AFC Ajax - PSV za 2 nov. 18:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

elliquido

AFC Ajax - PSV za 2 nov. 18:45 uur

Bericht door elliquido » do okt 31, 2024 8:15 am

En doooooorrrr

Zaterdag hoofdstuk 2 uit de trilogie " masterplanni farioli
Psv is different cook. Al 2 jaar een geoliede machine onder standaard sjaggie Peter bosz

Echter, het motorblok op het middenveld is er wellicht niet bij , te weten Veerman en schouten

Hoe zijn de Ajacieden uit de strijd gekomen ?
Spelen we met dezelfde 11? Is Taylor weer fit? Speelt Brobbey?

Komt het zien komt het zien
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AFC Ajax - PSV za 2 nov. 18:45 uur

Bericht door Trab » do okt 31, 2024 9:04 am

elliquido schreef:En doooooorrrr

Zaterdag hoofdstuk 2 uit de trilogie " masterplanni farioli
Psv is different cook. Al 2 jaar een geoliede machine onder standaard sjaggie Peter bosz

Echter, het motorblok op het middenveld is er wellicht niet bij , te weten Veerman en schouten

Hoe zijn de Ajacieden uit de strijd gekomen ?
Spelen we met dezelfde 11? Is Taylor weer fit? Speelt Brobbey?

Komt het zien komt het zien
Ik wil nog ff nagenieten van onze overwinning in de Kuip en nog niet aan zaterdag denken haha. Wordt idd different cook. Dat Veerman er niet bij is zie ik meer als een nadeel voor ons. Tilman doet het als controlerende middenvelder hartstikke goed. Het zal weer een zware opgave worden. Die lui hebben itt Feyenoord veel meer scorend vermogen. Lang-De Jong-Bakayoko en daar achter nog Til, Tilman, Saibari. En dan hebben ze ook nog Perisic en Pepi achter de hand. Farioli zal weer met een masterplan moeten komen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 31, 2024 10:47 am

Inderdaad, Ajax zal weer een tactische masterclass nodig hebben. mbesv is natuurlijk standaard sowieso lastig voor Ajax.

Laat die backs van hun maar lekker zwemmen, hun defensie is niet zo goed. Maar je hebt die Luuk en Til, die scoren altijd tegen Ajax. Die nare Lang. Erg goede middenvelders met Saibari en Tilman.

Farioli zal allang een plan hebben. Boscagli en Tilman zijn hun belangrijkste opbouwers. Timber en Hwang speelden gister vrij kort bij elkaar, dat was te verdedigen. Neem aan dat de brainies het veld groter willen maken.

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 31, 2024 12:45 pm

Het grappige is wel dat we het zelfs vorig jaar 2x nog best aardig deden tegen PSV. In de uitwedstrijd hadden we met 0-3 bij de rust voor moeten staan en thuis was het een gelijkspel met een licht overwicht voor Ajax. Dan zou je toch heel voorzichtig zeggen dat er nu ook wat mogelijk moet zijn.

zeux

Bericht door zeux » do okt 31, 2024 12:50 pm

In the greater scheme of things, zou je deze gewoon kunnen verliezen. Wedstrijden tegen Twente en Utrecht die er aan zitten te komen zijn belangrijker.

En de EL-wedstrijden natuurlijk.

Het is een moordend schema tot ca 8 december.
Voorlopig managed Farioli dat uitstekend. Hopelijk houden ze het nog ruim een maand vol.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 31, 2024 4:43 pm

Even in perspectief: in de eerste plaats schat ik PSV hoger in dan de havenslaven. In de tweede plaats; ik sluit niet uit dat we gisteren onderschat werden, door zo’n beetje iedereen. De overrompeling van 0-2 in 24 minuten kwamen de kakkies daardoor niet meer te boven. Als gevolg zal PSV (lees: Bosz) hier ongetwijfeld lering uit trekken. De boeiende vraag is of Farioli dáár alweer op aan het anticiperen is, of dat hij in staat is tijdens de wedstrijd een plan B tevoorschijn te gaan toveren.

Yopii

Bericht door Yopii » do okt 31, 2024 4:48 pm

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, Weekend Cees, net zoals naar het plan van Peter Bosz. PSV haalt tegen Ajax doorgaans de beste resultaten als het op de counter speelt.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 31, 2024 4:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do okt 31, 2024 4:43 pm
Even in perspectief: in de eerste plaats schat ik PSV hoger in dan de havenslaven. In de tweede plaats; ik sluit niet uit dat we gisteren onderschat werden, door zo’n beetje iedereen. De overrompeling van 0-2 in 24 minuten kwamen de kakkies daardoor niet meer te boven. Als gevolg zal PSV (lees: Bosz) hier ongetwijfeld lering uit trekken. De boeiende vraag is of Farioli dáár alweer op aan het anticiperen is, of dat hij in staat is tijdens de wedstrijd een plan B tevoorschijn te gaan toveren.
Zeker waar. Maar PSV zal ook gaan aanvallen. Ik zie wel kansen als we weer zo gegroepeerd druk zetten als tegen Feyenoord en dat we, als we de bal niet hebben, met onze lopende mensen iets kunnen doen tegen de drie aanvallende spelers op het middenveld bij PSV. Voor hun was het makkelijk om tegen PSV (Tillman o.a.) alles te geven, beetje zoals Ajax gisteren.
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do okt 31, 2024 5:43 pm

