AFC Ajax - SS Lazio do 12-12 21:00 uur EL
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: AFC Ajax - SS Lazio do 12-12 21:00 uur EL
Ik ben wel klaar met de 1e seizoenshelft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Monkey Tonk
Berghuis is vergif voor dit team. Voor zijn terugkeer zat Ajax prima in de lift. Daarna? Is nooit een Ajax-speler geweest Het shirt vloekt bij hem. Hij zet geen stap teveel. En nu stokt de ontwikkeling van Fitz-Jim. Dus je doet je team dubbel de das om.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
Ik heb niks kunnen zien. Was hij weer slecht? Opvallend dat de media niet over hem begint.Monkey Tonk schreef:Berghuis is vergif voor dit team. Voor zijn terugkeer zat Ajax prima in de lift. Daarna? Is nooit een Ajax-speler geweest Het shirt vloekt bij hem. Hij zet geen stap teveel. En nu stokt de ontwikkeling van Fitz-Jim. Dus je doet je team dubbel de das om.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ik vond dat Ajax wel veel creeerde. Helaas krijgen we teveel tegen. Lazio is een goede ploeg en fysiek veel en veel sterker dan Ajax.
Whitey on the moon.
- Monkey Tonk
Hij haalt de vonk eruit. Dat valt niet zo op als je er niet op let, zoals Ravioli, die een speler ziet met ervaring die kan passen en schieten. Beetje hetzelfde verhaal als Bergwijn. HIj was belangrijk voor Ajax, zei men, en ook nog eens aanvoerder. Maar werd Ajax beter door hem? Die twee hebben een vergelijkbare mee-lift mentaliteit, en waren dus onder de spelers die het krachthonk oversloegen (Tadic noemde dat, maar geen namen). De een te dik, de ander te iel. De dikke en de dunne. Maar niemand die er vrolijker van werd.Trab schreef: ↑vr dec 13, 2024 8:26 amIk heb niks kunnen zien. Was hij weer slecht? Opvallend dat de media niet over hem begint.Monkey Tonk schreef:Berghuis is vergif voor dit team. Voor zijn terugkeer zat Ajax prima in de lift. Daarna? Is nooit een Ajax-speler geweest Het shirt vloekt bij hem. Hij zet geen stap teveel. En nu stokt de ontwikkeling van Fitz-Jim. Dus je doet je team dubbel de das om.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarnaast was Brobbey weer kampioen kansenmissen met zijn kop. Hij hoefde alleen maar licht op te springen en in te knikken. Praktisch onmisbaar. Weghorst had die met een blinddoek gemaakt.
Baas probeerde al dit fraais achterin te evenaren met twee terugspeelballen terwijl er een Italiaan achter hem liep. Een keer zo'n fout, maar nog een keer in dezelfde helft?! Ook een goede circusact om je keeper mee te blesseren, want die moet het met gevaar voor eigen leven oplossen. Lazio was scherp, dat wel. Ik heb de tweede helft niet meer gekeken.
Heb het niet teruggezien maar Taylor werd volgens mij gewoon omver gelopen, waardoor hij de bal verloor, en waardoor de eerste goal ontstond. De meeste refs zouden fluiten. Taylor probeerde ook een vrije trap te versieren op de rand van de zestien met een opzichtige zweefduik. Ik weet niet meer of dat voor of na de goal was, maar als het ervoor was dan betaalde hij later waarschijnlijk de prijs, met een doelpunt als gevolg.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr dec 13, 2024 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerste goal was een fout van Henderson maar Taylor liet zich ook te makkelijk de bal ontnemen. Daarna heft Baas eerst geen buitenspel op om vervolgens stil te blijven staan
Ik word een beetje moe van dat zogenaamde lokken van tegenstanders want tenzij je Kroos (voor de opening) of Frenkie in je team hebt slaat het nergens op om zo te willen opbouwen.
Ajax had een pingel moeten krijgen en wat meer kansen mogen benutten. We verdienden toch gewoon veel meer?

Ik word een beetje moe van dat zogenaamde lokken van tegenstanders want tenzij je Kroos (voor de opening) of Frenkie in je team hebt slaat het nergens op om zo te willen opbouwen.
Ajax had een pingel moeten krijgen en wat meer kansen mogen benutten. We verdienden toch gewoon veel meer?
