Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo nov 24, 2024 8:44 am

999 schreef:
zo nov 10, 2024 2:02 pm
Ze hebben een shitloot aan blessures in elke linie ..
Ruben Dias en vooral Rodri dan. Voor de rest valt het wel mee. Gister weer verloren en zelfs dik nu thuis. Slot kan zo een leuke voorsprong opbouwen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » zo nov 24, 2024 11:20 am

Jinne schreef:
zo nov 24, 2024 8:44 am
999 schreef:
zo nov 10, 2024 2:02 pm
Ze hebben een shitloot aan blessures in elke linie ..
Ruben Dias en vooral Rodri dan. Voor de rest valt het wel mee. Gister weer verloren en zelfs dik nu thuis. Slot kan zo een leuke voorsprong opbouwen.
De Bruine, Doku, Grillisch ( sukkelt ook al een hele tijd ) , Foden uit vorm .. Dan is het te kort dag om het MCI systeem om te gooien.Wat ie denk wel moet gaan doen de komende jaren ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 26, 2024 3:55 pm

Voor Rúben Amorim is zondag in zijn debuutwedstrijd nog eens duidelijk geworden dat er veel werk aan de winkel is bij Manchester United. De 1-1 bij Ipswich Town was al het achtste puntenverlies in dit Premier League-seizoen voor de ploeterende topclub. Vijf zaken die aan United-zijde opvielen op Portman Road.

Ipswich Town
Ipswich Town
1 - 1
Manchester United
Manchester United
Rashford speelt als spits
Marcus Rashford was in februari voor het laatst als spits aan een wedstrijd begonnen. Tegen Ipswich Town mocht de 27-jarige Engelsman weer eens starten in de punt van de aanval, waarmee de linksbuiten de voorkeur kreeg boven Rasmus Højlund en Joshua Zirkzee. Dat Rashford door zijn teleurstellende prestaties bij United na maart niet meer werd opgeroepen voor de nationale ploeg, werkte nu in zijn voordeel. Het was een belangrijke kanttekening bij de eerste basiself van Amorim: de opvolger van Erik ten Hag gaf op twijfelposities de voorkeur aan spelers met wie hij meer tijd had door kunnen brengen tijdens de interlandperiode. Højlund speelde daarin twee keer voor Denemarken en Zirkzee speelde dinsdag tegen Bosnië-Herzegovina zijn zesde interland voor Oranje. Rashford was vorige week wel van de partij toen Amorim voor het eerst een training op Carrington leidde.

Tegen Ipswich was het na 81 seconden al raak voor Rashford. De goal deed denken aan de bijna zeven minuten durende video die de club vorige week deelde met beelden van die eerste training. De aandacht voor het spel op de flanken viel toen op, met onder anderen Tyrell Malacia die de opdracht kreeg om snel voor te geven en Rashford die als spits moest anticiperen. Dat deed laatstgenoemde uitstekend toen Amad Diallo zichzelf op de rechterflank had gelanceerd na een combinatie met Bruno Fernandes. Rashford dook alert op voor doelman Arijanet Muric en tikte de bal binnen. Het was het hoogtepunt in een verder pover optreden van de aanvaller. Rashford kwam na zijn goal niet meer tot een doelpoging en verliet in de 67ste minuut het veld met slechts dertien balcontacten achter zijn naam. Het ligt in de lijn der verwachting dat zijn vervanger Højlund snel tot eerste keus uitgroeit.

Er wordt veel gevraagd op de flanken
Wat ook opviel bij de goal van Rashford, was de positie van Diogo Dalot. Amad had op het moment van voorgeven drie afspeelopties in het strafschopgebied: Rashford bij de eerste paal, Alejandro Garnacho centraal en bij de tweede paal Dalot, die een zee van ruimte had. De Portugese vleugelverdediger had de rol van linkermiddenvelder in het 3-4-2-1-systeem toebedeeld gekregen van Amorim. Waar op links dus een vleugelverdediger die rol vertolkte, was het op rechts met Diallo een echte buitenspeler die op die positie speelde. Van de twee werd met name in de omschakelmomenten veel gevraagd.

De keerzijde van het invullen van die rol op de flanken met een speler die van nature een aanvaller is, kwam bij de grootste kans voor Ipswich in de eerste helft aan het licht. Amad werd in de veertigste minuut verrast door een dieptepass van centrumverdediger Cameron Burgess en een loopactie van Sammie Szmodics in zijn rug. In het strafschopgebied werd hij vervolgens te makkelijk uitgespeeld door de aanvallende middenvelder van Ipswich, die de bal klaarlegde voor spits Liam Delap. Andre Onana hield Delap van dichtbij met een verbluffende redding van scoren.

