Moderator: mods
Het gaat mij er niet om dat er geen vervanger is. Het is de onkunde, Neefkens. En er daarna over liegen.
Hhmm, ik denk dat hij het eerder te druk had met zijn aandelenpakket. Het is best een lastige beslissing hoor: moet ik nou extra Ajax-aandelen kopen nadat Bergwijn vertrokken is of toch niet?Cluijffert schreef: ↑do sep 05, 2024 7:58 amIk denk als deze magere transferperiode iets aantoont, is dat Alex Kroes een enorm integere man is.
Al voor zijn komst hadden de usual suspects hun vermoedens al klaar. Met zijn komst zou SEG bij Ajax binnengefietst worden en er allemaal schimmige dealtjes gesloten worden waar AK zichzelf en zijn 'vrinden' binnen de makelaarswereld zou verrijken.
Niets blijkt minder waar, want ik lees overal dat dit een voor Ajax onnatuurlijk magere transferperiode is geweest en geen enkele transfer riekt naar steekpenningen en hoge fees voor de Ajax bestuurder. Dus onkunde... wellicht, maar integer is ie wel hoor![]()
Hhmm, ik denk dat hij het eerder te druk had met zijn aandelenpakket. Het is best een lastige beslissing hoor: moet ik nou extra Ajax-aandelen kopen nadat Bergwijn vertrokken is of toch niet?
Nogmaals, dat zou wel hilarisch zijn hoor.
Jij lult het wel steeds mooi naar jou kant toe hé Yopii ..Yopii schreef: ↑do sep 05, 2024 9:49 amVan Bergwijn is best een leuk filmpje te maken. Hij heeft een behoorlijke CV: PSV, Spurs, Ajax en Oranje. Was op het EK zelfs basisspeler. Niet alle clubs doen de moeite om verder te kijken en die Arabische al helemaal niet, heb ik de indruk.
Bergwijn heeft niet voor niets een andere zaakwaarnemer genomen. Die kan blijkbaar meer voor hem doen. Uiteindelijk wordt zo'n speler gewoon aangeboden, dan hoop je dat een kapitaalkrachtige club onder de indruk raakt van zo'n filmpje.
Een club uit de zandbak = deus ex machina, vandaag de dag.
Wat een ongelofelijke stemmingmakerij is dit. Als ie niets doet, “zit ie waarschijnlijk te slapen voor zijn dure centen” en als hij probeert om het nog zoveel mogelijk te herstellen is het een goedmakertje en paniekaankoop.
Yopii schreef: ↑do sep 05, 2024 9:49 amVan Bergwijn is best een leuk filmpje te maken. Hij heeft een behoorlijke CV: PSV, Spurs, Ajax en Oranje. Was op het EK zelfs basisspeler. Niet alle clubs doen de moeite om verder te kijken en die Arabische al helemaal niet, heb ik de indruk.
Bergwijn heeft niet voor niets een andere zaakwaarnemer genomen. Die kan blijkbaar meer voor hem doen. Uiteindelijk wordt zo'n speler gewoon aangeboden, dan hoop je dat een kapitaalkrachtige club onder de indruk raakt van zo'n filmpje.
Een club uit de zandbak = deus ex machina, vandaag de dag.
Nee, dat was in beginsel lastig. Clubs uit grote voetballanden hoeven hem niet. Dan moet je hopen op de zandbak. Het is dan wel mazzel als een club van daar toehapt. Bij Porto bleven ze met Galeno zitten, daar zijn ze nu erg boos.Wat bedoel je met deze tekst over Bergwijn? Dat is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Dat hij relatief makkelijk te verkopen was?
Nee, juist niet.Kortom, iedere oelewapper had dit kunnen regelen
De Saoedi's draalden blijkbaar. Daardoor hadden ze een kwartier. In Parool werd opgesomd welke shit allemaal nodig was. Soms is kritiek echt veel te makkelijk en is de praktijk weerbarstiger.Liberty schreef: ↑do sep 05, 2024 10:02 amNou ja, hoeveel kritiek is er op Kroes m.b.t. de deal rondom Bergwijn? Dat is verder prima gedaan. Al had het blijkbaar, als je de verhalen moet geloven, nog beter kunnen zijn. Heeft hij werkelijk dat gekregen wat er in zat? Schijnbaar werd er meer geboden, ging Kroes niet akkoord en kwamen ze uiteindelijk uit op een lager bedrag omdat ze in tijdsnood kwamen. Mocht dit zo zijn dan is het natuurlijk niet echt lekker onderhandeld van Kroes.
Maar de kritiek op Kroes zit hem vooral op het feit dat hij vervolgens geen vervanger heeft aangetrokken. Hij is dus niet in staat geweest om twee dingen tegelijk te doen want anders was Sulemana wel op tijd afgerond. Nou weet ik niet of het heel erg is dat hij niet is gekomen, maar toch.
Ja, mee eens.peter schreef: ↑do sep 05, 2024 10:32 amWe gaan Kroes beoordelen op de prestaties van het eerste elftal. Hij is aangenomen om een kwalitatief goede selectie neer te zetten die kan concurreren om de titel. Qua technische staf heeft hij carte blanche gegeven aan Farioli en co en qua invulling van de selectie heeft hij er voor gekozen om in te zetten op ervaring en wilskracht (Rugani, Weghorst, Traoré) en Forbs en Bergwijn op twee voor twaalf nog te verhuren/verkopen. Misschien komt er een nog een transfervrij speler die we kunnen opstellen in 10 potjes Eredivisie, maar misschien ook niet. Dat zijn keuzes die hij maakt.
Als blijkt dat Baas, Godts, Fitz-Jim en al die jongens de weg naar voren inzetten, dan heeft hij dat goed in gezien en krijgt hij daar credits voor. Als we dan ook nog eens derde worden met voorronde CL, dan is deze hele campagne ook zo weer vergeten en vergeven. Als blijkt dat we geen enkele stap voorwaarts hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar, dan gaat zijn hoofd op het hakblok. In the end gaat het om de prestaties op het veld. Als blijkt dat we meer punten en beter voetbal krijgen met Godts, Brobbey, Rasmussen als aanval, dan is dat goed ingeschat door de technische mensen.
Je gelooft er niets van.Lionel schreef:Hij liegt, Zeux. Dat is het probleem.
Als hij uitlegt dat ze iets te laat waren door alle problemen met de Saudi’s dan kan je er iets van vinden en is het een keuze. Daar kan dan ook kritiek op komen.
Maar dat ze niet wisten, ik geloof er niks van, dat ze te laat waren vind ik kwalijker. Dan ben je gewoon niet competent en integer. Laat dat laatste nou net een dingetje zijn.
Overigens heeft hij Bergwijn moeten verkopen omdat hij eerder, heeft hij zelf toegegeven, er een shitzooi van gemaakt heeft. De man is ongeschikt.
Goed plan.Marillion schreef: ↑do sep 05, 2024 11:19 amJa, mee eens.peter schreef: ↑do sep 05, 2024 10:32 amWe gaan Kroes beoordelen op de prestaties van het eerste elftal. Hij is aangenomen om een kwalitatief goede selectie neer te zetten die kan concurreren om de titel. Qua technische staf heeft hij carte blanche gegeven aan Farioli en co en qua invulling van de selectie heeft hij er voor gekozen om in te zetten op ervaring en wilskracht (Rugani, Weghorst, Traoré) en Forbs en Bergwijn op twee voor twaalf nog te verhuren/verkopen. Misschien komt er een nog een transfervrij speler die we kunnen opstellen in 10 potjes Eredivisie, maar misschien ook niet. Dat zijn keuzes die hij maakt.
Als blijkt dat Baas, Godts, Fitz-Jim en al die jongens de weg naar voren inzetten, dan heeft hij dat goed in gezien en krijgt hij daar credits voor. Als we dan ook nog eens derde worden met voorronde CL, dan is deze hele campagne ook zo weer vergeten en vergeven. Als blijkt dat we geen enkele stap voorwaarts hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar, dan gaat zijn hoofd op het hakblok. In the end gaat het om de prestaties op het veld. Als blijkt dat we meer punten en beter voetbal krijgen met Godts, Brobbey, Rasmussen als aanval, dan is dat goed ingeschat door de technische mensen.![]()
Er zijn plannen van hem gelukt en mislukt. Het resultaat van de eerste transferperiode ligt er nu inclusief mee en tegenvallers. In de winterstop kan er eventueel nog iets worden gedaan om bij te sturen.
We gaan zien hoever we komen met deze aanpak. Zelf heeft hij ook meerdere keren aangegeven dat hij mag worden afgerekend op het behalen van minimaal plek 3. In die doelstelling kan ik me ook vinden. Uiteraard streven we naar minimaal 2 omdat je dan meer zekerheid over inkomsten hebt. Dat moet dan de springplank zijn om het seizoen daarna weer echt voor de titel te spelen.
Als het goed is dan is de aanstelling van Farioli de meest belangrijke. Hij moet er weer een weerbaar elftal van maken dat niet op wekelijkse basis door de ondergrens zakt. Wanneer dat lukt ben je al een eind op weg richting plek drie.