Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cluijffert

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Cluijffert » di sep 03, 2024 9:07 pm

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2024 9:50 pm

Cluijffert schreef:
di sep 03, 2024 9:07 pm
Goed nieuws:

https://nos.nl/artikel/2535661-eredivis ... -te-pikken

Sla je slag, Alex!
Alle 13 niet doen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » wo sep 04, 2024 7:48 am

Als Depay zou komen, dan stop ik oprecht met kijken naar Ajax.
Hij is de belichaming van alles wat ik lelijk vind aan voetbal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 04, 2024 7:49 am

Ik zou het eigenlijk wel humor vinden als ie een jaartje komt ballen.

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 7:56 am

Kroes en Ajax wachten op duidelijkheid omtrent Sulemana: 'FIFA om uitsluitsel gevraagd'

Ajax en technisch directeur Alex Kroes wachten nog op duidelijkheid omtrent de transfer van Kamaldeen Sulemana. De club bereikte een overeenkomst met Southampton en de aanvaller zelf, maar het is nu de vraag of de documenten op tijd zijn ingediend.

'Ik ben ook heel erg benieuwd', vertelt de bestuurder aan Ajax TV. 'Op dit moment ligt er een brief bij de FIFA, waarin wij uitsluitsel vragen aan hen. Ik hoop dat wij daar op korte termijn een antwoord op krijgen. Wij wisten aan de voorkant dat wij, als wij Stevie (Bergwijn, red.) zouden verkopen, een vervanger in huis wilden halen. Daar hadden wij onze shortlist voor.'

'Op dat moment spelen er allerlei dingen', gaat Kroes verder. 'Je moet heel snel contact leggen met de speler, de agent, maar je probeert ook de clubdeal te doen. Het is volop hectiek. Uiteindelijk kwamen we rond met Sulemana. We hebben het papierwerk heel erg snel gedaan en geüpload in het systeem. Net voor de limiet.'

Of de deadline daadwerkelijk is bereikt, lijkt nu toch wat onzekerheid over te zijn ontstaan. Kroes vertelt erover. 'Daar is nu toch een discussie over ontstaan, of het net voor of na de deadline was. Het is altijd frustrerend als je niet in control bent. Dan moet je maar gewoon afwachten en zien wat je overkomt.'

Farioli maakt indruk
Mocht Ajax er niet in slagen om Sulemana te strikken, dan heeft Kroes daar ook vrede mee. 'Dan is dit het, punt. Ik denk dat de rek er nog lang niet uit is. Wij zijn met z’n allen in ontwikkeling. Marijn (Beuker, red.) zei aan de voorkant van deze zomer dat de trainer waarschijnlijk de belangrijkste transfer was die we zouden gaan doen en ik sluit me daar volledig bij aan.'

'Francesco doet het echt ontzettend goed. Hij is ook strijdlustig en weet het maximale uit de jongens te halen. Hij is daar dag in, dag uit mee bezig. Die vibe is er, dus als dit het team is waarmee we het gaan doen, dan gaan we het hiermee doen. Dan moeten we het maximale eruit weten te halen.'

Middenveld Ajax
De roep van de buitenwacht om een aanvallende middenvelder begon in de laatste fase van de transferperiode steeds groter te worden. Kroes lijkt zich echter niet al te veel zorgen te maken over de selectiebreedte op die positie. 'Er is heel veel commotie over wel of niet een creatieve middenvelder te halen. We hebben daar Steven Berghuis, Kristian Hlynsson en Kian Fitz-Jim. Ze hebben allemaal op een iets andere manier een stukje creativiteit.'

Over Kian Fitz-Jim praat Kroes nog ietwat langer door, want hij is een voorbeeld van een speler die zich in de voorbereiding op het huidige seizoen heeft weten te bewijzen aan Francesco Farioli en Kroes. 'Aan de voorkant van het seizoen stond hij op mijn lijstje om Ajax mogelijkerwijs te verlaten', geeft Kroes toe. 'Hij heeft in de voorbereiding zeer duidelijk zijn kans gegrepen.'
AS

Aan de voorkant speelde er van alles, aan de achterkant keek hij niet. :smallgrin.gif:

Hlynsson creatief, het moet niet gekker worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 04, 2024 9:33 am

Op een andere manier. Hlynsson is vooral iemand die het van slimme loopacties moet hebben. Die jongen lijkt het voorlopig overigens best lastig te hebben dit seizoen.

Je kunt wel wat variëren met het type speler dat je daar laat spelen. Maar het gebrek aan spelers die met een slimme pass iets kan creëren is wel een probleem. Zeker als je nationaal in situaties terecht gaat komen waarin de ruimtes beperkt zijn omdat de tegenstander de bal aan Ajax laat.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 9:35 am

Oké, dan ga je dus met Taylor-Henderson Hlynsson op het middenveld spelen. :confused.gif:

Zouden ze bij F, PSV en de subtop bang worden van deze middenlinie?

Het middenveld is de belangrijkste linie in het voetbal.

