Wat vond je van Vitesse gisteren, Wouter?
Moderator: mods
Nieuwe tik voor Vitesse: Arnhemmers krijgen zes punten aftrek voor schendingen proflicentie
De licentiecommissie van de KNVB bestraft Vitesse met een aftrek van twaalf punten, waarvan zes voorwaardelijk. De sancties volgen op meerdere overtredingen op de reglementen van het betaalde voetbal. De club uit Arnhem staat hiermee nu op vier punten in de eerste divisie. Voor de periodestand heeft de uitspraak geen gevolgen.
Lex Lammers 23-09-24, 15:58 Laatste update: 16:05
Vitesse heeft de licentiecommissie dit kalenderjaar ‘onjuiste informatie verstrekt met betrekking tot de sanctiewetgeving’. Dat betreft de handel en wandel in het Russische tijdperk, met Roman Abramovitsj als geheime financier.
Daarbij zijn diverse financiële rapportages niet tijdig aangeleverd. Dat behelst de jaarrekening over het seizoen 2022/2023 en de halfjaarcijfers van het vorige seizoen (2023/2024).
Blijkbaar moet Vitesse voor de KNVB 'deaud'.Marillion schreef: ↑ma sep 23, 2024 5:44 pmBeetje flauw wat mij betreft. Het zal volgens de regels vast terecht zijn hoor. Maar was het nou niet mogelijk geweest om er, na afgelopen seizoen en al die strubbelingen om überhaupt door te kunnen, een streep onder te zetten en met een schone lei te beginnen?
Desnoods hadden ze er nog een voorwaardelijke straf van kunnen maken.
Neuh.
Lijkt me dat Vitesse over de KNVB niets te klagen heeft. Moet die nu ook nog de regels selectief gaan toepassen?De afgelopen maanden hebben ze echt wel maximaal meegewerkt door steeds weer uitstel te geven. Maar dit is zo ontzettend flauw.
Bij de vorige puntenaftrek was al aangekondigd dat er misschien nog een keer puntenaftrek zou komen in het nieuwe seizoen, omdat de financiële stukken in het vorige seizoen niet op tijd zijn aangeleverd. Dit is dus eigenlijk niks nieuws.
Ik snap het eerlijk gezegd niet. Wat is precies de gedachte bij het later nog een keer straffen? De feiten zijn toch niet veranderd?