Anton Gaaei

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Mano

Re: Anton Gaaei

Bericht door Mano » do sep 28, 2023 11:16 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 27, 2023 7:02 pm

Aan de verkeerde kant van de bal staan betekent dat ie niet goed opgesteld stond, da’s fout nummer 1.
Hij staat aan de verkeerde kant omdat ze de bal verliezen in de omschakeling.
Hij was bezig het veld breed te houden, vervolgens verliest Berghuis de bal, 2 tikkies en de bal is aan de binnenkant van Gaaei
Elke back had aan de verkeerde kant gestaan.

over de rest ben ik het met je eens maar Gaaei krijgt de strontkar en gezien zijn 2de fout ook wel begrijpelijk
maar het was niet ALLEEN Gaaei, en ik zie elke suffe journalist elkaar maar nalullen.

Hier ook weer Frits Barend. De man benoemt het Gaaei moment maar ziet dus niet wat er aan vooraf gaat.
Ik vind dat het slappe wegstappen van Sutalo de oorzaak is dat Timber daar de bal heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=DDkzwi0FX-U
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Anton Gaaei

Bericht door zeux » do sep 28, 2023 11:26 am

Wat een intense eikel die Steyn met zijn uitspraken over Gaaei

Wil je deze speler nog aan de praat krijgen, dan moet je hem verhuren.

Anders kun je 4.5 miljoen afschrijven…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 28, 2023 11:49 am

Het is gewoon laf.

HIj mag Bergwijn eens aanpakken, die zes miljoen per jaar verdient maar geen bal raakt. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » do sep 28, 2023 12:29 pm

Yopii schreef:
do sep 28, 2023 11:49 am
Het is gewoon laf.

HIj mag Bergwijn eens aanpakken, die zes miljoen per jaar verdient maar geen bal raakt. :excited.gif:
En berghuis die 8 vd 10x de oorzaak is dat wij de bal verliezen in de omschakeling
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 28, 2023 2:56 pm

Mano schreef:
do sep 28, 2023 12:29 pm
En berghuis die 8 vd 10x de oorzaak is dat wij de bal verliezen in de omschakeling
Die scoort steeds hoger qua 'meest irritante speler in Ajax-shirt ooit'. Erger me groen en geel aan die knakker.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2023 3:23 pm

wimpey schreef:
do sep 28, 2023 2:56 pm
Mano schreef:
Die scoort steeds hoger qua 'meest irritante speler in Ajax-shirt ooit'. Erger me groen en geel aan die knakker.
En bedenk hoe gretig AR op dit forum kwam claimen dat Berghuis van Feyenoord overnemen een absolute voltreffer was van de TD (toen nog Overmars)

Het is vooral Feyenoord dat duidelijk beter af is sinds het vertrek van hun aanvoerder / pseudo leider

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 28, 2023 8:00 pm

Berghuis is een prima speler maar geen leider.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2023 8:55 pm

Lionel schreef:
do sep 28, 2023 8:00 pm
Maar ook degene die sinds hij bij Ajax speelt in alle wedstrijden tegen Feyenoord heeeeeel diep door de ondergrens zakte dus 'prima' is zijn spel lang niet elke week.

Ook tegen Benfica in het voorjaar van 2022 was vooral in de return zijn niveau ver-schrik-ke-lijk. Door zijn inbreng speelde Ajax dusdanig met 10 man dat hij letterlijk verantwoordelijk is te houden voor die onnodige uitschakeling.

De 18 punten uit 6 wedstrijden in de poulefase had je gewoon moeten verzilveren met minimaal een kwartfinale CL.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 29, 2023 5:21 am

Cruijff schreef:
do sep 28, 2023 8:55 pm
Lionel schreef:
do sep 28, 2023 8:00 pm
Maar ook degene die sinds hij bij Ajax speelt in alle wedstrijden tegen Feyenoord heeeeeel diep door de ondergrens zakte dus 'prima' is zijn spel lang niet elke week.

Ook tegen Benfica in het voorjaar van 2022 was vooral in de return zijn niveau ver-schrik-ke-lijk. Door zijn inbreng speelde Ajax dusdanig met 10 man dat hij letterlijk verantwoordelijk is te houden voor die onnodige uitschakeling.