Nogmaals niet verliezen en win thuis van Utrecht.. Kom je op 5 punten...
Weer op zoek naar een Interim coach..

zeux

Bericht door zeux » do okt 31, 2024 5:44 pm

mattie schreef:
do okt 31, 2024 5:43 pm
Moet de landstitel wel doel zijn?

In principe altijd natuurlijk, maar binnen de realiteit van het moment lijkt mij plek 2 haalbaarder. Dan ben je zeker van CL en dus geld om een keer wat goeds van te halen.

Maar goed, ik houd ook van de ambitie om gewoon altijd voor het hoogste te gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do okt 31, 2024 6:44 pm

zeux schreef:
do okt 31, 2024 5:44 pm
mattie schreef:

In principe altijd natuurlijk, maar binnen de realiteit van het moment lijkt mij plek 2 haalbaarder. Dan ben je zeker van CL en dus geld om een keer wat goeds van te halen.

Maar goed, ik houd ook van de ambitie om gewoon altijd voor het hoogste te gaan.
Gaat erom dat je dan in de winterstop kan bijstellen
Weer op zoek naar een Interim coach..

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 31, 2024 8:19 pm

zeux schreef:
do okt 31, 2024 5:44 pm
mattie schreef:

Niet verliezen van PSV hoeft natuurlijk nog steeds niet. En voor plek twee is winnen van Utrecht (en daarvoor nog Twente) ook wel een must.

Maar eens dat de landstitel dit jaar niet realistisch is.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 31, 2024 8:28 pm

PSV heeft zoveel scorend vermogen op het middenveld en voorin, dat ze zelfs met een mindere verdediging àlles moeiteloos winnen. Ik vind het jammer dat Veerman geblesseerd is. Die wil nog weleens een mannetje laten lopen. Wat Ajax betreft: hopelijk komt er wat bij in de winterstop zodat het rouleren voor minder problemen zorgt. Dan kunnen we hopelijk meedoen voor plek 2. Maar veel zal afhangen van de komende zware weken. Hopelijk niet teveel schade tot de winterstop.

elliquido

Bericht door elliquido » vr nov 01, 2024 3:56 pm

Zouden we met die geteste 5-3-2. Of 3 -5-2 of 3-4-2-1 het kunnen proberen?

Pasveer

Rench. Sutalo rugani baas hato

Henderson. Taylor

Akpom. Klaasen

Brobbey

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr nov 01, 2024 4:14 pm

elliquido schreef:Zouden we met die geteste 5-3-2. Of 3 -5-2 of 3-4-2-1 het kunnen proberen?

Pasveer

Henderson. Taylor

Akpom. Klaasen

Brobbey
Zal mij benieuwen met wie hij op de proppen komt. Hij zei op de persconferentie dat de spelers die woensdag gespeeld hebben maar maximaal 45 minuten kunnen spelen..

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr nov 01, 2024 4:19 pm

elliquido schreef:Zouden we met die geteste 5-3-2. Of 3 -5-2 of 3-4-2-1 het kunnen proberen?

Pasveer

Henderson. Taylor

Akpom. Klaasen

Brobbey
Gezien de sterkte van PSV en het scorend vermogen sluit ik inderdaad die 3-4-2-1 niet uit.

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 01, 2024 4:20 pm

Nee, Trab. Hij zei:
Na de topper van woensdag staat er zaterdag dus alweer een grote wedstrijd te wachten. De vraag is of alle spelers weer kunnen spelen. 'Sommige spelers wel, sommige spelers niet. De spelers zijn fit, ze zijn oké. Het gaat er ook niet alleen om of de benen goed zijn, maar het gaat ook om de mentale energie. Ik herhaal mezelf rondom dit topic, maar we moeten voorzichtig zijn met de spelers', doelt Farioli op het feit dat het seizoen nog langer duurt dan de wedstrijd van zaterdag en het gegeven dat Ajax zich niet zo makkelijk kan versterken.

Een dag voor de wedstrijd tegen PSV wil Farioli waakzaam zijn. Hij spreekt over een 'gevaarlijke' dag. 'Spelers die woensdag hebben gespeeld, kunnen vandaag niet meer dan 40 tot 45 minuten trainen. We doen er alles aan om ons zo goed mogelijk voor te bereiden en daar gebruiken we ook de meetings voor.'

elliquido

Bericht door elliquido » vr nov 01, 2024 4:33 pm

Krijgen we dan die w2 opstelling?

