Kamaldeen Sulemana

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Kamaldeen Sulemana

Bericht door peter » do sep 05, 2024 8:57 am

Vind het wel wat grappig wat hier nu gebeurt hoor. We gaan 40-50 wedstrijden spelen en een volledig Europese campagne in met een aanval Godts, Banel, brobbey, Weghorst, Traoré en Rasmussen. En Berghuis maar dat vonden we niks als buitenspeler. Dat kan toch niet? Godts is nu ook al geblesseerd afgehaakt bij Jong België. En dan roepen we hier dat het goed is dat Bergwijn weg is, want al die jongens kunnen ook wat hij kan. Dat is toch helemaal niet de realiteit. Ik snap dat mensen die jongen niet mogen of hem laks vinden ogen, maar in al zijn wedstrijden bij Ajax is hij superieur ten opzichte van alle spelers minus Brobbey. Niveauverschil van dag en nacht. We vergeten blijkbaar gelijk maar even hoe slecht we al die genoemde jongens wel niet vinden.

We gaan het sportief wel mee maken. Als technisch directeur is Kroes er niet in geslaagd om een competitief elftal neer te zetten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 9:02 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 8:40 am
...

Bergwijn gaf aan dat hij om 9 uur 's ochtends hoorde dat er een club voor hem was gekomen. In vijftien uur moet je twee deals kunnen regelen.

...
Het is je bekend dat Ajax niet de enige partij is in deze twee deals?

Natuurlijk ziet het er slecht uit zoals het gelopen is met Sulemana. Maar er zijn echt wel wat kanttekeningen te maken die verklaren waarom het op enig moment een race tegen de klok is geworden.

Ik denk dat niet verkopen bijna geen optie was. Het geld is gewoon nodig voor renovatie van de selectie en Bergwijn was al ongemotiveerd. Hoe was dat geworden als hij deze zak geld zou missen? Dat zou echt een probleem in de groep kunnen worden en de klus van Farioli is al lastig genoeg.

Gezien de financiële beperkingen moest de deal echter wel eerst helemaal rond zijn voor Ajax een andere transfer zou afronden. Want wat hadden we hier geroepen als Ajax Sulemana had binnengehaald en die Arabieren vervolgens op het laatste moment toch voor die Porto speler waren gegaan?

Omdat het om wat voor reden dan ook met Bergwijn een echte last minute deal is geworden bleef er weinig tijd over en daar is het kennelijk mis gegaan. Niet fraai maar ook niet onverklaarbaar. Tenzij je alleen in de wedstrijd zit om bij elk onderwerp vooral Kroes overal de schuld van te geven.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 9:05 am

Mano schreef:
do sep 05, 2024 8:56 am
zeux schreef:
do sep 05, 2024 8:51 am
Yopi Driessen voor TD! Kan hij met zijn grote mond laten zien hoe het wél moet. Afbeelding
Yopi zou i.i.g. zeggen: Sorry ik was te laat

Yopi zou in elk geval eerlijk zijn.

Yopi Driessen, aha - dus als ik constateer dat de tandarts bij mij de verkeerde kies heeft uitgeboord, moet ik zelf vullingen gaan leggen? :confused.gif:

Het probleem met Kroes is precies dit: hij is geen TD. Hij heeft wel wat ervaring opgedaan in de spelersbegeleiding, maar dat is een compleet ander vak.
Omdat het om wat voor reden dan ook met Bergwijn een echte last minute deal is geworden bleef er weinig tijd over en daar is het kennelijk mis gegaan. Niet fraai maar ook niet onverklaarbaar. Tenzij je alleen in de wedstrijd zit om bij elk onderwerp vooral Kroes overal de schuld van te geven.
Ach kom, je bent Zeux niet, dit is beneden je waardigheid.

