Feijenoord - AFC Ajax woe 30 okt 18:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: Feijenoord - AFC Ajax zo 1 sep 14:30

Bericht door Yopii » ma aug 26, 2024 12:50 pm

Farioli houdt zowel Bergwijn als Brobbey nog op de bank omdat hij ze nog niet fit genoeg vind in het afjagen van de tegenstander. Hij eist gewoon volle intensiteit in het aanlopen. Bovendien wil hij dat de spits meer meedoet in het spel door zich ook uit te laten zakken naar het middenveld. Brobbey blijft voornamelijk in de 16 met z’n kont tegen de tegenstander hangen. Moet nog maar zien hoe en wanneer hij zich in het elftal speelt.
Precies, die twee doen pas wat als de bal in de buurt komt.

Brobbey houdt dat zelfs amper een hele wedstrijd vol.

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 26, 2024 1:59 pm

Trab schreef:
ma aug 26, 2024 12:00 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ben er nog niet uit of uitstel goed is of niet. De speelkalender geeft weinig ruimte voor een inhaalwedstrijd en dan sta je na 4 officiële competitierondes op 2 wedstrijden, best absurd. Bovendien lijken de kakkies niet in goede doen.
Denk dat het laatste wel meevalt. Ze hebben het moeilijk tegen teams die helemaal inzakken. Net zoals wij tegen NAC. Maar tegen PSV speelden ze wel heel goed. Bovendien zullen ze allemaal op scherp staan in de klassieker na het puntverlies van gisteren. Bij ons daarentegen lijkt alles weer hosanna na die wedstrijd tegen die zwakke Polen. Daar schuilt juist weer een gevaar. We gaan echt niet dezelfde ruimte krijgen. De kakkies zullen er juist opvliegen. Dus als het aan mij ligt wordt hij uitgesteld. Met een beetje mazzel wordt een Hancko of Geertruida nog verkocht en zijn onze aanvallers wat fitter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe denk je dan dat Ajax van plan was te voetballen in de Kuip?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 26, 2024 3:16 pm

Nihad schreef:
Trab schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ben er nog niet uit of uitstel goed is of niet. De speelkalender geeft weinig ruimte voor een inhaalwedstrijd en dan sta je na 4 officiële competitierondes op 2 wedstrijden, best absurd. Bovendien lijken de kakkies niet in goede doen.
Denk dat het laatste wel meevalt. Ze hebben het moeilijk tegen teams die helemaal inzakken. Net zoals wij tegen NAC. Maar tegen PSV speelden ze wel heel goed. Bovendien zullen ze allemaal op scherp staan in de klassieker na het puntverlies van gisteren. Bij ons daarentegen lijkt alles weer hosanna na die wedstrijd tegen die zwakke Polen. Daar schuilt juist weer een gevaar. We gaan echt niet dezelfde ruimte krijgen. De kakkies zullen er juist opvliegen. Dus als het aan mij ligt wordt hij uitgesteld. Met een beetje mazzel wordt een Hancko of Geertruida nog verkocht en zijn onze aanvallers wat fitter.

Hoe denk je dan dat Ajax van plan was te voetballen in de Kuip?
Wij gaan niet de hele wedstrijd in de 16 hangen. Onder Farioli zetten we gewoon volle bak druk bij balbezit tegenstander. Als dat niet goed gaat dan kan je zomaar weggecounterd worden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2024 5:46 pm

Trab schreef:

Precies. Denk dat de verkoop voor ons voor zondag ook al niet uitmaakt omdat de deadlines in andere landen al eerder is. Maar ik heb ze liever over 2 maanden dan nu. Tussen de CL potjes.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 26, 2024 8:35 pm

Zonder politiebegeleiding kan die wedstrijd in ieder geval niet doorgaan. Onze spelersbus komt dan überhaupt niet aan. En ik weet dat we graag van wat spelers afwillen maar niet op die manier.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma aug 26, 2024 10:05 pm

Als Feyenoord die wedstrijd niet kan organiseren dat stel ik een reglementaire 3-0 voor in het voordeel van de bezoekers. :hypocrite.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 26, 2024 10:07 pm

Dubbel schreef:Als Feyenoord die wedstrijd niet kan organiseren dat stel ik een reglementaire 3-0 voor in het voordeel van de bezoekers. :hypocrite.gif:
Zucht…. Er waren tijden dat we dat niet zouden accepteren omdat dit slecht zou zijn voor ons doelsaldo…

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma aug 26, 2024 10:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 26, 2024 10:07 pm
Dubbel schreef:Als Feyenoord die wedstrijd niet kan organiseren dat stel ik een reglementaire 3-0 voor in het voordeel van de bezoekers. :hypocrite.gif:
Zucht…. Er waren tijden dat we dat niet zouden accepteren omdat dit slecht zou zijn voor ons doelsaldo…
Toch heeft die club ons veel gegeven. Die DVDs waren natuurlijk geweldig. Of die keer dat iemand flink in de club wilde investeren maar direct door z'n familie in het gekkenhuis werd gezet. Of de FeyenoordNetwerk reacties toen ze voor het eerst in lange tijd weer geld hadden en voor dat geld bij ons Charisteas ophaalden. De lijst is ongetwijfeld veel langer.

Nicolai

Bericht door Nicolai » di aug 27, 2024 3:55 pm

De altijd beladen Klassieker tussen Feyenoord en Ajax komende zondag gaat niet door. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft de wedstrijd verboden vanwege de politiestaking.

zeux

Bericht door zeux » di aug 27, 2024 4:44 pm

Nicolai schreef:
di aug 27, 2024 3:55 pm
De altijd beladen Klassieker tussen Feyenoord en Ajax komende zondag gaat niet door. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft de wedstrijd verboden vanwege de politiestaking.
Het is maar goed dat Ajax donderdag nog dat oefenpotje tegen de Polen heeft, anders zouden ze wel heel lang zonder wedstrijd zitten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 27, 2024 4:50 pm

2 weekenden niet spelen. In Breda had je dus prima met een fatsoenlijke opstelling kunnen spelen.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 27, 2024 5:09 pm

Jaaaa, achteraf wel ja. We hadden ook prima tegen Fortuna kunnen spelen, we waren zondag al verzekerd van Europees voetbal. Maar daar kopen we nu niks meer voor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 27, 2024 5:14 pm

Ongelukkig en gelukkig tegelijk dat dit niet doorgaat.

Ik heb goede hoop dat Ajax over enkele weken sterker is. Tegelijkertijd lopen we nu alweer twee speelrondes achter. Hebben we ook wedstrijden nodig om in vorm te komen. En is Feyenoord ook gewoon kwetsbaar.

Gelukkig is er in ieder geval donderdag een wedstrijd. Ik zou wel overwegen om iets van een oefenwedstrijd te regelen voor daarna want er komt ook nog een interlandperiode aan. Dan speel je dus weer niet.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » di aug 27, 2024 5:24 pm

Lekker dan. Jammer helaas dat het zo moet. Snap de argumenten van de burgemeester wel met het is toch bizar dat er een politiemacht moeten worden opgetrommeld voor een voetbalwedstrijd

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 27, 2024 8:02 pm

Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, wil Feyenoord - Ajax in elk geval niet in het donker laten inhalen, zo vertelt hij ESPN. Wegens politiestakingen werd De Klassieker van zondag afgelast en nu moeten alle partijen op zoek naar een nieuwe datum om beide ploegen tegen elkaar te laten spelen.
Niet doordeweeks dus. Kon weleens even duren...

Conclusie is in elk geval dat Rotterdam niet in staat is om een dergelijk groot evenement te organiseren.

columbus

Bericht door columbus » di aug 27, 2024 8:21 pm

Organiseren wel. Het is alleen krankzinnig dat er volksstammen zijn die zich niet kunnen gedragen omdat er een andere club op bezoek komt

999

Bericht door 999 » di aug 27, 2024 8:34 pm

Als het hier bij blijft, dus niet door gaan, wat bereik je dan met zo'n staking ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » di aug 27, 2024 8:48 pm

columbus schreef:
di aug 27, 2024 8:21 pm
Organiseren wel. Het is alleen krankzinnig dat er volksstammen zijn die zich niet kunnen gedragen omdat er een andere club op bezoek komt
Tja, in een andere stad slopen ze hun eigen stadion...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 27, 2024 9:31 pm

999 schreef:Als het hier bij blijft, dus niet door gaan, wat bereik je dan met zo'n staking ..
Aandacht vragen voor hun probleem door het maatschappijbreed te maken. Lukt ze aardig.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di aug 27, 2024 9:33 pm

Dubbel schreef:
di aug 27, 2024 8:02 pm
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, wil Feyenoord - Ajax in elk geval niet in het donker laten inhalen, zo vertelt hij ESPN. Wegens politiestakingen werd De Klassieker van zondag afgelast en nu moeten alle partijen op zoek naar een nieuwe datum om beide ploegen tegen elkaar te laten spelen.
Niet doordeweeks dus. Kon weleens even duren...

Conclusie is in elk geval dat Rotterdam niet in staat is om een dergelijk groot evenement te organiseren.
A'dam kan dit ook niet zonder organiseren
Weer op zoek naar een Interim coach..

columbus

Bericht door columbus » di aug 27, 2024 10:40 pm

Exact. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht…. Een voetbalwedstrijd zonder een politiemacht kan blijkbaar niet. En dat is vrij sneu eerlijk gezegd. De absurde haat naar een club met een ander kleur shirtje zal ik nooit begrijpen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 8:43 am

Ja, het blijft een exclusief probleem van de voetbalwereld. Ik snap de verontwaardiging die is uitgesproken ook niet. Feit is gewoon dat je op dit moment een wedstrijd als deze niet kunt organiseren zonder politie.
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » wo aug 28, 2024 9:59 am

Marillion schreef:
wo aug 28, 2024 8:43 am
Ja, het blijft een exclusief probleem van de voetbalwereld. Ik snap de verontwaardiging die is uitgesproken ook niet. Feit is gewoon dat je op dit moment een wedstrijd als deze niet kunt organiseren zonder politie.
Mwah, elk groot evenement heeft politie nodig voor de openbare orde en handhaving.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 10:25 am

columbus schreef:
di aug 27, 2024 10:40 pm
Exact. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht…. Een voetbalwedstrijd zonder een politiemacht kan blijkbaar niet. En dat is vrij sneu eerlijk gezegd. De absurde haat naar een club met een ander kleur shirtje zal ik nooit begrijpen.
Ik ook niet.

Sommige jonge mannen hebben blijkbaar een uitlaatklep nodig voor hun agressie. Even op normvakantie en zo.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 28, 2024 11:25 am

Nihad schreef:
wo aug 28, 2024 9:59 am
Marillion schreef:
wo aug 28, 2024 8:43 am
Mwah, elk groot evenement heeft politie nodig voor de openbare orde en handhaving.
Toch niet zoals de klassieker. Kom op.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie