Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » ma okt 14, 2024 1:23 pm

Overlijden van Johan Neeskens komt hard aan bij voormalig topspits

John Rep (72) is Ajax dankbaar na operatie: ’Mooi dat ze dit voor me doen’

Marcel van der Kraan

Aangepast: Gisteren, 22:03Gisteren, 19:40in Voetbal

AMSTERDAM - John Rep is in Spanje succesvol geopereerd na een spannende week, waarbij hij op de intensive care lag in afwachting van een pacemaker die hij dringend nodig had. „Ik vind het mooi dat ik zoveel steun heb gekregen en daar ben ik oprecht dankbaar voor. Dat mogen de mensen best weten”, vertelt Rep vanuit Spanje.

De 72-jarige oud-international van het Nederlands elftal, die tot de gouden generatie van de jaren zeventig behoort en als aanvaller zowel in Oranje als Ajax een sensatie was, is dolgelukkig én daarom dankbaar dat hij in Malaga in een ziekenhuis is geholpen.

Rep weet dat twee partijen een grote rol hebben gespeeld. De ingreep in Spanje was kostbaar en daarvoor diende de verzekeringsmaatschappij Univé mee te werken, maar dan nog was er meer nodig. Ajax, de club waar hij groot werd en waarmee hij twee keer de Europa Cup 1, de wereldbeker en twee Europese Super Cups won, naast twee landstitels en drie KNVB-bekers, heeft het andere deel voor zijn rekening genomen.

’Moeilijke dagen achter de rug’
’Ongelooflijk blij’ is hij dat hij er nu beter aan toe is dan vorige week. „Ik heb moeilijke dagen achter de rug. Ik had van artsen hier al langer begrepen dat er wat moest gebeuren”, zegt Rep. „Er waren wat zorgen over mijn hart. Vorige week ben ik niet lekker geworden en dat werd snel nogal heftig. Dat leidde ertoe dat ik naar het ziekenhuis werd gebracht.”

De oud-voetballer had in die periode veel intensieve zorg nodig. Door rugproblemen en liesoperaties was zijn gezondheid al niet top, al wil hij wel hebben gezegd dat van een zware hartaanval geen sprake is geweest.

Rep: „Het belangrijkste is dat het met mijn gezondheid een stuk beter gaat. Er is een pacemaker bij mij ingebracht. Het hart pompt in het normale tempo en ritme nu. Dat is een geruststellende gedachte.”

Voor de man, die na zijn hoogtijdagen bij Ajax als voetballer ook al snel naar Spanje verhuisde en bij Valencia de ster werd voordat hij in Frankrijk nog prachtige jaren kende als aanvaller van Bastia en Saint-Etienne, waren het ook emotionele dagen. Rep moest in het ziekenhuis, nadat hij een aantal dagen niet bij kennis was, toen hij weer aanspreekbaar was vernemen dat zijn oud-ploeggenoot Johan Neeskens was overleden.

Overlijden Neeskens keihard aangekomen

Rep: „Dat was een dieptepunt. Je ligt daar zelf niet in de beste situatie en dan hoor ik opeens dat Nees er niet meer is. Dat was een klap en ik vind het nog steeds heel erg.” De afgelopen dagen werd hij door alle berichten in de media nog veelvuldig met het verlies van Neeskens, met wie hij bij Ajax en het Nederlands elftal goed kon opschieten, geconfronteerd. Het hakte er flink in. Zes van de elf spelers van het team, dat aan de aftrap stond bij de WK-finale in 1974, leven nu niet meer.

Maar Rep, die volgende maand 73 jaar wordt en afwisselend in Nederland en Spanje woont, ontdekte ook dat de hele voetbalwereld ondersteboven raakte van zijn eigen situatie. „Ik heb heel veel berichten gehad. Het heeft de mensen wel beziggehouden, geloof ik”, zegt hij bijna beschaamd. „Maar ik vind het ook lief van iedereen.”

Rep moet het de komende tijd rustig aan doen, maar hij is blij dat hij onder het toeziend oog van een arts in Spanje verder aan zijn herstel kan werken. In zijn omgeving wonen ook de oude ploegmakkers Ruud Krol en Horst Blankenburg en iets verderop zit Arie Haan. Met die mannen heeft hij nog het meeste contact.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma okt 14, 2024 2:11 pm

IK wens hem het beste.

Verder heb ik niet zoveel met alcoholisten, die laten een spoor van verwoesting achter.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo okt 20, 2024 10:59 pm

Idumbo nu ook met een goaltje. Eretreffer tegen Barca.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » za nov 09, 2024 1:02 pm

Interessant interview met Arie van Os in het Parool:
'Van Gaal zei tegen me: je durft wel, Arie!'

125 jaar Ajax: Arie van Os over de glorieuze jaren 90

Bij zijn aantreden stond Ajax aan de rand van de afgrond, zes jaar later won het de Champions League. Arie van Os (87) blikt terug op zijn tijd als nancieel bestuurder. 'Eigenlijk heb ik toen te weinig genoten. Er was gewoon geen tijd, het ging van hoogtepunt naar hoogtepunt.'
JOP VAN KEMPEN

"U bent een rijk man, met een rijk verleden, een rijke toekomst, een winnend elftal, eigen jeugd. En wat heb ik? Een rijk verleden en niets dan schulden. De
grond onder ons eigen stadion moeten we verkopen." Ramón Mendoza maakte van zijn hart geen moordkuil, daags nadat Real Madrid in eigen huis was vernederd door Ajax. Aan het slot van een lang interview- het bezoek heeft de jassen al aan - lepelt Arie van Os de anekdote uit 1995 open citeert hij de oud-voorzitter van Real. Twee dagen voor die legendarische wedstrijd was Mendoza afgetreden, onder druk van de oplopende schuldenlast. De reeds gemaakte afspraak met het Ajaxbestuur, voor een lunch in een chique Madrileens restaurant, kwam hij na. "Mendoza had weinig reden om vrolijk te zijn," herinnert Van Os zich. "Maar goed, geen bank kan Real Madrid laten omvallen. En kijk nu eens: sportief en financieel kan Ajax met geen mogelijkheid aan Real tippen. Het zijn andere grootheden geworden."

Het interview vindt plaats in de Amstelveense villa van Van Os, met als aanleiding de jubileumwedstrijd Ajax-Real Madrid van 17 november. "Mooier voetbal bestond niet," zegt hij over het duel van 29 jaar geleden. "Eigenlijk heb ik toen te weinig genoten. Er was gewoon geen tijd. Het was van hoogtepunt naar hoogtepunt. Het besef daalde pas in toen het voorbij was." Van Os heeft er duidelijk plezier in om terug te blikken op zijn Ajaxjaren, waarin de club de Champions League won, de beurs op ging en verhuisde naar de Arena. Van Os was erbij, als financiële topman. Geen droombaan Hij is in de Kanaalstraat in Oud-West geboren, als enige jongen in een gezin met vier meisjes. Vader zat in de rioolaanleg, Van Os junior maakte fortuin op de beurs. Eind jaren tachtig ging hij met pensioen, met het idee met zijn vrouwcruises te gaan maken. Tot Ajax om de hoek kwam kijken, toen de club in grote problemen verkeerde door een zwartgeldaffaire. "Ik dacht: dat kost me hooguit twee dagen in de week," zegt hij over zijn bestuursperiode. "Het werden er vijf." Ajax was nog niet beursgenoteerd, het bestuur bestond uit vrijwilligers, met inmiddels grote namen uit de bestuurlijke clubhistorie als Michael van Praag, Uri Coronel en Hennie Henrichs. "Voor mij was het geen droombaan of zo. Ik kwam er weleens, maar had er niet van jongs af aan rondgelopen. Bij mijn aantreden waarschuwde ik dat ik dominant uit de hoek kan komen. Ik zei: 'Ik heb een eigen bedrijf gehad, ik heb verstand van geld, ik doe de geldzaken. Met Arie van Eijden als directeur.'" "Ik vroeg collega-bestuursleden me te waarschuwen als ik een rood-witte waas voor ogen zou krijgen en een speler wilde aantrekken terwijl dat financieel eigenlijk niet kon. Dat gevaar loop je als liefhebber."Van grote aankopen was anvankelijk geen sprake: er was nauwelijks geld. "Dat verbaasde me. Een grote club, met grote namen als Cruijff, Rijkaard en Neeskens, maar geen geld. We bespaarden zelfs op kerstkaarten. Ik moest ook meteen naar de rechtbank vanwege de zwartgeldaffaire. Ik vroeg de rechter er rekening mee te houden dat Ajax meer was dan alleen het eerste elftal, dat er ook een jeugdafdeling was."
De affaire mondde uit in een voorwaardelijke celstraf voor oud-voorzitter Ton Harmsen. "Het werd aangejaagd doordat er veel cash geld rond ging. Voor een toernooi in het buitenland kreeg Ajax tienduizenden guldens mee naar huis. Maup Caransa gaf ook weleens een envelop. Ik heb meteen korte metten geaakt met zulke praktijken. Ik had een schone reputatie en wilde dat zo houden."
De weg omhoog werd in 1991 ingeslagen met de benoeming van Louis van Gaal als hoofdtrainer. Hoe ging dat? "Het seizoen was net begonnen toen Leo Beenhakker vertrok naar Real Madrid.
Louis was zijn assistent. Hij had een goede naam als jeugdtrainer, maar geen ervaring als hoofdtrainer. In die zin was het een gok, maar wij dachten: waarom niet?"

