraag is waar we die vandaan halen halverwege het seizoen met een beperkt budget. Een misser ligt eerlijk gezegd meer voor de hand dan een voltreffer.

Maar er zit bij Jong Ajax eigenlijk ook geen optie. Je kan Faberski een keer een half uur voor de leeuwen gooien maar dan is dat op rechts en hij is ook niet direct het type dat we nu zoeken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 11:30 am

Gezien zijn stats hadden we niet kunnen verwachten dat Moro Ajax naar een hoger niveau zou tillen. Die jongen heeft amper voetbal op het hoogste niveau in de benen. Hij lijkt me meer een speler voor de toekomst, eventueel.

https://www.transfermarkt.com/raul-moro ... ler/624942

Zulke spelers zou je in principe zelf moeten opleiden.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2025 11:36 am

We hebben geen buitenspeler die regelmatig voor de voorzet kiest. Dan wordt het lastig voor Weghorst en Akpom...

Ruim halverwege het window, nog niets veranderd. Selectie in onbalans. Kroes, wakker?

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 11:46 am

We hebben geen buitenspeler die regelmatig voor de voorzet kiest. Dan wordt het lastig voor Weghorst en Akpom...
Inderdaad, je kunt het die jongens niet aanrekenen. Het heeft ook weinig zin om een speler als Weghorst te halen als je niemand hebt die hem kan bedienen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 12:10 pm

De verhalen zijn ondertussen ook dat Ajax doorschakelt en eventueel in de zomer terugkomt voor Moro. Dan zoeken we nu dus naar huur schat ik in. Doorgaans niet de categorie van direct inzetbare spelers met een meerwaarde. Maar ik laat me graag verrassen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 12:11 pm

Yopii schreef:
zo jan 19, 2025 11:30 am
Gezien zijn stats hadden we niet kunnen verwachten dat Moro Ajax naar een hoger niveau zou tillen. Die jongen heeft amper voetbal op het hoogste niveau in de benen. Hij lijkt me meer een speler voor de toekomst, eventueel.

https://www.transfermarkt.com/raul-moro ... ler/624942

Zulke spelers zou je in principe zelf moeten opleiden.
Maar we leiden ze niet op. Zie de opties die Ajax op het moment heeft.

Het idee bij zo'n transfer is dat je de verwachting hebt dat hij die statistieken wel gaat leveren. Als hij dat nu al doet kunnen we hem niet halen. Het zou zomaar kunnen dat zo'n jongen in de Eredivisie wel meteen een goed rendement heeft.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 12:14 pm

Mwah, bij grote clubs vallen de nodige spelers buiten de boot, ook spelers die best wat kunnen.
Maar we leiden ze niet op.
Dat is het probleem, er komen amper aanvallers uit de opleiding. De lat moet echt omhoog. Jarenlang investeren in een speler als Rasmussen, dat schiet niet op.

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 12:29 pm

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... matum.html

De club wil hem niet verkopen? Waarom dan deze move? Zelfde gold voor Andreas Schjelderup, die was ook niet te koop.

Het klinkt wel mooi en ambitieus, maar je hebt er weinig aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 12:56 pm

Clubs laten goede spelers natuurlijk niet graag vertrekken en al helemaal niet tijdens het seizoen. Ik zou er ook echt nog wel één of twee keer extra over nadenken voor we Rensch laten gaan. Hij past nu prima in ons elftal. Een elftal dat hier en daar met plakband aan elkaar zit. Het risico bestaat gewoon dat de boel in elkaar zakt als je er een puzzelstukje tussenuit haalt. Je ziet het nu ook gewoon gebeuren zodra Gaaei speelt voor Rensch.

Spelers die elders buiten de boot vallen zal inderdaad de meest waarschijnlijke categorie zijn. Maar je wil ook iemand die direct inzetbaar is. Gaat dat samen? Wat als iemand het hele seizoen nog nauwelijks heeft gespeeld?

Ik ken de markt niet. In Nederland maakt die linksbuiten van Utrecht een aardige indruk in de paar flitsen die ik wel eens zie. Cathline. Maar wat denk je dat Van Seumeren zegt als wij daar nu aankloppen? Die hadden we dan eerder moeten oppakken toen hij bij Almere stond te ballen. Dit even los van of hij goed genoeg is. Ik kijk niet naar Utrecht en samenvattingen bevatten alleen 1 of 2 aardige acties.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 12:58 pm

Misschien moeten we eens beter kijken naar de Nederlandse markt?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 1:04 pm

Daar ben ik wel voor (maar daar kopen we in deze transferperiode weinig voor). Met enige regelmaat komt er vanuit de KKD een interessante speler door. Van de Ven via Volendam bijvoorbeeld. Van Bommel die via MVV naar AZ ging zie ik ook als heel talentvol.

Overigens zijn deze aankopen ook niet zo eenvoudig. Eagles draait nu goed en dan worden jongens als Breum, Edvardsen en Antman ineens genoemd. Maar gaan die Ajax beter maken? Speelt een club als Go Ahead niet anders? In veel wedstrijden ligt er bijvoorbeeld toch meer ruimte.

Maar ook hier is een tussentijdse transfer lastig als iemand goed presteert.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 20, 2025 5:59 pm

https://www.telegraaf.nl/sport/46188089 ... gn=twitter

Regeer dus, die Griek is te duur.

Eigenaardig. Regeer is geen back. Voor het middenveld zoeken we een creatieve speler, dat is Regeer ook niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2025 6:53 pm

Ik denk dat ze hem vinden passen in de rol zoals Hato en Rensch het invullen. Hij komt dan niet als klassieke back te spelen. Bij Twente heb ik hem niet gevolgd, in zijn tijd bij Ajax vond ik hem toch wel interessant. Ik keek er van op dat hij relatief snel en makkelijk vertrok.

Voor die Griekse back lijken ze inderdaad wel erg hoog in de boom te zitten. Tja, tussentijdse transfers zijn zelden goedkoop. Ik ben daar geloof ik niet rouwig om als ik lees wat voor een type die jongen is.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 20, 2025 6:55 pm

Zou wel weer classic zijn. Zometeen hebben we dus een probleem op linksbuiten en op de rechtsback positie haha.

columbus

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » ma jan 20, 2025 7:18 pm

Het is weer creatieve armoede. Regeer, kom op. Moest weg omdat hij simpelweg niet goed genoeg was en dat nog steeds is. Bij Twente zit hij ook geregeld op de bank en hij echt de een vaste waarde.

Er staat dus een middenvelder op de lijst om als rechtsback opgesteld te gaan worden. Een speler die niet genoeg werd geacht en werd verkocht naar een club waar hij volgens mij niet eens vaste waarde is. Ik gun die jongen het van harte maar kom op. Classic Ajax, spelers kopen en opstellen op een positie die niet de zijne is. En al vaker gezegd, als de scouting louter moet dit soort namen komt, hef je zelf toch op z

Plaats reactie