Davy Klaassen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Davy Klaassen

Bericht door Duke » wo sep 11, 2024 12:03 pm

Misschien wacht hij op iets beters? Bij Antwerp zal hij wel aardig moeten inleveren denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 11, 2024 4:08 pm

Het is geen super aantrekkelijke competitie al werken die play offs best leuk. De thuiswedstrijden daar zijn nog altijd met een lege tribune op de lange zijde. Dat zou ik wel echt een afknapper vinden.

Maar tegelijkertijd. Als hij gewoon wekelijks wil spelen is een club als Antwerp wel zo'n beetje waar hij aan moet denken. Grote clubs gaan echt niet voor hem komen. Inter was al een heel vreemd verhaal natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 12, 2024 10:53 am

Duke schreef:
wo sep 11, 2024 12:03 pm
Misschien wacht hij op iets beters? Bij Antwerp zal hij wel aardig moeten inleveren denk ik.
Precies, het zal een financiële kwestie zijn. Antwerp is zeker niet beneden zijn niveau.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 12, 2024 11:43 am

Het is wel zo dat Antwerp afgelopen seizoen behoorlijk is weggezakt. Daarbij is het financieel op het moment volgens mij ook allemaal wat moeizaam dus het kan zomaar zijn dat hun hoogtepunt achter de rug is.

Ze mochten wel meedoen in de play off maar waren eigenlijk al kansloos. Dat terwijl de punten dan dus worden gehalveerd.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 13, 2024 2:16 pm

Klaassen tekent volgens Klerry een 1-jarig contract.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 13, 2024 3:56 pm

Hmm...ben er niet erg enthousiast over. Duidelijk een zet die van beide kanten een beetje uit armoede lijkt te gebeuren. Aan de andere kant heb je er wel iemand bij die af en toe een doelpunt kan maken en ik neem aan dat hij snapt dat hij niet voor de basis komt. Ajax moet door met jongens als Taylor en Fitz Jim.

Ik hoop dat Farioli er dan wel in slaagt om zijn werklust op de juiste manier te kaderen. Klaassen kan echt wel bruikbaar zijn maar in zijn laatste periode liep hij als een kip zonder kop over het veld te stormen. Dat ziet er dan uit alsof je enorm je best doet en dat zal ook echt wel zo zijn. Maar je hebt er dan niets aan.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 13, 2024 4:18 pm

Alexander schreef:
vr sep 13, 2024 2:16 pm
Klaassen tekent volgens Klerry een 1-jarig contract.
Je méént het. :hypocrite.gif:

Dat is dan ons buitenkansje, hahahahahahaha.

:blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za sep 14, 2024 11:13 am

Ik neem aan dat ie gewoon contributie gaat betalen?

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 14, 2024 12:13 pm

Kroes weet de pareltjes wel te vinden he. :excited.gif:

Aan de andere kant is Klaassen dan wel zo'n figuur die je wellicht langs NAC helpt.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za sep 14, 2024 12:20 pm

wimpey schreef:Kroes weet de pareltjes wel te vinden he. :excited.gif:

Aan de andere kant is Klaassen dan wel zo'n figuur die je wellicht langs NAC helpt.
Zo zit ik er ook in. Hlynsson en Branco halen de kastanjes niet uit het vuur als ze de kans krijgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 14, 2024 1:04 pm

Het lijkt me ook wel duidelijk dat dit een soort keuze uit armoede is. Gegeven de huidige situatie en wat er op dit moment mogelijk is. Denk je dan dat hij een positieve bijdrage zou kunnen leveren aan het behalen van minimaal plek 2 of 3. Bijvoorbeeld doordat hij nogal eens op de juiste plek staat om een doelpunt te maken.

Of heb je voldoende vertrouwen in de ontwikkeling en inzetbaarheid gedurende het hele seizoen van spelers als Hlynsson en Fitz-Jim.

Ik ben niet enthousiast maar tegelijkertijd snap ik ook wel waarom je dit eventueel wel zou doen tegen een acceptabele investering met een beperkt contract.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 4:11 pm

Hij komt dus voor een jaar.
Daarbij komt dat Klaassen andersom ook maar al te graag terug wilde keren bij Ajax. Volgens bronnen binnen de club zou de - nu nog - oud-Ajacied immers 'lucratievere aanbiedingen' van andere clubs naast zich neer hebben gelegd. Dit alles om terug te keren bij Ajax en zijn oude werkgever te helpen in zware tijden.
Snik. Tranen van ontroering. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 4:19 pm

Ik heb geen probleem met deze " aanwinst "
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 4:26 pm

Hoeveel routine heb je nodig? Het halve elftal bestaat nu uit tweederangs oudjes.

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 4:27 pm

Maak je toch niet zo druk man .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 4:34 pm

Ik verbaas me eerder.

Druk bezig om spelers te verhuren, en dan haal je van het uitgespaarde geld een middenvelder die je niet nodig hebt. :confused.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 4:40 pm

Dat laatste weet jij toch nog helemaal niet ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 4:58 pm

Ajax lijkt wel een bejaardentehuis, met al die oude spelers. Ik snap er geen reet van. :confused.gif:

columbus

Bericht door columbus » zo sep 15, 2024 5:28 pm

31 is toch niet zo heel oud?

Niet voor of tegen deze transfer. Een fitte Klaassen is beter dan het gros wat er al rondloopt. En veel aanvallende middenvelders zijn er niet. Maar voor mij had het niet gehoeven, omdat de noodzaak meer aan de linkerkant zit, Ajax had Bergwijn niet weg moeten doen op de laatste dag

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2024 5:43 pm

Ik vraag me af of het betekent dat Farioli er vaker voor gaat kiezen om met een extra middenvelder te spelen. Dit wanneer Godts niet beschikbaar is of tegenvalt en er daar dan eigenlijk geen echt alternatief is.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 5:50 pm

Ik denk dat hij gaat rouleren. Hij rouleert zich een slag in de rondte.

Missen we nog steeds wat we misten voor de transferperiode: een creatieve middenvelder, een rechtsbuiten met diepgang en een stand-in voor Godts. In plaats daarvan de zoveelste werker op het middenveld, schiet mij maar lek.

Wagt doet Kroes de hele dag? Davy Klaassen halen, dat kunnen wij ook nog wel, al zouden we dat niet doen.

Enige voordeel: je bent over een jaar weer van hem af. Met Rosario hadden we nog jaren opgescheept gezeten.

Werken, werken, werken... we lijken F. wel.

:blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2024 6:03 pm

Ik moet nog zien of hij zo blijft rouleren. Er zal best eens een andere speler in actie komen maar mijn verwachting is dat hij toch wel naar een min of meer vaste formatie toe zal werken. Met wellicht een variant afhankelijk van de tegenstander.

Het rouleren bij de start had twee duidelijke doelen. Veel spelers in actie zien en betrekken. En vooral het voorkomen van overbelasting. De groep was niet fit genoeg en is vervolgens in de voorbereiding zwaar belast om dat te verhelpen. Dan is een serie wedstrijden achter elkaar in korte tijd echt wel een risico. We wisten toen ook niet dat er ineens allerlei wedstrijden niet door zouden gaan.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 6:07 pm

Lijkt me onwaarschijnlijk dat Farioli hier GEEN stem in heeft gehad, dus zal Farioli er wel een idee over hebben hoe of wat, en kunnen wij beter gewoon even afwachten voordat er weer van alles en nog wat op gaan typen.

Je moet nu even niet aan opbouwen van een team denken, maar meer van ... Hoe pakken we met deze selectie ( en het gemis aan financiële middelen ) zoveel punten zodat we straks die Champion L rondes kunnen veilig stellen .. is mijn mening ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 15, 2024 6:13 pm

Je moet nu even niet aan opbouwen van een team denken, maar meer van ... Hoe pakken we met deze selectie ( en het gemis aan financiële middelen ) zoveel punten zodat we straks die Champion L rondes kunnen veilig stellen .. is mijn mening ..
Daarvoor moet je een team bouwen. :confused.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 6:35 pm

Yopii schreef:
zo sep 15, 2024 6:13 pm
Daarvoor moet je een team bouwen. :confused.gif:
Tuurlijk niet, daarbij je ziet toch welke spelers we kunnen halen en op wat voor basis we ze halen ..en dat gaat met goed keuring van onze trainert .. WW, Klaassen, Traore, die Italiaan ( ouwe hap Henderson ), huur constructies .. dat lijkt me meer voor de korte termijn eind resultaat .
Blij met de punten ...

Plaats reactie