IK GELOOF!!!!!!
Tis maar net hoe je steeds naar de AJAX wedstrijden en de tactiek van Farioli kijkt, maar iedereen terug rond de zestien omdat de achterhoede het anders niet kan handelen ( volgens Farioli ), en vervolgens dat trage bal op de voet opbouw.
Het is zo voorspelbaar.
Toen/als AJAX iets meer opportunistisch , vrijer ( ging/gaat ) ballen ontstonden er kansen. Overigens beetje back en Godts hangt ook gewoon aan de ketting.
Het is zo gebaseerd op de 0 houden, en tegen ploegen als Lazio begrijp ik dat wel.Maar behalve tegen de top 2 van Nederland mag je toch een ander AJAX verwachten , maar blijkbaar is dit de enige tactiek die Farioli wil zien .. langzaam vanuit 300% zekerheid ,risicoloos , 99,9% van de keren door het midden opbouwen ...
Het is zo voorspelbaar.
Toen/als AJAX iets meer opportunistisch , vrijer ( ging/gaat ) ballen ontstonden er kansen. Overigens beetje back en Godts hangt ook gewoon aan de ketting.
Het is zo gebaseerd op de 0 houden, en tegen ploegen als Lazio begrijp ik dat wel.Maar behalve tegen de top 2 van Nederland mag je toch een ander AJAX verwachten , maar blijkbaar is dit de enige tactiek die Farioli wil zien .. langzaam vanuit 300% zekerheid ,risicoloos , 99,9% van de keren door het midden opbouwen ...
Blij met de punten ...
100% mee eens de schijts is niet de schuldige aan het missen van kansen maar floot wel degelijk in het nadeel van Ajax 1-1 bij rust en 2-1 er achteraan , dan zou de wedstrijd anders lopen. Het laatste kwartier 4 100% kansen om zeep geholpen.Lionel schreef: ↑vr dec 13, 2024 10:36 amEerste goal was een fout van Henderson maar Taylor liet zich ook te makkelijk de bal ontnemen. Daarna heft Baas eerst geen buitenspel op om vervolgens stil te blijven staan![]()
Trab schreef: ↑vr dec 13, 2024 8:26 amIk heb niks kunnen zien. Was hij weer slecht? Opvallend dat de media niet over hem begint.Monkey Tonk schreef:Berghuis is vergif voor dit team. Voor zijn terugkeer zat Ajax prima in de lift. Daarna? Is nooit een Ajax-speler geweest Het shirt vloekt bij hem. Hij zet geen stap teveel. En nu stokt de ontwikkeling van Fitz-Jim. Dus je doet je team dubbel de das om.
Steven Berghuis beschikt bij Ajax over een contract dat medio 2025 afloopt. Daar is nogal wat om te doen, omdat de buitenspeler annex aanvallende middenvelder een ‘Champions League-salaris’ verdient in de Johan Cruijff ArenA. Op het sociale medium X roept men na de Europa League-wedstrijd tegen SS Lazio (1-3 nederlaag) in koor: níét verlengen!
‘Contract Steven Berghuis helemaal niet verlengen’
Onlangs zei de Ajacied nog tegen Voetbal International: “Ik ben heel erg blij hier en ik zie mijn toekomst zeker bij Ajax. Ik verwacht dat we daar wel uit gaan komen. Vraag me niet wanneer, maar die gesprekken zijn gaande met Guido Albers (zaakwaarnemer, red.), Alex Kroes en mij. En dat gaat goed.”
Vervolgens liet hij zich uit over een eventuele stap naar het buitenland: “Als er een moment is, dan zou het dit moment zijn. Ik word in december 33. Aan de andere kant koester je natuurlijk deze club. In Europa ga ik geen betere club vinden dan Ajax. Zo reëel moet je zijn.”
Tegen Lazio begon de 32-jarige (hij wordt over één week 33 jaar oud) technicus in de basisopstelling, maar kon hij geen potten breken. Op de diverse social media vindt men dat Ajax zo snel mogelijk afscheid van hem moet nemen
Gewoon even de feiten van gisteravond:
Ajax had 54% balbezit, 16 schoten op richting doel, 15 daarvan binnen de 16 meter, 6 schoten tussen de palen. Volgens de statistieken hadden we 3 grote kansen gemist en hadden we een expected goals van 2,19 tegenover 1,59 van Lazio. Twee keer de lat/paal geraakt. Weet niet of die belachelijke voorzet van Gaaei daarbij is gerekend.
Ajax had 54% balbezit, 16 schoten op richting doel, 15 daarvan binnen de 16 meter, 6 schoten tussen de palen. Volgens de statistieken hadden we 3 grote kansen gemist en hadden we een expected goals van 2,19 tegenover 1,59 van Lazio. Twee keer de lat/paal geraakt. Weet niet of die belachelijke voorzet van Gaaei daarbij is gerekend.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is scorebordjournalistiek, hoor.
Vond jij de kansen niet groot? Ik vond dat er heel wat mooie aanvallen bij zaten hoor. We speelden tegen een ploeg die vorige week (ook tegen een veredeld B elftal in de beker) twee keer won van Napoli, die uit won bij Twente (wij dus niet), die thuis won van Porto en verder gewoon een prima seizoen draaien. Ze staan gedeeld derde in de Italiaanse competitie.
Wat verwachten jullie? Misschien is dat van mij te laag maar ik vind dat we stappen maken en ergens vind ik het wel mooi dat Farioli geen consessies doet aan de speelwijze omdat hij bepaalde type spelers mist. Akpom op links is armoede maar als je Godts daar gisteren zag spelen die net terugkomt van een blessure.
Ajax moet dit seizoen alles op alles zetten om minimaal derde, het liefst tweede, te worden en dat is nog zeker mogelijk.
Nou lees ik hier dat de wissels van Farioli al vast stonden... ja logisch als je met Godts begint die geen 90 minuten kan volmaken. Logisch als Brobbey kansen blijft missen en logisch als we toch verdomd weinig smaken hebben verder.
IK GELOOF!!!!!!
-
Godts is onmisbaar voor dit Ajax. De enige die (samen met Traore) wat verrassing kan brengen.
Whitey on the moon.
Ik heb te veel van zulke wedstrijden gezien, zeker tegen Italiaanse tegenstanders. Lazio kwam, reageerde en overwon. Stond al bovenaan, dus een gelijkspel was ook prima.Vond jij de kansen niet groot? Ik vond dat er heel wat mooie aanvallen bij zaten hoor. We speelden tegen een ploeg die vorige week (ook tegen een veredeld B elftal in de beker) twee keer won van Napoli, die uit won bij Twente (wij dus niet), die thuis won van Porto en verder gewoon een prima seizoen draaien. Ze staan gedeeld derde in de Italiaanse competitie.
In mijn ogen was Lazio sneller, dynamischer, intelligenter. Het legde pijnlijk de beperkingen van Ajax bloot: Baas die moeite had met het niveau, Henderson die steeds achteruit liep, het fysiek zwakke middenveld, het doelloze gepruts van Traoré. Natuurlijk, Lazio gaf wat kansen weg, maar het scoorde meteen toen het dat wilde.
Wat Farioli betreft, hopelijk is hij er nu achtergekomen dat hij zich niet kan permitteren Berghuis leuke dingen te laten doen. Daarvoor missen we de kwaliteit en de dynamiek. Tegen Almere kan het misschien nog, maar zelfs tegen Sparta wordt het moeilijk.
Klassiekertje.Ajax moet dit seizoen alles op alles zetten om minimaal derde, het liefst tweede, te worden en dat is nog zeker mogelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=zv4d8pke0nQ
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Veel balbezit is iets anders dan een wedstrijd controleren. Je moet de momenten herkennen. Dat deed Lazio veel beter.
Bij Ajax ook veel misverstanden, dat krijg je met al dat gewissel. Het is al bijna Kerst en het team is nog steeds niet ingespeeld.
Farioli vond dat Ajax goed speelde, dat baart me zorgen. Gelooft hij dat zelf?
Bij Ajax ook veel misverstanden, dat krijg je met al dat gewissel. Het is al bijna Kerst en het team is nog steeds niet ingespeeld.
Farioli vond dat Ajax goed speelde, dat baart me zorgen. Gelooft hij dat zelf?
Wat een gelul over de momenten herkennen. Ajax had moeten winnen op basis van de vele kansen. Dat Brobbey ze mist kan Farioli niks aan doen. Of de trainer van Lazio.
IK GELOOF!!!!!!
Eens met lionel hier. Nuchter gezien was het best ok en met wat meer geluk is de uitslag andersom.Lionel schreef: ↑vr dec 13, 2024 11:50 amVond jij de kansen niet groot? Ik vond dat er heel wat mooie aanvallen bij zaten hoor. We speelden tegen een ploeg die vorige week (ook tegen een veredeld B elftal in de beker) twee keer won van Napoli, die uit won bij Twente (wij dus niet), die thuis won van Porto en verder gewoon een prima seizoen draaien. Ze staan gedeeld derde in de Italiaanse competitie.
Wat verwachten jullie? Misschien is dat van mij te laag maar ik vind dat we stappen maken en ergens vind ik het wel mooi dat Farioli geen consessies doet aan de speelwijze omdat hij bepaalde type spelers mist. Akpom op links is armoede maar als je Godts daar gisteren zag spelen die net terugkomt van een blessure.
Ajax moet dit seizoen alles op alles zetten om minimaal derde, het liefst tweede, te worden en dat is nog zeker mogelijk.
Nou lees ik hier dat de wissels van Farioli al vast stonden... ja logisch als je met Godts begint die geen 90 minuten kan volmaken. Logisch als Brobbey kansen blijft missen en logisch als we toch verdomd weinig smaken hebben verder.
Ik hoop dat ajax op 4 plekken kan doorselecteren deze winter, vooral op de backposities (gaaei en wijndal) en lb (niemand) en middenvelder / rechtsbuiten (berghuis)
Desnoods met een halfjaar huurconstructie. Er moeten toch bij die megaselecties in engeland een toekomstige ake, palmer, mount etc rondlopen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Jullie zijn het dus eens met Farioli dat Ajax goed speelde? Hmm.
- Monkey Tonk
Nee. Het was slordig en te ongeconcentreerd. Er waren mooie momenten, in de eerste helft die ik gezien heb, maar teveel fouten. Ravioli gaat een beetje op de Ten Hag bij United toer als hij vindt dat Ajax had kunnen winnen terwijl je 'gewoon' met 1-3 de boot ingaat. Dat is de snelste manier om geloofwaardigheid te verliezen.
Ik denk dat het een andere wedstrijd was geweest als hij met Fitz-Jim was gestart ipv Berghuis. Met die laatste krijg je echt nooit flitsend voetbal. De gevaarlijkste momenten van Ajax kwamen uit snelle korte combinaties. Traore was aardig op dreef, en we weten dat die een klik heeft met FItz-JIm. Onvoldoende voor Ravioli.
Ajax had zeker goede momenten. In de eerste helft kwamen er wat kansjes er werd soms teveel door gecombineerd of men liep elkaar in de weg. Naar de mogelijkheden waren er wel. Kopbal Brobbey en het penalty moment zijn wel bepalend. Maar er ging ook een heleboel mis l, was het slordig en maakt men verkeerde en vooral stomme keuzes. Oorzaak, kwaliteit van Ajax en de kwaliteit van Lazio.
Ajax heeft nu eenmaal een selectie wat qua niveau niet beter dan een AZ of een Twente, subtop dus
Ajax heeft nu eenmaal een selectie wat qua niveau niet beter dan een AZ of een Twente, subtop dus
Ik vond Ajax aardig spelen. Alleen het was gewoon duidelijk dat Lazio een veel beter team heeft. Is ook geen schande.
Realiteit is dat Ajax over de breedte gewoon kwaliteit mist. Op linksbuiten heb je achter Godts niemand, onze spitsen zijn middelmatig, onze rechtsbuiten niet heel effectief, onze middenveld mist elke vorm van creativiteit en 1 van onze centrale verdedigers speelt net een paar maanden op die positie en was eigenlijk door de meesten van ons afgeschreven.
Realiteit is dat Ajax over de breedte gewoon kwaliteit mist. Op linksbuiten heb je achter Godts niemand, onze spitsen zijn middelmatig, onze rechtsbuiten niet heel effectief, onze middenveld mist elke vorm van creativiteit en 1 van onze centrale verdedigers speelt net een paar maanden op die positie en was eigenlijk door de meesten van ons afgeschreven.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”