Wat een hoop gelul. Misehouy wilde weg, Vis wil blijven maar moet van de club weg.Cluijffert schreef: ↑vr aug 23, 2024 5:59 amMisehouy en Vos waren/zijn beste vrienden. Dus dat na de een de ander vertrekt is geen verrassing. We zullen het zien of een van beiden het überhaupt gaat redden. Het was voor mij in ieder geval wel een veeg teken van zelfs onder Heitinga beiden niet doorbraken.
Los daarvan, dat Ajax het wellicht niet goed blijkt te hebben aangepakt over een paar jaar, zou me gezien dat (blijkbaar) grootste functie vereiste Ajax DNA + incompetentie is binnen de club, helemaal niet verrassen.
Silvano Vos
Moderator: mods
Re: Silvano Vos
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hij is nog altijd talentvol dus hij kan best elders slagen. Maar eerlijk gezegd geef ik hem daar niet zoveel kans. Veel spelers die op jonge leeftijd zo'n stap zetten komen er niet tussen. Het risico is dat je een beetje tussen wal en schip terechtkomt.
En hoe jammer we het ook allemaal vinden. Feit is dat hij zichzelf er bij Ajax niet tussen heeft weten te knokken. En dat in een tijd waarin de concurrentie echt heel erg matig is. Dat zegt op zijn minst voor een deel ook iets over hem. Natuurlijk moet je soms ook een beetje geluk hebben maar kansen moet je ook afdwingen.
En hoe jammer we het ook allemaal vinden. Feit is dat hij zichzelf er bij Ajax niet tussen heeft weten te knokken. En dat in een tijd waarin de concurrentie echt heel erg matig is. Dat zegt op zijn minst voor een deel ook iets over hem. Natuurlijk moet je soms ook een beetje geluk hebben maar kansen moet je ook afdwingen.
Nil volentibus arduum
Drie dagen nadat hij wordt gepresenteerd wordt hij verhuurd aan een Serie B ploeg. Daar komt hij niet aan de bak en vervolgens wordt hij het jaar erop, nadat hij lekker mee mocht op kamp, verhuurd aan een Serie C ploeg. Mentaliteit van nul die jongen.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion schreef: ↑vr aug 23, 2024 8:10 amHij is nog altijd talentvol dus hij kan best elders slagen. Maar eerlijk gezegd geef ik hem daar niet zoveel kans. Veel spelers die op jonge leeftijd zo'n stap zetten komen er niet tussen. Het risico is dat je een beetje tussen wal en schip terechtkomt.

Martha kreeg zelfs kansen als linksback en deze jongen won de concurrentiestrijd niet van hele matige middenvelders als Branco, Tahirovic, Mannsverk etc.
IK GELOOF!!!!!!
Schip heeft er dan ook heel weinig kijk op.Martha kreeg zelfs kansen als linksback en deze jongen won de concurrentiestrijd niet van hele matige middenvelders als Branco, Tahirovic, Mannsverk etc.
Vos was toch lang geblesseerd?

Los van alles, deze jongen zou ons toptalent zijn - het zegt wat over de opleiding dat hij het niet heeft gehaald.
Rensch, Dies Janse, Baas, Godts, Hato... deze jongens hebben allemaal flink wat minuten gemaakt sinds 1 januari 2024.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is toch vooral toeval?
Rensch speelde gisteravond een behoorlijke wedstrijd, dat komt niet vaak voor. Toch staat hij er meestal in.
Een talent moet ook geluk hebben dat de trainer het in hem ziet zitten. Mazraoui is wel het beste voorbeeld van hoe raar het kan lopen.

Rensch speelde gisteravond een behoorlijke wedstrijd, dat komt niet vaak voor. Toch staat hij er meestal in.
Een talent moet ook geluk hebben dat de trainer het in hem ziet zitten. Mazraoui is wel het beste voorbeeld van hoe raar het kan lopen.
Dat is geen toeval. Dat betekent dat de jeugd heel veel kansen krijgt als je deze zelf ook aangrijpt.
IK GELOOF!!!!!!
Wat is er anders geworden?
Yopii schreef: ↑do aug 24, 2023 4:10 pmZou je denken? Het is een jonge groep, waarom zou hij geen kans maken? HIj behoort tot de A-selectie, hij moet zich laten zien. Peter noemt zijn concurrenten, die vormen geen onoverkomelijk probleem. Daarbij moet je afwachten of al die spelers er straks nog zijn.
Bij Atletico is het voor hem veel lastiger dan bij Ajax.
Ik ben het ermee eens dat onze talenten kansen moeten krijgen, maar uiteindelijk moeten ze die kansen zelf afdwingen. Het is topsport.
Nil volentibus arduum
Dat weet ik niet, ik kan niet beoordelen waarom Vos is afgevoerd. Die beslissing kwam als een verrassing, in elk geval voor mij.
Hij kan niet terugvechten overigens, hij moet duidelijk weg. Op dit moment spelen er andere dan sportieve dingen. Wie vertegenwoordigt transferwaarde, bijvoorbeeld. Dat hebben we gezien bij het gedoe rond Ramaj.
Hij kan niet terugvechten overigens, hij moet duidelijk weg. Op dit moment spelen er andere dan sportieve dingen. Wie vertegenwoordigt transferwaarde, bijvoorbeeld. Dat hebben we gezien bij het gedoe rond Ramaj.
Marillion schreef: ↑vr aug 23, 2024 8:42 amWat is er anders geworden?
Yopii schreef: ↑do aug 24, 2023 4:10 pmZou je denken? Het is een jonge groep, waarom zou hij geen kans maken? HIj behoort tot de A-selectie, hij moet zich laten zien. Peter noemt zijn concurrenten, die vormen geen onoverkomelijk probleem. Daarbij moet je afwachten of al die spelers er straks nog zijn.
Bij Atletico is het voor hem veel lastiger dan bij Ajax.
Ik ben het ermee eens dat onze talenten kansen moeten krijgen, maar uiteindelijk moeten ze die kansen zelf afdwingen. Het is topsport.

IK GELOOF!!!!!!
Dat laatste lijkt gewoon waar te zijn.Yopii schreef: ↑vr aug 23, 2024 8:48 amDat weet ik niet, ik kan niet beoordelen waarom Vos is afgevoerd. Die beslissing kwam als een verrassing, in elk geval voor mij.
Europees voetbal moest veilig gesteld worden met een half fitte selectie. Hij heeft gekozen voor de ervaring en coaching van Pasveer en die heeft het uitstekend gedaan. Klaar.Mr. Ajax schreef:Dat laatste lijkt gewoon waar te zijn.Yopii schreef: ↑vr aug 23, 2024 8:48 amDat weet ik niet, ik kan niet beoordelen waarom Vos is afgevoerd. Die beslissing kwam als een verrassing, in elk geval voor mij.
Vos zullen we nooit weten of het nog wat wordt. Hij heeft onder Heitinga en Schip wat kansen gehad. Pakte rood tegen Marseille en leidde de 0-1 in tegen Brighton. Veel meer hebben we niet gezien van hem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik geloof wel dat het een factor is die mee is genomen in de overweging. Ajax zit nu eenmaal in de lastige situatie dat we de selectie willen versterken maar er is geen budget.
Maar als Vos zich in de voorbereiding had bewezen had hij natuurlijk gespeeld. Nu dat kennelijk is tegengevallen kijk je als club waar er mogelijk nog wat te verdienen valt. Vos heeft nu nog de naam van talent op de markt en is dus nog geld waard. Als hij er nu weer het hele seizoen niet aan te pas komt is dat wel een keer voorbij. Nu pak je nog wat geld. Daar is, zeker gegeven onze situatie, natuurlijk echt wel iets voor te zeggen.
Maar als Vos zich in de voorbereiding had bewezen had hij natuurlijk gespeeld. Nu dat kennelijk is tegengevallen kijk je als club waar er mogelijk nog wat te verdienen valt. Vos heeft nu nog de naam van talent op de markt en is dus nog geld waard. Als hij er nu weer het hele seizoen niet aan te pas komt is dat wel een keer voorbij. Nu pak je nog wat geld. Daar is, zeker gegeven onze situatie, natuurlijk echt wel iets voor te zeggen.
Nil volentibus arduum
Natuurlijk. Ajax heeft hem kansen gegeven, een vet contract ook nog. En hij heeft het niet gepakt. Want als hij dat wel had gedaan had hij wel gespeeld. Het is niet zo dat Alex Kroes hem zou willen verkopen als hij wel had gefunctioneerd.
IK GELOOF!!!!!!
Ik had het in principe over Vos, niet over Pasveer. Het maakt nu in principe niet meer uit hoe hard/goed hij traint en speelt, want de club heeft besloten dat ie weg moet. Dat is in mijn optiek niet gezond en niet fair.Trab schreef: ↑vr aug 23, 2024 10:04 amEuropees voetbal moest veilig gesteld worden met een half fitte selectie. Hij heeft gekozen voor de ervaring en coaching van Pasveer en die heeft het uitstekend gedaan. Klaar.Mr. Ajax schreef:Dat laatste lijkt gewoon waar te zijn.Yopii schreef: ↑vr aug 23, 2024 8:48 amDat weet ik niet, ik kan niet beoordelen waarom Vos is afgevoerd. Die beslissing kwam als een verrassing, in elk geval voor mij.
Vos zullen we nooit weten of het nog wat wordt. Hij heeft onder Heitinga en Schip wat kansen gehad. Pakte rood tegen Marseille en leidde de 0-1 in tegen Brighton. Veel meer hebben we niet gezien van hem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt.Daar is, zeker gegeven onze situatie, natuurlijk echt wel iets voor te zeggen.
Het maakt de keuzes voor ons lastig te beoordelen. Kan zijn dat ze een speler verkopen vanwege zijn marktwaarde, of hem vervangen door een andere die niet zozeer beter is als wel goedkoper.
Ik noemde eerder hier het voorbeeld van Frenkie die eerst in Jong speelde. Dat kon Ajax zich op dat moment dus permitteren. Vos daarentegen zou in Jong moeten spelen op het moment dat de bomen niet tot de hemel groeien. Wie weet vindt Kroes hem te duur voor Jong, gezien zijn salaris, gemeten naar de huidige situatie.
Kortom, misschien heeft het vertrek van Vos niets met zijn prestaties of houding te maken, maar meer met zijn salaris en zijn marktwaarde.
Hij had de stap in Jong Ajax onderhand eigenlijk wel al moeten zetten. Maar hij heeft ook te maken gehad met de nodige blessures. Dat zal ook niet hebben geholpen.
Inmiddels klopt daar Mokio alweer op de deur. Het leven is wat dat betreft natuurlijk ook hard. Als je de kans niet pakt komt de volgende.
Ik zou Vos best willen verhuren om te kijken of hij elders de stap alsnog zet. Maar de realiteit is ook dat we graag budget willen genereren om de selectie te versterken en de kans is ook gewoon heel aannemelijk dat Vos het ook via een tussenstap niet gaat redden. Hij zou beslist niet de eerste zijn die bekend staat als talent maar de laatste stap niet kan zetten.
Inmiddels klopt daar Mokio alweer op de deur. Het leven is wat dat betreft natuurlijk ook hard. Als je de kans niet pakt komt de volgende.
Ik zou Vos best willen verhuren om te kijken of hij elders de stap alsnog zet. Maar de realiteit is ook dat we graag budget willen genereren om de selectie te versterken en de kans is ook gewoon heel aannemelijk dat Vos het ook via een tussenstap niet gaat redden. Hij zou beslist niet de eerste zijn die bekend staat als talent maar de laatste stap niet kan zetten.
Nil volentibus arduum
Geen mens maakt me wijs dat Vos minder is dan Fitz-Jim, Mannsverk, Boomen. Dat ie Tahirovic, Wijndal en Sosa verbant, prima. Maar Vos heeft kwaliteit. Heeft in 2 (verschrikkelijke) seizoenen speeltijd opgedaan. Ik snap niet dat hij zo afgeserveerd wordt.
Nogmaals, wie zegt dat ajax dat doet? Ik denk dat dit uit kamp vos komt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Wimpey, Ajax heeft behoefte aan goede spelers. Niet aan geld. Wanneer Vos een beetje ballen had getoond in de voorbereiding stond hij nu in de basis. Berghuis heeft pas gisteren voor het eerst 90 minuten gemaakt. Vos heeft het aan zichzelf te danken dat hij wordt gedumpt. En dat zo een jongen AC Milan serieus overweegt zegt toch genoeg.
Quinten Timber ging naar FC Utrecht bijvoorbeeld..
Quinten Timber ging naar FC Utrecht bijvoorbeeld..
IK GELOOF!!!!!!
-
Die goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
Hoezo dan?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
Godts, Hlynsson, Hato, Janse, Baas, FJ... Allemaal de afgelopen 2 jaar doorgebroken...
Daarnaast de wat oudere Talenten Taylor, Rensch en Brobbey... Dan tel ik er 9 uit de eigen jeugd.
Maar als Vos goed genoeg zou zijn hoef je dus niet iemand te kopen. Dat is mijn punt. Ik snap best dat ze hem willen verkopen als ze op korte termijn niet inzien dat hij, net als bijvoorbeeld de hierboven genoemde talenten, wel de stap kan maken.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr aug 23, 2024 1:42 pmDie goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
En dan zal het zeker niet helpen dat hij 1) een behoorlijk bedrag verdient en 2) ook een behoorlijk bedrag kan opleveren.
IK GELOOF!!!!!!