Pffff.... wat een onzin.
Met die ploeg op het einde viel niet te spelen. De eerste helft waren we gewoon beter in een lastige uitwedstrijd.
Moderator: mods
Pffff.... wat een onzin.
Tja, ik weet dat jij dweept met Farioli en hoe dit AJAX nu speelt, net zoals je nog steeds een Mislintat dekentje op je bedje hebt liggen.Ajax Rules schreef: ↑do nov 28, 2024 11:13 pmPffff.... wat een onzin.
Met die ploeg op het einde viel niet te spelen. De eerste helft waren we gewoon beter in een lastige uitwedstrijd.
Barca ging daar ten onder, Atletico speelde er gelijk. En wij waren zwaar gehavend. En nog speelden we een prima eerste helft.Ajax Rules schreef: ↑do nov 28, 2024 11:13 pmPffff.... wat een onzin.
Wat deed ie goed dan?
Ik heb me precies hetzelfde bedacht. Dit Ajax, bij gebrek aan kwaliteit, valt of staat bij (tactische) discipline. De manier waarop Klaassen en Taylor (eens met Toppie, die kan je niet missen) in De Kuip het spel ontregelden. Dat was je met Berghuis nooit gelukt.Alexander schreef: ↑vr nov 29, 2024 9:59 amZal toch ook geen toeval zijn dat de klad er weer in komt nu Berghuis 2x op rij in de basis staat? Die jongen kan niet meer op het middenveld. Geef het salaris wat je bij hem bespaart aan bijv. Rensch. Dat lijkt me met het oog op de toekomst vele malen nuttiger.
Prima analysewimpey schreef:Je zag al gauw dat het niets zou worden. Pasveer die rare dingen deed. De 'afronding' van Akpom, Fitz-Jim, Rasmussen en Brobbey. Het in het zadel helpen van een matige tegenstander, door steeds die bal makkelijk in te leveren. Het gelanterfante van zo'n Berghuis, die alleen inbreng heeft wanneer de bal stil ligt...
Farioli had blijkbaar de zwakke plekken van de tegenstander weer gevonden, want de ruimtes lagen er en die lui waren in grote paniek wanneer Ajax er effe de druk op kreeg.
Maar dan heb je wel iets van kwaliteit nodig om het ook te killen. En die is er niet, door de erfenis waarmee de club zichzelf heeft opgezadeld. Dat je dan als trainer na rust deze pot laat lopen, met het oog op December: begrijpelijk. Ajax overwintert Europees, het vizier moet op de competitie.
Dat zal lastig worden. Ajax heeft gepiekt tegen de kakkies en mbesv. Daarna kwam de klad erin. Farioli heeft er meer uitgehaald dan er eigenlijk in zit. Hopelijk betaalt de rust die Klaassen, Taylor (op het middenveld aub) en Weghorst hebben gehad zich tegen NEC uit. En moge Utrecht - mbesv met het oog op woensdag een slijtageslag worden.
Rensch wil helemaal niet verlengen. Die wil gewoon cashen. Het is weer het oude liedje. De blanke jongens zoals Baas en Godts verlengen blind, terwijl de donkere jongens zoals Rensch alleen maar aan geld denken. Is verder niet discriminerend bedoeld, maar het gaat wel vaak zo bij Ajax.Alexander schreef:Zal toch ook geen toeval zijn dat de klad er weer in komt nu Berghuis 2x op rij in de basis staat? Die jongen kan niet meer op het middenveld. Geef het salaris wat je bij hem bespaart aan bijv. Rensch. Dat lijkt me met het oog op de toekomst vele malen nuttiger.
Ja. Meestal zijn het jongens die niet het scherpste mes in de besteklade zijn. Hato heeft bijv. wel verlengd. Rensch draait nu (eindelijk) een goed seizoen. Dat is nog geen basis voor een overstap naar een grote competitie. Maar alle begrip wanneer ie het wel doet. Een bak geld duurt langer dan een carrière, wanneer je er handig mee omgaat.
Je bedoelt dat de blanke Reiziger geen trainer van het eerste elftal werd en de donkere Johnny Heitinga wel? Of Bogarde die ineens weg moest omdat de zwarte Van der Sar er een bende van maakt?Trab schreef: ↑vr nov 29, 2024 10:56 amRensch wil helemaal niet verlengen. Die wil gewoon cashen. Het is weer het oude liedje. De blanke jongens zoals Baas en Godts verlengen blind, terwijl de donkere jongens zoals Rensch alleen maar aan geld denken. Is verder niet discriminerend bedoeld, maar het gaat wel vaak zo bij Ajax.Alexander schreef:Zal toch ook geen toeval zijn dat de klad er weer in komt nu Berghuis 2x op rij in de basis staat? Die jongen kan niet meer op het middenveld. Geef het salaris wat je bij hem bespaart aan bijv. Rensch. Dat lijkt me met het oog op de toekomst vele malen nuttiger.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom niet Traore in de spits, en Rasmussen rechtsbuiten. Traore is 300% meer spit dan Rasmussen. En zat aan de rechterkant aan de ketting. Je had zelfs Berghuis daar neer kunnen zetten, en van de Boomen er in En waarom kan niemand van die 24 koppige Farioli aanhang Brobbey niet aanleren om uit dat worstelen te blijven ( Situatie lezen ( de pass die er aan komt )) stapje naar voren ( of naar links/rechts ) zodat je in ieder geval de bal op een wat meer " normale " manier kan aannemen. En waarom moet bijna elke eerst bij Henderson steeds ingeleverd worden .. Is dat omdat alle risico/verassing er eerst uitgenomen moet worden ..Trab schreef: ↑vr nov 29, 2024 10:46 amPrima analysewimpey schreef:Je zag al gauw dat het niets zou worden. Pasveer die rare dingen deed. De 'afronding' van Akpom, Fitz-Jim, Rasmussen en Brobbey. Het in het zadel helpen van een matige tegenstander, door steeds die bal makkelijk in te leveren. Het gelanterfante van zo'n Berghuis, die alleen inbreng heeft wanneer de bal stil ligt...
Farioli had blijkbaar de zwakke plekken van de tegenstander weer gevonden, want de ruimtes lagen er en die lui waren in grote paniek wanneer Ajax er effe de druk op kreeg.
Maar dan heb je wel iets van kwaliteit nodig om het ook te killen. En die is er niet, door de erfenis waarmee de club zichzelf heeft opgezadeld. Dat je dan als trainer na rust deze pot laat lopen, met het oog op December: begrijpelijk. Ajax overwintert Europees, het vizier moet op de competitie.
Dat zal lastig worden. Ajax heeft gepiekt tegen de kakkies en mbesv. Daarna kwam de klad erin. Farioli heeft er meer uitgehaald dan er eigenlijk in zit. Hopelijk betaalt de rust die Klaassen, Taylor (op het middenveld aub) en Weghorst hebben gehad zich tegen NEC uit. En moge Utrecht - mbesv met het oog op woensdag een slijtageslag worden.Alleen dat van Berghuis vind ik iets tekort door de bocht. Hij is er lang uit geweest en is nog niet waar hij hoort te zijn. Overigens zie ik hem liever rechtsvoorin dan op het middenveld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ach ik snap dat wel , die jongen kan cashen.Alleen snap ik dan niet dat dat daar altijd zo moeilijk over gedaan moet worden als speler.Zeg gewoon dat je voor je ( geld) carrière kiest en hou dan de club niet steeds aan het lijntje.wimpey schreef: ↑vr nov 29, 2024 11:35 amJa. Meestal zijn het jongens die niet het scherpste mes in de besteklade zijn. Hato heeft bijv. wel verlengd. Rensch draait nu (eindelijk) een goed seizoen. Dat is nog geen basis voor een overstap naar een grote competitie. Maar alle begrip wanneer ie het wel doet. Een bak geld duurt langer dan een carrière, wanneer je er handig mee omgaat.
Het is retediscriminerend om zo in algemene stereotype karikaturen te denken.
Vergeten dat De Broertjes een contract voor het leven hadden ondertekend en daar onderuit wilden? Een compleet andere casus dus...
Ik ga niet mee in de euforie dat het allemaal zo hartstikke geweldig is .. verdedigend staat het beter ... Maar zoals je gisteren ook zag en in andere wedstrijden zakt men ook daar nog steeds regelmatig door het ijs.
Dat mag .. Maar waarop baseer je dat ?.De echte snelheid mist ie, de echte verdedigende killermentaliteit mist ie, zijn positioneel inzicht is ook niet al te best, koppen is ook niet zijn sterkste punt , op een splijtende pass/ voorzet heb ik um nog nooit kunnen betrappen ..
Dat hoeft ook niet. Ik stel objectief vast dat Farioli het goed doet gezien het materiaal.
En met die keuzes van Schreuder, Mislintat, Steijn e.c. heeft Farioli dagelijks te maken. Van de clusterfuck van peperdure miskopen, het verwaarlozen van de opleiding en het feit dat er geen geld is maakt Farioli tot dusver een heel aardig seizoen. Ik kan niet zo effe 5 voor Ajax haalbare trainers opdreunen waarvan het aannemelijk is dat ze hetzelfde zouden presteren. 100 trainers opdreunen waarvan je weet dat ze het zouden verkloten lijkt me makkelijker.En ga a.u.b. niet vergelijken met vorig seizoen, dat was gewoon een extreem slecht jaar door extreem slechte keuzes ..
Ik respecteer ieder zijn mening in deze .. Maar vind het naar toe schrijven aan Farioli van wat we nu zien met dit AJAX iets teveel eer, alsof b.v. H. ten Cate of F. de Boer dit ook niet hadden kunnen bewerkstellen/bedenken ( ook vorig seizoen ) .. Extra verdedigende speler ( Henderson ) zo dat je veelal met vijf verdedigers speelt is niet zo'n hogere wiskunde , toch ?.wimpey schreef: ↑vr nov 29, 2024 2:03 pmDat hoeft ook niet. Ik stel objectief vast dat Farioli het goed doet gezien het materiaal.
En met die keuzes van Schreuder, Mislintat, Steijn e.c. heeft Farioli dagelijks te maken. Van de clusterfuck van peperdure miskopen, het verwaarlozen van de opleiding en het feit dat er geen geld is maakt Farioli tot dusver een heel aardig seizoen. Ik kan niet zo effe 5 voor Ajax haalbare trainers opdreunen waarvan het aannemelijk is dat ze hetzelfde zouden presteren. 100 trainers opdreunen waarvan je weet dat ze het zouden verkloten lijkt me makkelijker.En ga a.u.b. niet vergelijken met vorig seizoen, dat was gewoon een extreem slecht jaar door extreem slechte keuzes ..
Maar December wordt zwaar. Traditioneel een slechte Ajax-maand, een bomvol en lastig programma (eerste helft December) en we zitten zeer dun in kwalitatief goede spelers en scorend vermogen.
Bedenken kunnen velen iets. Uitvoeren niet.999 schreef: ↑vr nov 29, 2024 2:16 pm
Ik respecteer ieder zijn mening in deze .. Maar vind het naar toe schrijven aan Farioli van wat we nu zien met dit AJAX iets teveel eer, alsof b.v. H. ten Cate of F. de Boer dit ook niet hadden kunnen bewerkstellen/bedenken ( ook vorig seizoen ) .. Extra verdedigende speler ( Henderson ) zo dat je veelal met vijf verdedigers speelt is niet zo'n hogere wiskunde , toch ?.