Kroes verdient een vet salaris, dan moet hij zulke beginnersfouten vermijden. Waar staan we als we daar niet kritisch op mogen zijn? Het is topsport, dan moet alles tot in de details goed geregeld zijn. Als de clubleiding faalt, wat is dat dan voor voorbeeld? :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do sep 05, 2024 9:08 am

peter schreef:Vind het wel wat grappig wat hier nu gebeurt hoor. We gaan 40-50 wedstrijden spelen en een volledig Europese campagne in met een aanval Godts, Banel, brobbey, Weghorst, Traoré en Rasmussen. En Berghuis maar dat vonden we niks als buitenspeler. Dat kan toch niet? Godts is nu ook al geblesseerd afgehaakt bij Jong België. En dan roepen we hier dat het goed is dat Bergwijn weg is, want al die jongens kunnen ook wat hij kan. Dat is toch helemaal niet de realiteit. Ik snap dat mensen die jongen niet mogen of hem laks vinden ogen, maar in al zijn wedstrijden bij Ajax is hij superieur ten opzichte van alle spelers minus Brobbey. Niveauverschil van dag en nacht. We vergeten blijkbaar gelijk maar even hoe slecht we al die genoemde jongens wel niet vinden.

We gaan het sportief wel mee maken. Als technisch directeur is Kroes er niet in geslaagd om een competitief elftal neer te zetten.
Hier ben ik het mee eens. Er werd ook steeds verkondigd dat Bergwijn alleen verkocht zou worden als er een vervanger gehaald kon worden. Daarin heeft men dus gefaald. Dat is gewoon slecht. Ik hoop nog op een Perisic ofzo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 9:10 am

Hoe oud is die vent en hoe fit? :confused.gif:

Er zal wel een reden zijn dat een speler van voorheen dat kaliber zonder club zit? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 9:11 am

Oh dat je onder de streep zonder vervanger eindigt is gewoon slecht inderdaad. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen.

Maar het was wel een complexe situatie met weinig tijd en er zat een min of meer verplichte volgorde in de deal. Was er iemand voorstander geweest om de Sulemana deal eerst af te ronden met het risico dat de transfer van Bergwijn niet door zou zijn gegaan? Denk het niet.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 9:23 am

Marillion schreef:
do sep 05, 2024 9:11 am
Oh dat je onder de streep zonder vervanger eindigt is gewoon slecht inderdaad. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen.

Maar het was wel een complexe situatie met weinig tijd en er zat een min of meer verplichte volgorde in de deal. Was er iemand voorstander geweest om de Sulemana deal eerst af te ronden met het risico dat de transfer van Bergwijn niet door zou zijn gegaan? Denk het niet.
Ajax huurt die man toch in om complexe situaties het hoofd te bieden? :confused.gif:

Daar gaat het juist om.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 9:27 am

Ik denk eerlijk gezegd dat hij meer impact (positief of negatief) heeft in de rest van het jaar dan in die laatste 24 uur.

Er klapt wel vaker een deal onder de tijdsdruk van een transferdeadline. Soms blijft het een gerucht en soms is er wel concrete informatie. Doordat veel clubs tot het allerlaatste moment wachten komt de boel onder enorme tijdsdruk. Die Arabieren interesseert het niet of Ajax nog tijd heeft om een vervanger te halen. Wat doe je als zij telkens met nieuwe voorwaarden komen?

Laat je die deal dan klappen binnen de context van de huidige situatie bij Ajax?
Nil volentibus arduum

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do sep 05, 2024 9:37 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 9:05 am

Het probleem met Kroes is precies dit: hij is geen TD. Hij heeft wel wat ervaring opgedaan in de spelersbegeleiding, maar dat is een compleet ander vak.

Kroes verdient een vet salaris, dan moet hij zulke beginnersfouten vermijden. Waar staan we als we daar niet kritisch op mogen zijn? Het is topsport, dan moet alles tot in de details goed geregeld zijn. Als de clubleiding faalt, wat is dat dan voor voorbeeld? :confused.gif:
Eens hoor, maar hier moet je vooral 'echte Ajacieden' voor bedanken. Kroes heeft zichzelf niet aangenomen. Daarnaast is deze noodgreep om hem TD te maken het directe resultaat van Van Praag zijn handelen en de grote druk van de geledingen van 'echte Ajacieden' en 'echte Ajacieden met capuchonnetjes' die in Kroes de heiland zagen.

Afbeelding
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 9:50 am

Tja, ik snap dit gezeik op Kroes niet zo.Bergwijn wordt in de laaste minuten netjes verkocht ( wat 98% van dit forum wilde , want hij voegde toch niks toe )) helaas zijn wij daar door te laat met een vervanger ( waar 90% van het forum heel grote twijfels over heeft ) dus die hebben dan toch hun zin :confused.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 05, 2024 9:57 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 9:23 am

Ajax huurt die man toch in om complexe situaties het hoofd te bieden? :confused.gif:
Hij is directeur (titulair ipv statutair weliswaar) van een beursgenoteerde organisatie. Al zegt dat bij Ajax niets. Zie Edwin vd Sar en Marc Dickpic. Of Danny-boy, die binnen Ajax 12 ambachten en 13 ongelukken mocht proberen.

Kwaliteiten, normen en waarden: daar maalt men binnen Ajax niet om. Als je maar uit 'de boezem van de club' komt en (dus) de juiste matties hebt. De Televaag doet op afroep de rest. Een kar drek uitstorten over mensen als EtH en Lenderink bijv.

Anyway, als je geen buitenspelers hebt, speel je zonder buitenspelers. Dan moeten je backs het maar anders invullen. Kroes / Lenderink hebben groot gelijk dat ze afscheid hebben genomen van Bergwijn en Forbs. De investering in dat duo sloeg nergens op. H2 en Mislintat konden nog een renpaard van een kromme mustang onderscheiden. Dat leidde tot vaste kosten die in geen verhouding stonden tot wat dat duo liet zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 10:00 am

Ik zou er inderdaad voor kiezen om desnoods maar een paar keer anders te spelen als de situatie daarom vraagt. Het is even niet anders. Met de hoeveelheid spitsen die we hebben liggen daar ook echt wel mogelijkheden voor.

Dat heeft mijn voorkeur boven een zak geld besteden aan een transfervrije speler. Die zijn in de regel niet voor niets transfervrij. En je kunt in de winterstop alsnog handelen. Die periode is te overzien.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 10:10 am

Zal je zien dat als Sulemana fit is en bij Southampton opeens begint te excelleren men dan ineens 100% voor de komst van deze speler was en hoe was het in godsnaam mogelijk dat Kroes um niet heeft binnengehaald .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 10:15 am

Voorlopig is hij in elk geval geblesseerd.

Wij hebben geen glazen bol.

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 11:01 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 10:15 am

Nou als ik jou postings lees heb ik idee dat jij wel een glazen bol hebt .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 05, 2024 3:30 pm

999 schreef:
do sep 05, 2024 11:01 am
Yopii schreef:
do sep 05, 2024 10:15 am

Nou als ik jou postings lees heb ik idee dat jij wel een glazen bol hebt .. :smallgrin.gif:
Istie ook netjes gepoetst?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 5:07 pm

Anders heb je er niets aan. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Kamaldeen Sulemana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 05, 2024 5:24 pm

Trab schreef:
peter schreef:Vind het wel wat grappig wat hier nu gebeurt hoor. We gaan 40-50 wedstrijden spelen en een volledig Europese campagne in met een aanval Godts, Banel, brobbey, Weghorst, Traoré en Rasmussen. En Berghuis maar dat vonden we niks als buitenspeler. Dat kan toch niet? Godts is nu ook al geblesseerd afgehaakt bij Jong België. En dan roepen we hier dat het goed is dat Bergwijn weg is, want al die jongens kunnen ook wat hij kan. Dat is toch helemaal niet de realiteit. Ik snap dat mensen die jongen niet mogen of hem laks vinden ogen, maar in al zijn wedstrijden bij Ajax is hij superieur ten opzichte van alle spelers minus Brobbey. Niveauverschil van dag en nacht. We vergeten blijkbaar gelijk maar even hoe slecht we al die genoemde jongens wel niet vinden.

Hier ben ik het mee eens. Er werd ook steeds verkondigd dat Bergwijn alleen verkocht zou worden als er een vervanger gehaald kon worden. Daarin heeft men dus gefaald. Dat is gewoon slecht. Ik hoop nog op een Perisic ofzo.

Het klopt half; in de winterstop kan er immers hopelijk wél tijdig aangekocht worden. Dus 40-50 wedstrijden en een hele Europese campagne met deze selectie hoeft niet het geval te zijn.

Ik hoop maar op een blessing in disguise. Dat Van Axel Dongen bijvoorbeeld eens een keer goed terugkomt uit een blessure en competitief kan zijn met Godts. Het talent heeft ie er wel voor.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do sep 05, 2024 5:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Trab schreef:

Het klopt half; in de winterstop kan er immers hopelijk wél tijdig aangekocht worden. Dus 40-50 wedstrijden en een hele Europese campagne met deze selectie hoeft niet het geval te zijn.

Ik hoop maar op een blessing in disguise. Dat Van Axel Dongen bijvoorbeeld eens een keer goed terugkomt uit een blessure en competitief kan zijn met Godts. Het talent heeft ie er wel voor.
Axel Dongen en Faberski staan in ieder geval op de Europese a-lijst. Spelers als Rasmussen staan op de B-lijst. Daar ben ik wel blij om. Hopelijk kunnen die jongens snel aanpikken bij Ajax 1.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 6:42 pm

Bij menig breedte aankoop is dat precies het scenario waar we hier om vragen. Hopelijk pakt het goed uit en maakt het dat Ajax weer eens wat kritischer is als het aankomt op de vraag of er nog een transfer moet plaatsvinden of niet.

Iemand als Godts krijgt ook erg weinig krediet in deze discussie. Natuurlijk moet hij nog veel leren maar we hebben eindelijk weer eens een speler met een actie in huis.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:17 am

Het klopt half; in de winterstop kan er immers hopelijk wél tijdig aangekocht worden.
Waarom denk je dat? In de winterstop is het lastiger, clubs willen hun betere spelers dan niet laten gaan.

Zoveel goede winteraankopen heeft Ajax in de loop der jaren niet gedaan.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 06, 2024 8:26 am

Trab schreef:
do sep 05, 2024 5:55 pm
Axel Dongen en Faberski staan in ieder geval op de Europese a-lijst. Spelers als Rasmussen staan op de B-lijst. Daar ben ik wel blij om. Hopelijk kunnen die jongens snel aanpikken bij Ajax 1.
Axel Dongen lijkt chronisch geblesseerd te zijn. Dan wordt topsport niet wat.

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:27 am

Faberski heeft best talent, maar hij is nog vederlicht. Zo'n speler moet je rustig brengen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 06, 2024 9:31 am

Yopii schreef:
vr sep 06, 2024 8:17 am
Het klopt half; in de winterstop kan er immers hopelijk wél tijdig aangekocht worden.
Waarom denk je dat? In de winterstop is het lastiger, clubs willen hun betere spelers dan niet laten gaan.

Zoveel goede winteraankopen heeft Ajax in de loop der jaren niet gedaan.
Dat hangt echt per geval af. Huntelaar werd in de winter gehaald. Tagliafico ook. Haller. Even zo uit mijn hoofd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 10:52 am

Dat klopt, ik bedoelde uiteraard niet dat er nooit goede aankopen zijn gedaan in de winterstop. Echter, het zijn er verhoudingsgewijs weinig. Clubs verkopen hun beste spelers liever niet midden in het seizoen.

Plaats reactie