Sparta Rotterdam - AFC Ajax zo 22-12 12:15 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Sparta Rotterdam - AFC Ajax zo 22-12 12:15 uur

Bericht door zeux » vr dec 27, 2024 8:17 pm

Sandro schreef:
Lionel schreef:
vr dec 27, 2024 7:06 pm
Hoezo zou dat kwalijk zijn? Het kan toch een combinatie zijn van meerdere factoren?

Hij vindt de combinaties die hij opstelt beter bij elkaar passen én hij wil voorzichtig zijn met bepaalde spelers.
Dat kan zeker. Maar wat bedoel jij dan als je schrijft "ik denk dat MT en Farioli hetzelfde denken"?

Ik reageer op wat MT in zijn post erboven schrijft. Als F zo denkt dan zou dat kwalijk zijn. Namelijk 60 minuten aankijken en hopen dat je niet achter komt, en alles op de laatste 30 minuten zetten.
Oa Menno Pot legt het toch wel goed uit?

Het is niet zonder gevaar - in dat half uur moet je het dan wél doen, ook al zijn de odds gunstig - maar blijkbaar is dit zijn analyse: dat geen aanvallende speler de 90 minuten op hoog niveau vol kan maken (zonder blessures/overbelasting te riskeren). Brobbey is notoir blessuregevoelig, Weghorst begint op leeftijd te komen, Godts lag er al even uit.

Blijf vinden dat het tegen f*cking Sparta niet echt nodig was met de winterstop voor de deur, maar er zit wel degelijk logic in his madness.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » vr dec 27, 2024 8:50 pm

zeux schreef:
vr dec 27, 2024 8:17 pm
Sandro schreef:
Lionel schreef:
vr dec 27, 2024 7:06 pm
Hoezo zou dat kwalijk zijn? Het kan toch een combinatie zijn van meerdere factoren?

Hij vindt de combinaties die hij opstelt beter bij elkaar passen én hij wil voorzichtig zijn met bepaalde spelers.
Dat kan zeker. Maar wat bedoel jij dan als je schrijft "ik denk dat MT en Farioli hetzelfde denken"?

Ik reageer op wat MT in zijn post erboven schrijft. Als F zo denkt dan zou dat kwalijk zijn. Namelijk 60 minuten aankijken en hopen dat je niet achter komt, en alles op de laatste 30 minuten zetten.

Het is niet zonder gevaar - in dat half uur moet je het dan wél doen, ook al zijn de odds gunstig - maar blijkbaar is dit zijn analyse: dat geen aanvallende speler de 90 minuten op hoog niveau vol kan maken (zonder blessures/overbelasting te riskeren). Brobbey is notoir blessuregevoelig, Weghorst begint op leeftijd te komen, Godts lag er al even uit.

Blijf vinden dat het tegen f*cking Sparta niet echt nodig was met de winterstop voor de deur, maar er zit wel degelijk logic in his madness.
Je schrijft hier eigenlijk precies wat ik ook zeg. Maar toch blijft de vraag: als spelers niet 90 minuten kunnen spelen, staan ze dan in de basis en wissel je ze? Of start je met een suboptimale basiself en breng je de sterkste spelers in de laatste 25 min? Lijkt mij zelf niet een heel lastige beslissing. Je wilt de zaken in eigen hand houden en dat doe je als je meteen laat zien wie de baas is op het veld
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » vr dec 27, 2024 9:10 pm

Sandro schreef:
vr dec 27, 2024 8:50 pm
zeux schreef:
vr dec 27, 2024 8:17 pm
Sandro schreef:

Je schrijft hier eigenlijk precies wat ik ook zeg. Maar toch blijft de vraag: als spelers niet 90 minuten kunnen spelen, staan ze dan in de basis en wissel je ze? Of start je met een suboptimale basiself en breng je de sterkste spelers in de laatste 25 min? Lijkt mij zelf niet een heel lastige beslissing. Je wilt de zaken in eigen hand houden en dat doe je als je meteen laat zien wie de baas is op het veld
Volgens mij maakt Faroli die afweging per wedstrijd, afgemeten aan de condities/tegenstander van het moment (en mogelijk de staat van de spelersgroep). Dus de afweging kàn zijn om te eindigen met de sterkste elf, als hij de omstandigheden zo weegt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 28, 2024 12:00 am

Met 5-3-2 starten op Spangen. Zo out of the box hebben zelfs MT of AR hier nog nooit gepost.

Sandro

Bericht door Sandro » za dec 28, 2024 9:51 am

Misschien dat hij aan het 'overthinken' is. Hij wijzigt wat mij betreft bijvoorbeeld de tactiek veel te vaak.

Of hij overschat de kwaliteiten van zijn spelers. Of die van zichzelf.

Hoe dan ook, zijn beslissingen zijn regelmatig nogal discutabel. Maar we zijn er al bij al goed mee weg gekomen qua prestaties, niet wat betreft kijkplezier. Op een aantal wedstrijden na.

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 28, 2024 2:38 pm

Het is natuurlijk niet ‘hopen’.

Weghorst is een van de spitsen van Oranje. Het is niet zo dat hij Branco linksbuiten zet.

Als je het mathematisch bekijkt, voor zover zoiets zou kunnen, is het niet eens heel gek. Je weet dat Sparta energiek, kan je verwachten, aan de wedstrijd gaat beginnen. Dan is het niet gek daar wat werklust tegenover te zetten.

Dit alles in combinatie met blessuregevoelige spelers die nog geen 90 minuten kunnen knallen.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » za dec 28, 2024 4:30 pm

Lionel schreef:
za dec 28, 2024 2:38 pm
Het is natuurlijk niet ‘hopen’.
Nee dat is waar. Ik mag af en toe graag overdrijven :smile-ajax.gif:

Maar ik vind het geen logische startopstelling. De tegenstander blijft hopen zolang het 0-0 blijft. 'Mathematisch' (of op welk ander vlak dan ook) is het beter om zo snel mogelijk te scoren om de hoop weg te nemen, zeker tegen een slechtere tegenstander.
Dit alles in combinatie met blessuregevoelige spelers die nog geen 90 minuten kunnen knallen.
Dit wordt inmiddels een beetje flauw. Dit begrijpen we allemaal wel.

Plaats reactie