De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2024 4:32 pm

columbus schreef:
ma aug 19, 2024 2:44 pm
Fitz Jim gaat die versnelling echt niet ineens krijgen. Hij is ook gewoon een matige speler die zelf bij Excelsior geen potten kon breken. Daarna is hij slachtoffer geworden van jojo beleid bij Ajax. En nu krijgt hij weer een kans en ook nu komt hij gewoon te kort vrees ik
Haal dat vrees ik maar weg. Hij heeft toch helemaal niks bijzonders laten zien? Ik vind hem echt heel matig.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 19, 2024 6:51 pm

Lionel schreef:
ma aug 19, 2024 4:32 pm
columbus schreef:
ma aug 19, 2024 2:44 pm
Fitz Jim gaat die versnelling echt niet ineens krijgen. Hij is ook gewoon een matige speler die zelf bij Excelsior geen potten kon breken. Daarna is hij slachtoffer geworden van jojo beleid bij Ajax. En nu krijgt hij weer een kans en ook nu komt hij gewoon te kort vrees ik
Haal dat vrees ik maar weg. Hij heeft toch helemaal niks bijzonders laten zien? Ik vind hem echt heel matig.
Zie het ook totaal niet in hem.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 20, 2024 10:11 am

Ik heb nog nooit een man zien passeren, heeft geen schot, geen steekbal, draait nooit eens weg... Wat leren de middenvelders in de opleiding :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 20, 2024 10:24 am

Mwah, hij komt uit de opleiding van AZ, waar ze het zoveel beter voor elkaar hebben dat we het nu ook zo gaan doen. :smallgrin.gif:

We kunnen ons beter afvragen waarom er in het algemeen zo weinig creatieve voetballers uit de opleiding komen. (Bij AZ overigens ook.)

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » za aug 24, 2024 2:35 pm

Rotorinho schreef:
ma aug 19, 2024 11:52 am
Heel even de feiten op een rijtje; van de huidige transferperiode zijn 5 v/d 7 weken verstreken & het seizoen is twee speelrondes onderweg.

Naast de al beklonken transfers van Mikautadze en Conceicao zijn er tot nu toe 2 spelers verkocht voor een totaalsom van €7M en 2 spelers verhuurd.

De enige kracht die is aangetrokken is een transfervrije speler die in de laatste 24 maanden welgeteld 3 goals heeft gemaakt.

De enige speler waar we écht wat aan zouden kunnen hebben (CCC) was niet meer aan boord te houden.

Er staat een nieuwe druktemaker langs de kant die het allemaal weer uitgevonden heeft.

Verwacht je echt een ander seizoen dan vorig jaar?
Maak daar maar 6/7 weken van

Alexander

Bericht door Alexander » zo aug 25, 2024 1:25 pm

Begin me oprecht zorgen te maken of we überhaupt 1 speler van de Mislingtat brigade weten te verkopen.

Er zijn ook nauwelijks geruchten rondom
Ajax spelers. Heel zorgelijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 25, 2024 1:30 pm

Zou die rechtszaak die mogelijk invloed heeft op de hoogte van transfersommen nou nog een rol spelen op de markt? Je ziet over de hele linie veel minder transfers. En wat er wel gebeurd is in mijn beleving veelal voor wat lagere bedragen en ook vaak huur in plaats van koop.

Zie net weer Conceicao naar Juventus voorbij komen. Ook weer huur zonder koopoptie.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 25, 2024 1:31 pm

Of de andere spelers: Vos, Wijndal, Gorter, enz.

Waarom zouden clubs kopen als ze ook kunnen huren met niet verplichte optie? :confused.gif:
Kunnen die jongens op hun contract blijven zitten, geef ze ongelijk.

Dat krijg je als je zo nadrukkelijk de spelers afzeikt. Spelers en hun zaakwaarnemers gunnen Ajax ook helemaal niets meer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 25, 2024 2:23 pm

Maar mijn constatering is dus dat het niet alleen Ajax betreft maar dat je op de hele markt tot nu toe exact hetzelfde ziet gebeuren. Relatief weinig definitieve transfers tegen hoge vergoedingen. Veel afwachten en veel huur.

