Die Zwart is wel heel erg in zichzelf gaan geloven hè? Ik heb even de proef op de som genomen en minuut 45 t/m 79 in zijn geheel teruggekeken. Al is het maar voor mijn eigen gemoedstoestand.Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/opinie/zwa ... -bespreken
Allereerst zegt ie dat Ajax minder fris oogde en overal te laat kwam. Bullshit. Ajax zette nog net zo fanatiek druk als in de eerste 45 minuten. Ook nog tot vlak voor de 2-2.
De eerste 4 minuten na de rust niks aan de hand. Zelfde beeld als voor rust. Utrecht zakt massaal in en Ajax speelt de bal rond. Bijna 100% balbezit.
49e minuut. Hendo wil FJ inspelen rond hun 16. Die reageert te laat en verliest het duel. Counter over hun linkerkant. In principe niks aan de hand want staat 4 tegen 3. Echter laten Gaaei/Sutalo die Fransman toch schieten. Ergo: slecht verdedigd. Gaaei die naar achteren loopt en Sutalo die zijn rug omdraait.
51e minuut. Hato laat zich door een lichaamsbeweging van die Spanjaard in de luren leggen. Komt uiteindelijk geen grote kans uit. Persoonlijke fout Hato.
53e minuut. Baas wil Taylor inspelen linksachterin. Slechte bal Taylor wil corrigeren maar duwt in de rug. Vrije trap wordt afgeslagen maar daarna nog een keer ingebracht. Pasveer de mist in maar Hato redt op doellijn. In de nastoot kopt Viergever nog bijna raak. Fout Pasveer daarna organisatie even weg.
58e minuut. Hato laat zich weer in de luren leggen door Spanjool. Schietkans gepakt door Pasveer. Fout Hato.
Van de 60e t/m 79e minuut heeft Ajax weer controle. Utrecht krijgt geen kansen, Ajax wel via Gaaei. Die kan de bal terugleggen op Wout die helemaal vrij staat. Voorzet niet goed. In de nastoot maait Berghuis nog over de bal.
79e minuut. De 2-2. Baas verliest te makkelijk duel bij de zijlijn. Fransoos komt naar binnen en Sutalo staat weer eens ingedraaid met z’n rug naar de tegenstander. Die kan schieten en scoort via de rug van Pasveer. Fout Baas en Sutalo.
Zijn dus allemaal persoonlijke fouten en heeft geen ene reet te maken met tactisch niet goed staan wat Zwart beweert.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk