Diant Ramaj

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Diant Ramaj

Bericht door 999 » wo jul 24, 2024 5:40 pm

Dan maar hopen dat die ouwe morgen niet door zijn hoeven zakt want anders heeft die schreeuwerd langs de kant meteen een probleem ..
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo jul 24, 2024 6:15 pm

Ajax Rules schreef:
wo jul 24, 2024 5:20 pm
Dubbel schreef:
wo jul 24, 2024 5:03 pm
Pasveer is de hele voorbereiding al beter dan Ramaj dus heel vreemd is de keuze niet. Zou Ramaj zelf ook moeten inzien.
Serieus? Die twee potjes die beiden hebben gekeept op een achteraf veld? Dat zou hij zelf moeten inzien?

Waarom staat hij niet op basis van vorig seizoen nog steeds boven Pasveer (die toen derde (!) keeper was)? Daar komt dus bij dat Pasveer 40 is. Ik vind het echt een vernedering richting Ramaj. Als het nou om Van der Sar of Buffon zou gaan zou het misschien nog kunnen, maar ik vind de gang van zaken echt heel vreemd.

Zo'n voorbereiding maakt negen van de tien keer toch uberhaupt niet uit voor de positie van de keeper?
Twee oefenpotjes misschien maar ook op de trainingen heeft Pasveer volgens de watchers de beste indruk gemaakt.

Met Ramaj of Rulli was het vorig seizoen wekelijks een chaos achterin. Mijn verwachting is dat Pasveer het beter neerzet.

Voorafgaand aan zijn blessure liet Pasveer weinig ballen door, niet te vergelijken met de moyennes van Rulli en Ramaj daarna. Maar okay, dat was een ander team... Pasveer is ook veel meer een persoonlijkheid en leider dan Ramaj en communicatief veel sterker, hij is meevoetballend de betere, doet verder geen rare dingen in de goal en is misschien wel de Ajacied die het best past bij de door Farioli gevraagde werkethiek. Ramaj heeft weliswaar de betere reflexen, dat is ook wat waard, maar verder zie ik geen punten waarop Ramaj een streep voor zou moeten hebben op Pasveer. De hoge leeftijd van Pasveer wellicht, die leeftijd hebben ze ongetwijfeld meegewogen en toch valt de keuze morgen dus op hem.

Komt nog bij dat Ramaj nu een behoorlijke transfersom op kan leveren. Zoals is al schreef, ik vind het geen vreemde keuze.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 24, 2024 7:53 pm

Wordt gevolgd door City en Chelsea en wij gaan Pasveer eerste keeper maken omdat Ramaj nu misschien 10 mio oplevert….
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 26, 2024 9:49 am

Gisteren was hij toch gewoon slecht? Foute passes en een schot dat recht op hem af kwam met zijn dij stoppen...

Ik weet het niet, hoor.

Bovendien heeft hij in no time pijntjes, je hoeft geen helderziende te zijn om dat te voorspellen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 10:11 am

Dubbel schreef:
wo jul 24, 2024 6:15 pm
...
Komt nog bij dat Ramaj nu een behoorlijke transfersom op kan leveren. Zoals is al schreef, ik vind het geen vreemde keuze.
Die transfersom is gelijk lager geworden door hem te passeren.

Net als vrijwel iedereen begrijp ik deze keuze ook simpelweg niet. Ramaj past volgens mij ook prima bij het spel dat we willen spelen. Hij is zeker niet foutloos maar dat is Pasveer ook niet.
Nil volentibus arduum

bryan

Bericht door bryan » ma jul 29, 2024 10:46 pm

Je vraagt je af of jonge talenten in Europa in de toekomst nog wel naar Ajax willen komen...

T82

Bericht door T82 » do sep 05, 2024 7:15 pm

Lionel schreef:
di jul 23, 2024 6:43 pm
Farioli wordt gedwongen. Kan niet anders. Ramaj zal wel 15+ opleveren.
Dat is ook net niet gelukt he. Wat een kansloze bende.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do sep 05, 2024 7:25 pm

??? Wat lul je nou?
Farioli heeft nu voor Pasveer gekozen, that’s it. En wie weet, staat Ramaj later in het seizoen weer op de goal. Fijn om 2 goede keepers te hebben.

T82

Bericht door T82 » do sep 05, 2024 7:31 pm

Neefkens schreef:
do sep 05, 2024 7:25 pm
??? Wat lul je nou?
Doe eens rustig joh.

Meerdere mensen hier dachten dat er een plan achter de keeperskeuze zat om budget te generen. Dat budget genereren is in ieder geval (ook) niet gelukt. Ramaj, Akpom en Tahirovic zijn waarschijnlijk allemaal minder waard geworden door bedenkelijke keuzes.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do sep 05, 2024 8:26 pm

Dan dachten de mensen dat fout. Ik word een beetje zat van overal wat achter zoeken, overal complotten zien.
Vandaar dat ik wat (over)reageerde.

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » do sep 05, 2024 9:25 pm

Ik denk daf het vooral gehoopt werd; zowel om de keeperskeuze billijken als uit de wens om financieel ooit enig perspectief in zicht te krijgen.

Maar goed, tijdens dit transferwindow werd ook doodleuk geponeerd dat de selectie in 1 jaar weer CL-proof zou zijn, of dat Ajax volgend jaar weer fluitend een aankoop van 20M zou kunnen doen.

Waar we het volgens mij wel allemaal over eens zijn; als buitenstaander blijkt het lastig om in te schatten wat er binnen de muren van de bestuurskamer mogelijk is.

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 05, 2024 10:11 pm

T82 schreef:
do sep 05, 2024 7:15 pm
Lionel schreef:
Mag je niet zeggen he. We moeten Alex Kroesteren want hij is een echte Ajacied…
IK GELOOF!!!!!!

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » vr sep 06, 2024 8:14 am

Volgens mij zijn we allemaal een beetje gefrustreerd door het transferwindow.

Een beetje rancune is invoelbaar.. Maar als dit voorlopig het niveau wordt, houd ik mij de komende 19 jaar weer even koest :smile-ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:21 am

Ik denk daf het vooral gehoopt werd; zowel om de keeperskeuze billijken als uit de wens om financieel ooit enig perspectief in zicht te krijgen.
Dat denk ik ook.
Maar goed, tijdens dit transferwindow werd ook doodleuk geponeerd dat de selectie in 1 jaar weer CL-proof zou zijn, of dat Ajax volgend jaar weer fluitend een aankoop van 20M zou kunnen doen.
Door wie dan? :confused.gif:

F. en PSV doen ook geen aankopen van twintig miljoen. Nederlandse clubs kunnen zich zulke risico's niet veroorloven.

Het is wel doodzonde trouwens, Ramaj had een behoorlijke marktwaarde bij elkaar gespeeld, daar is niets van over.

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 06, 2024 9:13 am

Ik verwacht dat Ramaj er voor de winter alweer in staat. Hem niet opstellen is, zeker in deze situatie, pure kapitaalvernietiging.

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » vr sep 06, 2024 9:50 am

Yopii schreef:
vr sep 06, 2024 8:21 am
Door wie dan? :confused.gif:
Zie bijv Sulemana pag 14 / Puinruimer pag 43 :)

Niet gek ook dat het tijd kost om de -voorlopig- nieuwe werkelijkheid te accepteren, en hopelijk staan we er over 5 jaar wel weer prima voor.
Een belangrijke sleutel zal moeten liggen in een jeugdlichting met 2 à 3 onverwachte toppers. Maar dat is vaak ook meer een kwestie van geluk dan beleid.

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 07, 2024 9:26 am

Alexander schreef:
vr sep 06, 2024 9:13 am
Ik verwacht dat Ramaj er voor de winter alweer in staat. Hem niet opstellen is, zeker in deze situatie, pure kapitaalvernietiging.
Het kwaad is al geschied. Het is zonde.

columbus

Bericht door columbus » za sep 07, 2024 9:42 am

Welnee. Mocht Ramaj inderdaad weer onder de lat komen te staan en hij keept weer gewoon goed is er niets aan de hand.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 09, 2024 2:21 pm

Waarom zou Farioli op zijn keuze terugkomen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 09, 2024 2:46 pm

Dat kan van alles zijn; Ramaj maakt betere indruk op de trainingen, de coaching achterin gaat beter als Sutalo en Rugani centraal achterin staan zodat Pasveer daarvoor minder nodig is, Pasveer raakt geblesseerd, etc.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 09, 2024 3:38 pm

Dat laatste lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma sep 09, 2024 6:02 pm

Lionel schreef:
T82 schreef:
do sep 05, 2024 7:15 pm
Lionel schreef:
Mag je niet zeggen he. We moeten Alex Kroesteren want hij is een echte Ajacied…
Wat moet Kroes doen dan? Spelers aanbieden bij andere clubs? Dat is toch de taak van de zaakwaarnemer? Ik heb niks gehoord over een vertrekwens van Ramaj, noch over vermeende interesse in hem. Dat kan een paar dingen betekenen. Hij heeft of een slechte zaakwaarnemer, of er is eenvoudigweg geen club geïnteresseerd of hij heeft de toezegging dat hij in de loop van het seizoen weer 1e keeper wordt. Maar het is een beetje bullshit om Kroes hiervan de schuld te geven. Hij kan pas in actie komen als er een bod op Ramaj wordt uitgebracht. En kapitaalvernietiging is het ook niet. Ajax moest in korte tijd Europees voetbal veilig stellen en Farioli heeft gekozen voor Pasveer (met name) vanwege z’n coaching en ervaring. Nou dat heeft zich uitbetaald in de Europese wedstrijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 2:09 pm

'Ajax sluit vertrek van geliefde basisspeler van vorig seizoen niet meer uit'

Het is niet uitgesloten dat ook Diant Ramaj deze winter nog vertrekt bij Ajax. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Duitser is al maanden geen basisspeler meer doordat Francesco Farioli op doel koos voor Remko Pasveer.

Voor de verloren bekerwedstrijd tegen AZ (2-0) was al bekend dat een vertrek van Ramaj niet uitgesloten is. Het is niet bekend of er clubs geïnteresseerd zijn in de Duitse sluitpost. Vorig seizoen werd Arsenal genoemd als mogelijke bestemming, maar toen was Ramaj nog basisspeler in Amsterdam. De 23-jarige doelman vertegenwoordigt volgens Transfermarkt een waarde van zeven miljoen euro.

Ramaj was vorig seizoen een geliefde speler onder de Ajax-fans. Na een blessure voor Gerónimo Rulli knokte hij zich in de basiself en was hij een lichtpuntje in het rampseizoen van de Amsterdammers. In de zomer veranderde dat echter. Farioli koos bij zijn komst voor ervaring in het doel en verraste met zijn keuze voor Pasveer. Sindsdien is de Duitser bankzitter.
Tja, wissel staan achter een middelmatige veteraan doet zijn marktwaarde geen goed. Beetje laat dus om zijn vertrek 'niet meer uit te sluiten'.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 16, 2025 3:12 pm

Die middelmatige veteraan keept een veel beter seizoen dan Ramaj deed. Niks bijzonders, zoals al die Sven-meuk.

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 3:45 pm

Timing...

Plaats reactie