Kroes is een leugenaar, Zeux. Dat heeft hij al eerder bewezen.zeux schreef: ↑wo sep 04, 2024 8:14 pmBlijkbaar had Ajax het idee dat ze wèl op tijd was (voor 23:59). Dus in principe had ze niet het idee dat ze het risico van louter Godts namen. Daar hebben ze in ieder geval hard aan gewerkt. Benieuwd wat nu exact (toch) fout is gegaan.peter schreef: ↑wo sep 04, 2024 7:53 pmZou jij er voor kiezen om rond 22:45 een tegenbod te doen voor Bergwijn, wetende dat je daarmee verrekte weinig tijd meer hebt voor een vervanger. En daar dus direct de mogelijke consequentie accepteren dat je je seizoen in gaat met de net 19-jarige Godts als enige linksbuiten? Een jongen die we nog nooit meer dan 1 helft per wedstrijd goed hebben zien spelen? Talentvol, maar ook wel erg kwetsbaar.
Ik snap helemaal dat Bergwijn op de nominatie stond om te vertrekken en dat 21 mio een net bedrag is en dat zijn gigantische salaris daarmee vrij valt. Maar Forbs is ook al weg en met Bergwijn lever je dus (obv vorig jaar) 12 goals en 4 assists in. We gaan wel zien wie er gelijk heeft, maar ik maak me ernstig zorgen over de creativiteit, het aanvallend vermogen en de belastbaarheid van onze aanvallers. We hebben nu nog de Farioli Vibe, maar als we nu drie keer amper tot scoren komen en of jongens vallen weg, dan zit je in no time met een aanval Banel, Weghorst, Rasmussen. Ik mag van AR niet meer zo stellig zijn in het toe rekenen van punten, maar ik weet wel dat dit je een bom aan punten gaat schelen.
Jouw keuze was dus: Bergwijn niet verkopen.
Daar hoor ik op dit forum ook meerdere opinies over...
Kamaldeen Sulemana
Moderator: mods
Re: Kamaldeen Sulemana
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De keuze tussen Tresor of Weghorst kopen/huren van Burnley zou ik ook andersom maken, zeux. Na het vertrek van Forbs al helemaal. Er zijn zoveel keuzes door Kroes gemaakt waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat je geen vervanger hebt weten te halen voor Bergwijn is de kers op de taart en een hele dikke middelvinger naar je trainer. Die jongen komt er aanvallend helemaal niet uit met deze bagger man.
En met Bergwijn is het gèèn bagger?peter schreef: ↑wo sep 04, 2024 9:21 pmDe keuze tussen Tresor of Weghorst kopen/huren van Burnley zou ik ook andersom maken, zeux. Na het vertrek van Forbs al helemaal. Er zijn zoveel keuzes door Kroes gemaakt waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat je geen vervanger hebt weten te halen voor Bergwijn is de kers op de taart en een hele dikke middelvinger naar je trainer. Die jongen komt er aanvallend helemaal niet uit met deze bagger man.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Goede speler, maar niet iemand met pure snelheid. Meer type Tadic. Wordt 36 in februari en heeft vorig jaar zijn kruisband gescheurd. Maar ja, van wat er beschikbaar is qua transfervrije spelers misschien wel de beste.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar wie dan? Banel is niks. Kan die Konadu ook op de flank of is dat een pure spits?
Perisic is (was?) overigens een klasbak. Wist niet dat ie transfervrij was maar als ie fit is en je hem voor een relatief normaal salaris kan halen, dan zou ik hem een jaartje vastleggen. Kan Godts het met hem uitvechten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Cluijffert
Meevaller
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Cluijffert
Ik mis overigens in deze hele discussie nog het masculine vingerwijzen richting onze vrouwelijke (!) CFO Lenderink en de schandelijke 'wokeness' binnen onze club. Zou iemand dat nog even kunnen toevoegen voor ons leesplezier?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bergwijn heeft het niet gemaakt bij Ajax maar we doen nu net alsof Godts en Banel dit prima kunnen invullen. Bergwijn is een weggooier, maar overall natuurlijk veel verder en beter dan wat er nu in komt.zeux schreef: ↑wo sep 04, 2024 9:47 pmEn met Bergwijn is het gèèn bagger?peter schreef: ↑wo sep 04, 2024 9:21 pmDe keuze tussen Tresor of Weghorst kopen/huren van Burnley zou ik ook andersom maken, zeux. Na het vertrek van Forbs al helemaal. Er zijn zoveel keuzes door Kroes gemaakt waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat je geen vervanger hebt weten te halen voor Bergwijn is de kers op de taart en een hele dikke middelvinger naar je trainer. Die jongen komt er aanvallend helemaal niet uit met deze bagger man.