Klik op de tekst in de tweet om de beelden te kijken.

Het wordt interessant hoe Amorim de rollen op de flanken uiteindelijk gaat invullen. Bij United is nog niet ingekocht voor deze speelwijze. Op links lonkt in de komende periode wel een kans voor de weer herstelde Tyrell Malacia. De ex-Feyenoorder heeft ten opzichte van Dalot het voordeel linksbenig te zijn, waardoor hij toch makkelijker en sneller voor kan geven vanaf die flank.

Onana blinkt (weer) uit
De redding van Onana bij de eerste grote kans van Delap is genoemd, zijn reflex bij de tweede grote mogelijkheid voor de talentvolle spits uit de jeugdopleiding van Manchester City was misschien nog wel indrukwekkender. Met zijn rechterbeen bracht de Kameroener redding nadat Delap op twee meter van Onana de bal achter zijn standbeen langs richting het doel had gestuurd. Niet voor het eerst dit seizoen mochten United-verdedigers hun doelman dankbaar zijn.

Statistieken onderschrijven dat. De statistiek Expected Goals Against on Target geeft een beeld van hoe groot de kansen voor tegenstanders waren bij de schoten op doel die Manchester United tegen heeft gehad. Het was op basis van de posities van waaruit ballen op Onana zijn afgevuurd logisch geweest als het aantal tegentreffers nu zeventien of achttien zou zijn. Het daadwerkelijke aantal is dertien. Dat is het grootste positieve verschil in de Premier League.

Speler Team Goals voorkomen
André Onana Manchester United 4,5
Nick Pope Newcastle United 3,9
Dean Henderson Crystal Palace 3
Guglielmo Vicario Tottenham Hotspur 2,9
Mads Hermansen Leicester City 2,7
Alisson Becker Liverpool 2,7
Bart Verbruggen Brighton and Hove Albion 2,2
Ederson Manchester City 1,4
Caoimhín Kelleher Liverpool 1,1
Aaron Ramsdale Southampton 1,1
Arijanet Muric Ipswich Town 1,0
Robert Sánchez Chelsea 0,6
Jordan Pickford Everton -0,6
Kepa Bournemouth -0,7
Mark Flekken Brentford -0,9
Matz Sels Nottingham Forest -1,1
Sam Johnstone Wolverhampton Wanderers -1,4
David Raya Arsenal -1,7
Emiliano Martínez Aston Villa -2,3
Bernd Leno Fulham -2,8
José Sá Wolverhampton Wanderers -3,1
Alphonse Areola West Ham United -3,6
Routiniers hebben het lastig
Het was Omari Hutchinson die Manchester United pijn deed door de bal vlak voor rust van buiten het strafschopgebied met veel snelheid de verre hoek in te schieten. Onana had daarbij de pech dat de bal nog van richting werd veranderd door Noussair Mazraoui. Het moment stond alleen niet op zichzelf. De handige dribbelaar van Ipswich was een plaag voor de United-defensie. Waar hij rechts achter spits Delap spelend normaal gesproken met Lisandro Martínez of Luke Shaw te maken zou hebben gehad, stond de 21-jarige Engelsman bij afwezigheid van de geblesseerde Argentijn nu tegenover Jonny Evans. Van de drie centrumverdedigers had de 36-jarige Noord-Ier het duidelijk het lastigst met het takenpakket. De routinier aarzelde met doordekken op momenten dat Hutchinson tussen de linies werd gevonden en oogde kwetsbaar als hij moest wegbewegen uit het centrum. Amorim zag dat en liet na een kwartier Christian Eriksen en Casemiro al van positie wisselen centraal op het middenveld, in de hoop dat Evans meer ontlast zou worden met de Braziliaanse balafpakker in de zone voor zich.

