Devyne Rensch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Devyne Rensch

Bericht door mattie » ma jan 13, 2025 4:29 pm

Alexander schreef:
do okt 10, 2024 4:59 pm
Lionel schreef:
wo okt 09, 2024 8:22 pm
Ajax Rules schreef:
wo okt 09, 2024 6:26 pm
Van mij mogen ze Gaaie (of Alders) een basisplek geven. Ja, I know: Gaaie is verdedigend nogal zwak.

Nou jammer dan, ik heb er zo'n hekel aan wanneer dit soort spelletjes gespeeld worden. Als Rensch openlijk had gezegd dat hij niet ging bijtekenen, dan had ik hem nog willen opstellen. Maar nu niet.

Geef de jongen nog drie weken om bij te tekenen. Zo niet, banken. (Ik weet dat het niet gaat gebeuren, maar zo sta ik erin).
Hier ben ik het mee eens. Hoeven overigens niet te doen alsof Gaaei verdedigend zoveel slechter is dan Rensch. Hij moet alleen wel aan de buitenkant blijven.
Van politiek heb je al weinig verstand en nu begin je ook al over Ajax gerelateerde zaken onzin te praten. Ik zou zeggen, bekijk even wat wedstrijden terug van dit seizoen. Rensch behoort steevast tot de 3 beste spelers.
Sutalo een optie
Weer op zoek naar een Interim coach..

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 13, 2025 4:32 pm

Vorige week meldde AS Roma zich opnieuw bij Ajax en het zou zelfs een bod van vijf miljoen euro op de rechtsback gedaan hebben. Dat bedrag is voor Ajax te weinig. Transferjournalist Gianluca Di Marzio gaf eerder op maandag aan dat Ajax een transfersom van tien miljoen euro verlangt voor Rensch.
Tien miljoen voor een redelijke back met een aflopend contract? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 13, 2025 4:37 pm

Ja, wat verwacht je dan. Het is toch totaal niet in het belang van Ajax om halverwege het seizoen een basisspeler te laten vertrekken voor een lage transfersom?

Het elftal gaat er met zijn vervanger op achteruit. En de strijd om die 2e CL plek ligt volledig open.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 13, 2025 4:43 pm

Gerald Alders? :confused.gif:

Zo heeft Ajax het altijd gedaan. Doorstroming. Zou het zo'n achteruitgang zijn? Rensch is geen geweldenaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 13, 2025 4:50 pm

Rensch speelt een prima seizoen. Zit bij de betere spelers van de selectie op het moment. Hij en Hato zijn belangrijk voor onze manier van spelen.

Zijn eerste vervanger is Gaaei. Dan gaan we er flink op achteruit. Alders heeft nog geen minuut Eredivisie ervaring. We zitten midden in de strijd om een plek die zo even uit de losse pols staat voor zomaar 40 miljoen aan inkomsten. Dit nog los van de bijkomende voordelen die vastzitten aan CL plaatsing zoals dat je aantrekkelijker bent voor spelers (bestaande en eventuele nieuwe).
Laat een jongen als Alders eerst maar eens een paar keer invallen. Dan kunnen we richting volgend seizoen zien waar hij staat in zijn ontwikkeling.

Het zou echt idioot zijn om nu voor een paar miljoen een basisspeler te laten gaan.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 13, 2025 5:26 pm

Yopii schreef:
ma jan 13, 2025 4:43 pm

Zo heeft Ajax het altijd gedaan. Doorstroming. Zou het zo'n achteruitgang zijn? Rensch is geen geweldenaar.
Lachwekkende opmerking. Rensch speelt een geweldig seizoen. De beste bij Ajax, nauwelijks op fouten te betrappen.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 13, 2025 6:08 pm

Dat type speler past goed in het systeem van Farioli. We spelen nu met veel mensen in verdedigende posities (4+1) wat in het voordeel is van Rensch, aangezien hij verdedigend kwetsbaar is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 13, 2025 6:21 pm

Het lijkt wel alsof erover is nagedacht. Zo komen zijn sterke punten naar voren en worden zijn zwakke plekken gecamoufleerd.

Rensch en Hato vullen dat prima in. En zodra er een vervanger het veld op stapt gaan we er flink op achteruit. Zie Gaaei en Wijndal die het dan mogen proberen. Dus ben je als club in de huidige situatie niet geneigd om gemakkelijk te verkopen.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 13, 2025 9:18 pm

https://www.telegraaf.nl/sport/80399337 ... medio-2029

Weet niet hier van waar is, maar als dit zo is dan is het wel heel slecht. Belasting technisch??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 13, 2025 9:41 pm

Trab schreef:
ma jan 13, 2025 9:18 pm
https://www.telegraaf.nl/sport/80399337 ... medio-2029

Weet niet hier van waar is, maar als dit zo is dan is het wel heel slecht. Belasting technisch??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Niet alles geloven joh. Zo ingewikkeld is het niet. Ajax is beursgenoteerd. Daar kan weinig onderhands.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 13, 2025 9:51 pm

De Telegraaf moet het natuurlijk met de nodige sensatiezucht brengen. Maar wat er ook precies is gebeurd, ook dit is weer een vervelende erfenis uit het recente verleden. Nu moeten we daarbij wel aantekenen dat Rensch de afgelopen jaren echt minder indruk heeft gemaakt en ook nogal blessuregevoelig was. Maar zijn contract verlengen was echt wel logisch geweest.

Ik ben benieuwd naar het plan bij Ajax. Als je de berichtgeving zo leest dan lijkt het er wel op dat de kans dat hij uiteindelijk vertrekt toch behoorlijk groot is. Dan zal er toch iets moeten gebeuren want doorgaan met Gaaei betekent toch wel dat je de uitdaging om die felbegeerde CL plek te behalen zelf een heel stuk lastiger maakt.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 10:25 am

Binnen Ajax wordt de met pek en veren vertrokken directeur voetbalzaken Sven Mislintat verantwoordelijk gehouden voor de onmogelijke keuze waar Lenderink en Kroes nu voor staan. De Duitser verzuimde eerder met Rensch om tafel te gaan om over de verlenging van zijn in de zomer van dit jaar aflopende contract te praten.
Hmm, die man zat er nog geen half jaar. Mooie scapegoat.

Die belangen van de media altijd... had LvG wel gelijk in, hoor. De media zitten er voor de media. Dat mag wat waarheid kosten.

zeux

Bericht door zeux » di jan 14, 2025 2:25 pm

Jesus, jij bent echt erg hoor.

Als naar buiten komt dat Overmars de contracten niet op orde heeft, dan wordt hem dat - terecht overigens - eindeloos nagedragen. En als van Mislintat hetzelfde naar buiten komt, is hij ineens 'scapegoat'...

Jouw dubbelhartigheid wordt steeds irritanter.

Je zit zo vol negativiteit over Ajax - over echt ALLES, werkelijk helemaal niets is goed - dat je duidelijk geen fan meer bent. Ja, je was fan van Ajax-met-Cruijff, maar sinds zijn rol is uitgespeeld ben ja alleen nog maar extreem negatief. Successen worden steevast naar beneden gepraat - of zelfs in een vorm van revisionisme helemaal naar het negatieve getrokken - en bij bepaalde (oud)spelers/trainers zit je verregaand in de afzeikmodes (tot het toedichten van dingen die ze helemaal niet hebben gedaan of bij betrokken zijn geweest aan toe).

Zo'n berg negativisme verwacht ik bij Wouter over NEC, niet bij iemand die zegt Ajax-supporter te zijn. Dit gaat ook voorbij een normale kritische houding. Dit neemt pathetische vormen aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 14, 2025 2:38 pm

Marillion schreef:
ma jan 13, 2025 9:51 pm
De Telegraaf moet het natuurlijk met de nodige sensatiezucht brengen.
Welnee joh, altijd feitelijk. :hypocrite.gif:

Ik zou Rensch niet verkopen. Speelt net als Taylor z'n eerste goede seizoen en is een dragende kracht. Lastige positie bovendien. De tijden van 'simpel backje' zijn voorbij. Een gok als Regeer kan je zomaar CL-kwalificatie kosten (niet gezegd dat we de CL wel halen met Rensch trouwens). Regeer heeft zeker talent, zit goed bij Twente. Gooi 'm bij Ajax in het diepe, halverwege het seizoen. Gaat dat dan goed? Zou mij te tricky zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 14, 2025 3:15 pm

Precies, ik zou het ook niet doen. Het risico is te groot. Regeer inpassen (of een ander) doe je liever komende zomer.

De balans is kwetsbaar bij Ajax. Wanneer 1 of 2 spelers niet beschikbaar zijn zakt de boel in elkaar. De huidige formatie met deze defensie en Henderson als regisseur zie ik als de basis van het succes. Hato en Rensch passen uitstekend in deze rol.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 14, 2025 3:23 pm

zeux schreef:
di jan 14, 2025 2:25 pm
Jesus, jij bent echt erg hoor.

Als naar buiten komt dat Overmars de contracten niet op orde heeft, dan wordt hem dat - terecht overigens - eindeloos nagedragen. En als van Mislintat hetzelfde naar buiten komt, is hij ineens 'scapegoat'...

Jouw dubbelhartigheid wordt steeds irritanter.

Je zit zo vol negativiteit over Ajax - over echt ALLES, werkelijk helemaal niets is goed - dat je duidelijk geen fan meer bent. Ja, je was fan van Ajax-met-Cruijff, maar sinds zijn rol is uitgespeeld ben ja alleen nog maar extreem negatief. Successen worden steevast naar beneden gepraat - of zelfs in een vorm van revisionisme helemaal naar het negatieve getrokken - en bij bepaalde (oud)spelers/trainers zit je verregaand in de afzeikmodes (tot het toedichten van dingen die ze helemaal niet hebben gedaan of bij betrokken zijn geweest aan toe).

Zo'n berg negativisme verwacht ik bij Wouter over NEC, niet bij iemand die zegt Ajax-supporter te zijn. Dit gaat ook voorbij een normale kritische houding. Dit neemt pathetische vormen aan.
Prio bij SM was om in de zomer de selectie aan te vullen. Tijd richting winterperiode was het moment om naar huidige contracten te kijken. Wat Rensch betreft was er toen buiten zijn DNA ook geen dringende behoefte om te verlengen. Mooie smoes van Kroes dus om zijn voorganger de schuld te geven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 3:46 pm

Bovendien werd Mislintat vroeg in het najaar ontslagen, het contract van Rensch liep toen nog bijna twee jaar.

Wat je zegt, er was geen dringende reden, want Rensch speelde matig.

zeux

Bericht door zeux » di jan 14, 2025 3:57 pm

Jinne schreef:
di jan 14, 2025 3:23 pm

Prio bij SM was om in de zomer de selectie aan te vullen. Tijd richting winterperiode was het moment om naar huidige contracten te kijken. Wat Rensch betreft was er toen buiten zijn DNA ook geen dringende behoefte om te verlengen. Mooie smoes van Kroes dus om zijn voorganger de schuld te geven.
Tja, zo is er altijd wel een uitleg.

Wat je zegt is dat Ajax toen dus bewust het risico wilde lopen dat Rensch niet op tijd vast zou liggen, omdat hij toch niet goed speelde. Dan is dat dus het verhaal. Keuzes worden continu gemaakt en volgens mij liggen wel meer keuzes van M. onder het vergrootglas.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 14, 2025 4:13 pm

Je gaat nu voorbij aan de belangrijkste reden en dat was de zomerfocus. En de herfst heeft Sven niet eens gehaald. Laat staan winter. Dan hadden De Lange en Beuker er moeten staan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 14, 2025 4:22 pm

De realiteit is overigens wel dat hij inderdaad echt een slechte periode heeft gehad. Vaak geblesseerd. Slechte wedstrijden. Ik wil niet meteen beweren dat verlengen op dat moment idioot was geweest maar hij is pas dit seizoen weer goed gaan spelen.

Rensch is een van de spelers die profiteert van de entree van Farioli en de introductie van deze speelwijze. De rol die hij in de opbouw krijgt past hem goed en defensief is er wat meer ondersteuning zodat hij daar minder kwetsbaar is.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di jan 14, 2025 4:28 pm

Jinne schreef:
di jan 14, 2025 4:13 pm
Je gaat nu voorbij aan de belangrijkste reden en dat was de zomerfocus. En de herfst heeft Sven niet eens gehaald. Laat staan winter. Dan hadden De Lange en Beuker er moeten staan.
Het verwijt aan Overmars is dat hij gebrek aan focus had voor contractsituatie van jeugdspelers, omdat hij teveel met het eerste team bezig was. Ik zou dezelfde maten hanteren...

En blijkbaar is de analyse dat het contract in de Mislintat-tijd verlengd had moeten worden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 14, 2025 4:48 pm

Een dienstperiode van meer dan 10 jaar kan je inderdaad prima vergelijken met één transferzomer...

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 4:50 pm

Rensch is een van de spelers die profiteert van de entree van Farioli en de introductie van deze speelwijze. De rol die hij in de opbouw krijgt past hem goed en defensief is er wat meer ondersteuning zodat hij daar minder kwetsbaar is.
Precies. Hij is niet opeens beter geweest, hij is nog steeds defensief kwetsbaar.

Voor de verandering ben ik het met Van Basten eens: zo bijzonder is hij niet.

Ik vrees wel dat ze Veltman gaan terughalen in de zomer. Dat past wel in het plaatje.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 14, 2025 4:53 pm

Jinne schreef:
di jan 14, 2025 4:48 pm
Een dienstperiode van meer dan 10 jaar kan je inderdaad prima vergelijken met één transferzomer...
Overmars had gewoon op moeten stappen. Zelfs hij zal gemerkt hebben dat z'n focus elders dan bij Ajax lag. Dan had de stagiair ook het veld kunnen ruimen en was de club veel ellende bespaard gebleven... SM was gewoon een joker, een luchtpomp.

On-topic: Rensch is de beste RB in het land. Met hem meer kans op CL-kwali.

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 5:05 pm

De RVC had de spilzucht van Overmars een halt moeten toeroepen, maar ja, er zat niemand in de RVC met ruggengraat en voetbalverstand.

Als het aan Overmars had gelegen had hij nog meer dure spelers gekocht: Lainez, Sulemana, Richarlison, enz. Het kon niet op, het is in retrospectief echt schandalig.

Plaats reactie