AFC Ajax - Willem II 27 okt 2024 16:45
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - Willem II 27 okt 2024 16:45
Door het vertoonde spel verlang je wel heel erg naar a.s. Woensdag 18 00 de klassieker
Blij met de punten ...
Wat een droefenis onder Farioli ..
Blij met de punten ...
- Jinne
- Site Admin
Heel slecht dit. Minimalisme.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Maurice Steijn.2.0 voetbal
Je gaat zelfs verlangen naar F. De Boer als trainer ..
Blij met de punten ...
Het was inderdaad niet om aan te gluren. Maar dat is ook lastig met 'voetballers' als Tahirovic, vd Boomen, Wijndal.
Farioli is wel de eerste trainer sinds EtH met een plan. Fitness, structuur, ruimtes klein maken wanneer je de bal niet hebt. Zet de tering naar de nering. Je kan Guardiola voor deze groep zetten, maar de kwaliteit is er niet...
Benieuwd of we deze 3-6-1 de komende wedstrijden ook zien. Wie er dan in de spits staat. Brobbey moet de 2-0 met links maken na 10 minuten. Hij kreeg 90 minuten vandaag, dus die speelt tegen mbesv en niet tegen de kakkies. Lijkt me.
Nee, dat was deze pot verliezen. Onder Schreuder was het 1-1 geworden en hadden de spelers het zelf moeten zien. Dit Ajax is in tal van opzichten beter dan onder die charlatans. Farioli is echt wel een trainer. Schreuder en Steijn waren slechts full of shit.
Waar ging die door Peter al lang en breed gewonnen weddenschap met AR eigenlijk om?GangstaRiB schreef: ↑zo okt 27, 2024 5:56 pmVan die 100 miljoen van Sven zien we maar 10 terug. En dan mogen we onze handen dichtknijpen.

Willem, ook met het " vaste " basis elftal is het veelal droefenis voetbal onder Farioli. De 3 punten redden hem steeds .Nu begrijp ik best dat je tegen op papier sterkere tegenstanders risicoloos het elftal laat ballen.Maar tegen tegenstanders als W2 mogen we veel meer verwachten van Farioli zijn kunstjes en dan krijg je deze opstelling .. kan gewoon niet ..wimpey schreef: ↑zo okt 27, 2024 6:53 pmHet was inderdaad niet om aan te gluren. Maar dat is ook lastig met 'voetballers' als Tahirovic, vd Boomen, Wijndal.
Farioli is wel de eerste trainer sinds EtH met een plan. Fitness, structuur, ruimtes klein maken wanneer je de bal niet hebt. Zet de tering naar de nering. Je kan Guardiola voor deze groep zetten, maar de kwaliteit is er niet...
Benieuwd of we deze 3-6-1 de komende wedstrijden ook zien. Wie er dan in de spits staat. Brobbey moet de 2-0 met links maken na 10 minuten. Hij kreeg 90 minuten vandaag, dus die speelt tegen mbesv en niet tegen de kakkies. Lijkt me.
Blij met de punten ...
Willem, ook met het " vaste " basis elftal is het veelal droefenis voetbal onder Farioli. De 3 punten redden hem steeds .Nu begrijp ik best dat je tegen op papier sterkere tegenstanders risicoloos het elftal laat ballen.Maar tegen tegenstanders als W2 mogen we veel meer verwachten van Farioli zijn kunstjes en dan krijg je deze opstelling .. kan gewoon niet ..wimpey schreef: ↑zo okt 27, 2024 6:53 pmHet was inderdaad niet om aan te gluren. Maar dat is ook lastig met 'voetballers' als Tahirovic, vd Boomen, Wijndal.
En wat Gaai betreft, dat kan jij ook.Das blind de bal als voorzet geven, en de spits moet het dan maar uit zoeken, inplaats van de bal op " maat " naar de spits voor geven.
Blij met de punten ...
-
Nou ja … er zitten gewoon 50.000 mensen hè? Dan is het moeilijk als je zo’n wedstrijd ziet. Maar goed… 3 punten. Niks meer niks minder.
Whitey on the moon.
Het voetbal is ruk, maar voorlopig staat Ajax nog steeds derde, met minder wedstrijden dan de concurrenten. Could be worse.
F. (4) uit
P. (1) thuis
Twente (5) uit
Dan verder kijken.
F. (4) uit
P. (1) thuis
Twente (5) uit
Dan verder kijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Het is gewoon misdadig hoe slecht die gasten zijn. Gaaei, tahirovic, kaplan en zelfs ramaij vond ik slecht vandaag.wimpey schreef: ↑zo okt 27, 2024 6:56 pmWaar ging die door Peter al lang en breed gewonnen weddenschap met AR eigenlijk om?GangstaRiB schreef: ↑zo okt 27, 2024 5:56 pmVan die 100 miljoen van Sven zien we maar 10 terug. En dan mogen we onze handen dichtknijpen.![]()
Geen durf. Geen techniek. Geen gevoel voor ruimte. Brandhout.
Branco… wat een fucking drama.
Whitey on the moon.
Die Mislingtat zou nooit meer in de voetballerij mogen werken he? Tahirovic en Branco samen op het middenveld. Oef.

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Daar zitten we met Mikautadze al boven.GangstaRiB schreef: ↑zo okt 27, 2024 5:56 pmVan die 100 miljoen van Sven zien we maar 10 terug. En dan mogen we onze handen dichtknijpen.
Als Brobbey zo'n bal van Gaaei maakt. Dat helpt ook wel.
Volgens mij mistte klaasen de grootste kans daar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja goeie vraag! Ik denk wijn eigenlijk. Ik drink overigens graag barbaresco. 2010 was heel goed, maar 2017 ook.wimpey schreef: ↑zo okt 27, 2024 6:56 pmWaar ging die door Peter al lang en breed gewonnen weddenschap met AR eigenlijk om?GangstaRiB schreef: ↑zo okt 27, 2024 5:56 pmVan die 100 miljoen van Sven zien we maar 10 terug. En dan mogen we onze handen dichtknijpen.![]()

Het is wel echt gênant he. Misdadig slechte spelers stonden er vandaag op het veld.
Dan kan je het toch 100x beter gaan proberen met Steur, Mokio en Faberski?
-
De trainer van Willem 2 zei dat Ajax wel een tempo hoger zou kunnen als ze zouden willen. Die man was duidelijk bang.
No way dat Ajax een tempo hoger kon gisteren. We hadden mazzel met een onmachtig Willem 2.
No way dat Ajax een tempo hoger kon gisteren. We hadden mazzel met een onmachtig Willem 2.
Whitey on the moon.
- Liberty
- Contacteer:
Ach, we winnen in ieder geval dit soort wedstrijden. De afgelopen jaren gingen we zelfs in dit soort gevallen roemloos ten onder. In die zin is het een grote vooruitgang.
Ben het wel eens met mr. Ajax. Farioli moet kappen met constant het elftal overhoop te gooien. Ja, er is een druk programma maar dit sloeg echt nergens op. Hoe wil je ooit een beetje normaal voetbal op de grasmat leggen als er elke keer een ander team staat. Dan komen er geen vaste patronen. Geen spelers die op elkaar ingespeeld raken en blindelings de ander kunnen vinden.
Ben erg benieuwd naar Feyenoord. Ajax zal in ieder geval meer ruimte gaan krijgen maar als het niet goed staat dan gaan we er keihard vanaf. Maar verdedigend staat het juist wel aardig, dus als ze aanvallend iets kunnen doen dan hoeft het niet slecht af te lopen. Dan moet wel Brobbey eindelijk eens het net gaan vinden.
Ben het wel eens met mr. Ajax. Farioli moet kappen met constant het elftal overhoop te gooien. Ja, er is een druk programma maar dit sloeg echt nergens op. Hoe wil je ooit een beetje normaal voetbal op de grasmat leggen als er elke keer een ander team staat. Dan komen er geen vaste patronen. Geen spelers die op elkaar ingespeeld raken en blindelings de ander kunnen vinden.
Ben erg benieuwd naar Feyenoord. Ajax zal in ieder geval meer ruimte gaan krijgen maar als het niet goed staat dan gaan we er keihard vanaf. Maar verdedigend staat het juist wel aardig, dus als ze aanvallend iets kunnen doen dan hoeft het niet slecht af te lopen. Dan moet wel Brobbey eindelijk eens het net gaan vinden.
Tijd voor iets nieuws.
Gezien waar we met Ajax vandaan komen kan ik er voorlopig wel mee leven. Al zie ik uiteraard ook graag beter voetbal.
De afstanden tussen linies waren continu veel te groot waardoor tegenstanders altijd zo het veld konden oversteken. We moesten vrijwel elke wedstrijd minimaal 2 of 3 tegendoelpunten toestaan met uitschieters naar boven. En hoewel die laatste plaats destijds ook met het speelschema te maken had hebben we er toch echt even gestaan. Nu doen we met zo'n beetje dezelfde groep mee om plek 2 en 3.
Deze vorm van rouleren komt ook niet uit het niets. De selectie was niet fit en niet weerbaar. Iedereen kon dat met het blote oog zien en het bleek ook uit allerlei statistieken dat de groep totaal niet op een niveau zat dat nodig was om topsport te bedrijven. Ook dat gaat de goede kant op. Het is overigens ook niet een trucje uit zijn vaste repertoire want ik begrijp dat Farioli bij Nice juist relatief weinig wisselingen doorvoerde.
Dit is geen acceptabel eindstation maar wel een prima tussenstation.
De afstanden tussen linies waren continu veel te groot waardoor tegenstanders altijd zo het veld konden oversteken. We moesten vrijwel elke wedstrijd minimaal 2 of 3 tegendoelpunten toestaan met uitschieters naar boven. En hoewel die laatste plaats destijds ook met het speelschema te maken had hebben we er toch echt even gestaan. Nu doen we met zo'n beetje dezelfde groep mee om plek 2 en 3.
Deze vorm van rouleren komt ook niet uit het niets. De selectie was niet fit en niet weerbaar. Iedereen kon dat met het blote oog zien en het bleek ook uit allerlei statistieken dat de groep totaal niet op een niveau zat dat nodig was om topsport te bedrijven. Ook dat gaat de goede kant op. Het is overigens ook niet een trucje uit zijn vaste repertoire want ik begrijp dat Farioli bij Nice juist relatief weinig wisselingen doorvoerde.
Dit is geen acceptabel eindstation maar wel een prima tussenstation.
Nil volentibus arduum
Op basis van de winst zeg ik dat het goed heeft uitgepakt. Maar als je ziet hoe moeizaam we voetballen weet ik niet of alleen fitheid ons gaat helpen komende week.
Nou gingen we er vorig jaar met 6-0 af met Opper Ajax Legend Johnny van het Schip. Alles onder de 2-0 vind ik prima.
Nou gingen we er vorig jaar met 6-0 af met Opper Ajax Legend Johnny van het Schip. Alles onder de 2-0 vind ik prima.
IK GELOOF!!!!!!
Exact. Dit is een proces wat heel lang gaat duren... vooral als je geen centen hebt om je selectie te versterken.Dit is geen acceptabel eindstation maar wel een prima tussenstation.
We staat nu derde. Met dezelfde selectie stonden we laatste onder Steijn.
Dus ja, wat verwacht je nou eigenlijk?
Farioli doet het uitstekend wat resultaat betreft. Zowel in de competitie als in Europa.
Het gebrek aan kwaliteit kan hij ook niet zomaar wegpoetsen natuurlijk.
De mannen hiervoor hebben de club naar de kloten geholpen. Mislintat, Schreuder en Steijn het eerste elftal en Overmars heeft, voor het korte termijn succes, de opleiding opgeofferd. Dit even omkeren in een paar maanden... niet te doen. Dit gaat jaren kosten.