Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

wimpey

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » do okt 24, 2024 7:25 am

Ajax heeft zo akelig weinig snelheid in het team. Brobbey is de enige met een turbo. Die jongen heeft plenty wapens. Gewoon laten staan, als die goal erin ligt, is ie erdoor.

Hoeveel goals heeft Haller dit seizoen al gemaakt bij - ik moest opzoeken waar ie tegenwoordig speelt - Leganes? :confused.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do okt 24, 2024 9:00 am

wimpey schreef:
do okt 24, 2024 7:25 am
Ajax heeft zo akelig weinig snelheid in het team. Brobbey is de enige met een turbo. Die jongen heeft plenty wapens. Gewoon laten staan, als die goal erin ligt, is ie erdoor.

Hoeveel goals heeft Haller dit seizoen al gemaakt bij - ik moest opzoeken waar ie tegenwoordig speelt - Leganes? :confused.gif:
De vraag is natuurlijk hoeveel vergelijkbare (half) open kansen Haller heeft gemist dit seizoen. Brobbey is gewoon een matige spits. Hij heeft een sterk lichaam en tegen sommige tegenstanders werkt dat, maar een matige techniek, overzicht en schot. Het is gewoon niet goed genoeg en we hopen allemaal dat het kwartje valt, alleen gebeurt dat nooit langdurig. Zo snel mogelijk verkopen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 24, 2024 9:45 am

Toch niet op dit moment? Als de buitenspelers Antony en Neres hadden geheten had je hem kunnen verkopen en Weghorst op kunnen stellen.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do okt 24, 2024 9:51 am

wimpey schreef:

Wat moet je met hoeveel goals heeft Haller al gemaakt bij Leganes ? ..Wat heeft AJAX en wat heeft Brobbey aan zo'n vergelijking. :confused.gif:

Brobbey was in de jeugd t.o.v. zijn tegenstander overheersend berensterk, nu staan er " gelijkwaardige " tegenstanders tegenover hem , dus is zijn grote voordeel weg en komt het op " slimmigheidjes " , " techniek " en " anders reageren " dan hangen in de touwen. Ja, en hij zal heus wel gaan scoren, maar zijn beperking beperkt ook AJAX aanvallend gezien.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 24, 2024 10:13 am

Lionel schreef:Toch niet op dit moment? Als de buitenspelers Antony en Neres hadden geheten had je hem kunnen verkopen en Weghorst op kunnen stellen.
Hmmm stonden Neres en Antony bekend om hun voorzetten van de flank waar je alleen maar met je hoofd tegenaan hoefde te lopen?

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 24, 2024 10:17 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do okt 24, 2024 10:13 am
Lionel schreef:Toch niet op dit moment? Als de buitenspelers Antony en Neres hadden geheten had je hem kunnen verkopen en Weghorst op kunnen stellen.
Hmmm stonden Neres en Antony bekend om hun voorzetten van de flank waar je alleen maar met je hoofd tegenaan hoefde te lopen?
Meer qua diepgang en snelheid. Zonder Brobbey op dit moment wordt het met Weghorst wel heel statisch tegen betere teams.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 24, 2024 10:31 am

Lionel schreef:
do okt 24, 2024 10:17 am
Meer qua diepgang en snelheid. Zonder Brobbey op dit moment wordt het met Weghorst wel heel statisch tegen betere teams.
We hebben geen middenvelders die een man uitspelen. Of het spel opentrekken met scherpe passes. Als je dan ook nog de enige vorm van pure snelheid uit je voorhoede trekt: welterusten.

Juist tegen de kakkies en mbesv ga je normaliter wat ruimte krijgen. Ga er maar vanuit dat je zwaar onder vuur komt te liggen... Counteren met de snelheid van Akpom of Weghorst is kansloos.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 24, 2024 11:51 am

Ik pleit er al een tijdje voor om die snelheid van hem veel meer in te zetten. Stop met het continu inspelen van Brobbey met twee verdedigers in zijn rug gevolgd door een partijtje vrij worstelen. Hij moet veel meer gaan afwisselen. Maak ook loopacties zowel zijwaarts als diep. Dat is voor verdedigers veel lastiger te bespelen en overtredingen worden eerder afgefloten.

Je hoeft helemaal niet te wachten op sterke tegenstanders die dat noodzakelijk maken.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 24, 2024 12:04 pm

wimpey schreef:
do okt 24, 2024 10:31 am
Lionel schreef:
do okt 24, 2024 10:17 am
We hebben geen middenvelders die een man uitspelen. Of het spel opentrekken met scherpe passes. Als je dan ook nog de enige vorm van pure snelheid uit je voorhoede trekt: welterusten.

Juist tegen de kakkies en mbesv ga je normaliter wat ruimte krijgen. Ga er maar vanuit dat je zwaar onder vuur komt te liggen... Counteren met de snelheid van Akpom of Weghorst is kansloos.
Ook met Brobbey worden we geslacht maar zonder hem komen we niet van de eigen helft af. Dan gaan ze 1 op 1 spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr okt 25, 2024 10:20 am

raymon schreef:
do okt 24, 2024 9:00 am
wimpey schreef:

De vraag is natuurlijk hoeveel vergelijkbare (half) open kansen Haller heeft gemist dit seizoen. Brobbey is gewoon een matige spits. Hij heeft een sterk lichaam en tegen sommige tegenstanders werkt dat, maar een matige techniek, overzicht en schot. Het is gewoon niet goed genoeg en we hopen allemaal dat het kwartje valt, alleen gebeurt dat nooit langdurig. Zo snel mogelijk verkopen.
Weghorst gisteren gezien? Die kan er weinig van, hoor. Ja, in de blessuretijd, dan voegt hij wel wat toe. Verder is hij zo traag en technisch zo matig dat je in een wedstrijd als die van gisteren weinig aan hem hebt.

Brobbey wegdoen, okè, maar haal dan eerst een spits die wel snel is, die wel een actie heeft, die wel bovengemiddeld technisch is aangelegd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 25, 2024 10:31 am

Yopii schreef:
raymon schreef:
do okt 24, 2024 9:00 am
wimpey schreef:

Weghorst gisteren gezien? Die kan er weinig van, hoor. Ja, in de blessuretijd, dan voegt hij wel wat toe. Verder is hij zo traag en technisch zo matig dat je in een wedstrijd als die van gisteren weinig aan hem hebt.

Brobbey wegdoen, okè, maar haal dan eerst een spits die wel snel is, die wel een actie heeft, die wel bovengemiddeld technisch is aangelegd.
Voor het geld dat je aan Brobbey hebt uitgegeven had je inderdaad een fatsoenlijke spits kunnen kopen. Weghorst blijkt vooralsnog een prima invaller te zijn en is ook in de basis betrokken bij doelpunten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 25, 2024 12:40 pm

Yopii schreef:
vr okt 25, 2024 10:20 am
Die komen niet naar NL. Brobbey wordt te vroeg afgeschreven trouwens. In 2022 bezorgden zijn goals Ajax de titel. Die jongen heeft echt wel talent.

zeux

Bericht door zeux » vr okt 25, 2024 12:48 pm

wimpey schreef:
vr okt 25, 2024 12:40 pm
In 2022 bezorgden zijn goals Ajax de titel.
Je negeert consequent de goals van Haller. Zonder die goals had Ajax net zo min de titel gewonnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » vr okt 25, 2024 1:38 pm

Marillion schreef:
do okt 24, 2024 11:51 am
Ik pleit er al een tijdje voor om die snelheid van hem veel meer in te zetten. Stop met het continu inspelen van Brobbey met twee verdedigers in zijn rug gevolgd door een partijtje vrij worstelen. Hij moet veel meer gaan afwisselen. Maak ook loopacties zowel zijwaarts als diep. Dat is voor verdedigers veel lastiger te bespelen en overtredingen worden eerder afgefloten.

Je hoeft helemaal niet te wachten op sterke tegenstanders die dat noodzakelijk maken.
Precies dit!
Brobbey is leuk in de kaats maar komt dan niet in stelling. Is vervolgens kapot van het buffelen en schiet alles over.
Brobbey kwam in 2022 vaak in stelling als spits die op alle diepe ballen rende.
Niet omdat hij zo lekker de bal vast hield.

Hij komt nu niet tot zijn recht
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr okt 25, 2024 4:25 pm

Inderdaad als hij niet uit de jeugd had gekomen dan was hij al lang afgeserveerd... Hij moet voor elk bedrag boven 20m gewoon doei.doei gaan..

De komende 3 jaar zitten we met Wout goed, koop een paar buiten spelers met een voorzet en hij scoort gewoon 20+ goals.

999

Bericht door 999 » ma okt 28, 2024 9:17 pm

Verhaal Brobbey - Schip - van Basten is nu : Schip heeft aan Brobbey gevragen op ie daar voor openstond, Brobbey zei Ja, vervolgens heeft Schip aan van Basten gevragen en die zei Nee, enkele weken later zei van Basten toch ja, maar dat moest dan onder " speciale " voorwaarden gebeuren ( geen zaakwaarnemers enz. enz. ) en daar het van het Schip weer geen zin in ( en is ook niet meer kortgeslotenmet Brobbey ) ...
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma okt 28, 2024 9:28 pm

999 schreef:Verhaal Brobbey - Schip - van Basten is nu : Schip heeft aan Brobbey gevragen op ie daar voor openstond, Brobbey zei Ja, vervolgens heeft Schip aan van Basten gevragen en die zei Nee, enkele weken later zei van Basten toch ja, maar dat moest dan onder " speciale " voorwaarden gebeuren ( geen zaakwaarnemers enz. enz. ) en daar het van het Schip weer geen zin in ( en is ook niet meer kortgeslotenmet Brobbey ) ...
Heeft Ajax John Bosman niet als spitsentrainer? Die zou hem toch op z’n minst moeten kunnen leren koppen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 28, 2024 9:34 pm

Om eerlijk te zijn. Iedere willekeurige trainer zou hem iets moeten kunnen bijbrengen als het gaat over zijn manier van afwerken en positie kiezen.

Zijn grootste winst kon wel eens op het mentale vlak liggen. Er zit zo enorm veel spanning en onrust op bij hem. Dat zit enorm in de weg. Daar zou ik ook op inzetten als ik bij Ajax werkte. Nu is het zo dat elke gemiste kans de volgende nóg moeilijker maakt. Je ziet het gewoon gebeuren.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 28, 2024 9:46 pm

IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma okt 28, 2024 10:25 pm

Lionel schreef:Het lag toch niet aan Brobbey…..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... raten.html
Das ook een pannenkoek hoor die van Basten. Maar goed, misschien is het idd wat Marillion zegt iets mentaals geworden. Hij krijgt van iedereen commentaar omdat hij zoveel mist, dat hij steeds voorover valt enzo. Gisteren die kans tegen Willem II.. ik ben ervan overtuigd dat hij in z’n hoofd had van ‘niet vallen, recht blijven staan’. Vervolgens probeert hij heel onnatuurlijk met rechts af te werken wat helemaal niet kon. Neemt hij hem met links dan legt hij hem zo binnen. Maar ja, als je gefocust bent op dat ene aspect, dan vergeet je het andere. Het is hopen dat hij een keer een goede goal maakt en het vertrouwen weer terugkomt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » di okt 29, 2024 12:22 am

Of hij heeft gewoon een beperkte motoriek, dat zie je wel meer bij muscles players ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 29, 2024 8:23 am

Lionel schreef:
ma okt 28, 2024 9:46 pm
Het lag toch niet aan Brobbey…..

Lees nog maar eens terug in dit topic, het lag aan Brobbey... :smallgrin.gif:

Van Basten is een weirdo. Als ie overspannen raakt of ergens geen zin in heeft, dan kapt ie er gewoon mee. Was niks van die man terecht gekomen als ie niet heel goed met een bal overweg had gekund.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di okt 29, 2024 8:45 am

wimpey schreef:
di okt 29, 2024 8:23 am
Lionel schreef:

Mea Culpa Maxima. Te snel geoordeeld en veroordeeld. :blush.gif:

Maar ik blijf wel met gefronste wenkbrauwen de strapatzen van Brobbey volgen. En ik ben het eens met Marillion: het lijkt zo langzamerhand inderdaad nog meer een mentaal dan een technisch probleem te worden. Grote vraag: wat doet Ajax hiermee? :confused.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 29, 2024 8:53 am

Natuurlijk doet het wat met die jongen als er iemand als Weghorst wordt gehaald en hij ook nog geen doelpunt heeft gemaakt. En dan vraagt hij dus (indirect) om hulp van Marco van Basten en dan weigert die lamlul... En hier maar zeiken op Brobbey :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 29, 2024 8:54 am

wimpey schreef:
di okt 29, 2024 8:23 am
Lionel schreef:

Van Basten is een weirdo. Als ie overspannen raakt of ergens geen zin in heeft, dan kapt ie er gewoon mee. Was niks van die man terecht gekomen als ie niet heel goed met een bal overweg had gekund.
Precies. Wat ik ook al zei. Aan die man hebben we niks. Aan Van't Schip trouwens ook niet maar goed... Brobbey moeten we koesteren. Ik zie het al gebeuren dat we woensdag met Weghorst gaan spelen en we dus niet van de eigen helft af komen omdat Hancko en Trauner geen kind hebben aan Woutje op de middenlijn.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie