AFC Ajax – Maccabi Tel Aviv FC do 7-11 21:00
Moderator: mods
AFC Ajax – Maccabi Tel Aviv FC do 7-11 21:00
ילה
הבה נגילה
הבה נגילה
הבה נגילה ונשמחה
הבה נרננה
הבה נרננה
הבה נרננה ונשמחה
!עורו, עורו אחים
עורו אחים בלב שמח
!עורו אחים, עורו אחים
בלב שמח
Laat ons gelukkig zijn
Laat ons gelukkig zijn
Laat ons gelukkig en vrolijk zijn
Laat ons zingen
Laat ons zingen
Laat ons zingen en vrolijk zijn
word wakker, word wakker broeders!
word wakker broeders, met een gelukkig hart
word wakker broeders, word wakker broeders!
Met een gelukkig hart
Donderdag, alles wijst op een roulatie daar zondag Twente weer wacht.
Ramaj
Gaaei. Rugani. Kaplan. Wijndal
Boomen tahirovic
Hlynson
Berghuis. Weghorst. Rasmussen
הבה נגילה
הבה נגילה
הבה נגילה ונשמחה
הבה נרננה
הבה נרננה
הבה נרננה ונשמחה
!עורו, עורו אחים
עורו אחים בלב שמח
!עורו אחים, עורו אחים
בלב שמח
Laat ons gelukkig zijn
Laat ons gelukkig zijn
Laat ons gelukkig en vrolijk zijn
Laat ons zingen
Laat ons zingen
Laat ons zingen en vrolijk zijn
word wakker, word wakker broeders!
word wakker broeders, met een gelukkig hart
word wakker broeders, word wakker broeders!
Met een gelukkig hart
Donderdag, alles wijst op een roulatie daar zondag Twente weer wacht.
Ramaj
Gaaei. Rugani. Kaplan. Wijndal
Boomen tahirovic
Hlynson
Berghuis. Weghorst. Rasmussen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Re: AFC Ajax – Maccabi Tel Aviv FC do 7-11 21:00
Zeker!!עורו אחים, עורו אחים

Dat rouleren vind ik zo overschat, de spelers kunnen best donderdag weer voluit gaan. Geef deze of gene rust, maar ga vol voor de punten. Dan heb je later marge.
Als je in een flow zit, moet je die juist vasthouden.
Hopelijk blijven de malloten buiten het stadion . .
Blij met de punten ...
-
Hoe bedoel je Voets?999 schreef:Hopelijk blijven de malloten buiten het stadion . .
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dit gaat over voetbal hier en zal alle posts die politiek geladen zijn verwijderen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Jij had afgelopen week niet de indruk dat het goed omgaan met de inzet van verschillende spelers er mede voor heeft gezorgd dat Ajax niet alleen twee goede wedstrijden heeft gespeeld maar dat ze ook twee keer fitter waren dan de tegenstander?
We hebben het heel goed zien uitpakken. Tot aan de inzet van spelers vanaf de bank aan toe die Ajax hielpen om de controle weer terug te krijgen. Ik zal er zeker niet voor pleiten om per definitie een compleet ander elftal op te stellen. Maar nu afstappen van een aanpak die werkt zou echt zeer opmerkelijk zijn. Zeker omdat de wedstrijd uit bij Twente voor een belangrijk deel ook zal bepalen hoe de strijd om de bovenste plaatsen verder gaat.
Nil volentibus arduum
Verschil is misschien wel dat het nu om nog twee wedstrijden gaat - waaronder wel de cruciale tegen Twente - en er daarna 14 dagen hersteltijd is.Marillion schreef: ↑zo nov 03, 2024 8:16 pmJij had afgelopen week niet de indruk dat het goed omgaan met de inzet van verschillende spelers er mede voor heeft gezorgd dat Ajax niet alleen twee goede wedstrijden heeft gespeeld maar dat ze ook twee keer fitter waren dan de tegenstander?
We hebben het heel goed zien uitpakken. Tot aan de inzet van spelers vanaf de bank aan toe die Ajax hielpen om de controle weer terug te krijgen. Ik zal er zeker niet voor pleiten om per definitie een compleet ander elftal op te stellen. Maar nu afstappen van een aanpak die werkt zou echt zeer opmerkelijk zijn. Zeker omdat de wedstrijd uit bij Twente voor een belangrijk deel ook zal bepalen hoe de strijd om de bovenste plaatsen verder gaat.
Bij Willem II keken ze tegen een blok van vijf wedstrijden in twee weken aan, waaronder drie zware en een Europese wedstrijd.
Het is natuurlijk ook wel belangrijk dat ze van Maccabi winnen, dus ik zou dan toch met het sterke team starten - keep the flow flowing - en dan in de rust eventueel wisselen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik neem aan dat ze blijven doen wat ze al het hele seizoen doen. Kijken naar de fysieke en mentale staat van de spelers en op basis daarvan een elftal samenstellen. Dat zal denk ik donderdag niet tot een complete formatiewissel leiden maar het kan zomaar zijn dat er weer twee of drie aanpassingen zijn.
Het zou in mijn ogen echt idioot zijn om daar uitgerekend nu vanaf te stappen. Het werkt, laten we in hemelsnaam iets anders gaan doen!
Het zou in mijn ogen echt idioot zijn om daar uitgerekend nu vanaf te stappen. Het werkt, laten we in hemelsnaam iets anders gaan doen!
Nil volentibus arduum
Typefoutje bij jou, maar dit heb ik heel vaak meegemaakt bij de overheid.