De startformatie van Manchester United in de eerste wedstrijd onder Rúben Amorim.
© BBC
De startformatie van Manchester United in de eerste wedstrijd onder Rúben Amorim.
Het was niet verrassend dat Evans een van de twee slachtoffers was bij de eerste echte wissels die Amorim doorvoerde. Evans werd in de 56ste minuut naar de kant gehaald voor de weer net fitte Luke Shaw, wat niet geheel verrassend een duidelijke versterking was. Ten Hag had de pech dat hij door blessures van de fysiek kwetsbare Shaw al sinds midden februari geen beroep meer had kunnen doen op de Engels international. Casemiro moest het veld verlaten voor Manuel Ugarte, die twee interlands met Uruguay en dus veel vliegkilometers achter de rug had. Ugarte zal normaal gesproken centraal op het middenveld een koppel gaan vormen met de ook weer net fitte Kobbie Mainoo. Casemiro was net als Evans en Rashford aanwezig bij de eerste trainingen van Amorim en profiteerde daarvan met een basisplaats tegen Ipswich, maar moet serieus vrezen voor zijn plek. De 32-jarige Braziliaan mag zich aangesproken voelen als hij beelden terugziet van het hoofdschudden door Amorim op momenten dat Ipswich in de omschakeling makkelijk het middenveld overstak.

Een tik op de vingers voor Zirkzee
Joshua Zirkzee maakte in de 68ste minuut als invaller zijn entree in de debuutwedstrijd van Amorim, tegelijkertijd met Højlund. De twee gingen samen met Garnacho en later Mason Mount de voorhoede vormen, met Fernandes die het spel meer moest gaan dicteren vanaf het middenveld. De invalbeurt van Zirkzee was ronduit ongelukkig. Zijn enige doelpoging was een kansloze. Nog storender vond Amorim het dat Zirkzee ontbrak in het strafschopgebied als vanaf de flanken kon worden voorgegeven. Op die momenten werd de Nederlander ook in de gevarenzone verwacht, om zelf gevaarlijk te zijn of op zijn minst als bliksemafleider voor Højlund te dienen. Minder uitzakken, veel meer de diepte zoeken. Dat was de boodschap die Zirkzee meekreeg. Amorim besprak dat ook openlijk tegenover Sky Sports: 'Josh moet begrijpen dat hij in die situaties naar het strafschopgebied moet gaan.' Eerder had hij Evans al bij naam genoemd toen het ging over het gebrekkige doordekken.

In het interview na afloop maakte Amorim de achterban daarnaast duidelijk dat er geduld nodig zal zijn. 'Er zijn twee opties. Of we proberen gewoon wedstrijden te winnen en nemen geen risico met veranderingen. Dan weten we zeker dat we volgend jaar nog dezelfde problemen hebben. Of we komen met nieuwe ideeën, die soms verwarrend zullen zijn voor de spelers, maar wel met als doel om er volgend jaar beter voor te staan', zei de oud-middenvelder.
Ben benieuwd waar ze voor kiezen. 15e worden lijkt mij ook niet de bedoeling.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do nov 28, 2024 12:07 pm

Ruudje's interim weken zijn toch niks voor niks geweest. Hij kan naar de club die hij 2x versloeg Leicester.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 04, 2024 5:05 pm

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 04, 2024 5:37 pm

Ach, ik denk dat veel voetballers er geen zin in hebben, alleen zeggen ze dat niet. Slecht voor hun PR.

De gematigde reactie van MU spreekt boekdelen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 06, 2024 10:36 am

wimpey schreef:
wo dec 04, 2024 5:05 pm
Onze Nous had er geen zin in:

https://www.nu.nl/voetbal/6337856/manch ... gerde.html
Ik snap dit overigens oprecht niet. Wat boeit het als je zo een jackje aantrekt?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 06, 2024 11:09 am

Ik zie dat heel anders, Rishi. Waarom moet een individu zich iets laten aanleunen? Hij vindt het blijkbaar lastig zichzelf met die gemeenschap te associeren. Dat lijkt me z'n goed recht.

999

Bericht door 999 » vr dec 06, 2024 11:17 am

Zeker, maar waarom kiest dan MU om het helemaal niet te doen ?.

Dan had de rest de wel wilde dat jack aan moeten doen en degene die dat niet wilde maar uitleg moeten geven ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 06, 2024 11:35 am

999 schreef:
vr dec 06, 2024 11:17 am

Dan had de rest de wel wilde dat jack aan moeten doen en degene die dat niet wilde maar uitleg moeten geven ...
Omdat ze dan niet United zijn. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » vr dec 06, 2024 11:43 am

wimpey schreef:
vr dec 06, 2024 11:35 am
999 schreef:
vr dec 06, 2024 11:17 am

Omdat ze dan niet United zijn. :smallgrin.gif:
De spelers zouden het jasje dragen vanwege de Rainbow Lace-periode. Daarin vraagt de Premier League de clubs om de lhbtqia+-gemeenschap te steunen. De afgelopen twee seizoenen droegen de United-spelers tijdens deze periode een Pride-shirt tijdens de warming-up. De periode loopt van 29 november tot en met 5 december.

De lhbtqia+-supportersgroep van Manchester United zegt het besluit van de club te betreuren. "Het is een grote teleurstelling", laat de supportersgroep Rainbow Devils weten. Sponsor adidas weigerde commentaar te geven op de zaak. De beslissing zou ook slecht zijn gevallen bij meerdere spelers in de United-selectie.
Dat zijn ze juist daardoor dus niet meer ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » vr dec 06, 2024 12:19 pm

wimpey schreef:
vr dec 06, 2024 11:09 am
Ik zie dat heel anders, Rishi. Waarom moet een individu zich iets laten aanleunen? Hij vindt het blijkbaar lastig zichzelf met die gemeenschap te associeren. Dat lijkt me z'n goed recht.

Vind ik ook.

Een voetballer hoeft niets te steunen, hij moet voetballen.

Wie maakt uit wat de politiek-correcte zaken zijn? Nous 'mag' de zaak van de homointegratie promoten, maar de Palestijnen steunen mag hij niet. Hij zou waarschijnlijk liever het omgekeerde doen.

De voetbalbonden hebben boter op hun hoofd - wel voetballen in Saoedi-Arabië, maar tegelijkertijd spelers regenbooggedoe opdringen. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 06, 2024 1:42 pm

wimpey schreef:
vr dec 06, 2024 11:09 am
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar ik zou me er verder ook niet heel druk om kunnen maken. Kan aan mij liggen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 06, 2024 4:04 pm

Lionel schreef:
vr dec 06, 2024 1:42 pm
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar ik zou me er verder ook niet heel druk om kunnen maken. Kan aan mij liggen.
Je hebt gewoon een trend dat belangrijke (maatschappelijke) organisaties op thema's achter elkaar aan huppelen. Modewoorden als duurzaamheid, inclusie. De een 'doet' daar iets mee, dan meent de ander dat ie niet achter kan blijven.

Voor het gros der mensheid zijn drag queens, gender-issues etc. ver van m'n bed. Komt bij dat het voor menigeen 'thuis' moeilijk ligt om zich daarmee te associeren. Tadic in het Rusland-gezinde Servie destijds, met Oekraïne-band om. Misschien hebben z'n ouders daar wel last van ondervonden... En misschien wordt de familie van Mazraoui in de moskee wel ontweken als die jongen doet wat z'n club van 'm verwacht.

Ik zou die clubs aanraden eerst eens bij hun spelers na te gaan hoe ze erover denken. De camera's staan op hun, zij maken het statement. Niet die lui in de ereloge, die het allemaal bedacht hebben.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 06, 2024 4:19 pm

wimpey schreef:
vr dec 06, 2024 4:04 pm
Lionel schreef:
vr dec 06, 2024 1:42 pm
Je hebt gewoon een trend dat belangrijke (maatschappelijke) organisaties op thema's achter elkaar aan huppelen. Modewoorden als duurzaamheid, inclusie. De een 'doet' daar iets mee, dan meent de ander dat ie niet achter kan blijven.

Voor het gros der mensheid zijn drag queens, gender-issues etc. ver van m'n bed. Komt bij dat het voor menigeen 'thuis' moeilijk ligt om zich daarmee te associeren. Tadic in het Rusland-gezinde Servie destijds, met Oekraïne-band om. Misschien hebben z'n ouders daar wel last van ondervonden... En misschien wordt de familie van Mazraoui in de moskee wel ontweken als die jongen doet wat z'n club van 'm verwacht.

Ik zou die clubs aanraden eerst eens bij hun spelers na te gaan hoe ze erover denken. De camera's staan op hun, zij maken het statement. Niet die lui in de ereloge, die het allemaal bedacht hebben.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan het mij alleen niet zo voorstellen dat Mazraoui nou heel veel last gaat krijgen als hij zo een jasje draagt. Hij wordt echt niet gezien als een mindere moslim. Overigens zijn al die keuzes van spelers ook wel vrij selectief. Maar dat is weer een ander thema.