In het begin hielden de resultaten niet over, maar u sprong voor Van Gaal in de bres.

"Ik had het gevoel dat sommige spelers er met de pet naar gooiden en Louis aan het testen waren. Vergeet niet, hij was nog niet de grote trainer die hij later zou worden. Ik vond dat gedrag niet kunnen, ik dacht: ik laat me niet in de maling nemen. Toen heb ik Van Praag en vervolgens Van Gaal toestemming gevraagd de spelers toe te spreken." verzamelden zich in de perskamer van De Meer, waar ze moesten zitten. Ik zat achter een lessenaar, met Louis naast me. Een beetje alsof ze in de schoolbankjes zaten." "Ik zei dat ik de indruk had dat ze niet achter de trainer stonden, dat het bestuur dat niet pikte en voor 100 procent achter Van Gaal stond. Als er spelers waren die dat niet zagen zitten, moesten ze hun vinger opsteken, dan zou ik zorgen dat ze heel snel zouden worden verkocht. Niemand stak z'n vinger op. Waarop ik concludeerde: dus iedereen staat achter Louis van Gaal. De wedstrijden erna ging het steeds beter en toen ook Europese wedstrijden werden gewonnen, was duidelijk dat Louis was aanvaard."

Dat kan maar één keer, zo'n interventie.

"Louis zei nadien: 'Je durft wel, Arie.' Het was nodig om mijn tanden te laten zien. Het is de enige keer dat ik zo heb geïntervenieerd."

Hoe was de samenwerking met Van Gaal?

"Onze relatie was uitstekend. Hij is eerlijk en resoluut. Afspraak is afspraak. Ik had met hem de afspraak dat bij de verkoop van een speler 50 procent naar Ajax ging en de rest naar een transferpotje voor versterkingen. Dat hield ik bij in een kasboekje. We spraken wekelijks over spelers. We hadden nog geen aparte technisch directeur. Als Louis iemand goed vond, zorgde ik voor een verbeterd contract. En bijna wekelijks vroeg hij: hoeveel zit in het kasboekje? Nou, 450.000 gulden zei ik dan, bij wijze van spreken. Dan wist ie: ik hoef niet te zoeken naar een speler van 1,5 miljoen." "Achteraf gezien was het een enorm voordeel dat we opnieuw moesten beginnen na de zwartgeldaffaire, met nieuwe mensen. Ik zat dagelijks met Arie van Eijden. We zagen de club groeien en voelden de noodzaak de leiding uit te breiden. We hebben de directie geprofessionaliseerd."

"Wij besloten de Arena te laten bouwen. Dat was minder voor de hand liggend dan het nu lijkt. Toen we in 1996 weggingen uit De Meer, konden er maar 18.000 mensen in. Het was lang niet altijd uitverkocht. De aanname dat we in de Arena op reguliere basis 40.000 bezoekers zouden hebben, was best gedurfd."

Werd u weemoedig bij het verlaten van De Meer?

"Nee. De Arena was een schitterend project. Aanvankelijk was de gemeente terughoudend, vanwege het echec rond de bouw van de Stopera, die enorm uit de hand was gelopen. Toenmalig burgemeester Ed van Thijn heeft ons flink geholpen. Het was belangrijk voor de toekomst van Ajax. Ik zei: 'Je moet kiezen. Wil je een soort AFC worden of een echt grote club blijven?' Zo'n project is wel complex, dat zie je aan Feyenoord, waar het plan voor een nieuw stadion is gesneuveld."

Toen de Europese successen kwamen, werd het onrustig rondom de beloning van spelers. Een groepje met Davids, Bogarde en Kluivert voelde zich achtergesteld.

"Steeds als het Nederlands elftal had gespeeld, kwamen spelers klagen over hun salaris. Dan hadden ze bij Oranje gehoord hoeveel anderen verdienden. Pietje verdient in het buitenland het dubbele. Of: bij PSV betalen ze meer." "Ik heb toen A-, B- en C-contracten geïntroduceerd, met salarissen van 6, 4 en 2 ton. De spelersraad vond dat een goed plan, het bestuur was ook akkoord, maar het bleek voer voor discussie. Spelers gingen onderling vergelijken. Edgar Davids vond dat hij A-speler was, Van Gaal vond van niet. Die zei: 'Wat verbeeldt ie zich wel? Hij komt net kijken.' Het nieuwe systeem was een vergissing, we zijn weer teruggegaan naar individuele contracten."

U moest dealen met het Bosmanarrest uit 1995, waardoor spelers na het eindevan hun contract gratis konden verkassen. Nu ligt er het Diarra-arrest, waardoor spelers ook tussentijds eenvoudiger weg kunnen.

"Ik had er destijds geen rekening mee gehouden dat het meteen effect zou hebben. Spelers als Davids en Kluivert vertrokken voor niets. Vanaf toen sloten we langlopende contracten. Voor de kwestie-Diarra zal ook wel een oplossing komen, met regels rond, onder meer, de afkoopsom. Door het Bosmanarrest werd het voor Ajax nog belangrijker eigen jeugd op te leiden. Ik verwacht dat dat door de Diarrazaak nog meer relevantie krijgt. De transferinkomsten zullen dalen."

Onder uw regie ging Ajax in 1998 naar de beurs. Heeft dat opgeleverd wat u hoopte?

"Een paar buitenlandse clubs hadden het al gedaan. Er gingen geruchten dat AZ en PSV ook wilden. Als je het doet, moet je de eerste zijn, anders is het momentum weg. Ik dacht: we kunnen daar geld ophalen. Dat is gelukt: 125 miljoen gulden. De beursgang betekent een andere manier van boekhouden, meer transparantie, met een kleinere kans op een zwartgeldaffaire."
"Een probleem is wel dat de mentaliteit ook moest worden omgeturnd. Als beursgenoteerde NV mag je niet meer van alles zeggen. De mindset van de club veranderde niet mee toen Ajax een NV werd. Nog steeds niet."

De bestuurlijke structuur is wel gewijzigd.

"De directie bestuurt, de raad van commissarissen houdt toezicht en de bestuursraad is grootaandeelhouder. Die rollen moeten gescheiden blijven, maar dat is heel moeilijk bij Ajax. De structuur is in orde, het ligt aan de mensen." "Veel mensen kennen elkaar al heel lang. Een voorbeeld: toen ik de beursgang voorstelde, was een lid van de financiële commissie van de toenmalige ledenraad heel kritisch. Dat was Leo van Wijk, die nu commissaris is. Ajax wemelt van mensen die elkaar in andere rollen altijd tegenkomen."

De positie op de beurs vereist transparantie, met checks and balances. Dat was kennelijk niet genoeg om de alleingang van technisch directeur Sven Mislintat te voorkomen.

"Wat daar is gebeurd: de rvc heeft niet goed opgelet, waardoor de bestuursraad dichter op de rvc is gaan zitten. Eigenlijk is dat onwenselijk. De bestuursraad kan op een aandeelhoudersvergadering de rvc ter verantwoording roepen en tussentijds kunnen ze elkaar af en toe spreken."

Van tijd tot tijd wordt geopperd van de beurs te gaan. Is dat een goed idee?

"Daar is helemaal geen geld voor. Bovendien komt er een dag dat Ajax weer goed draait en dan kun je geld ophalen door aandelen uit te geven."

De beursregels hebben geleid tot het wegsturen van Alex Kroes als algemeen directeur wegens vermeende handel met voorkennis.

"Alex is een intelligente jongen, hij had moeten weten dat hij dat niet had moeten doen. Ik kan als erelid ook niet zomaar Ajaxaandelen kopen. Alex is wel te zwaar aangepakt door de rvc. Hij had er geen direct voordeel van, hooguit opange termijn. Ik denk dat het AFM-onderzoek afloopt met een waarschuwing."

Hoe staat Ajax er nu voor?

