Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Belgie

Bericht door peter » za sep 21, 2024 9:03 pm

Boze Beerschot-fans dringen mixed zone binnen, Kuyt gaat gesprek aan

Voor Dirk Kuyt wordt de druk bij Beerschot steeds groter. Na de ontluisterende 0-3 thuisnederlaag tegen Sint Truiden VV, de zevende verliespartij op rij, liep het uit de hand. Boze supporters kwamen verhaal halen en de politie moest ingrijpen.

Kuyt heeft het lek bij Beerschot nog altijd niet boven, ondanks dat er de nodige versterkingen werden binnengehaald aan het einde van de zomerse transferperiode. Tijdens de wedstrijd lieten de Beerschot-fans zich al horen. "Shame on you", klonk het vanaf de tribunes in het Olympisch Stadion in Antwerpen. Na afloop sloeg de vlam echter pas echt in de pan.

Boze supporters drongen door tot de mixed zone en wilde aanvoerder Ryan Sanusi aan de tand voelen. Een enkeling bereikte zelfs de kleedkamer, waar zij uitleg eisten van de spelers. Even later werd de situatie ook aan de poorten van het stadion grimmig, toen een groep fans zich daar had verzameld. Kuyt besloot naar buiten te komen om de achterban tot bedaren te brengen. Desondanks moest de politie ingrijpen en de plek ontruimen.

Beerschot staat ondertussen troosteloos onderaan in de Jupiler Pro League met één punt uit acht duels. "Deze nederlaag komt hard aan", erkent Kuyt bij Sporza. "Voor de wedstrijd hadden we de koppen bij elkaar gestoken, maar we hadden het geluk niet aan onze zijde in de beginfase." Daarmee doelt hij onder meer op de blessure van Thibaud Verlinden na amper tien minuten. De blessure van Thibaud is zuur, het begin van een hele frustrerende namiddag. Je kan niet alles wijten aan pech, maar het zit de afgelopen periode écht niet mee."
Het blijft genieten daar. Weer pech.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 22, 2024 11:24 am

Zondag mag 'ie voor de stadsderby op bezoek bij Antwerp. Dat kon wel eens het eindstation zijn als ze er stevig vanaf gaan.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 29, 2024 6:47 pm

En die derby van Antwerpen was ook geen succes voor Dirk. 4-0 eraf, wedstrijd gestaakt doordat Beerschot supporters er klaar mee zijn en uiteindelijk daardoor reglementair met 5-0 verloren.

Ik denk dat hij binnenkort weer veel vrije tijd heeft.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 27, 2025 1:21 pm

De playoffs gaan verdwijnen in België. Vanaf seizoen 2026/2027 doen ze weer een normale competitie.

Voor de neutrale kijker was het een aantal keren wel ontzettend spectaculair maar het lijkt me een goed plan. Gewoon uit en thuis tegen elke club en de beste wint.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 27, 2025 3:41 pm

Wel spectaculair ja en meermaals een winnaar die in het reguliere seizoen er niet aan te pas kwam. Maar ook wel 6 potjes extra en een reguliere competitie die dan devalueert.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 30, 2025 9:44 pm

Kuyt gedegradeerd met Beerschot. Nog een lekker toetje vandaag. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 31, 2025 7:57 am

Ach, wat jammer voor hem. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » ma mar 31, 2025 9:08 am

Wel spectaculair ja en meermaals een winnaar die in het reguliere seizoen er niet aan te pas kwam.
Vind ik maar niets. Stel je voor dat wij dat hadden en AZ won opeens de kampioenspoule... Wat mij betreft geen ondenkbaar scenario. :blush.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo apr 02, 2025 12:05 am

Loopt er in België geen creatieve 10 rond? We scouten al een tijd niet meer bij onze buren?

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 11:05 am

Jawel, toch? Mokio, Bounida, Godts...

Veel grote clubs volgen de Belgische competitie. De supertalenten zullen normaal gesproken niet haalbaar zijn. Debruijne, Hazard, die categorie bedoel ik.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do apr 03, 2025 12:16 am

Ik heb het over de Belgische competitie, niet de jeugd... De jeugd scouting zit wel goed!

Alhoewel ik vergat even dat we die linksback van Overmars hadden aangetrokken voor veels te veel geld..

Ik zag dat er een interessante 17 jarige gozer zijn debuut heeft gemaakt, Karetsas.. maar goed ik wil eigenlijk iemand die er meteen staat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 03, 2025 8:42 am

Union had wel een paar interessante spelers. Met het risico dat ik wat te veel waarde hecht aan die periode dat ze er bij Ajax aan alle kanten doorheen liepen. Een van de weinige momenten dat Ajax het even niet meer wist in tactisch opzicht.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 03, 2025 10:39 am

Ik zag dat er een interessante 17 jarige gozer zijn debuut heeft gemaakt, Karetsas..
Heeft Ajax geprobeerd, was onhaalbaar. City zat ook achter hem aan.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do apr 03, 2025 11:24 am

Yopii schreef:
Ik zag dat er een interessante 17 jarige gozer zijn debuut heeft gemaakt, Karetsas..
Heeft Ajax geprobeerd, was onhaalbaar. City zat ook achter hem aan.
Ah ok, zoals ik zei de jeugd scouting zit goed in elkaar.

Plaats reactie