Hij wordt door Amorin overigens gebruikt als 1 van de 3 verdedigers in een 3-4-3/3-4-2-1 of hoe je het ook wil noemen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 5:43 pm

Onana met een rampwedstrijd. Is nogal wisselvallig gebleken na zijn vertrek bij Ajax. Ik had meer van hem verwacht, eerlijk gezegd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 08, 2024 5:46 pm

Yopii schreef:Onana met een rampwedstrijd. Is nogal wisselvallig gebleken na zijn vertrek bij Ajax. Ik had meer van hem verwacht, eerlijk gezegd.
Is statistisch gezien de beste keeper in de PL dit seizoen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 7:05 pm

raymon schreef:
zo dec 08, 2024 5:46 pm
Yopii schreef:Onana met een rampwedstrijd. Is nogal wisselvallig gebleken na zijn vertrek bij Ajax. Ik had meer van hem verwacht, eerlijk gezegd.
Is statistisch gezien de beste keeper in de PL dit seizoen.
Maar wisselde/wisselt hoogstandjes af met dat het beter gekunnen .. Maar goed ..
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » ma dec 09, 2024 2:08 pm

https://www.ad.nl/voetbal/chaos-verstik ... ~a574017a/

Er is een aardige parallel met Ajax te trekken, in alles eigenlijk. In alles voorbijgestreefd door clubs met minder middelen maar die wel de zaken op orde hebben en zoveel bedrijf als voetbal anno nu spelen

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 09, 2024 4:04 pm

De arrogantie vooral. Het Bayern van Nederland en zo. MU: de grootste club van de wereld. Vinden ze daar serieus nog steeds. :aai.gif:

Als je zó fantastisch bent, valt het niet mee om toe te geven dat je dingen fout doet.

Een 'oplossing' is dan om het succes van een andere club te kopen, zoals MU deed met ETH/Ajax, of Ajax nu wil met AZ. Echter, dat succes kun je niet kopiëren, het is mede het product van lokale omstandigheden en toeval.

De oplossing zou moeten komen van binnenuit, maar juist 'de club' is de rem.

999

Bericht door 999 » ma dec 09, 2024 7:22 pm

Omstreden Coote ontheven uit scheidsrechtersfunctie

Vandaag
David Coote is scheidsrechter af. De 42-jarige Engelsman is uit zijn functie gezet na uitgebreid onderzoek van de Professional Game Match Officials (PGMOL).

Coote werd op 11 november geschorst door de PGMOL in afwachting van een volledig onderzoek nadat een video waarin hij denigrerende opmerkingen zou hebben gemaakt over Liverpool en de voorganger van Arne Slot, Jürgen Klopp, circuleerde op sociale media.

Twee dagen later werd er een verder onderzoek ingesteld nadat The Sun foto's publiceerde die naar eigen zeggen genomen waren tijdens het EK van afgelopen zomer. Op de foto's lijkt het erop dat Coote een wit poeder snuift met een opgerold Amerikaans bankbiljet. Volgens de PGMOL maakten zijn acties de positie van Coote 'onhoudbaar

De PGMOL bood Coote onlangs mentale begeleiding aan en zal dat blijven doen.

Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do dec 12, 2024 7:58 pm

Dit had dus beter gekunnen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo dec 15, 2024 7:27 pm

City roept het weer over zich zelf heen .. :smallgrin.gif:

Wisselt ie eerst de Bruine te vroeg,vervolgens haalt ie Doku er af en dan is dat beetje dreiging helemaal weg.

Vervolgens slaat de onzekerheid toe en gaat Nunes 2 keer de fout in ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 15, 2024 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Winter

Bericht door Winter » zo dec 15, 2024 7:31 pm

999 schreef:City roept het weer over zich zelf heen .. :smallgrin.gif:
Niet te geloven maar die tweede zat er wel aardig in. Leuke voetballer die Aman. Toch het einde van Pep?

Wel een slechte wedstrijd van beide ploegen overigens.

999

Bericht door 999 » zo dec 15, 2024 7:36 pm

Winter schreef:
zo dec 15, 2024 7:31 pm
999 schreef:City roept het weer over zich zelf heen .. :smallgrin.gif:
Niet te geloven maar die tweede zat er wel aardig in. Leuke voetballer die Aman. Toch het einde van Pep?

Wel een slechte wedstrijd van beide ploegen overigens.
Volgens mij heeft ie 2 jaar bijgetekend !?
Pep kan blijkbaar alleen op zijn Peps voetballen.Er is geen 2e scenario .. Tis hoog druk zetten en als er is" anders " verwacht wordt dan geeft hij,maar ook de spelers niet thuis ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie