Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 29, 2024 5:26 pm

Als Ten Hag dit overleeft kan hij zich beter om laten dopen in Erik Houdini. Totaal overklast in de eerste helft. En nu met tien man de tweede helft. Het Ten Hag project in Manchester gaat niet meer slagen.

Vd Ven is trouwens de ideale man om het stokje over te nemen van Virgil in Oranje. Razendsnel, en zoekt ook snel de diepte met een goede pass.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

999

Bericht door 999 » zo sep 29, 2024 6:09 pm

0 - 3 ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 9:19 am

Hij is nog niet ontslagen. Verrassend.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 9:33 am

Tja, ze hebben voor hem gekozen, ze hebben dure spelers voor hem gehaald, dus is het lastig om hem te lozen.

De supporters van MU zijn in elk geval klaar met Ten Hag. Meestal betekent dat het begin van het einde voor een trainer.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2024 9:41 am

EtH is zo slim geweest om clubicoon Van Nistelrode in z'n staf op te nemen. Meestal is de staf weg als de manager ontslagen wordt. Dat vinden ze wellicht lastig, om ook RVN te ontslaan.

Vraag is in hoeverre hij loyaal is aan EtH. Of hij het van EtH wil overnemen.

columbus

Bericht door columbus » ma sep 30, 2024 9:43 am

Poh. Dat viel wel ff tegen. Rode kaart Fernandes hielp ook niet. Ook zonder die kaart had ik United niet zien winnen. Het is armoe troef daar, Ajax maar dan in het groot.

Voor veel geld net niet spelers kopen
Jeugdopleiding die niet levert (op een enkeling na)
Ten Hag die er ook geen chocola van kan maken en echt heel matig presteert

Maar al met al wel in de waan van een topclub blijven hangen

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2024 9:44 am

wimpey schreef:
ma sep 30, 2024 9:41 am
EtH is zo slim geweest om clubicoon Van Nistelrode in z'n staf op te nemen. Meestal is de staf weg als de manager ontslagen wordt. Dat vinden ze wellicht lastig, om ook RVN te ontslaan.

Vraag is in hoeverre hij loyaal is aan EtH. Of hij het van EtH wil overnemen.
Als 'ie slim is begint hij daar niet aan. Van Nistelrooy is geen geweldige trainer gebleken en er ligt echt wel een hele lastige klus. Ik zou mijn status als groot oud speler daar niet in gevaar brengen.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » ma sep 30, 2024 10:08 am

Inderdaad. Van Nistelrooy moet dat niet willen maar ook United zelf niet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 10:39 am

Hij gaat het natuurlijk wel doen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 10:39 am

https://www.redcafe.net/threads/life-af ... 77/page-38

Amorim, Tuchel, de onvermijdelijke Knutsen, Alegri, zelfs Ruud... Veel namen passeren de revue, maar een ding is duidelijk: de aanhang van MU is Ten Hag zat.

Tegelijkertijd vraagt Ten Hag opnieuw om tijd en geduld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 10:47 am

Amorim zit er wel lekker in bij Sporting, die gaan ongeslagen aan kop.

Ik denk dat het RvN wordt. Die gaan/willen ze niet ook ontslaan natuurlijk. Dus die gaat het tijdelijk doen tot einde seizoen. United moet komende week uit naar Aston Villa. Die voetballen vele malen beter dan United.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 11:21 am

Ik denk dat Ten Hag gewoon blijft zitten.

Het wordt weer een rampseizoen, daarna vliegt hij eruit.

Ze hebben nu 'zijn' spelers gehaald, dat is niet voor niets. Blijkbaar gelooft de leiding nog in hem, of heeft die geen idee.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 30, 2024 12:30 pm

Ten Hag heeft met zijn autisme de slag om zijn positie gewonnen afgelopen seizoen. Weliswaar de FA Cup gewonnen, maar in de competitie en in Europa was het ver beneden peil. En ManU zit zover onder het gewenste nivo dat ze dat dit seizoen no-way gaan bijtrekken.

ETH heeft de slag gewonnen, maar gaat de oorlog verliezen.

Het is allemaal zo krakkemikkig als je het vergelijkt met de overige PL teams. En ik heb ook het idee dat hij zijn spelers allang kwijt is. Ze doen braaf hun ding, maar zullen geen 110% geven. Ze geloven er niet in. De vergelijking met Louis is steeds meer te maken. Dogmatisch vasthouden aan een verouderde visie en niet in staat zijn om bij te draaien.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 1:23 pm

GangstaRiB schreef:
ma sep 30, 2024 12:30 pm
Ten Hag heeft met zijn autisme de slag om zijn positie gewonnen afgelopen seizoen. Weliswaar de FA Cup gewonnen, maar in de competitie en in Europa was het ver beneden peil. En ManU zit zover onder het gewenste nivo dat ze dat dit seizoen no-way gaan bijtrekken.

ETH heeft de slag gewonnen, maar gaat de oorlog verliezen.

Het is allemaal zo krakkemikkig als je het vergelijkt met de overige PL teams. En ik heb ook het idee dat hij zijn spelers allang kwijt is. Ze doen braaf hun ding, maar zullen geen 110% geven. Ze geloven er niet in. De vergelijking met Louis is steeds meer te maken. Dogmatisch vasthouden aan een verouderde visie en niet in staat zijn om bij te draaien.
Eens. Hij heeft in 2 jaar tijd niks toegevoegd aan het elftal. Ik ben wel van mening dat de selectie er beter voor staat dan 2 jaar geleden. Ten Hag gaat het alleen niet kunnen rechttrekken. En een vervanger gaat ook geen tijd krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 1:32 pm

De vergelijking met Louis is steeds meer te maken. Dogmatisch vasthouden aan een verouderde visie en niet in staat zijn om bij te draaien.
Grappig, een supporter op het MU-forum schreef: 'Alsjeblieft geen Nederlandse trainers meer, die zijn koppig en arrogant.'

De Ten Hag van Ajax vond ik niet arrogant, maar die van MU wel. Ik krijg het idee dat hij te veel in zichzelf is gaan geloven. Die betweterige houding...

Misschien worden trainers in Nederland te veel geprezen als ze een keer boven verwachting presteren. Dan komen ze in het buitenland en weten ze alles beter, waardoor ze zich niet aanpassen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 1:40 pm

Dat geldt toch voor iedere coach? Slot doet het nu wel prima maar hoeveel chocolade had hij van dit elftal gemaakt?

Ik snap wel wat Ten Hag bedoelt overigens dat hij meer tijd nodig heeft. Vorig jaar heeft hij Evans-Maguire best vaak moeten opstellen. Martial liep er nog rond. Dan is het lastig om daar iets van te maken. Maar nu lijkt het na een paar weken ook nog nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 30, 2024 1:47 pm

Yopii schreef:
ma sep 30, 2024 1:32 pm
De vergelijking met Louis is steeds meer te maken. Dogmatisch vasthouden aan een verouderde visie en niet in staat zijn om bij te draaien.
Grappig, een supporter op het MU-forum schreef: 'Alsjeblieft geen Nederlandse trainers meer, die zijn koppig en arrogant.'

De Ten Hag van Ajax vond ik niet arrogant, maar die van MU wel. Ik krijg het idee dat hij te veel in zichzelf is gaan geloven. Die betweterige houding...
Ik heb het gevoel dat hij denkt dat hij zich zo moet presenteren in Engeland, het voelt niet gemeend.

Maar het is een kwestie van tijd dat dit misgaat, lijkt me.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 2:04 pm

Ik snap wel wat Ten Hag bedoelt overigens dat hij meer tijd nodig heeft. Vorig jaar heeft hij Evans-Maguire best vaak moeten opstellen. Martial liep er nog rond. Dan is het lastig om daar iets van te maken.
Dat krijg je als je Antony koopt voor bijna honderd miljoen. :smallgrin.gif:

Dit is zijn derde jaar, hij heeft bakken geld uitgegeven, de excuses zijn op.

Tegelijkertijd vindt hij zelf dat hij midden in een 'proses' zit, dat is zoiets als de 'flossefie' van LVG. Proses/flossefie lijkt dan een doel op zich geworden. Niemand weet of het ooit ergens toe gaat leiden, het is iets zoals het concept van veel kunstenaars: niemand vindt er iets aan, maar het concept is o zo belangrijk, de meeste mensen snappen dat niet. :smallgrin.gif:

ETG lult de leiding van MU blijkbaar ondersteboven met zijn proses, maar de cijfers liegen niet. MU is een grote club, elke wedstrijd wordt bekeken door honderden miljoenen mensen. Die mogen verwachten dat het spel dat op de mat gelegd wordt het aankijken waard is.

Even nagekeken: onder ETH heeft MU 560 miljoen pond uitgegeven. Tja...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 2:21 pm

Het probleem met United, ook na EtH, is dat er geen toppers heen willen. Dan kom je dus bij de groep eronder uit die zich nog moeten ontwikkelen maar die tijd niet krijgen. Overigens presteert Antony wel heel beroerd. En zo slecht is hij ook weer niet.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 2:36 pm

Spelers komen vaak voor de trainer. Iedereen wil naar Pep.

Het gaat er juist omdat je spelers haalt die kunnen uitgroeien tot topspelers. Debruyne en Salah konden het niet maken bij Chelsea, Van Dijk werd over het hoofd gezien door de Nederlandse top, enz.

Ten Hag heeft weinig kijk op spelers, dan moet hij een TD boven zich hebben die hem diplomatiek te verstaan geeft dat andere opties wellicht beter zijn. Wat doet MU? Dat staat toe dat Ten Hag nóg meer vriendjes haalt, met als gevolg dat de erfenis van ETH een loodzware zal zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2024 2:41 pm

Hij heeft inderdaad al zoveel mogen uitgeven dat je nu enkel tot de conclusie kunt komen dat dit de groep is waarmee hij prestaties moet leveren. Wie je voor dat geld wil halen mocht 'ie zelf besluiten. En met zo'n budget moet je echt wel een goed elftal neer kunnen zetten. Een elftal ook waarvan je op zijn minst denkt dat je het perspectief hebt om weer om de titel te gaan spelen.

Nou kun je nog pech hebben wanneer de tegenstander van een uitzonderlijk hoog niveau is zoals City. Maar is United nou echt beter geworden onder zijn leiding?
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2024 2:42 pm

Maar die spelers zijn wel beter dan de spelers die hij aantrof.

Een goede coach kan van deze selectie echt meer chocola maken dan Ten Hag nu doet.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2024 2:48 pm

Oh dat verwacht ik ook wel ja. Ten Hag is als coach ook geen top.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 30, 2024 3:02 pm

Yopii schreef:
ma sep 30, 2024 1:32 pm
De Ten Hag van Ajax vond ik vaak wel 'tone deaf'. Doordat iedereen hem zag als een vakidioot werd hem dat vergeven, maar bij een aantal gebeurtenissen vond ik em absoluut tekort komen. Ik vond zijn optreden rond de affaire van Overmars niet sterk. Volgens mij twijfelde hij openlijk aan de intenties van de getroffen vrouwlijke collega's om Overmars te beschermen. Niet chique.
En ook op het veld, als een speler zich misdroeg dan koos hij blind voor de speler terwijl je soms best objectief kan zijn als iets gewoon niet gepast is.

En dat kop-in-het-zand gedrag is bij ManU (nu het echt slecht gaat) inderdaad een verkeerde reflex.

Als je dat vergelijkt met Slot, die is sociaal en communicatief ook nog eens hartstikke sterk.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 30, 2024 3:31 pm

Ik vond zijn optreden rond de affaire van Overmars niet sterk. Volgens mij twijfelde hij openlijk aan de intenties van de getroffen vrouwlijke collega's om Overmars te beschermen. Niet chique.
En ook op het veld, als een speler zich misdroeg dan koos hij blind voor de speler terwijl je soms best objectief kan zijn als iets gewoon niet gepast is.
Mee eens, zijn loyaliteit ging te ver. Denk ook aan de affaire-Promes: zo erg vond hij het blijkbaar niet.

Loyaliteit is mooi, maar er bestaat ook zoiets als fatsoen.
Als je dat vergelijkt met Slot, die is sociaal en communicatief ook nog eens hartstikke sterk.
Slot kwam al bij F. enorm sterk en sympathiek over. Dat vond ik als Ajax-supporter zelfs.

Plaats reactie