Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » do jan 09, 2025 8:21 pm

Lionel schreef:Maar 6 wel?

Ik zou hem alleen kopen als hij ook op rechts uit de voeten kan.

6 of 10 is mij, jaja ik weet het, om het even.
Heeft ook op rechts gespeeld.

Er zijn dagen dat ik het verschil tussen 10m en 6m niet op m’n rekening hebt staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 09, 2025 10:07 pm

De puzzel is ook nog best wel lastig. Het is helder dat we niet enkel van Godts afhankelijk willen zijn. Maar hij is wel volwaardig basisspeler dus je wil hem ook niet vervangen.

Bij voorkeur wil je iemand die links en rechts kan spelen. Dan heb je met Godts, Traore en de nieuwe speler drie opties voor twee plekken. Wat mag dat dan kosten? Realiseer je daarbij dat we Forbs zéér waarschijnlijk ook weer terugkrijgen in de zomer.

Moro lijkt op de paar Youtube beelden die ik zie overigens wel echt een kopie van Conceicao.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 10, 2025 8:22 am

raymon schreef:
do jan 09, 2025 8:21 pm
Lionel schreef:Maar 6 wel?

Ik zou hem alleen kopen als hij ook op rechts uit de voeten kan.

6 of 10 is mij, jaja ik weet het, om het even.
Heeft ook op rechts gespeeld.

Er zijn dagen dat ik het verschil tussen 10m en 6m niet op m’n rekening hebt staan.
Ik ook niet. Maar het is maar 4 miljoen. Geen verschil van 20+.

Of hij is een aanwinst of niet.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 10, 2025 10:41 am

Gezien onze huidige financiële situatie, zijn stats tot nu toe en het initiële bod van 6 miljoen is 4 miljoen extra wel veel.

Er zou nu wel wat beweging in de transfer zitten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 10, 2025 11:09 am

Als het bedrag omlaag moet zal bijvoorbeeld het percentage bij doorverkoop omhoog gaan.

Ik ben wel benieuwd hoe clubs hiermee omgaan in het licht van beweging rondom het huidige transfersysteem overigens. Het bepalen van de waarde van een contract en de mogelijke toekomstige transfersom is toch wat lastiger geworden.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 10, 2025 5:56 pm

Hoop geld voor een 22 jarige met weinig indrukwekkende stats. Ondertussen wordt Faberski nog altijd genegeerd door Farioli. Volgens hem zijn we sterk bezet op rechts en verwacht hij nog veel van Berghuis..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » vr jan 10, 2025 6:16 pm

Zal de leeftijd wel zijn :)
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 11, 2025 11:12 am

Trab schreef:
vr jan 10, 2025 5:56 pm
Hoop geld voor een 22 jarige met weinig indrukwekkende stats. Ondertussen wordt Faberski nog altijd genegeerd door Farioli. Volgens hem zijn we sterk bezet op rechts en verwacht hij nog veel van Berghuis.. Afbeelding

Hij behoort tot de beste dribbelaars in La Liga. Een jonge jongen die te vroeg naar een competitie is gegaan waar jonge vleugelaanvallers weinig kansen krijgen.

Het is altijd lastig met zulke spelers want op het moment dat hij de tweede seizoenshelft 9 goals zou maken is hij in de zomer niet meer haalbaar.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2025 11:21 am

Dat is inderdaad de afweging. Spelers die geweldige statistieken kunnen overleggen zijn waarschijnlijk weer niet haalbaar. Je moet vooraf inschatten of iemand echt goed gaat worden. En dan is het natuurlijk de vraag wat zo'n jongen nu dan mag kosten.

Als het richting de 10 gaat kun je niet meer spreken van een goedkope speler natuurlijk. Dat betaal je voor iemand die in principe basis speelt. Nu kan hij volgens mij ook op rechts dus dan kun je hem daar afwisselen met Traore. Is Godts er niet kan hij verhuizen naar links.

Achteraf was die Hadj Moussa een slimme zet geweest als extra buitenspeler. Stuk voordeliger.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 11, 2025 11:39 am

Hij behoort tot de beste dribbelaars in La Liga. Een jonge jongen die te vroeg naar een competitie is gegaan waar jonge vleugelaanvallers weinig kansen krijgen.
Dat zegt niet alles, de speelstijl speelt ook een rol. Kan hij ook uit de voeten in de kleine ruimte?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 11:42 am

Lionel schreef:
Trab schreef:
Hoop geld voor een 22 jarige met weinig indrukwekkende stats. Ondertussen wordt Faberski nog altijd genegeerd door Farioli. Volgens hem zijn we sterk bezet op rechts en verwacht hij nog veel van Berghuis.. Afbeelding

Het is altijd lastig met zulke spelers want op het moment dat hij de tweede seizoenshelft 9 goals zou maken is hij in de zomer niet meer haalbaar.
Dat weet ik wel, en ik hoop ook dat hij succesvol zal zijn. Tegelijkertijd is 10 miljoen een hoop geld. Ik moet nog maar zien dat je dat terugverdiend. Hij zal het moeten laten zien in de wedstrijden dat Godts niet speelt. En de Eredivisie kijkt in principe niemand naar. Dan heb je nog het transfersysteem dat veranderd is. Zoveel transfers rond de 10 miljoen zie je niet meer. Het is bijna alleen maar huren deze winterstop en wij die geen cent te makken hebben geven 10 miljoen uit. Het was veiliger geweest Faberski, Mokio en Bounida bij het eerste te halen. Daar kan je geen buil aan vallen en kunnen dan rustig gebracht worden achter de eerste keuzes Godts en Traore. Nou weet ik wel dat Bounida pas net een paar wedstrijden voor Jong heeft gespeeld, maar daar spat het talent wel vanaf. De kans dat hij nu gaat verlengen is 0,0.

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 11, 2025 11:44 am

Het was veiliger geweest Faberski, Mokio en Bounida bij het eerste te halen. Daar kan je geen buil aan vallen en kunnen dan rustig gebracht worden achter de eerste keuzes Godts en Traore.
Vind ik ook. Ajax kan geen zekerheidjes halen. Geef de jeugd de kans.
Nou weet ik wel dat Bounida pas net een paar wedstrijden voor Jong heeft gespeeld, maar daar spat het talent wel vanaf. De kans dat hij nu gaat verlengen is 0,0.
Tja, die jongen zit op een veel te zwaar contract. Zo moet het dus niet: miljoenen in het water voor een speler die nooit in Ajax 1 zal spelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2025 12:03 pm

Jonge spelers moeten er wel klaar voor zijn. Faberski heeft pas recent weer een stap gezet. Jongens als hij en ook zo'n Bounida zijn heel lang echt jochies gebleven.

Ik zou het wel leuk vinden als we Faberski in de tweede seizoenshelft een paar keer gaan zien. Je ziet dat wel vaker gebeuren, dat iemand na de winterstop wat kansen krijgt om zich te laten zien.

De realiteit bij Ajax was simpelweg dat er een hoop moest worden gerepareerd en dat we een CL plek moeten verdienen. Het was niet gek om te beginnen bij het neerzetten van een meer degelijk en weerbaar elftal. Een speler als Akpom is een aantal keren gewoon heel waardevol geweest op de vleugel. We kunnen lacherig doen over looplijnen en taken maar daarmee hebben we de toppers wel gewonnen.

Uiteindelijk wil je natuurlijk wel weer naar attractiever voetbal. En als die jongens het laten zien krijgen ze de kans. Ook onder Farioli breken gewoon spelers door.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 12:17 pm

Marillion schreef:Jonge spelers moeten er wel klaar voor zijn. Faberski heeft pas recent weer een stap gezet. Jongens als hij en ook zo'n Bounida zijn heel lang echt jochies gebleven.

Ik zou het wel leuk vinden als we Faberski in de tweede seizoenshelft een paar keer gaan zien. Je ziet dat wel vaker gebeuren, dat iemand na de winterstop wat kansen krijgt om zich te laten zien.

De realiteit bij Ajax was simpelweg dat er een hoop moest worden gerepareerd en dat we een CL plek moeten verdienen. Het was niet gek om te beginnen bij het neerzetten van een meer degelijk en weerbaar elftal. Een speler als Akpom is een aantal keren gewoon heel waardevol geweest op de vleugel. We kunnen lacherig doen over looplijnen en taken maar daarmee hebben we de toppers wel gewonnen.

Uiteindelijk wil je natuurlijk wel weer naar attractiever voetbal. En als die jongens het laten zien krijgen ze de kans. Ook onder Farioli breken gewoon spelers door.
Ja Akpom heeft het zeker uitstekend gedaan. Vooral in de topwedstrijden. Maar als we thuis spelen tegen de kleintjes had ik toch graag gezien dat Faberski ook eens een helft de kans krijgt. Hij is 10x beter dan Rasmussen dus begrijp niet waarom die steeds de voorkeur krijgt. Gaat voorlopig ook niet veranderen als ik Farioli hoor. Die zegt dat ze al ruim bezet zijn op rechts. Tsja..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 11, 2025 12:22 pm

Als liefhebber van meer sierlijke spelers zou ik dat ook liever zien. Het antwoord is denk ik dat het de inschatting van Farioli is dat Rasmussen op dit moment beter in staat is om de basistaken daar uit te voeren. En omdat hij hem om die reden wellicht nodig heeft bij meer lastige wedstrijden krijgt hij ook speeltijd in de makkelijkere wedstrijden zodat hij beter is aangesloten. Dat is misschien voor ons als supporters niet leuk maar het is wel een verdedigbare lijn.

De meeste van ons zien van iemand als Faberski (of Bounida) alleen hier en daar een keer beelden van een geslaagde actie. Dat hij misschien hele delen van een wedstrijd onzichtbaar is of positioneel nog belangrijke fouten maakt ontgaat veel supporters dan.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jan 11, 2025 1:51 pm

Marillion schreef:Als liefhebber van meer sierlijke spelers zou ik dat ook liever zien. Het antwoord is denk ik dat het de inschatting van Farioli is dat Rasmussen op dit moment beter in staat is om de basistaken daar uit te voeren. En omdat hij hem om die reden wellicht nodig heeft bij meer lastige wedstrijden krijgt hij ook speeltijd in de makkelijkere wedstrijden zodat hij beter is aangesloten. Dat is misschien voor ons als supporters niet leuk maar het is wel een verdedigbare lijn.

De meeste van ons zien van iemand als Faberski (of Bounida) alleen hier en daar een keer beelden van een geslaagde actie. Dat hij misschien hele delen van een wedstrijd onzichtbaar is of positioneel nog belangrijke fouten maakt ontgaat veel supporters dan.
Zou goed kunnen. Ik zie overigens geregeld hele wedstrijden van Jong. Niet alleen delen. Op basis daarvan zou ik hem 100% bij het eerste halen. Hij heeft gewoon iets speciaals. Passeert makkelijk, zowel binnendoor als buitenom, is snel op de eerste meters, kan steekballen geven en heeft een goed schot.
Ronald de Boer pleitte laatst ook voor hem.

elliquido

Bericht door elliquido » za jan 11, 2025 2:22 pm

Moro is ipv berghuis. Verlengen van Stevie zou gekkenwerk zijn nu
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 11, 2025 4:02 pm

Trab schreef:
za jan 11, 2025 11:42 am
Lionel schreef:
Trab schreef:

Dat weet ik wel, en ik hoop ook dat hij succesvol zal zijn. Tegelijkertijd is 10 miljoen een hoop geld. Ik moet nog maar zien dat je dat terugverdiend. Hij zal het moeten laten zien in de wedstrijden dat Godts niet speelt. En de Eredivisie kijkt in principe niemand naar. Dan heb je nog het transfersysteem dat veranderd is. Zoveel transfers rond de 10 miljoen zie je niet meer. Het is bijna alleen maar huren deze winterstop en wij die geen cent te makken hebben geven 10 miljoen uit. Het was veiliger geweest Faberski, Mokio en Bounida bij het eerste te halen. Daar kan je geen buil aan vallen en kunnen dan rustig gebracht worden achter de eerste keuzes Godts en Traore. Nou weet ik wel dat Bounida pas net een paar wedstrijden voor Jong heeft gespeeld, maar daar spat het talent wel vanaf. De kans dat hij nu gaat verlengen is 0,0.

Als hij 10 miljoen gaat kosten dan zal hij toch ook op
rechts uit de voeten moeten kunnen lijkt mij? Anders is dit echt een rare aankoop in lijn met jouw verhaal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 13, 2025 11:34 am

elliquido schreef:
za jan 11, 2025 2:22 pm
Moro is ipv berghuis. Verlengen van Stevie zou gekkenwerk zijn nu
Nee hoor, Berghuis moet op het middenveld gaan spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 13, 2025 12:08 pm

Regeer als vervanger van Rensch.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 12:57 pm

999

Bericht door 999 » di jan 14, 2025 2:00 pm

Yopii schreef:
di jan 14, 2025 12:57 pm
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... namen.html

50/50 en er is geen alternatief? :confused.gif:
Misschien niet in die " prijsklasse ", die jongen ( hoe goed of slecht ie ook mag zijn ) kan links en rechts uit de voeten en kost gezien de huidige transfersommen niet extreem veel euro's ..

Veel kwaliteiten, één probleem: dit verwacht Ajax in huis te halen met Raúl Moro
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 2:05 pm

Ik las het ook, is zwak in de eindfase. Hmm.

Beetje een type als CCC dus, maar waarschijnlijk wat minder. Anders was hij wel geslaagd in Italië.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 14, 2025 2:13 pm

Gokje: Kroes slaagt er ter elfder ure nog net in om Forbs terug te halen. Verder komt er niemand. Kroes verkoopt ook niemand. Avila verhuren zal wel lukken, maar voor de rest loost ie ook niemand.

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 14, 2025 2:15 pm

Dat zou echt onvoldoende zijn.

Plaats reactie