We kunnen alles volledig blijven ophangen aan een interview van een paar maanden terug maar wellicht is er dus meer aan de hand?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 25, 2024 2:37 pm

Hangt van de belangstellende club af: Alvarez en Dani Olmo gaan evengoed voor veel geld weg, en Alvarez was bepaald niet gratis.

Bij de categorie eronder zou het een rol kunnen spelen, een van de factoren wellicht. Het zou natuurlijk ook kunnen dat clubs onderhand tot de conclusie zijn gekomen dat huren met optie tot koop handiger is in het kader van risicobeperking. Clubs willen bovendien al jaren gespreid betalen, blijkbaar is even cash neerleggen lastig.

Ongetwijfeld speelt ook mee dat Ajax de spelers hoe dan ook weg wil hebben, dat heeft Kroes heel duidelijk gemaakt. Daarbij is hij al aan het verhuren geslagen, belangstellende clubs en zaakwaarnemers zien dat ook.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 25, 2024 3:01 pm

Neem die transfer van Conceicao. Juventus betaald kennelijk 7 tot 10 miljoen (afhankelijk van bonussen) voor een seizoen huur zonder optie tot koop. Dat zijn toch wel opvallende constructies.

Nationaal zijn er ook overeenkomsten met de situatie bij Ajax. Feyenoord verhuurt twee backs in plaats van verkoop. Bij PSV is er wat meer activiteit maar die hebben het toch ook lastig om hun defensieve versterkingen binnen te halen.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen maar ik heb de indruk dat de markt echt anders is. Of het gaat echt allemaal in de laatste dagen gebeuren. Met dit beeld reken ik op nog meer huurdeals bij Ajax. Zowel naar binnen als naar buiten.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 25, 2024 3:33 pm

Neem die transfer van Conceicao. Juventus betaald kennelijk 7 tot 10 miljoen (afhankelijk van bonussen) voor een seizoen huur zonder optie tot koop. Dat zijn toch wel opvallende constructies.
Dat is inderdaad een rare deal. Zit Juventus zo krap? :confused.gif:

Dat weet Peter vast wel.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 26, 2024 9:12 am

Juventus mikt op meerdere paarden en heeft Koopmeiners als voornaamste doelwit en is volgens mij op zoek naar twee aanvallende opties. Blijkbaar is Gonzalez afgevallen en komt CCC als buitenspeler. Het is niet dat ze daar ongelimiteerd budget hebben en Koopmeiners zal je toch al gauw zo'n 50-60 miljoen moeten gaan kosten. Dan is een creatieve oplossing altijd wel lekker (en daar zijn ze in Italie natuurlijk gek op).

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 26, 2024 9:21 am

Ah, bedankt! :biggthumpup.gif:

Juventus betaalt dus wel de hoofdprijs voor Koopmeiners, dat is een minnetje voor de theorie van Marillion.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 26, 2024 7:14 pm

Ik hoop nu toch zo dat Forest bij ons uit komt, na de afwijzing van Gimenez. Akpom voor 12.5 mio en we praten nergens meer over.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2024 9:03 pm

Akpom + Forbs voor de prijs van Gimenez. Zou mooi zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 26, 2024 9:15 pm

Volgens VI is er nog steeds niets concreet. Dit gaat niet goedkoper he voor aanstaande vrijdag?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 26, 2024 9:19 pm

Ik verwacht zowel ingaand als uitgaand een paar huurdeals en dus geen grote transfers.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 26, 2024 9:26 pm

Alexander schreef:Volgens VI is er nog steeds niets concreet. Dit gaat niet goedkoper he voor aanstaande vrijdag?
Bergwijn zat dit weekend bij Fulham-Leicester op de tribune. Wellicht gaat de bal rollen als hij verkocht wordt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus

Bericht door columbus » ma aug 26, 2024 9:41 pm

Marillion schreef:Ik verwacht zowel ingaand als uitgaand een paar huurdeals en dus geen grote transfers.
Dan verwacht je meer dan ik. Ik zie Ajax eigenlijk niets meer binnenhalen op een enkele verdwaalde huurling na. Ik denk dat Ajax wel wil maar zonder portemonnee is het lastig boodschappen doen. Er is echt geen euro te besteden, is Ajax op dit moment niet in trek, zijn ze spelers niet zo interessant. En bovenal zit de markt best potdicht. Er is echt weinig beweging, toch? PSV raakt zijn spelers niet kwijt, bij Feijenoord gebeurt er weinig, Ajax idem dito. Ook over de grens is het niet veel. Wel meer huurovereenkomsten

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 27, 2024 7:26 am

Ik doel dus ook op enkele deals, en niet persé voor de duurste spelers. Tahirovic naar PAOK zag ik voorbij komen als optie. Dat werk denk ik aan. En misschien dat Bergwijn op huurbasis dan nog ergens te stallen is? Zou echt een tegenvaller zijn maar er lijkt niemand concreet te worden en als je naar die jongen kijkt snap je het nog ook.

Forbs heeft een nieuwe zaakwaarnemer zag ik voorbij komen. Wellicht dat Wolves nog terugkomt? Forest nog een keer voor Akpom? Dat zou allebei wel koop moeten kunnen worden dan.

Maar het blijft overal zo stil dat ik geen enorme eindsprint verwacht.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 27, 2024 8:20 am

Dat zou allebei wel koop moeten kunnen worden dan.
Waarom denk je dat? :confused.gif:

Een beetje TD heeft opgelet en weet nu dat hij zowat elke speler van Ajax kan huren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 27, 2024 8:27 am

Nogmaals, dat hangt allemaal echt niet op een interview met de TD. Ik weet dat je niets van Kroes moet hebben maar er is ook nog zoiets als de situatie op de markt én het feit dat het algemeen bekend is dat de boel bij Ajax is ingestort.

Waarom ik het denk? Omdat ze allebei een Brits paspoort hebben en de Engelse competitie toch bij uitstek de competitie is waar clubs altijd nog wel een zak geld hebben liggen.

Je ziet het aan Forest dat kennelijk meer dan 30 miljoen over had voor Gimenez. Dat is toch gewoon een hele matige speler die daar niet eens past? Met een beetje geluk valt zo'n club nog terug op de eerdere interesse voor Akpom of Forbs. Of Wolves/Leeds komt nog voor Forbs. In Engeland maak je eerder een definitieve deal dan in andere landen.

Overigens kan een hele goede huurdeal soms ook best een uitkomst zijn. Hangt wel sterk van de situatie af.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 27, 2024 8:39 am

Te Kloeske houdt zijn mond dicht, die kijkt wel uit.
Nogmaals, dat hangt allemaal echt niet op een interview met de TD. Ik weet dat je niets van Kroes moet hebben maar er is ook nog zoiets als de situatie op de markt én het feit dat het algemeen bekend is dat de boel bij Ajax is ingestort.
Het is geen punt dat Kroes constant naar de media (Telegraaf, AD, VI) lekt hoe wanhopig hij is, wil je dat beweren? Denk je dat TD's van belangstellende clubs geen Google Translate hebben? :confused.gif:

Mijn indruk: hij heeft geen contacten. Spelers voor wie Ajax belangstelling heeft zijn aangeboden of komen uit de koker van Farioli. Kroes vindt het al heel wat dat hij Wappie W. bereid heeft gevonden om te komen.

Al die oude afdankertjes... straks zitten we met vijf, zes dertigers zonder restwaarde. Doen we daarvoor Brobbey weg? :confused.gif:

Overigens, ik vind Kroes een proleet, een twijfelachtig figuur, maar ja, hij zit er nu eenmaal. Als hij tenminste zijn werk maar goed deed - daar twijfel ik dus aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 27, 2024 8:43 am

Clubs bepalen hun transferbeleid echt niet op basis van interviews met de Telegraaf. Echt, de hele voetbalwereld heeft gezien hoe bij Ajax de boel is ingestort. Dat we 18e hebben gestaan. Dat we al twee jaar geen CL spelen. Dat Ajax überhaupt ieder seizoen dik moet verkopen om break even te draaien.

En waarom zijn die prestaties zo ingestort? Omdat we een hele selectie vol met matige spelers hebben.

Alsof dat niet genoeg is ligt de markt ook nog behoorlijk op z'n gat. Als je dan denkt dat wij niets verkopen omdat Kroes een interview geeft dan heb je echt geen realistische kijk op de situatie.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie