Go Ahead Eagles - Ajax za 21-09-2024 20:00
Moderator: mods
Go Ahead Eagles - Ajax za 21-09-2024 20:00
Zaterdag spelen we tegen de trots van Deventer.
Kowet is toch wel een aantal bepalende spelers kwijtgeraakt in de afgelopen maanden (Kuipers, Rommens, Willumsson, De Lange), dus ze zijn duidelijk minder sterk dan vorig seizoen. Met ook een nieuwe trainer was het de eerste wedstrijden nog zoeken naar de beste opstelling. Zo werd er thuis verloren van Fortuna.
Aan de andere kant is Kowet bij avondwedstrijden altijd gevaarlijker dan bij middagwedstrijden, en wisten ze afgelopen weekend te winnen bij Sparta, maar alles bij elkaar genomen zou ik zeggen dat Ajax dit moet kunnen winnen.
Kowet is toch wel een aantal bepalende spelers kwijtgeraakt in de afgelopen maanden (Kuipers, Rommens, Willumsson, De Lange), dus ze zijn duidelijk minder sterk dan vorig seizoen. Met ook een nieuwe trainer was het de eerste wedstrijden nog zoeken naar de beste opstelling. Zo werd er thuis verloren van Fortuna.
Aan de andere kant is Kowet bij avondwedstrijden altijd gevaarlijker dan bij middagwedstrijden, en wisten ze afgelopen weekend te winnen bij Sparta, maar alles bij elkaar genomen zou ik zeggen dat Ajax dit moet kunnen winnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Liberty
- Contacteer:
Re: Go Ahead Eagles - Ajax za 21-09-2024 20:00
We gaan toch niet bang zijn voor Go Ahead Eagles?
Tijd voor iets nieuws.
Sinds wanneer mogen wij weer hoog van de toren blazen? We gaan vooruit, maar we zijn er nog lang niet. Zeker elke uitwedstrijd is voor dit Ajax nog steeds gevaarlijk.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Zeker. En ik heb ze tegen Sparta zien spelen en toen speelden ze echt goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Liberty
- Contacteer:
Er is toch wel een verschil tussen hoog van de toren blazen en bang zijn.
Met een beetje zelfvertrouwen naar GAE mag best wel.
Tijd voor iets nieuws.
Zelfvertrouwen zeker. Zolang het maar niet tot enige vorm van onderschatting gaat leiden.
Dit kunnen gewoon lastige wedstrijden zijn. Een tegenstander die er vol voor gaat. Want Ajax is op bezoek en misschien is er wel weer wat te halen. Dat hebben we de afgelopen seizoenen zelf in de hand gewerkt. Het gevoel dat we te pakken zijn. Tel daarbij op het extra effect van een avondwedstrijd en een leuk sfeervol stadion en je bent nog niet thuis.
Het zou echt heel lekker zijn als we deze ook winnen. Dat we over twee maanden tot de constatering komen dat die uitglijder tegen NAC een incident was en niet een voorbode van meer. Dat scheelt al een slok op een borrel als het om plek drie of beter gaat.
Dit kunnen gewoon lastige wedstrijden zijn. Een tegenstander die er vol voor gaat. Want Ajax is op bezoek en misschien is er wel weer wat te halen. Dat hebben we de afgelopen seizoenen zelf in de hand gewerkt. Het gevoel dat we te pakken zijn. Tel daarbij op het extra effect van een avondwedstrijd en een leuk sfeervol stadion en je bent nog niet thuis.
Het zou echt heel lekker zijn als we deze ook winnen. Dat we over twee maanden tot de constatering komen dat die uitglijder tegen NAC een incident was en niet een voorbode van meer. Dat scheelt al een slok op een borrel als het om plek drie of beter gaat.
Nil volentibus arduum
Vorig jaar 2-3 gewonnen daar en thuis 1-1. Heel blij als zaterdag gewonnen wordt. Dan is de kans op een mooie rij eredivisie wedstrijden tot aan Feyenoord en PSV best aanwezig (RKC, Groningen, Heracles, Willem II).
''Met een beetje zelfvertrouwen naar GAE gaan'' en ''we gaan toch niet bang zijn voor GAE'' zit anders ook wel een verschil. Maar goed, het wordt zo een semantische discussie. Soms interessant, nu liever even niet.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Laatste 7 ontmoetingen sinds 2021
1x winst
4x gelijk
2x verlies
Desondanks, go with the flow.. 0-2
Pasveer
Rench sutalo baas hato
Henderson
Flitz jim tailor
Traore brobbey godts
1x winst
4x gelijk
2x verlies
Desondanks, go with the flow.. 0-2
Pasveer
Rench sutalo baas hato
Henderson
Flitz jim tailor
Traore brobbey godts
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
1 overwinning in de laatste 7 duels dus? Hmm...dat moet beter.
Ik vraag me af of Rensch speelt. Lag tegen Fortuna weer met kramp op de grond en er komt nog een hele serie wedstrijden aan. Daarom sluit ik niet uit dat Gaaei de voorkeur krijgt.
Ik vraag me af of Rensch speelt. Lag tegen Fortuna weer met kramp op de grond en er komt nog een hele serie wedstrijden aan. Daarom sluit ik niet uit dat Gaaei de voorkeur krijgt.
Nil volentibus arduum
Hoop het toch niet zeg. Die Gaaei wil ik na NAC NOOIT meer op rechtsback zien.Marillion schreef:1 overwinning in de laatste 7 duels dus? Hmm...dat moet beter.
Tja, wat is het alternatief? Je kan ook Rensch overbelasten en hem straks 2 maanden kwijt zijn.
Dit is wel echt een belangrijke pot. Uiteraard spelen we niet om meer dan drie punten maar een goed resultaat kan de toon zetten dat we echt op de goede weg zijn. Terwijl je met een slecht resultaat de hoop weer zal zien inzakken.
Woensdag begonnen we erg slordig. Daarna ging het beter. Dat begin kun je aan roestig noemen omdat we een aantal weken geen wedstrijd hebben gespeeld. Positief was dat het elftal wel in staat was om te verbeteren. Maar wat is dat waard met een tegenstander die ook slordig was en een rode kaart heeft gepakt. Met een beetje pech sta je met een slordig begin zomaar op achterstand. Nu viel de eerste kans voor ons gelijk goed.
Borduren we zaterdag verder op die op zichzelf aardige tweede helft? Zou wel heel lekker zijn.
Dit is wel echt een belangrijke pot. Uiteraard spelen we niet om meer dan drie punten maar een goed resultaat kan de toon zetten dat we echt op de goede weg zijn. Terwijl je met een slecht resultaat de hoop weer zal zien inzakken.
Woensdag begonnen we erg slordig. Daarna ging het beter. Dat begin kun je aan roestig noemen omdat we een aantal weken geen wedstrijd hebben gespeeld. Positief was dat het elftal wel in staat was om te verbeteren. Maar wat is dat waard met een tegenstander die ook slordig was en een rode kaart heeft gepakt. Met een beetje pech sta je met een slordig begin zomaar op achterstand. Nu viel de eerste kans voor ons gelijk goed.
Borduren we zaterdag verder op die op zichzelf aardige tweede helft? Zou wel heel lekker zijn.
Nil volentibus arduum
Geloof niet dat hij geblesseerd was. Hij had last van kramp. Gaaei heeft ons een nederlaag gekost in Breda. Die zou ik hooguit nog rechtsbuiten opstellen. Nooit meer als back. Kan gewoon niet verdedigen. Alders doet het goed bij Jong Ajax. Lijkt me prima alternatief als Rensch niet fit is.Marillion schreef:Tja, wat is het alternatief? Je kan ook Rensch overbelasten en hem straks 2 maanden kwijt zijn.
Kramp is natuurlijk wel een signaal dat hij tegen een grens aan zat. Er zitten twee dagen tussen en we hebben na een maand rust een volle agenda. Ze zijn druk bezig om de belastbaarheid van spelers te verhogen en te beheersen dus ik zou er echt niet van opkijken als hij niet start.
Nil volentibus arduum
En die jonge jongen van de voorbereiding? Die krullenbol?
IK GELOOF!!!!!!
Dat is een centrale verdediger. Bouwman. Die zou ik niet rechtsback zetten. Alders doet het goed als back. Lekker fel en aanvallend ook sterkLionel schreef:En die jonge jongen van de voorbereiding? Die krullenbol?
Rensch en Ajax mogen overigens ook even vaart maken met verlengen. Ik zie alweer van die mooie praatjes voorbij komen dat hij wel wil verlengen omdat hij Ajax ook een transfersom gunt. Maar ondertussen loopt zijn contract aan het einde van dit seizoen af.
Nil volentibus arduum
- Liberty
- Contacteer:
Onderschatting is nooit goed.
Ik zeg ook niet dat Ajax daar even met 0-5 gaat winnen maar om nou bang te zijn voor GAE gaat me echt te ver.
Tijd voor iets nieuws.
Eens. Maar hij hoeft ook niet te gaan rouleren. We hebben 50 minuten tegen 10 man gespeeld. Hierna hebben we 4 dagen niks tot weer tegen Besiktas moeten.
IK GELOOF!!!!!!
Ah oke. Maar kan hij ook als middenvelder uit de voeten?
IK GELOOF!!!!!!
- Liberty
- Contacteer:
Sowieso hebben we weinig gespeeld de afgelopen weken. Dan zullen ze het toch niet nu al nodig hebben om te rusten.
Tijd voor iets nieuws.
Rensch lag toch gewoon met kramp op de grond? 

Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Klopt. Wat ik hoorde op ESPN had hij ook de meeste meters gemaakt. Rensch staat er op AT bovengemiddeld slecht op, maar er zit echt lichtjaren verschil tussen hem en Gaaei. Rensch levert nu al best wel een tijd een degelijk rijtje wedstrijden af. Gaaei mag dan invallen tegen NAC en levert direct weer een complete wanprestatie af. Een accident waiting to happen. Zolang Ajax 4-3-3 speelt is het gewoon geen optie. Doe dan Alders maar. Heb wel goede hoop dat Farioli er ook klaar mee is, trouwens.
Ik zie ook het liefst Rensch spelen. Zonder twijfel. En ik hoop ook dat ze alsnog tot een contractverlenging komen al heb ik daar mijn twijfels bij. Die verhalen van spelers die wel willen tekenen heb ik vaak genoeg voorbij horen komen.
Mijn twijfel of hij speelt is omdat hij toch traditioneel nogal blessuregevoelig is. Daarbij spelen we tot de winterstop echt een flinke serie wedstrijden en hij lag dus met kramp op de grond na grofweg 80 minuten tegen Fortuna (waarvan bijna de helft met een man meer). Dat zegt wel iets over zijn belastbaarheid en daar kijkt deze staf scherp naar.
Mijn twijfel of hij speelt is omdat hij toch traditioneel nogal blessuregevoelig is. Daarbij spelen we tot de winterstop echt een flinke serie wedstrijden en hij lag dus met kramp op de grond na grofweg 80 minuten tegen Fortuna (waarvan bijna de helft met een man meer). Dat zegt wel iets over zijn belastbaarheid en daar kijkt deze staf scherp naar.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Kaplan en Weghorst in de basis ipv Baas en Akpom. Zeker Kaplan had ik niet verwacht. Na zijn rode kaart bij Jong.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!