"De periode-Mislintat laat bestuurlijk en financieel grote sporen na. Er is geen geld. We moeten opnieuw beginnen, met nieuwe mensen in de rvc. Net zoals wij nieuw waren in 1989, toen er ook geen geld was." "De voetbalwereld is veel competitiever dan in 1989. Er gaat nog veel meer geld in om, bijblijven is nog moeilijker. Ajax moet niet verder afzakken. Op Europees niveau moet je bij de beste zestien tot achttien clubs zitten, anders ben je niet meer interessant. Dan heb je alleen nog het verleden.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 12, 2024 10:12 am

IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 13, 2024 9:54 am

Leuk om dat interview met Arie van Os te lezen. :biggthumpup.gif:

Het haalt de herinnering aan die tijd op. Een tijd waarvan ik soms schrik hoe lang dat eigenlijk al geleden is. Als mensen in die tijd spraken over het Ajax van de jaren 70 dan klonk dat voor mij echt als heel lang geleden. Langer geleden dan 1995 nu voelt. Ik kan echt nog allerlei zaken zo terughalen. Fragmenten uit wedstrijden, opstellingen, gebeurtenissen. Maar de realiteit is dat 1995 inmiddels verder weg ligt dan de successen uit de jaren 70 toen.

Wat hij zegt over de Arena klopt denk ik ook wel. Het was een gewaagde zet. Niet zo heel lang voor die tijd kon je gewoon op de wedstrijddag een kaartje kopen bij De Meer. Ik heb me de eerste jaren in de Arena nooit thuis gevoeld maar inmiddels is er veel beter geworden en ziet iedereen het denk ik wel als een echt Ajax stadion. Er groeit zelfs redelijk gras. :smallgrin.gif:

En dit is het enige wat nooit anders is geworden:
..."De directie bestuurt, de raad van commissarissen houdt toezicht en de bestuursraad is grootaandeelhouder. Die rollen moeten gescheiden blijven, maar dat is heel moeilijk bij Ajax. De structuur is in orde, het ligt aan de mensen." "Veel mensen kennen elkaar al heel lang. Een voorbeeld: toen ik de beursgang voorstelde, was een lid van de financiële commissie van de toenmalige ledenraad heel kritisch. Dat was Leo van Wijk, die nu commissaris is. Ajax wemelt van mensen die elkaar in andere rollen altijd tegenkomen."

De positie op de beurs vereist transparantie, met checks and balances. Dat was kennelijk niet genoeg om de alleingang van technisch directeur Sven Mislintat te voorkomen.

"Wat daar is gebeurd: de rvc heeft niet goed opgelet, waardoor de bestuursraad dichter op de rvc is gaan zitten. Eigenlijk is dat onwenselijk. De bestuursraad kan op een aandeelhoudersvergadering de rvc ter verantwoording roepen en tussentijds kunnen ze elkaar af en toe spreken."...
Zit daar wat in? Dat de structuur eigenlijk niet slecht is maar dat het de mensen zijn die elkaar telkens weer tegenkomen. Elkaar de hand boven het hoofd houden en de volgende keer weer ruzie maken? Ik denk het wel. Misschien zou er iets van een maximale termijn moeten komen.

En wat hij zegt over Van Gaal. Zijn er misschien beelden van dat moment dat hij de selectie toespreekt? Daar zou ik wel voor betalen geloof ik. :smallgrin.gif:

Ik kijk er eerlijk gezegd van op dat dit goed is gegaan. Eigenlijk zet je op zo'n moment je trainer te kijk voor de groep. Of dat vandaag de dag nog zou werken? Louis heeft er wel van geleerd want tegenwoordig spreekt 'ie de mensen zelf wel toe. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » wo nov 13, 2024 11:44 am

Zeker leuk om te lezen. De voetbalwereld is wel veranderd in de afgelopen 30 jaar :)

Mooi ook, "ik hield het bij in een kasboekje". Zie dat kneuterige helemaal voor me

Yopii

Bericht door Yopii » wo nov 13, 2024 12:28 pm

Zit daar wat in? Dat de structuur eigenlijk niet slecht is maar dat het de mensen zijn die elkaar telkens weer tegenkomen. Elkaar de hand boven het hoofd houden en de volgende keer weer ruzie maken? Ik denk het wel. Misschien zou er iets van een maximale termijn moeten komen.
De vereniging zou op afstand moeten staan. Waarom heeft de bestuursraad zoveel invloed? :confused.gif:

Het is ook het soort mensen: veel self made ondernemers met een Amsterdamse achtergrond. Denken allemaal dat ze heel wat zijn.
Van Os geeft dat overigens zelf ook aan: ik had een eigen bedrijf, blabla... Die mentaliteit. Ze hebben het derde van Ajax gehaald en vinden zichzelf hele kenners. Met zulke lui zit dus de hele club vol.

Bestuursraad zou er moeten zijn voor feesten en partijen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 13, 2024 1:25 pm

Het idee was denk ik destijds dat je op deze manier de identiteit van de club zou kunnen waarborgen. Dat is wel iets waar veel Ajacieden belang aan hechten. De vraag is alleen of dit de manier is want de overlast die we hebben van deze mensen is regelmatig fors.

Zou dat beter gaan als mensen niet zolang zouden blijven hangen? Of zou een andere constructie beter werken om dat doel wel te behalen? Probleem is nu natuurlijk dat deze mensen de macht nooit uit handen gaan geven. Want ze hebben heus iets met Ajax maar zitten er ook voor zichzelf.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo nov 13, 2024 4:58 pm

Precies.
Want ze hebben heus iets met Ajax maar zitten er ook voor zichzelf.
Ze kunnen er eer mee inleggen. Wie had er van Uri Coronel gehoord als hij niet bij Ajax had gezeten? Nu bracht hij zelfs een heuse autobiografie uit.

Kijk naar PSV, dat heeft een mindere uitgangspositie dan Ajax. Toch presteert het dit millenium net zo goed en kent het veel minder onrust. Het is zover gekomen dat goede mensen niet meer willen instappen. Snap ik best.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 13, 2024 6:00 pm

Toch heeft die groep mensen de boel destijds wel een behoorlijke zet in de goede richting gegeven. Dat kunnen we moeilijk ontkennen. Natuurlijk komt daar ook een portie geluk bij om de hoek kijken. Maar de club is van straatarm naar toonaangevend in Europa gegaan. En met de verhuizing naar de Arena is veel misgegaan maar nu de fouten eenmaal zijn herstelt is het met terugwerkende kracht misschien toch best wel een knap project geweest. Zie inderdaad de verwijzing naar het stadiondossier in Rotterdam.

Alleen zijn een aantal van deze mensen dus ook véél te lang betrokken geweest. Coronel, Henrichs. En we zitten nu nóg met Van Praag opgescheept. Op enige moment gaan mensen teveel in zichzelf geloven en dan gaat het mis.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do mar 20, 2025 8:47 am

Justin met advies aan de jonge Justin:

“Het is hem vaak gevraagd: ben je te vroeg weggegaan bij Ajax? Ook nu weer, tijdens het persmoment van Oranje richting de kwartfinale van de Nations League tegen Spanje. Nadat Kluivert drie tv-verslaggevers te woord heeft gestaan, gaat hij bij de schrijvende pers terug naar zijn jonge jaren bij de Amsterdamse club. "Als ik er nu over nadenk, was het misschien beter geweest om langer bij Ajax te blijven. Ja, dat had ik de jonge Justin aangeraden. Maar vroeger dacht ik anders."
(nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 20, 2025 4:35 pm

Ik ben nog steeds superblij dat ie wegging. Want toen kregen we Tadic.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 20, 2025 7:21 pm

Die jongen heeft dus goedbeschouwd een groot offer gebracht voor zijn club.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do mar 20, 2025 9:25 pm

Toch zou ik dat soort voorzetten als vanavond nu graag bij Ajax zien...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 21, 2025 9:32 am

Ik vond het destijds ook jammer dat hij zo snel vertrok want Kluivert was toen al wel een bijzondere speler. Met name omdat hij een goede individuele actie had.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mar 21, 2025 9:44 am

Tja, die jongen had naar zijn vader moeten luisteren, in plaats van zijn moeder.
Tijd voor iets nieuws.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 21, 2025 10:15 am

Liberty schreef:Tja, die jongen had naar zijn vader moeten luisteren, in plaats van zijn moeder.
Hij zal goed gecasht hebben afgelopen jaren. Mamma waarschijnlijk heel blij.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2025 11:42 am

Marillion schreef:
vr mar 21, 2025 9:32 am
Ik vond het destijds ook jammer dat hij zo snel vertrok want Kluivert was toen al wel een bijzondere speler. Met name omdat hij een goede individuele actie had.
En echt snel. Hele leuke speler maar wij zijn er op dat moment niet minder van geworden.

Toch wel jammer dat we amper van hem en bijvoorbeeld Noa Lang hebben genoten.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 21, 2025 4:34 pm

Ja absoluut. Dan had je gewoon twee succesvolle buitenspelers uit je eigen opleiding gehad. Zet Malen erbij en je aanval was behoorlijk compleet geweest.
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 10, 2025 9:05 pm

Dan maar hier. Leo Beenhakker is vandaag overleden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie