Maar die tactiek zorgt er wel voor dat Ajax niet 'open' staat als de bal verloren wordt (al moet ik zeggen dat dit gisteren verkeerd uitpakte). Farioli zal eerst het lekken willen stoppen voordat we champagne voetbal gaan spelen. Vorig jaar was het 34 wedstrijden open huis.999 schreef: ↑ma okt 21, 2024 12:42 pmTactiek bal op de voet en spelers lokken .. Ze hebben deze speelwijze heilig verklaard, zelfs als er mensen vrij staan om snel in te spelen wordt gekozen voor deze speelwijze, dat is het probleem ..wimpey schreef: ↑ma okt 21, 2024 12:32 pmDat is ook inherent aan de speelwijze, als gevolg van het gebrek aan kwaliteit. Ter verdediging van Sutalo en Baas: ze moeten verdedigen, opbouwen en spelen vaak op de helft van de tegenstander. Omdat Ajax geen middenvelders heeft die aan de bal het verschil maken. Dus: klein veld, weinig diepgang, veel duels voorin. I.p.v. dat je als aanvaller een keer ruimte hebt om diep te gaan en dat die bal je dan ook bereikt. Ik zag gisteren Henderson een paar keer goed versnellen, Traoré die 'm goed meenam. Maar aanval op snelheid is de uitzondering.GangstaRiB schreef: ↑ma okt 21, 2024 11:21 am
Want Weghorst die 'wacht' op voorzetten betekent automatisch ook dat hij 2 verdedigers met zich meetrekt waardoor er ruimte ontstaat, terwijl Brobbey gisteren alleen maar in de bal kwam.
Het is anders dan voetballen met Tadic, Ziyech, Antony en FdJ. Henderson en Klaassen hebben hun waarde. Voor Taylor moet echt een creatieve speler komen.
Als je in de winterstop een paar vleugeflitsers kan kopen, dan denk ik dat het spel heel snel beter wordt.