Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door 999 » di sep 03, 2024 12:38 pm

Yopii schreef:
di sep 03, 2024 12:34 pm
999 schreef:
di sep 03, 2024 11:47 am
Yopii schreef:
di sep 03, 2024 11:12 am
Ik vind het raar: starten met 22 miljoen euro vast en 2 miljoen euro aan bonussen en dan eindigen met 21 miljoen euro zonder bonussen. :confused.gif:

Wat voor onderhandelingen zijn dat dan, vraag ik me af. :confused.gif:

is dan zo'n aparte benadering.
Komop Yopert, jij/wij we(e)t(en) toch helemaal niet wat het start bedrag was ...
H
Het eerste bod van Al-Ittihad bedroeg 22 miljoen euro vast en 2 miljoen euro aan bonussen.
Ja, ik las ergens 25 miljoen enz. enz. enz. Jij bent soms wel heel erg in deze.Als het je uitkomt geloof je alles en iedereen, komt het je niet uit is de berichtgeving ruk enz. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di sep 03, 2024 12:43 pm

Heb jij andere info?

De T. zit weer op de eerste rang.

Sowieso een groot risico om zo laat de papieren in de dienen. Ik sluit niet uit dat er een happie Chinees aan te pas is gekomen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2024 12:54 pm

Er moet wel eerst een club met een bod komen voor je überhaupt in gesprek kunt en uiteindelijk papieren kunt inleveren voor een transfer.

Het lijkt me ook logisch dat Ajax eerst zeker wilde weten dat Bergwijn vertrok voor ze de definitieve handtekening voor de huur van Sulemana zouden zetten. Stel dat die Arabieren last minute hun keutel intrekken en alsnog voor die jongen van Porto waren gegaan. Dan had je niets en zat je ineens aan een huurovereenkomst vast die ook gewoon geld kost.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di sep 03, 2024 1:02 pm

Yopii schreef:
di sep 03, 2024 12:43 pm
Heb jij andere info?

De T. zit weer op de eerste rang.

Sowieso een groot risico om zo laat de papieren in de dienen. Ik sluit niet uit dat er een happie Chinees aan te pas is gekomen. :smallgrin.gif:
De enige die de juiste info heeft is Kroes, niet jij niet ik , niet de door jou/jullie vervloekte T. ( maar nu effe weer niet natuurlijk ) ...
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » di sep 03, 2024 1:33 pm

De T. blijft een vervloekte krant alleen hebben zij plotseling wel weer alle scoops
en toevallig viel dat samen met Kroes als TD :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2024 1:42 pm

Maar hoe moeten we dat dan zien in het kader van dit verhaal. Stel dat de krant inderdaad aan Kroes een waardevolle bron heeft die ze daarom wellicht enigszins willen beschermen. Waarom zouden ze dan publiceren dat er eerst een hoger bod op tafel lag en dat hij na onderhandeling is uitgekomen op een lager bedrag?
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » di sep 03, 2024 1:45 pm

Het is niet gezegd dat hij verteld wat hij biedt maar als hij verteld op wie hij denkt te gaan bieden, kunnen zij bij die makelaar info halen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di sep 03, 2024 1:45 pm

999 schreef:
di sep 03, 2024 12:38 pm
Yopii schreef:
di sep 03, 2024 12:34 pm
999 schreef:
di sep 03, 2024 11:47 am

Komop Yopert, jij/wij we(e)t(en) toch helemaal niet wat het start bedrag was ...
H
Het eerste bod van Al-Ittihad bedroeg 22 miljoen euro vast en 2 miljoen euro aan bonussen.
Ja, ik las ergens 25 miljoen enz. enz. enz. Jij bent soms wel heel erg in deze.Als het je uitkomt geloof je alles en iedereen, komt het je niet uit is de berichtgeving ruk enz. :smallgrin.gif:
Ja, heel typisch.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2024 2:32 pm

Marillion schreef:Maar hoe moeten we dat dan zien in het kader van dit verhaal. Stel dat de krant inderdaad aan Kroes een waardevolle bron heeft die ze daarom wellicht enigszins willen beschermen. Waarom zouden ze dan publiceren dat er eerst een hoger bod op tafel lag en dat hij na onderhandeling is uitgekomen op een lager bedrag?
In één van de berichten die langs kwam, ging het er ook over dat de Saoedi’s moeilijk deden over betaalvoorwaarden.

Een minder achterdochtig persoon (of iemand zonder agenda) zou zich dan op zijn minst afvragen of dat de oorzaak voor het iets lagere bedrag dan het openingsbod (als dat al klopt) is.

Maar Kroes bashen is leuker.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » di sep 03, 2024 2:44 pm

zeux schreef:
di sep 03, 2024 2:32 pm

Maar Kroes bashen is leuker.
klopt :headbang.gif:

Kroes niet sterk vinden overkomen/optreden moet dus feitelijk zijn. Sinds wanneer is voetbal feiten, dat is 99% emotie
Henderson, megasalaris. Geef het volk brood aankoop zonder restwaarde
Weghorst - idem (salaris weet ik niet) maar wel duidelijk een volks-aankoop
Mikautadze te slap weggedaan (iedereen zag dat hij kon voetballen, alleen niet bij het spel van Ajax)
Forbs niet kunnen slijten
Akpom en/of Brobbey niet kunnen verkopen.
En nu wellicht te laat met de ghanese forest gump, wat ik prima vind want hij lijkt me niets maar als je hem wilt hebben, zou dit je niet mogen gebeuren.

Je moet als TD wel je zooi kunnen lozen.
dat kon Overmars en Mislintat, die laatste kon helaas niet echt aankopen.

Daarnaast geef ik met alle liefde mn ongelijk als hij hierna een paar toppers binnen trekt. Dat is namelijk ook voetbal.
Iedereen op dit forum heeft al 100x gelijk en ongelijk gehad m.b.t. hun visie op spelers of managers.
zo gaat dat 'spelletje'

Yopii

Bericht door Yopii » di sep 03, 2024 3:11 pm

Marillion schreef:
di sep 03, 2024 1:42 pm
Maar hoe moeten we dat dan zien in het kader van dit verhaal. Stel dat de krant inderdaad aan Kroes een waardevolle bron heeft die ze daarom wellicht enigszins willen beschermen. Waarom zouden ze dan publiceren dat er eerst een hoger bod op tafel lag en dat hij na onderhandeling is uitgekomen op een lager bedrag?
Tja, dat blijft speculeren: wellicht ging Kroes omlaag met het basisbedrag omdat hij hogere/beter realiseerbare bonussen wilde, en vielen die bonussen uiteindelijk weg?

Die Saoedi's wisten ook dat Kroes haast had. Meer haast dan zij, waarschijnlijk. De markt is voor SA toch nog open?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2024 3:26 pm

Nee de markt is daar ook gesloten sinds gisteravond 23:00uur onze tijd (1 uur tijdsverschil).

Het is goed mogelijk dat de betalingsvoorwaarden nu beter zijn. Dat suggereert hetzelfde stukje tekst namelijk ook. Dat het geld snel zal worden overgemaakt.

Onder de streep is het in ieder geval wat mij betreft een prima deal. Meer dan 20 miljoen voor een speler die al twee seizoenen niet presteert. Aan het begin van de dag hadden we daar echt allemaal akkoord op gegeven.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2024 3:28 pm

Marillion schreef:
di sep 03, 2024 3:26 pm
Nee de markt is daar ook gesloten sinds gisteravond 23:00uur onze tijd (1 uur tijdsverschil).

Het is goed mogelijk dat de betalingsvoorwaarden nu beter zijn. Dat suggereert hetzelfde stukje tekst namelijk ook. Dat het geld snel zal worden overgemaakt.

Onder de streep is het in ieder geval wat mij betreft een prima deal. Meer dan 20 miljoen voor een speler die al twee seizoenen niet presteert. Aan het begin van de dag hadden we daar echt allemaal akkoord op gegeven.
Precies.

Het is fantastisch dat het gelukt is om die gozer voor 21 miljoen te verpatsen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » di sep 03, 2024 3:38 pm

Saoedische clubs betalen bizarre bedragen.

Bergwijn is niet voor niets van zaakwaarnemer gewisseld: blijkbaar had zijn nieuwe de juiste contacten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2024 3:49 pm

Dan mogen we alsnog blij zijn dat deze deal tot stand is gekomen. Een dik salaris weg, een speler met slechte uitstraling weg en dan ook nog voor een bedrag waarmee we boekhoudkundig dus volgens mij geen verlies leiden op wat vanaf dag 1 een idiote transfer was.

Dat ze daar geld hebben wil ook niet zeggen dat ze ongelimiteerde bedragen voor werkelijk alles en iedereen betalen. Gisterochtend dacht iedereen nog dat we met hem bleven zitten.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » di sep 03, 2024 3:51 pm

Als Kroes een goeie TD was geweest, had hij Wijndal in de koffer van Bergwijn gepropt.

Yopii

Bericht door Yopii » di sep 03, 2024 4:23 pm

Marillion schreef:
ma sep 02, 2024 10:37 am
Voor de criticasters: Speelt de algemene situatie op de transfermarkt ook nog enige rol? Of moet Ajax het gewoon los daarvan allemaal maar even regelen in één transferwindow?
In Nederland in elk geval niet.
Recordaantal transfers in Nederland

De Nederlandse transfermarkt heeft het hoogste aantal transfers in één window opgeleverd. In totaal werden er 755 deals gesloten – een aantal dat bovendien nog kan oplopen – en dat ligt ruim 12 procent hoger dan het record uit 2019.

© Pro Shots
Delen:
De KNVB maakt melding van het aantal transfers in deze window: 755. Het hoogste aantal daarvoor was in de zomer van 2019, toen er 670 spelers over de spreekwoordelijke toonbank gingen. De Nederlandse clubs haalden in totaal 505 spelers binnen, waarvan 285 binnen Nederland, en lieten er 250 vertrekken.

Vooralsnog staat de laatste transfer van voor deze transferwindow op naam van Rakan Al-Ghamdi (van Al Nassr naar NEC), maar dat kan nog veranderen. Ajax hoopt bijvoorbeeld de komst van Kamaldeen Sulemana nog af te ronden en transfervrije spelers mogen ook nog worden binnengehaald.
VI

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2024 4:54 pm

Marillion schreef:
di sep 03, 2024 3:49 pm

Dat ze daar geld hebben wil ook niet zeggen dat ze ongelimiteerde bedragen voor werkelijk alles en iedereen betalen.
Natuurlijk niet.

Maar dat past niet in het anti-Kroes narratief hé.

Yopi voor TD. Dan kan hij laten zien hoe wel wel moet. :neutral.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2024 4:57 pm

Yopii schreef:
di sep 03, 2024 4:23 pm
Marillion schreef:
Voor de criticasters: Speelt de algemene situatie op de transfermarkt ook nog enige rol? Of moet Ajax het gewoon los daarvan allemaal maar even regelen in één transferwindow?

De Nederlandse transfermarkt heeft het hoogste aantal transfers in één window opgeleverd. In totaal werden er 755 deals gesloten – een aantal dat bovendien nog kan oplopen – en dat ligt ruim 12 procent hoger dan het record uit 2019.

© Pro Shots
Delen:
De KNVB maakt melding van het aantal transfers in deze window: 755. Het hoogste aantal daarvoor was in de zomer van 2019, toen er 670 spelers over de spreekwoordelijke toonbank gingen. De Nederlandse clubs haalden in totaal 505 spelers binnen, waarvan 285 binnen Nederland, en lieten er 250 vertrekken.

Vooralsnog staat de laatste transfer van voor deze transferwindow op naam van Rakan Al-Ghamdi (van Al Nassr naar NEC), maar dat kan nog veranderen. Ajax hoopt bijvoorbeeld de komst van Kamaldeen Sulemana nog af te ronden en transfervrije spelers mogen ook nog worden binnengehaald.
VI
Dit gaat alleen over het aantal transfers in Nederland. Dat zegt wel iets maar tegelijkertijd ook lang niet alles. Ik begrijp dat er heel veel last minute deals tussen zitten. En sowieso is Nederland voor Ajax maar beperkt interessant omdat de spelers die wij kwijt willen op een salaris zitten wat geen club in Nederland over gaat nemen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di sep 03, 2024 5:01 pm

Dat zeg ik toch? :confused.gif:

Misschien is het ook een gevoel? De grootste transfer van de zomer (die van M'Bappé) was een vrije transfer. Desondanks was daarmee een shitload aan geld gemoeid, uiteraard.

Stel dat M'Bappé wel voor tweehonderd miljoen was verkocht, dan had je ongetwijfeld een domino-effect gekregen.

@Zeux: ga op het dak zitten met je narratief.

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2024 5:09 pm

Yopii schreef:
di sep 03, 2024 5:01 pm

@Zeux: ga op het dak zitten met je narratief.
Dat hangt er een beetje van af of jij met dat narratief kapt hé. :headbang.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di sep 03, 2024 5:58 pm

Yopii schreef:
di sep 03, 2024 4:23 pm
Marillion schreef:

© Pro Shots
Delen:
VI

Maar zijn dat allemaal ouderwetse transfers tegen een vaste en vergelijkbare (na inflatiecorrectie) hoge transfersom, of zit hier een hoog % aan leenconstructies bij inbegrepen.

Zover ik het begrijp uit de berichtgeving betreft dit puur kwantitatief en zegt dit alleen natuurlijk niets over hoe moeilijk de markt voor 'echte transfers' is...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di sep 03, 2024 7:31 pm

Kroes met een interview over de transferperiode…

https://www.ajax.nl/artikelen/kroes-ove ... s-bij-ajax

Transparant, zelfkritisch, drive, echte Ajax-supporter :ajaxscarf.gif:

Volgens mij doelt hij o.m. op het nog verhuren van Tahirovic en Wijndal en het binnenhalen van een transfervrije speler als Sulemana niet lukt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 03, 2024 8:46 pm

De man is gek op interviews. Ik maak me in ieder geval grote zorgen als de creativeit nu van Berghuis moet komen en het vernuft en de voorzetten van Godts, Traoré, Rasmussen en Banel. Misschien van Axel Dongen als hij ooit fit is. Ik ben bang dat je daar vijfde mee wordt. Farioli staat voor een heel zware taak en verdient nu al alle steun. Kroes heeft al zijn grote praat niet waar gemaakt helaas.

Vier linksbacks?! Ik had de mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk.’

- Alex Kroes.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 03, 2024 9:04 pm

Er wordt hier wel eens gegrapt dat Yopi het mooi weet vanaf de zijlijn, maar ik denk echt dat wij dit allemaal ook kunnen. Want wat zijn nu dan concreet de wapenfeiten ná het aanstellen van Farioli (en zijn assistenten).

Keeperstrainer vervangen. Jelle wilde weg. Vriendje van Farioli.
Keeperswissel. Ramaj verkopen. Mislukt.
Keeperwissel. Gorter verkopen voor Noppert. Mislukt.
Rugani kopen. Waarschijnlijk koker Farioli.
Traoré kopen. Stond vast ergens op een lijst. Dat lukt ons ook nog wel.
Weghorst. Voor de neus van Twente weggekaapt. Moet lukken.
Huurdeal Forbs. Aardig gedaan. Plusje.
Bergwijn. Tsja, is dat dan een wapenfeit?
Medic. Ach ja.
Alle rest. Niet gelukt.

Er is eigenlijk niets waarvan ik denk dat een willekeurige andere naam dit niet was gelukt. Echt helemaal niets.

Plaats reactie