Kamaldeen komt in de winter wel. Als je eenmaal op een lijstje staat bij Ajax, dan kom je er niet meer vanaf.
FF mag wat anders bedenken dan spelen met buitenspelers die aan de zijlijn plakken. Hij heeft immers geen buitenspelers. Alhoewel: Baas speelde daar bij NEC en Gaaei bij Viborg ook.
Misschien moet Ajax, de club hééft een jeugdopleiding, eens proberen een buitenspeler op jonge leeftijd te scouten, goed te trainen, te ontwikkelen. Het kán. Of kón. Voordat de club mainstream werd en met bakken geld ging strooien.
FF mag wat anders bedenken dan spelen met buitenspelers die aan de zijlijn plakken. Hij heeft immers geen buitenspelers. Alhoewel: Baas speelde daar bij NEC en Gaaei bij Viborg ook.

Misschien moet Ajax, de club hééft een jeugdopleiding, eens proberen een buitenspeler op jonge leeftijd te scouten, goed te trainen, te ontwikkelen. Het kán. Of kón. Voordat de club mainstream werd en met bakken geld ging strooien.
Lullig voor die jongen dat het nu niet door gaat.
Als ik in de schoenen van Kroes had gestaan had ik misschien Bergwijn op dat tijdstip niet meer weg gedaan. Zeker als deze jongen je backup plan is en er bijzonder weinig tijd is om het te regelen. De combi Ajax en Bergwijn is niet even gelukkig maar hij kan nog steeds prima voetballen. Dan maar in de winterstop verkopen
Ik zou ook zo graag eens willen kijken bij de scouting. Dat blijft toch best een vreemd gesloten clubje. Met welke spelers komen ze? Komen ze überhaupt met spelers? Is de werksfeer daar echt zo slecht?
Als ik in de schoenen van Kroes had gestaan had ik misschien Bergwijn op dat tijdstip niet meer weg gedaan. Zeker als deze jongen je backup plan is en er bijzonder weinig tijd is om het te regelen. De combi Ajax en Bergwijn is niet even gelukkig maar hij kan nog steeds prima voetballen. Dan maar in de winterstop verkopen
Ik zou ook zo graag eens willen kijken bij de scouting. Dat blijft toch best een vreemd gesloten clubje. Met welke spelers komen ze? Komen ze überhaupt met spelers? Is de werksfeer daar echt zo slecht?
In het Parool stond een stuk met een omschrijving wat in een kwartier allemaal moest gebeuren. Niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere partijen.
Er wordt geclaimd dat Southampton het wel voor mekaar had. Ik lees dat niet terug.
Maar ondertussen op AT heel veel, heel sterke meningen over… Ja, wat eigenlijk. Volgens mij weet niemand echt wat er nu precies is misgegaan. Maar toch zat iedereen mee te kijken in die kamer en weet zéker dat alleen Kroes heel erg schuldig is.
En Bergwijn verkopen was dus Heel Erg Dom. Prachtig. Pagina’s lang is gesmeekt dat ie verkocht zou worden en nu ineens had ie moeten blijven.
Ik vind het allemaal een beetje gratuit schoppen.
Er wordt geclaimd dat Southampton het wel voor mekaar had. Ik lees dat niet terug.
Maar ondertussen op AT heel veel, heel sterke meningen over… Ja, wat eigenlijk. Volgens mij weet niemand echt wat er nu precies is misgegaan. Maar toch zat iedereen mee te kijken in die kamer en weet zéker dat alleen Kroes heel erg schuldig is.
En Bergwijn verkopen was dus Heel Erg Dom. Prachtig. Pagina’s lang is gesmeekt dat ie verkocht zou worden en nu ineens had ie moeten blijven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Netjes verwoord! Beter dan ik tot nu toe gedaan heb. 

- Cluijffert
Daarom. Met Bergwijn speelde je 7 van de 10 wedstrijden standaard met 10 man. Was daarnaast ook een slechte invloed op diverse spelers in de kleedkamer en kiezen voor de zandbak zegt natuurlijk enorm veel over het 'mannetje'. Als je daar nu nog 20M+ voor krijgt is dat een Godsgeschenk.
Het is hilarisch hoe hier veel van de veel-posters geregeld als een boomblad in de wind draaien als het dan de discussie uitkomt. Als we maar lang genoeg wachten, hebben we straks onze eigen Messi weggedaan voor peanuts.
Het is hilarisch hoe hier veel van de veel-posters geregeld als een boomblad in de wind draaien als het dan de discussie uitkomt. Als we maar lang genoeg wachten, hebben we straks onze eigen Messi weggedaan voor peanuts.
niet met je eens!peter schreef: ↑do sep 05, 2024 7:01 amBergwijn heeft het niet gemaakt bij Ajax maar we doen nu net alsof Godts en Banel dit prima kunnen invullen. Bergwijn is een weggooier, maar overall natuurlijk veel verder en beter dan wat er nu in komt.zeux schreef: ↑wo sep 04, 2024 9:47 pmEn met Bergwijn is het gèèn bagger?peter schreef: ↑wo sep 04, 2024 9:21 pmDe keuze tussen Tresor of Weghorst kopen/huren van Burnley zou ik ook andersom maken, zeux. Na het vertrek van Forbs al helemaal. Er zijn zoveel keuzes door Kroes gemaakt waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat je geen vervanger hebt weten te halen voor Bergwijn is de kers op de taart en een hele dikke middelvinger naar je trainer. Die jongen komt er aanvallend helemaal niet uit met deze bagger man.
Ja, in potentie, op basis van videobeelden uit zijn PSV tijdperk maar heeft bij Ajax werkelijk NIETS laten zien.
Daarnaast liet hij ook al zijn taken lopen. alles deed hij in de alibi modus.
die spaarzame momenten dat hij scoorde of een assist gaf, die heeft Godts ook.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Eens, Zeux. Al was ik vond ik het sowieso geen goed idee om Bergwijn te verkopen. Vanuit financieel perspectief wel maar sportief niet.
Zeker, jij pleitte als een van de weinigen om hem te houden.columbus schreef:Eens, Zeux. Al was ik vond ik het sowieso geen goed idee om Bergwijn te verkopen. Vanuit financieel perspectief wel maar sportief niet.
Bergwijn eruit, beste wat ons kon gebeuren. Hoor je mij niet over.zeux schreef: ↑do sep 05, 2024 7:41 amIn het Parool stond een stuk met een omschrijving wat in een kwartier allemaal moest gebeuren. Niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere partijen.
Salami erin, niet mijn keus (gezien zijn stats) maar als je hem dan wilt en je weet hoe weinig tijd je hebt, dan zorg je dat je het regelt.
Dat is je vak/taak en als jij ziet dat je het niet meer gaat halen (omwille van tijd) dan maak je ook een keus. Bergwijn houden of wel wegdoen en geen vervanger.
dit is gewoon een inschattingsfout en een kostbare (als je er vanuit gaat dat Sulamana een versterking is)
in zijn korte aanwezigheid gooit Kroes geen hoge ogen.
Wat ik vooral zie, zijn luie keuzes. De namen die voorbij komen zijn echt saai en doorzichtig. (kan ook aan zijn stok oude scouts liggen)
Mislintat was net even te creatief

Overmars had hierin wel een goeie balans. Vooral de zuid amerikaanse connectie was in die jaren op orde. Dat samen met wat saaie keuzes
Ook al had Overmars ook wel wat geluk aan zijn reet hangen. Tadic kopen en Ziyech niet verkopen, bleek een schot in de roos maar dat was niet moedwillig.
dus, wat ik al eerder zei, hij zit er nog en als hij een paar echte aanwinsten haalt waardoor Ajax goed draait is alles hem vergeven.
maar dat geklooi waar ie nu mee bezig is, moet ie niet vasthouden, want dan zakken we alleen maar verder weg.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
ik ben het hier niet mee eens.
Een speler met zo'n slechte sportieve houding is vergif voor je groep. Zeker als hij één van de grootverdieners is en (zogenaamd) belangrijk voor je club.
Het zet een slecht voorbeeld neer. Dan ben je echt beter af zonder hem (en geen vervanging) dan met hem. Weet dat sommige spelers tegen hem opkeken en hem wellicht 'volgen'
zeer sfeerbepalende speler, zeker in de rol van 'ster'
Natuurlijk is het beter dat hij weg is, voor hemzelf ook.
Bergwijn gaf aan dat hij om 9 uur 's ochtends hoorde dat er een club voor hem was gekomen. In vijftien uur moet je twee deals kunnen regelen.
Het doet me denken aan het happie Chinees.
Kijk, niemand zegt dat het gemakkelijk is, maar daarvoor huurt Ajax professionals in. De laatste dag van het transferwindow is traditioneel hectisch. Daar moet je op voorbereid zijn.
Vervolgens gaat Kroes nog knoeien met een brief en jokken dat hij op tijd was, enz. Het algehele beeld is ontluisterend.
Het is toch wat... weet je wel hoeveel emails (niet brieven) je kunt versturen in een kwartier?In het Parool stond een stuk met een omschrijving wat in een kwartier allemaal moest gebeuren.

Bergwijn gaf aan dat hij om 9 uur 's ochtends hoorde dat er een club voor hem was gekomen. In vijftien uur moet je twee deals kunnen regelen.
Het doet me denken aan het happie Chinees.

Kijk, niemand zegt dat het gemakkelijk is, maar daarvoor huurt Ajax professionals in. De laatste dag van het transferwindow is traditioneel hectisch. Daar moet je op voorbereid zijn.
Vervolgens gaat Kroes nog knoeien met een brief en jokken dat hij op tijd was, enz. Het algehele beeld is ontluisterend.
Yopi Driessen voor TD! Kan hij met zijn grote mond laten zien hoe het wél moet. 

Hij liegt gewoon.
Wij denken het op tijd verstuurt te hebben maar daar denkt de Fifa anders over.
m.a.w. je was te laat. En als je echt denkt dat je op tijd was, dan ben je incompetent.
persoonlijk hoor ik liever: Wij wilde hem halen maar waren net te laat.
ik ben er voor de rest niet rouwig om.
Bergwijn weg (beste wat ons kon gebeuren)
en een geblesseerde speler die extreem slechte statistieken heeft is niet gekomen. Hoe erg is dat dan? Had er zeker tot oktober uitgelegen zo niet langer.
Heel Southampton was blij dat hij ging.
maar, dat staat los van het incompetente gedrag van onze TD en personeel.
Hij wilde hem namelijk wel.
en dan dat gedraaikont...
dat doet ie vaker.
hij lult sowieso veel te veel
Wij denken het op tijd verstuurt te hebben maar daar denkt de Fifa anders over.
m.a.w. je was te laat. En als je echt denkt dat je op tijd was, dan ben je incompetent.
persoonlijk hoor ik liever: Wij wilde hem halen maar waren net te laat.
ik ben er voor de rest niet rouwig om.
Bergwijn weg (beste wat ons kon gebeuren)
en een geblesseerde speler die extreem slechte statistieken heeft is niet gekomen. Hoe erg is dat dan? Had er zeker tot oktober uitgelegen zo niet langer.
Heel Southampton was blij dat hij ging.
maar, dat staat los van het incompetente gedrag van onze TD en personeel.
Hij wilde hem namelijk wel.
en dan dat gedraaikont...
dat doet ie vaker.
hij lult sowieso veel te veel
Yopi zou i.i.g. zeggen: Sorry ik was te laat