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Geen typefoutje maar een wel een verwijzing naar dat soort praktijken. 

Nil volentibus arduum
Oeps. Misverstandje dus.

Ik bespeur vrijwel nooit ironie en sarcasme bij je. Vandaar.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

-
11 man wisselen. Laat Maccabi zich stukbijten op de b-keus van Ajax. Sorry voor de betalende toeschouwer. Ik was er ook slachtoffer van tegen Willem 2. Competitie is prio.
Whitey on the moon.
Ik zou het ook niet erg vinden als we de B-keuze opstellen.
Ik heb niet meteen het gevoel dat we kampioen gaan worden maar uit winnen bij Twente en deze week is toch iets minder snel voor niks geweest, ook al zullen we vast nog wel punten laten liggen.
Twente speelt de donderdag uit bij Nice. Die gaan heus niet rouleren. Onze A ploeg die fit is… dan klappen we erop in plaats van omgekeerd.
Ik heb niet meteen het gevoel dat we kampioen gaan worden maar uit winnen bij Twente en deze week is toch iets minder snel voor niks geweest, ook al zullen we vast nog wel punten laten liggen.
Twente speelt de donderdag uit bij Nice. Die gaan heus niet rouleren. Onze A ploeg die fit is… dan klappen we erop in plaats van omgekeerd.
IK GELOOF!!!!!!
Rouleren is natuurlijk geen doel op zichzelf. Het is een middel. In de regel gebeurd het natuurlijk ook veel minder extreem dan tegen Willem II. Maar die wedstrijd viel ook wel precies op een cruciaal punt in deze serie wedstrijden.
Wat een mooi bijkomend voordeel is dat is dat we zien dat een aantal spelers toch echt wel van waarde kunnen zijn. Akpom bijvoorbeeld heeft zowel links als rechts een nuttige rol voor het elftal gehad. Hij krijgt zijn minuten. Voelt zich daarmee onderdeel van het team. En vervolgens stelt hij Godts in staat om tegen PSV als invaller uit te blinken. Dat was misschien wel minder gelukt wanneer hij was gestart.
Het idee dat je niet met elf spelers maar met een hele groep werkt spreekt mij wel aan.
Wat een mooi bijkomend voordeel is dat is dat we zien dat een aantal spelers toch echt wel van waarde kunnen zijn. Akpom bijvoorbeeld heeft zowel links als rechts een nuttige rol voor het elftal gehad. Hij krijgt zijn minuten. Voelt zich daarmee onderdeel van het team. En vervolgens stelt hij Godts in staat om tegen PSV als invaller uit te blinken. Dat was misschien wel minder gelukt wanneer hij was gestart.
Het idee dat je niet met elf spelers maar met een hele groep werkt spreekt mij wel aan.
Nil volentibus arduum
-
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik kan Freek altijd wel waarderen eerlijk gezegd maar laten we het maar niet doen :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Mits ie wordt opgesteld pakt Brobbey in deze wedstrijd na lange tijd weer zijn eerste goal(s)
Blij met de punten ...
Krijgen de toeschouwers dan korting?GangstaRiB schreef: ↑zo nov 03, 2024 9:47 pm11 man wisselen. Laat Maccabi zich stukbijten op de b-keus van Ajax. Sorry voor de betalende toeschouwer. Ik was er ook slachtoffer van tegen Willem 2. Competitie is prio.

