Bizar dat werkelijk iedere trainer die knakker zo belangrijk maakt.
Moderator: mods
Ik zou Berghuis proberen te wieberen ( als er vraag voor is ), die past niet in waar Farioli naar toe wil ... FJ heeft gewoon tijd nodig om een grote jongen te worden fysiek gezien en in de keuzes die hij moet maken.wimpey schreef: ↑zo nov 10, 2024 4:45 pmNee, geen masterclass nee. Het was niet goed genoeg. Maar goed, voorgaande 2 seizoenen... verlies je deze.
Ik had Klaassen en Taylor laten staan. Akpom eraf gehaald. In zo'n pot heb je je besten 90 minuten nodig. En moet je je zwaksten wisselen. Ajax werd slechter van de wissels, daar moet Farioli iets mee. Berghuis en Fitz-Jim hadden totaal geen energie en haalden het niveau omlaag.
Neuh, als je me dat vooraf had verteld, had ik je voor gek verklaard.Al met al had ik niet verwacht dat Ajax 7 punten zou halen uit de laatste drie competitiewedstrijden
Snap ik ook niet, ik vind hem erg beperkt. Lui, geen loper, zeurpiet. Ziet ook niet dat spelers uit zijn rug weglopen, daarom kan hij niet op het middenveld.Kijk die Berghuis 'verdedigen' bij die enorme kans van Steijn.
Bizar dat werkelijk iedere trainer die knakker zo belangrijk maakt.
Alleen nuttig in balbezit. Daarbuiten is ie zo slap en traag. Hij heeft een paar jasjes uitgedaan de laatste jaren.
Gingen 1 op 1 spelen met lopers. 2e bal was voor hen. Geen handige wissels van Farioli vandaag, we werden overlopen. Hij wisselde het gevaar eruit. En het gevaar voor eigen ploeg erin.
Een lang blok van 7 wedstrijden in korte tijd, twee wedstrijden daarvan - waar met vrees naar werd gekeken - fraai gewonnen, de Europese wedstrijd met flair binnengehaald, ergens zit er een einde aan het elastiek.
Code: Selecteer alles
Zo 24/11/2024 Ajax - PEC Zwolle
Do 28/11/2024 Real Sociedad (Spa) - Ajax (EL)
Zo 01/12/2024 NEC - Ajax
Wo 04/12/2024 Ajax - FC Utrecht
Zo 08/12/2024 AZ - Ajax
Do 12/12/2024 Ajax - Lazio Roma (Ita) (EL)
Zo 15/12/2024 Ajax - Almere City FC
Do 19/12/2024 Ajax - Telstar (beker)
Zo 22/12/2024 Sparta Rotterdam - Ajax
Klopt. Maar donderdag hadden wij een trainingspot en Twente moest diep gaan. Dat zag je nu amper terug.zeux schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:00 pmEen lang blok van 7 wedstrijden in korte tijd, twee wedstrijden daarvan - waar met vrees naar werd gekeken - fraai gewonnen, de Europese wedstrijd met flair binnengehaald, ergens zit er een einde aan het elastiek.
Die wedstrijd tegen Utrecht winnen en je zit in de driving seat voor een CL-plek.
Het verbruik van de reserves zat bij Ajax natuurlijk in de week daarvoor. Ook de spelers zullen continu gehoord hebben dat ze van F. en P. zouden verliezen. Op die wedstrijden zal veel stress (en focus) hebben gezeten, wat ook iets vraagt van spelers.Lionel schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:41 pmKlopt. Maar donderdag hadden wij een trainingspot en Twente moest diep gaan. Dat zag je nu amper terug.zeux schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:00 pmEen lang blok van 7 wedstrijden in korte tijd, twee wedstrijden daarvan - waar met vrees naar werd gekeken - fraai gewonnen, de Europese wedstrijd met flair binnengehaald, ergens zit er een einde aan het elastiek.
Die wedstrijd tegen Utrecht winnen en je zit in de driving seat voor een CL-plek.
Adrenaline, focus?
Iets van mentale decompressie ligt dan ook wel op de loer inderdaad.zeux schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:51 pmHet verbruik van de reserves zat bij Ajax natuurlijk in de week daarvoor. Ook de spelers zullen continu gehoord hebben dat ze van F. en P. zouden verliezen. Op die wedstrijden zal veel stress (en focus) hebben gezeten, wat ook iets vraagt van spelers.Lionel schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:41 pmKlopt. Maar donderdag hadden wij een trainingspot en Twente moest diep gaan. Dat zag je nu amper terug.zeux schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:00 pm
Een lang blok van 7 wedstrijden in korte tijd, twee wedstrijden daarvan - waar met vrees naar werd gekeken - fraai gewonnen, de Europese wedstrijd met flair binnengehaald, ergens zit er een einde aan het elastiek.
Stonden er maar 6 in donderdag bij Twente die vandaag ook speelden. Het gaat ook om mentale frisheid. Tegen Feyenoord en PSV waren we 2x de underdog en werkte het tactisch concept uitstekend. Dat vergt mentaal veel. Je mag geen moment verslappen. Vandaag waren we weer wat meer favoriet na de afgelopen wedstrijden. Maar vorig seizoen zijn we hier nog zoekgespeeld en Twente heeft ook gewoon een goede ploeg. Desondanks speelden we een prima 1e helft tot die fout van Baas. 2e helft hadden we het moeilijker. Combinatie van vermoeidheid, het mentale (2x terugknokken in de wedstrijd) en de wissels die niet allemaal goed uitpakten.Lionel schreef:Klopt. Maar donderdag hadden wij een trainingspot en Twente moest diep gaan. Dat zag je nu amper terug.zeux schreef: ↑zo nov 10, 2024 6:00 pmEen lang blok van 7 wedstrijden in korte tijd, twee wedstrijden daarvan - waar met vrees naar werd gekeken - fraai gewonnen, de Europese wedstrijd met flair binnengehaald, ergens zit er een einde aan het elastiek.
Denk het ook. Niet effectief voor rust. Op slag van rust de 1-0 weggeven (mooi afgerond trouwens). Meer dan een punt zat er na rust niet in. Wissels slecht, op Traoré na. Tankje was fysiek (statisch spel) en mentaal (concentratiefouten Baas en Henderson) leeg.
Eeuwig talent natuurlijk. Ik vind alleen niet dat wij veel lopende spelers hebben.wimpey schreef: ↑zo nov 10, 2024 9:00 pmDenk het ook. Niet effectief voor rust. Op slag van rust de 1-0 weggeven (mooi afgerond trouwens). Meer dan een punt zat er na rust niet in. Wissels slecht, op Traoré na. Tankje was fysiek (statisch spel) en mentaal (concentratiefouten Baas en Henderson) leeg.
Goed dat er nu een break is. Je hoort dat ze hard trainen, het programma zit potdicht qua wedstrijden. Ajax zit nog altijd in een herstelfase, met een onevenwichtige selectie en deels zwakke spelers. Deze selectie heeft esprit nodig op de flanken voorin. Raffie pusht die Halilovic continu, als spelbepaler. Dat is een project (gast is veel te dik), maar hij kan inderdaad heel goed ballen. Als je hem omringt met lopende spelers, diepgang en snelheid...