We hebben nog geen fatsoenlijke tegenstander gehad.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 04, 2024 9:47 am

Marillion schreef:Op een andere manier. Hlynsson is vooral iemand die het van slimme loopacties moet hebben. Die jongen lijkt het voorlopig overigens best lastig te hebben dit seizoen.

Je kunt wel wat variëren met het type speler dat je daar laat spelen. Maar het gebrek aan spelers die met een slimme pass iets kan creëren is wel een probleem. Zeker als je nationaal in situaties terecht gaat komen waarin de ruimtes beperkt zijn omdat de tegenstander de bal aan Ajax laat.
Hlynsson is een beetje slachtoffer van de systeemwijziging. Deed het vorig seizoen als 10 wel goed, maar nu met 1 controleur wordt er qua loopvermogen en fysiek meer gevraagd. Is voorbijgestreefd in de pikorde door Fitz-Jim.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 9:54 am

Het middenveld is toch zwaar onderbezet? Wat als bijvoorbeeld Henderson geblesseerd raakt? :confused.gif:

Ik begrijp niets van het aankoopbeleid. Had het geld van Rugani in een middenvelder gestoken. :confused.gif:

Mijn gok is dat Kroes heel vroeg afspraken heeft gemaakt met Weghorst en Rugani, misschien zelfs bindende afspraken. Die jongens wachtten niet voor niets zo lang. Vervolgens kwam er van verkopen weinig terecht (Akpom, Sutalo) waardoor we nu op hun posities met een overtal zitten. Ook was er dus geen geld, waardoor cruciale posities niet behoorlijk versterkt konden worden.

Vier spitsen dus, geen back-up voor Berghuis, die toch al geen middenvelder is. Tja...

Trab
AT Toto winner 04/05

Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Trab » wo sep 04, 2024 10:14 am

Yopii schreef:Het middenveld is toch zwaar onderbezet? Wat als bijvoorbeeld Henderson geblesseerd raakt? :confused.gif:

Ik begrijp niets van het aankoopbeleid. Had het geld van Rugani in een middenvelder gestoken. :confused.gif:

Mijn gok is dat Kroes heel vroeg afspraken heeft gemaakt met Weghorst en Rugani, misschien zelfs bindende afspraken. Die jongens wachtten niet voor niets zo lang. Vervolgens kwam er van verkopen weinig terecht (Akpom, Sutalo) waardoor we nu op hun posities met een overtal zitten. Ook was er dus geen geld, waardoor cruciale posities niet behoorlijk versterkt konden worden.

Vier spitsen dus, geen back-up voor Berghuis, die toch al geen middenvelder is. Tja...
Henderson heeft Mannsverk als back-up. Ben ik niet kapot van maar goed. Ook Branco zou er eventueel kunnen spelen. Voor Sutalo daarentegen is geen backup. We hebben alleen maar linker CV’s verder. Dus de huur van Rugani vind ik niet onlogisch. Ben met je eens dat een creatieve middenvelder extra wel gewenst was. Evenals 2 snelle vleugelspelers met ook een actie in huis. Als je niet kan kopen had je kunnen huren. We moeten gewoon dit jaar overbruggen en CL halen. Wat dat betreft valt de inbreng van scout de Lang wel tegen. Met z’n contacten bij City had ie toch wel iets kunnen regelen qua huur. Maar hij/of Ajax, heeft het voor elkaar gekregen de enige speler van City te halen die niet kan voetballen Afbeelding. Wat de overbezette spitspositie betreft maak ik mij geen zorgen. Bij PSV hebben ze met Saibari, Tilman, Til, Babadi ook 4 spelers voor 1 positie. Daar hoor je toch ook niemand over? Het is toch lekker dat wanneer Brobbey niet in de wedstrijd zit of weer eens geblesseerd is dat je Weghorst nog achter de hand hebt? Akpom is idd overbodig maar wie weet verkopen we hem nog.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 04, 2024 10:29 am

Maar is Rugani gehaald voor de bank dan? Dat lijkt me toch niet. Maar Sutalo wil ook spelen en speelt nu heel behoorlijk. Ik snap de keuze voor een extra CV, maar Rugani?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 04, 2024 10:32 am

Het interesseert me oprecht niets of die Sulemana nog komt, maar ik ben wel erg bang dat deze zaak indicatief is voor de competentie van onze technische leiding.

Mano

Bericht door Mano » wo sep 04, 2024 10:40 am

Wat men vergeet is dat Elk eredivisie team tegen Ajax gemotiveerd is en blij is met 1 punt.
Ingraven tegen Ajax is er altijd geweest, je hebt dus creatieve spelers nodig die een mannetje kunnen uitspelen of een geweldige steekpass kunnen geven.
Daar heb je er op dit moment te weinig van, dus heb je weinig wapens om een wedstrijd over de streep te trekken.

die heb je verzuimt te halen dus we gaan hele moeilijke potjes tegemoet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 04, 2024 10:47 am

raymon schreef:Maar is Rugani gehaald voor de bank dan? Dat lijkt me toch niet. Maar Sutalo wil ook spelen en speelt nu heel behoorlijk. Ik snap de keuze voor een extra CV, maar Rugani?
Onze coach houdt van rouleren dus waarschijnlijk speelt Rugani in de weekenden na Europees voetbal gok ik maar

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 04, 2024 10:48 am

Arthur schreef:Het interesseert me oprecht niets of die Sulemana nog komt, maar ik ben wel erg bang dat deze zaak indicatief is voor de competentie van onze technische leiding.
Heeft Jantje Siemerink weer aan de knoppen gezeten? AfbeeldingAfbeelding

zeux

Bericht door zeux » wo sep 04, 2024 10:53 am

Arthur schreef:
wo sep 04, 2024 10:32 am
Het interesseert me oprecht niets of die Sulemana nog komt, maar ik ben wel erg bang dat deze zaak indicatief is voor de competentie van onze technische leiding.
??
Uit een van de berichten kwam toch naar voren dat er pas een half uur voor sluiten deadline een akkoord was met de Saoedi's. Alles stond opgelijnd. Hoeveel sneller had je het willen doen dan?

Toch niet hem als voorschot al inschrijven voordat deal met Bergwijn rond was?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo sep 04, 2024 10:59 am

Arthur schreef:
wo sep 04, 2024 10:32 am
Misschien was het toch beter geweest als onze 'principiële nestor Van Praag' Kroes gewoon AD had laten worden?

Alhoewel, gezien de immense schade die 'Flappie' Ajax heeft berokkend, nu en in de komende jaren, misschien ook niet.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo sep 04, 2024 11:28 am

Van Praag, Kroes, Sar... alles beter dan Menno Geelen. Irriteer me mateloos aan hem want hij heeft verlenging van het ESPN contract gefaciliteerd. :blackcat.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 11:42 am

raymon schreef:
wo sep 04, 2024 10:29 am
Maar is Rugani gehaald voor de bank dan? Dat lijkt me toch niet. Maar Sutalo wil ook spelen en speelt nu heel behoorlijk. Ik snap de keuze voor een extra CV, maar Rugani?
Rugani is al in een vroeg stadium gepolst en er zijn hem toezeggingen gedaan, net als met Weghorst het geval was. Kroes wilde Sutalo en Akpom verkopen, dat deed hij wel even. Helaas wilde Farioli Sutalo houden (die rouleert er bij voorkeur op los) en kwam er geen club voor Akpom. Dan zit je dus met twee aankopen die je niet per se nodig hebt.

Hij geeft nu zelf met zoveel woorden toe dat hij de markt verkeerd heeft ingeschat. Gelukkig leert hij ervan, dat beweert hij zelf althans.

999

Bericht door 999 » wo sep 04, 2024 11:50 am

Tja blijkbaar vinden clubs Sutalo en Akpom niet zo heel goed hé ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » wo sep 04, 2024 1:24 pm

Yopii schreef:
wo sep 04, 2024 11:42 am
raymon schreef:
Rugani is al in een vroeg stadium gepolst en er zijn hem toezeggingen gedaan, net als met Weghorst het geval was. Kroes wilde Sutalo en Akpom verkopen, dat deed hij wel even. Helaas wilde Farioli Sutalo houden (die rouleert er bij voorkeur op los) en kwam er geen club voor Akpom. Dan zit je dus met twee aankopen die je niet per se nodig hebt.

Hij geeft nu zelf met zoveel woorden toe dat hij de markt verkeerd heeft ingeschat. Gelukkig leert hij ervan, dat beweert hij zelf althans.
Allemaal stellende 'absolute 'waarheden''. Kun je het ook onderbouwen met quotes van Kroes zelf? Of ben je 'waarheden' weer aan het toedichten?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo sep 04, 2024 1:37 pm

Yopii schreef:
wo sep 04, 2024 11:42 am
raymon schreef:

Waar zegt Kroes dit precies?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo sep 04, 2024 1:38 pm

Joey vermoedt dat dat zo gegaan is, beetje complotdenken enzo.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo sep 04, 2024 1:56 pm

Ah ok, stukje dichterlijke vrijheid - fictie niet gehinderd door feiten enzo. Snap ik gezien zijn achtergrond natuurlijk helemaal.

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 1:57 pm

Met een complot heeft het niets te maken, eerder met logisch denken.

Je gaat toch geen centrumspits kopen als je er al drie hebt? Zelfde geldt voor een nieuwe CV, ook die positie was behoorlijk bezet.

Natuurlijk hebben sommige clubs posities zwaar bezet, maar daar was Kroes juist tegen, gezien zijn uitlatingen over het aantal linksbacks afgelopen jaar. Daarbij lag de prioriteit duidelijk elders.

Je kunt er geen chocola van maken, tenzij er al in een vroeg stadium afspraken zijn gemaakt met Rugani en Weghorst. Dat zou ook meteen verklaren waarom die jongens zo lang hebben gewacht.

Plaats reactie