Gaat wel een eigen leven leiden dat we kunnen geen bla bla bla wedstrijden achter elkaar spelen ..
Blij met de punten ...
Ik verwacht ook niet dat iedereen wordt gewisseld. En het is geen doel voor Farioli maar een middel. Dat bewees afgelopen week.Marillion schreef: ↑zo nov 03, 2024 10:04 pmRouleren is natuurlijk geen doel op zichzelf. Het is een middel. In de regel gebeurd het natuurlijk ook veel minder extreem dan tegen Willem II. Maar die wedstrijd viel ook wel precies op een cruciaal punt in deze serie wedstrijden.
Waarbij ook nog eens wil benoemen dat Ajax 3 wedstrijden in 7 dagen heeft gespeeld. Dat is best bijzonder. Zeker als je meeneemt dat je in 10 dagen tijd 4 wedstrijden hebt gespeeld waarbij je ook naar Baku moest..
IK GELOOF!!!!!!
Naar Baku op de fiets toch .. 

Blij met de punten ...
And counting...Lionel schreef: ↑ma nov 04, 2024 3:00 pmIk verwacht ook niet dat iedereen wordt gewisseld. En het is geen doel voor Farioli maar een middel. Dat bewees afgelopen week.Marillion schreef: ↑zo nov 03, 2024 10:04 pmRouleren is natuurlijk geen doel op zichzelf. Het is een middel. In de regel gebeurd het natuurlijk ook veel minder extreem dan tegen Willem II. Maar die wedstrijd viel ook wel precies op een cruciaal punt in deze serie wedstrijden.
Waarbij ook nog eens wil benoemen dat Ajax 3 wedstrijden in 7 dagen heeft gespeeld. Dat is best bijzonder. Zeker als je meeneemt dat je in 10 dagen tijd 4 wedstrijden hebt gespeeld waarbij je ook naar Baku moest..
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Volgens mij hebben we de afgelopen week in ieder geval gezien dat de aanpakt werkt.
Wat me verder opvalt is dat mensen het vooral te veel vereenvoudigen tot de vraag of spelers niet gewoon even fit kunnen worden en blijven. De aanpak is echter breder dan dat. Doel is om de inzetbaarheid van de selectie over het hele seizoen te optimaliseren. Het inhalen van de conditionele achterstand is dus slechts een deel van het plaatje. Daar hoort bij dat ze kijken naar de actuele fysieke staat en belastbaarheid van de spelers en naar het programma. Maar ook dat ze ervoor zorgen dat meerdere spelers actief zijn aangehaakt en speelminuten maken. Zodat ze ook echt inzetbaar zijn als je ze nodig hebt.
Akpom heeft nu in de twee toppers gespeeld als starter en was onderdeel van een winnend team. Die zal daar blij mee zijn. Godts was zondag invaller maar wel met de bewuste taak om vanaf de bank de wedstrijd binnen te halen. Net als Taylor. Die jongens zullen daar ook een positief gevoel aan hebben overgehouden. Dat maakt ons minder kwetsbaar als je spelers mist door blessures of schorsingen.
Had je het hele seizoen met dezelfde elf spelers gespeeld had je misschien eerder automatismen gehad. Maar nu je op deze manier een grotere groep spelers betrekt zou je gedurende het seizoen minder gevoelig moeten zijn voor wisselingen.
Wat me verder opvalt is dat mensen het vooral te veel vereenvoudigen tot de vraag of spelers niet gewoon even fit kunnen worden en blijven. De aanpak is echter breder dan dat. Doel is om de inzetbaarheid van de selectie over het hele seizoen te optimaliseren. Het inhalen van de conditionele achterstand is dus slechts een deel van het plaatje. Daar hoort bij dat ze kijken naar de actuele fysieke staat en belastbaarheid van de spelers en naar het programma. Maar ook dat ze ervoor zorgen dat meerdere spelers actief zijn aangehaakt en speelminuten maken. Zodat ze ook echt inzetbaar zijn als je ze nodig hebt.
Akpom heeft nu in de twee toppers gespeeld als starter en was onderdeel van een winnend team. Die zal daar blij mee zijn. Godts was zondag invaller maar wel met de bewuste taak om vanaf de bank de wedstrijd binnen te halen. Net als Taylor. Die jongens zullen daar ook een positief gevoel aan hebben overgehouden. Dat maakt ons minder kwetsbaar als je spelers mist door blessures of schorsingen.
Had je het hele seizoen met dezelfde elf spelers gespeeld had je misschien eerder automatismen gehad. Maar nu je op deze manier een grotere groep spelers betrekt zou je gedurende het seizoen minder gevoelig moeten zijn voor wisselingen.
Nil volentibus arduum
In Baku was Ajax helemaal niets, zeker nog moe van de reis. Tegen Willem II speelden de reserves.
Onze spelers ambiëren een carrière in een topcompetitie. Moeten ze wel veel wedstrijden aankunnen.
Onze spelers ambiëren een carrière in een topcompetitie. Moeten ze wel veel wedstrijden aankunnen.
Die willen dan naar de PL ..

Blij met de punten ...