De 18 punten uit 6 wedstrijden in de poulefase had je gewoon moeten verzilveren met minimaal een kwartfinale CL.
Met dat laatste ben ik het eens. Of hij verantwoordelijk gehouden kan worden vraag ik mij wel af. Hij had ook gewisseld kunnen worden.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 01, 2023 2:11 pm

Cruijff schreef:
do sep 28, 2023 3:23 pm
wimpey schreef:
do sep 28, 2023 2:56 pm
Mano schreef:
En bedenk hoe gretig AR op dit forum kwam claimen dat Berghuis van Feyenoord overnemen een absolute voltreffer was van de TD (toen nog Overmars)

Het is vooral Feyenoord dat duidelijk beter af is sinds het vertrek van hun aanvoerder / pseudo leider
Berghuis was al niet top maar nu over de hill. Moet echt denken aan de laatste jaren van Richard Witscghe.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

999

Bericht door 999 » za nov 30, 2024 10:48 am

Verdediger over gitzwarte periode vorig seizoen: ’Niets in vergelijking met nieuwjaarsavond 2017’
Hartinfarct vader opent ogen Gaaei

Foto links: Anton Gaaei met zijn vader, die zijn grootste fan is en het inmiddels gelukkig weer goed maakt.FOTO’S RENÉ BOUWMAN & DE TELEGRAAF
Een gebeurtenis van bijna acht jaar geleden hield Anton Gaaei (22) vorig seizoen op de been. De verdediger van Ajax werd tegen Feyenoord en AZ al in de eerste helft gewisseld, was bij de supporters vanwege de slechte resultaten de gebeten hond en ging door een gitzwarte periode. „Maar dat was niets in vergelijking met de nieuwjaarsavond van 2017”, zegt de mentaal veerkrachtige Deen. „Mijn vader kreeg tijdens een hardloopwedstrijd een hartinfarct en sindsdien weet ik dat er meer is dan voetbal.”

Begrijp Anton Gaaei niet verkeerd. „Voetbal is mijn lust en mijn leven, dus heel erg belangrijk voor me. Er zijn echter belangrijkere dingen, weet ik sinds die dag. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik voel me ook sterker. Ik weet na het hartinfarct van mijn vader gewoon dat ik de goede mentaliteit heb en me door moeilijke tijden kan heen slaan. Het liefst was ik – na alle haat die ik na Feyenoord-thuis en AZ-uit over me heen kreeg – dagen onder mijn deken blijven liggen, want het was honderd procent zeker de zwaarste tijd uit mijn carrière. Maar ik moést door. Het hielp me dat ik drie dagen later alweer een wedstrijd in Jong Ajax kon spelen. Daardoor en dankzij mijn mental coaches kon ik Feyenoord en AZ in mijn hoofd ’parkeren’.”

Het moment dat Gaaei senior – 53 jaar jong op dat moment – bewegingloos neerviel, ziet de rechtsback nog geregeld voor zich. „Het kwam als een complete verrassing, omdat mijn vader heel fit is en niet rookt, maar simpelweg de pech had dat een slagader was verkalkt.”

De toen net 15-jarige Gaaei schreeuwde langs het parcours om hulp. „Door het hardloopevenement waren er veel mensen aanwezig, onder wie mijn beste vrienden en mijn vaders en moeders boezemvriend. Zij hebben hem gereanimeerd.”

Inmiddels maakt Gaaei senior het goed. „Hij is minder gaan werken en heeft soms een energietekort, maar hij is bijna weer zichzelf. Samen met mijn moeder en broer komt hij zo vaak als hij kan naar Amsterdam. Hij is mijn grootste supporter.”

Een fan die na een rampzalig eerste seizoen steeds meer de echte Anton Gaaei krijgt te zien. „De ervaringen van vorig jaar neem ik mee, maar verder kijk ik het liefst alleen nog maar vooruit, omdat ik al mijn energie daarvoor nodig heb. Het was een leerzaam jaar. Toch zie ik dit seizoen als een nieuwe start. Langzaam maar zeker word ik weer mezelf. Pas als ik de eerste keus ben, kan ik meer laten zien.”

Gaaei zegt niet te willen natrappen naar de staf van vorig seizoen. „Een combinatie van factoren maakte het heel moeilijk voor de nieuwe spelers. En ik was pas 20 toen ik kwam”, aldus Gaaei die beaamt dat het in de beeldvorming ook niet hielp dat hij een aankoop was van de later met pek en veren vertrokken technisch directeur Sven Mislintat. „Natuurlijk was dat lastig, omdat hij beslist niet de enige reden was waardoor ik in beeld kwam bij Ajax. Ik had goed gespeeld bij Viborg en er was veel meer belangstelling. Maar als Ajax komt, zeg je geen ’nee’. Ik hoefde er geen seconde over na te denken.”

De nieuwe trainer Francesco Farioli noemt hij een zegen. „Hij is heel belangrijk voor me, want elke speler heeft vertrouwen nodig. En dat geeft hij iedereen. De trainer legt elke keer uit wat we op welk moment beter kunnen doen. En die persoonlijke aandacht maakt ons individueel en als team sterker.”

De sympathieke Deen straalt een en al positivisme uit. „Ik ben ervan overtuigd dat ik veel aan het team kan toevoegen als ik vaker speel en meer minuten krijg. Op dit moment probeer ik vooral keihard te werken en nederig te zijn. Op trainingen geef ik alles. Ik geloof in mezelf, want anders heb ik niks bij Ajax te zoeken. Als ik een fout maak, denk ik: jammer, iedereen maakt fouten. Ik zal nooit opgeven.”

Mede door zijn tomeloze inzet wordt hij door zijn ploeggenoten op handen gedragen. „De waardering die ik van mijn medespelers krijg, doet me goed. Ze weten wat me vorig seizoen is overkomen en het is nooit leuk om een ploegmaat te zien die het zwaar heeft. In die periode wilden ze me ook helpen, maar ik moest zelf uit het dal klimmen.” Inmiddels lacht het voetballeven hem weer toe. En de flair die hem bij Viborg kenmerkte, is terug.

In de noodzakelijke strafschoppenreeks tegen Panathinaikos was Jordan Henderson aan de beurt, maar eiste Gaaei de 34e en beslissende penalty op. „Het was een grote stap en waarom ik die zette, weet ik nu nog steeds niet”, lacht hij. „Maar eerlijk gezegd was ik bij mijn eerste strafschop zenuwachtiger, omdat een misser toen de uitschakeling had betekend. Nu hadden we toch al drie ’matchpoints’ verspeeld en als ik miste, dan zouden we nog een kans krijgen. Schoot ik raak, dan gingen we door. Gelukkig lukte dat.”

De bevestiging dat Gaaei op de goede weg is, kreeg hij de afgelopen interlandperiode. „De oproep voor het Deense nationale elftal was een applaus, een schouderklopje of zoals je het maar wilt noemen. Het volgende doel is mijn debuut te maken”, zegt de verdediger.

En successen te boeken met Ajax. „We willen elk jaar kampioen worden, maar nu is er een nieuwe realiteit. Toch is niets onmogelijk. En wij geven iedere wedstrijd honderd procent om als winnaar van het veld te stappen. Aan het einde van het seizoen zullen we zien hoe ver dat ons heeft gebracht.”
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 17, 2025 11:14 am

Van Hooijdonk geniet: 'Hij werd vernederd bij Ajax, maar ziet er nu goed uit'

Pierre van Hooijdonk geniet van de manier waarop Anton Gaaei zich heeft geprofileerd bij Ajax. De back werd vorig seizoen na een aantal slechte optredens vergald, maar speelt nu meer dan degelijke wedstrijden voor de Amsterdammers, meent de oud-spits. Dat beaamt ook Ibrahim Afellay.

"Ik geniet daar wel van", vertelt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal over de prestaties van Gaaei. "Als er één speler symbool stond voor het seizoen van vorig jaar, dan was hij het wel. In de Klassieker thuis snel gewisseld en vernederd. En hij loopt nu te voetballen... Het ziet er gewoon goed uit."

Afellay ziet dat Gaaei uit het juiste hout gesneden is als het aankomt op het tonen van karakter. "Ajax kwam vorig seizoen in de situatie dat hij het ook niet slechter had kunnen doen. Hij stond daar symbool voor, maar hij staat ook symbool voor waar Ajax dit seizoen voor staat. En dat is karakter."
Vind ik ook, respect voor deze jongen. :biggthumpup.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 17, 2025 11:33 am

Inderdaad neemt nu ook vrije trappen omdat hij een hele goede pass heeft...

columbus

Bericht door columbus » ma feb 17, 2025 11:55 am

Absoluut. Geniet ook wel van deze jongen en heb, zoals eerder gezegd, ook wel een zwak voor hem. Jongen is mentaal misschien wel de sterkste van deze selectie en verdient veel mee credits. Heeft minder talent dan anderen maar al aan doorzettingsvermogen kunnen er een heleboel talentjes daar een voorbeeld aannemen

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 17, 2025 12:24 pm

Ach, die jongen heeft wel kwaliteiten: veel inhoud en een goede trap. Misschien niet genoeg voor Ajax, maar vast wel voor een aardige carrière. Daarbij is hij een vechter.

Ik zie hem wel in de basis blijven, hij maakt veel vuile meters. Daar is FF dol op.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 17, 2025 12:34 pm

Hij is nog jong, daar zit nog wel wat rek in. Leuke speler, hoge gunfactor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » ma feb 17, 2025 12:48 pm

columbus schreef:
ma feb 17, 2025 11:55 am
Absoluut. Geniet ook wel van deze jongen en heb, zoals eerder gezegd, ook wel een zwak voor hem. Jongen is mentaal misschien wel de sterkste van deze selectie en verdient veel mee credits. Heeft minder talent dan anderen maar al aan doorzettingsvermogen kunnen er een heleboel talentjes daar een voorbeeld aannemen
Dienstbare spelers zijn ook belangrijk voor een ploeg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 17, 2025 1:59 pm

Duke schreef:Hij is nog jong, daar zit nog wel wat rek in. Leuke speler, hoge gunfactor.
Inderdaad hij is zichtbaar beter dan vorig seizoen en is ook een laatbloeier, want pas erg laat back geworden...

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 17, 2025 2:11 pm

Het hangt ook van de rest van het team af. Reiziger was van origine ook geen back, maar hij had het geluk dat hij met R. de Boer en Finidi twee taakbewuste spelers voor zich had.

Vorig seizoen lieten de aanvallers en de middenvelders constant hun man lopen, waardoor er voor de verdedigers geen eer te behalen viel.

Gaaei steekt veel energie in een wedstrijd, in tegenstelling tot Traoré. Het een compenseert het ander een beetje. Traoré trekt steeds naar binnen, dan duikt Gaaei op aan de buitenkant.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 17, 2025 2:21 pm

Zijn belangrijkste verbeterpunt is gevoel voor positie in defensieve zin. De mate waarin hij zich daarop weet te ontwikkelen gaat bepalen of hij kan slagen bij Ajax.

Dat hij mentaal sterk is en leergierig spreekt hierbij natuurlijk in zijn voordeel.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 17, 2025 8:09 pm

Hij heeft ook baat bij de vorm van Sutalo dit seizoen. We zien Josip zeer geregeld rechts achterin opduiken om Gaaei te helpen of om de lege plek op te vullen als Gaaei nog voorin staat.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 17, 2025 8:30 pm

Ik ga effe niet mee in deze hype. Sympathieke gast, maar ik vind hem in niks een Ajax-speler en vind hem nog altijd gewoon slecht en beperkt. Kan me niet voorstellen dat die Rosa niet beter is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 18, 2025 9:49 am

Ach, dat zijn van die dingen... Wat is dat dan, een Ajax-speler? Zou Dumfries bij ons passen? Had Bassey niet van waarde kunnen zijn als hij totaal anders was gebruikt?
Natuurlijk heeft die jongen beperkingen, maar wie niet bij Ajax? Het gaat erom dat je die beperkingen camoufleert. Onze vriend Traoré is ook een heel beperkte speler: hij doet steeds hetzelfde, namelijk naar binnen dribbelen en dan ziet hij het wel. Bovendien is hij vrij lui. Met Gaaei in de overlap moet de tegenstander kiezen, want Gaaei vrijlaten is met zijn voorzet geen optie. Dat schept ruimte voor Traoré. Heeft FF goed gezien. Daarbij heeft Gaaei de inhoud om te blijven gaan.
Ik moet nog zien of Rosa serieus aan bod komt. Blijkbaar is FF prima tevreden over Gaaei. Die jongen is ook leergierig.
ma feb 17, 2025 8:09 pm
Hij heeft ook baat bij de vorm van Sutalo dit seizoen. We zien Josip zeer geregeld rechts achterin opduiken om Gaaei te helpen of om de lege plek op te vullen als Gaaei nog voorin staat.
Klopt, dat is een kwestie van organisatie.

Verdedigen begint voorin, dat is een waarheid als een heilige koe. Vorig seizoen kwamen de aanvallers van alle kanten op de CV's af. Moesten die dan ook nog rugdekking geven? Ik denk niet graag terug aan toen, we zagen de ultieme wanhoop. Geen speler was nog bereid iets voor een ander te doen, het gevolg was dat álle spelers faalden.

Wat Sutalo betreft, Maurice Steijn zei over hem dat hij op de training veel indruk maakte, maar helaas zag je daar op het veld niets van terug. Dat heeft er dus mee te maken dat de middenvelders hem lieten zakken. Je kunt élke speler uit zijn comfort zone halen. Toen FF kwam, zag hij na een paar dagen al dat Sutalo een prima speler is. Je moet hem wel laten doen waar hij goed in is. Het werkte ook niet mee dat hij met Hato in het centrum stond. Hato is een geweldig talent, maar hij deed waar hij zin in had. Zo'n jonge speler heeft handvaten nodig, anders vergeet hij in zijn enthousiasme wat speldiscipline is. FF heeft Hato niet voor niets op links geparkeerd.

Maar doorredenerend: de CV's gaven geen rugdekking, waardoor precies de tekortkomingen van Gaaei aan het licht kwamen, zijn verdedigen in de ruimte. Daardoor werd hij onzeker en lukte er verder ook niets meer.

Gaaei is natuurlijk geen topper, hooguit een redelijke speler. Toch zie je genoeg van zulke spelers in het topvoetbal. Inhoud, gedrevenheid, fitheid en een goede voorzet, je kunt er een eind mee komen.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 18, 2025 10:34 am

:biggthumpup.gif:

Sutalo is een klasbak.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 18, 2025 2:09 pm

Yopii schreef:
di feb 18, 2025 9:49 am
Ach, dat zijn van die dingen... Wat is dat dan, een Ajax-speler? Zou Dumfries bij ons passen? Had Bassey niet van waarde kunnen zijn als hij totaal anders was gebruikt?
Natuurlijk heeft die jongen beperkingen, maar wie niet bij Ajax? Het gaat erom dat je die beperkingen camoufleert. Onze vriend Traoré is ook een heel beperkte speler: hij doet steeds hetzelfde, namelijk naar binnen dribbelen en dan ziet hij het wel. Bovendien is hij vrij lui. Met Gaaei in de overlap moet de tegenstander kiezen, want Gaaei vrijlaten is met zijn voorzet geen optie. Dat schept ruimte voor Traoré. Heeft FF goed gezien. Daarbij heeft Gaaei de inhoud om te blijven gaan.
Ik moet nog zien of Rosa serieus aan bod komt. Blijkbaar is FF prima tevreden over Gaaei. Die jongen is ook leergierig.
Klopt, dat is een kwestie van organisatie.

Verdedigen begint voorin, dat is een waarheid als een heilige koe. Vorig seizoen kwamen de aanvallers van alle kanten op de CV's af. Moesten die dan ook nog rugdekking geven? Ik denk niet graag terug aan toen, we zagen de ultieme wanhoop. Geen speler was nog bereid iets voor een ander te doen, het gevolg was dat álle spelers faalden.

Wat Sutalo betreft, Maurice Steijn zei over hem dat hij op de training veel indruk maakte, maar helaas zag je daar op het veld niets van terug. Dat heeft er dus mee te maken dat de middenvelders hem lieten zakken. Je kunt élke speler uit zijn comfort zone halen. Toen FF kwam, zag hij na een paar dagen al dat Sutalo een prima speler is. Je moet hem wel laten doen waar hij goed in is. Het werkte ook niet mee dat hij met Hato in het centrum stond. Hato is een geweldig talent, maar hij deed waar hij zin in had. Zo'n jonge speler heeft handvaten nodig, anders vergeet hij in zijn enthousiasme wat speldiscipline is. FF heeft Hato niet voor niets op links geparkeerd.

Maar doorredenerend: de CV's gaven geen rugdekking, waardoor precies de tekortkomingen van Gaaei aan het licht kwamen, zijn verdedigen in de ruimte. Daardoor werd hij onzeker en lukte er verder ook niets meer.

Gaaei is natuurlijk geen topper, hooguit een redelijke speler. Toch zie je genoeg van zulke spelers in het topvoetbal. Inhoud, gedrevenheid, fitheid en een goede voorzet, je kunt er een eind mee komen.
Nou, ik vind Gaaei technisch zeer zwak, ‘dom’ (in voetbaltermen), verdedigend slecht en dat over zijn voorzet is ook een eigen leven gaan leiden; hij geeft nog altijd zat voorzetten die niet voorbij de eerste verdediger komen of anders over het doel vliegen. Af en toe lukken er ook een of twee, maar hij is echt niet een Deense Beckham. Zet hem bij PEC of RKC op rechtsback en hij valt niet eens op.

De laatste wedstrijden doet hij het ontegenzeglijk beter voor zijn doen, vooral door de hierboven aangehaalde omstandigheden. Maar dit is in mijn ogen zeker een van de eerste posities waarop je moet doorselecteren wil je het niveau opkrikken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie