Naci Ünüvar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Naci Ünüvar

Bericht door Lionel » di aug 06, 2024 6:10 am

columbus schreef:
ma aug 05, 2024 11:25 pm
Het is een beetje hoe Ajax de laatste jaren de spelers op aan het leiden is. Balvaardig zeker weten maar er wordt anno nu heel veel meer gevraagd. Las laatst ergens dat krachttraining voor de spelers in de jeugd op eigen initiatief beschikbaar is. Daar zakt mijn broek van af.
Inderdaad. Er gaat echt teveel mis. We leiden geen spitsen, vleugelspelers of nummer 10’s op die iets met een bal kunnen en fysiek het lichaam hebben om mee te kunnen doen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2024 9:14 am

Kijk naar die handbaldames, die zijn constant in beweging. Topsport is zo atletisch geworden.

Naci kan het niet helpen, hij heeft het atletisch vermogen niet. Daardoor komt zijn techniek op het hoogste niveau niet uit de verf. Uiteindelijk moet een speler de ruimtes vinden.

Goede zaalvoetballers pik ik er ook nog wel uit. Het is veel lastiger om te voorzien of een technisch begaafde speler zich fysiek optimaal zal ontwikkelen, of om juist die snelle speler te halen die de techniek, het overzicht en de eindpass heeft waarmee hij zich kan onderscheiden. Laat ik het zo zeggen: tegenover elke Robben staan duizend hardlopers die doodlopers blijken te zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 06, 2024 9:53 am

Maar ze hadden hem best op een andere manier kunnen opleiden of door kunnen schuiven.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2024 10:02 am

Als hij het atletisch vermogen niet heeft, houdt het op.

999

Bericht door 999 » di aug 06, 2024 10:56 am

columbus schreef:
Het is een beetje hoe Ajax de laatste jaren de spelers op aan het leiden is. Balvaardig zeker weten maar er wordt anno nu heel veel meer gevraagd. Las laatst ergens dat krachttraining voor de spelers in de jeugd op eigen initiatief beschikbaar is. Daar zakt mijn broek van af.
Telt toch ook voor de andere aspecten van de opleiding.Ik bedoel geef als Leider/Coach diejeugd extra aandacht aan wat ze niet goed besteden.Niet goed in een " normale " voorzet, train daar extra op.Niet goed in het zien hoe je positioneel moet staan train daar extra op.Niet goed in koppen train daar extra op enz. enz. enz. .. Zo ingewikkeld hoef het toch niet te zijn lijkt me .. Natuurlijk, iemand die " talentloos " is w.b. koppen van de bal zal nooit een nieuwe Ruud Geels worden, maar je kan het echt met hele grote stappen verbeteren.Het lijkt ook allemaal zo " vrijblijvend ", zoals je ook al aan geeft w.b. krachttraining .

Maar goed, ze kunnen dan wel de bal 1000 of meer keer hooghouden .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » di aug 06, 2024 11:02 am

999 schreef:
columbus schreef:
Telt toch ook voor de andere aspecten van de opleiding.Ik bedoel geef als Leider/Coach diejeugd extra aandacht aan wat ze niet goed besteden.Niet goed in een " normale " voorzet, train daar extra op.Niet goed in het zien hoe je positioneel moet staan train daar extra op.Niet goed in koppen train daar extra op enz. enz. enz. .. Zo ingewikkeld hoef het toch niet te zijn lijkt me .. Natuurlijk, iemand die " talentloos " is w.b. koppen van de bal zal nooit een nieuwe Ruud Geels worden, maar je kan het echt met hele grote stappen verbeteren.Het lijkt ook allemaal zo " vrijblijvend ", zoals je ook al aan geeft w.b. krachttraining .

Maar goed, ze kunnen dan wel de bal 1000 of meer keer hooghouden .. :smallgrin.gif:
Haha ja helemaal eens. En ik denk dat deze generatie jongens niet zoveel uit zich gaan doen. Je moet er bovenop zitten

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di aug 06, 2024 11:05 am

Lionel schreef:
di aug 06, 2024 6:10 am
columbus schreef:
Inderdaad. Er gaat echt teveel mis. We leiden geen spitsen, vleugelspelers of nummer 10’s op die iets met een bal kunnen en fysiek het lichaam hebben om mee te kunnen doen.
Tja, als iedereen binnen Ajax in een bubbel van zelfgenoegzaamheid zit dat 'Ajax de beste jeugdopleiding ter wereld heeft', waarom zou je dan iets veranderen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2024 11:47 am

Mwah, Wim Jonk probeerde het wel, maar hij stuitte op veel weerstand, ook van de kant van Dennis- 'vroeger deden we het ook niet zo' -Bergkamp.

De topsportmentaliteit ontbreekt binnen de club, te veel mensen zitten er voor eigen glorie. Een TD die scherp is op de inbreng van deze of gene is dan een bedreiging.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 06, 2024 12:30 pm

Ook Jonk heeft dit niet kunnen veranderen, Yopi. Bovendien zit hij nog steeds bij Volendam toch? Zo fantastisch kan hij dus niet zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2024 12:38 pm

Hij wil nu hoofdtrainer zijn, jammer.

Maar goed, Ajax heeft zijn reputatie kapotgemaakt, iets wat zoveel mensen is overkomen die wat wilden veranderen binnen onze club.

Zelfs Van Praag moest eraan geloven, alleen omdat hij bedenkingen had bij die louche Kroes.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 06, 2024 12:51 pm

Jonk is misschien niet zo goed, Yopi.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 6:18 pm

Na Fenerbache en FC Twente nu waarschijnlijk op huurbasis onderweg naar Espanyol.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 28, 2024 6:51 pm

Marillion schreef:
wo aug 28, 2024 6:18 pm
Na Fenerbache en FC Twente nu waarschijnlijk op huurbasis onderweg naar Espanyol.
Trabzonspor was het.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 28, 2024 8:32 pm

Raar toch dat zo’n club dan bij hem uit komt. Allemaal helemaal prima uiteraard, maar op basis van wat dan? Ik had eerder verwacht dat hij een stap naar Heerenveen ofzo zou maken.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 29, 2024 9:25 am

Ach, veel clubs doen maar wat: dan zit er zo'n TD beelden van aangeboden spelers te bekijken.

Het ziet er best goed uit wat Naci doet. Op filmpjes zie je vaak minder hoe een speler is zonder bal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 15, 2025 9:32 am

Per direct naar Twente. Huur bij Espanyol wordt afgebroken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Paul1985

Bericht door Paul1985 » wo jan 15, 2025 9:40 am

Jinne schreef:
wo jan 15, 2025 9:32 am
Per direct naar Twente. Huur bij Espanyol wordt afgebroken.
Klopt gaat voor 3,5 jaar tekenen zodra contractontbinding met Ajax rond is. Ging bij Ajax niet meer slagen, denk dat er ook niet veel clubs zijn die er nu geld voor over hebben. Jongen wilde zelf weer graag naar Twente.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jan 15, 2025 10:07 am

Twente doet het slim, dat haalt voor nop spelers weg in wie Ajax fors heeft geïnvesteerd. Je kunt bovendien niet zeggen dat het niveauverschil tussen Ajax en Twente zo groot is. Bruggink is niet gek.

Het zou wat zijn als Naci via Twente alsnog een goede carrière heeft. Gun ik hem van harte, trouwens. Aardige jongen. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2025 10:08 am

Best opvallend. Zo enorm goed heeft hij het toch niet gedaan bij jullie in de eerste periode?

Ik lees dat Ajax zijn contract ontbindt en dat deze jongen 1 miljoen zou pakken aan salaris. Mijn hemel. Dat is nogal een bedrag voor iemand die weliswaar het label talent had maar op het hoogste niveau nog niets had laten zien.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo jan 15, 2025 10:12 am

Twente pakt vier, vijf van zulke talenten (Naci, ASE, Regeer, enz) en als er een of twee doorbreken is het spekkoper. Naci heeft wel bijzondere technische kwaliteiten, bovendien is hij nog erg jong. Typisch een product uit de Ajax-school: vooral beoordeeld op die paar magische momenten. Zo'n jongen moet dan fysiek nog groeien, als dat erin zit. Een club als Twente is niet verkeerd, daar moet je elke week aan de bak voor de punten. De verwachtingen zullen inmiddels ook wat lager zijn.

Dat miljoen krijgt hij daar natuurlijk niet. Dat geeft aan dat hij in zichzelf wil investeren. Hij kan ook op zijn Ajax-salaris blijven zitten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2025 10:16 am

Ja, dit type zie je regelmatig bij Ajax. Zeer talentvol en bij de jeugd ben je dan geneigd te denken dat er een topper aan komt. Maar de fysieke ontwikkeling is er niet en bij de overstap naar het eerste elftal stopt het dan.

Unuvar kon bij Jong Ajax nog wel opvallen. Wellicht kan hij zich alsnog ontwikkelen tot een goede speler. Ik zou het hem ook zeker gunnen. Maar dit lijkt me wel de juiste route voor hem.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo jan 15, 2025 10:23 am

Bounida is ook zo'n geval, die moet vooral niet naar de Spurs gaan of zo. Fysiek is hij wel wat sterker geworden (dat kan al snel), maar hij is nog lang niet de atleet die je moet zijn om te slagen in een grote competitie.

Ik ben bang dat wij ons vergissen in het niveauverschil tussen de ED en de grote competities. Er zijn daar volop technisch uitzonderlijke spelers die óók goede atleten zijn. De 'pareltjes' van onze opleiding zijn niet zo bijzonder in technisch opzicht, in elk geval niet zo bijzonder dat ze hun fysieke tekortkomingen daarmee kunnen compenseren. Dat blijkt keer op keer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2025 10:36 am

Het is ook wel lastig om in te schatten denk ik. Dat je gaat voor spelers die er voetbaltechnisch bovenuit steken is natuurlijk niet idioot. Maar de fysieke component is steeds belangrijker geworden en je kunt daar simpelweg niet omheen. Het is geen zaalvoetbal.

We zien al jaren dit soort spelers. Als je langer teruggaat kom je bijvoorbeeld uit bij een speler als Hersi.

En nu zie je inderdaad jongens als Bounida en Faberski. Technisch is het allemaal dik in orde maar gaan ze fysiek ook mee kunnen? Is dat via training op niveau te krijgen? Moet je daar dan 1 of 2 seizoenen extra de tijd voor nemen of moet je ze met dat gebrekkige fysiek gewoon in het diepe gooien en dan hopen dat ze kunnen zwemmen?

Bijkomend probleem is dat een handige zaakwaarnemer er bij de contractonderhandeling gelijk de druk op zet. Dan kom je uit in een situatie waar een speler als Unuvar kennelijk 1 miljoen pakt zonder ooit indruk te hebben gemaakt bij Ajax 1. Het zou veel logischer zijn om te werken met bonussen en opwaarderingen bij prestaties. Maar als je dat voorstelt gaan ze naar een ander. Breekt zo'n speler dan elders wel door sta je als club in je hemd.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 15, 2025 10:57 am

Marillion schreef:Het is ook wel lastig om in te schatten denk ik. Dat je gaat voor spelers die er voetbaltechnisch bovenuit steken is natuurlijk niet idioot. Maar de fysieke component is steeds belangrijker geworden en je kunt daar simpelweg niet omheen. Het is geen zaalvoetbal.

We zien al jaren dit soort spelers. Als je langer teruggaat kom je bijvoorbeeld uit bij een speler als Hersi.

En nu zie je inderdaad jongens als Bounida en Faberski. Technisch is het allemaal dik in orde maar gaan ze fysiek ook mee kunnen? Is dat via training op niveau te krijgen? Moet je daar dan 1 of 2 seizoenen extra de tijd voor nemen of moet je ze met dat gebrekkige fysiek gewoon in het diepe gooien en dan hopen dat ze kunnen zwemmen?

Bijkomend probleem is dat een handige zaakwaarnemer er bij de contractonderhandeling gelijk de druk op zet. Dan kom je uit in een situatie waar een speler als Unuvar kennelijk 1 miljoen pakt zonder ooit indruk te hebben gemaakt bij Ajax 1. Het zou veel logischer zijn om te werken met bonussen en opwaarderingen bij prestaties. Maar als je dat voorstelt gaan ze naar een ander. Breekt zo'n speler dan elders wel door sta je als club in je hemd.
Faberski ziet eruit als een jochie, maar fysiek wint hij veel duels. Hij is ook niet bang. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Rasmussen wel steeds bij de selectie zit en hij niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Alexander

Bericht door Alexander » wo jan 15, 2025 10:59 am

Ik dacht dat die Spanjaarden sowieso 1 mio moesten betalen als ze niet zouden degraderen. Die kans dat ze erin blijven zit er dik in. Raar dat Ajax dan nu ook afscheid van die mio neemt.

Plaats reactie