Met flitz jim ipv klaasen en wie speelt dan voor baas?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 01, 2024 4:38 pm

De inzetbaarheid van Taylor is onzeker lees ik. Zou jammer zijn want die was woensdag waardevol. Maar kreeg natuurlijk wel wat overtredingen te verwerken en ging er af met een lichte blessure.

Dan krijg je denk ik Henderson, Klaassen en Fitz Jim.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr nov 01, 2024 4:38 pm

wimpey schreef:Nee, Trab. Hij zei:
Na de topper van woensdag staat er zaterdag dus alweer een grote wedstrijd te wachten. De vraag is of alle spelers weer kunnen spelen. 'Sommige spelers wel, sommige spelers niet. De spelers zijn fit, ze zijn oké. Het gaat er ook niet alleen om of de benen goed zijn, maar het gaat ook om de mentale energie. Ik herhaal mezelf rondom dit topic, maar we moeten voorzichtig zijn met de spelers', doelt Farioli op het feit dat het seizoen nog langer duurt dan de wedstrijd van zaterdag en het gegeven dat Ajax zich niet zo makkelijk kan versterken.

Een dag voor de wedstrijd tegen PSV wil Farioli waakzaam zijn. Hij spreekt over een 'gevaarlijke' dag. 'Spelers die woensdag hebben gespeeld, kunnen vandaag niet meer dan 40 tot 45 minuten trainen. We doen er alles aan om ons zo goed mogelijk voor te bereiden en daar gebruiken we ook de meetings voor.'
Oh gelukkig Afbeelding. Sorry verkeerd gelezen. Dank voor de correctie Willem Afbeelding

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 01, 2024 4:41 pm

En anders moeten we het gewoon even in de eerste 45 minuten afhandelen. :smile-ajax.gif:

Twee keer zo kort achter elkaar pieken lijkt me wel erg optimistisch gedacht. Maar woensdag heeft wel energie en vertrouwen gegeven. En laten we eerlijk zijn. Het is wel weer eens tijd voor een mooi resultaat tegen PSV. Zou Bosz ook goed doen want die begint echt teveel in zichzelf te geloven.

Wat dat betreft jammer dat zijn grote vriend Makkelie niet fluit. Had 'ie ons mooi een goedkope strafschop kunnen geven. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr nov 01, 2024 4:47 pm

We gaan gewoon als supporters de JCA laten trillen op zijn grondvesten en dan gaan we het zien!

999

Bericht door 999 » vr nov 01, 2024 5:31 pm

Trab schreef:
vr nov 01, 2024 4:38 pm
wimpey schreef:Nee, Trab. Hij zei:

Oh gelukkig Afbeelding. Sorry verkeerd gelezen. Dank voor de correctie Willem Afbeelding

Wat een drama queen :smallgrin.gif: (F. hé )
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 01, 2024 7:02 pm

Marillion schreef:
vr nov 01, 2024 4:41 pm
En anders moeten we het gewoon even in de eerste 45 minuten afhandelen. :smile-ajax.gif:

Twee keer zo kort achter elkaar pieken lijkt me wel erg optimistisch gedacht. Maar woensdag heeft wel energie en vertrouwen gegeven. En laten we eerlijk zijn. Het is wel weer eens tijd voor een mooi resultaat tegen PSV. Zou Bosz ook goed doen want die begint echt teveel in zichzelf te geloven.

Wat dat betreft jammer dat zijn grote vriend Makkelie niet fluit. Had 'ie ons mooi een goedkope strafschop kunnen geven. :666.gif:
Eens over het kort twee keer achter elkaar pieken, maar als er een goed plan is hoef je het ook niet per se zo te bekijken. Als Farioli ook Bosz tactisch kan aftroeven - wat ik zeker niet uitsluit (Bosz heeft een uitstekend plan A, maar is niet echt eentje met een plan B of C, zoals wij dat maar al te goed weten) - dan ‘reduceer’ je het in essentie tot taken goed uitvoeren en afspraken nakomen. En dan zien we waar het schip strandt.

Wellicht dat we weer Traore ipv Akpom krijgen en Brobbey ipv Weghorst (en Fitz Jim, mocht Taylor niet voldoende fit zijn), maar voor de rest verwacht ik dezelfde namen als woensdag. Wat daarachter staat is namelijk gewoon niet goed genoeg om psv te bestrijden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 01, 2024 7:07 pm

Ja mee eens. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat Ajax weer een goede prestatie neer zal zetten. Of het genoeg is om nog een keer te winnen gaan we zien.

Het zou natuurlijk wel echt een geweldige opsteker zijn. Deze serie wedstrijden is echt bepalend voor de rest van het seizoen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie