De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 18, 2024 3:23 pm

Marillion schreef:
Yopii schreef:
zo aug 18, 2024 1:01 pm
Nou ja, voor Medic komt Rugani terug, die zal meer verdienen dan die 1,5 miljoen.
Voor wat het waard is. Bij La Gazzetta hebben ze het erover dat Juventus interesse zou hebben in Sutalo en dat Rugani in die deal zou worden betrokken.

Lijkt me sterk. Zou er ook niet blij mee zijn.
Ah dus daarom speelt Sutalo ineens een stuk beter, die ruikt de Serie A :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 8:42 pm

Maar waarom liet hij zich naar de zijkant lokken door die spits van NAC? Blijf gewoon in het midden als je toch het duel niet aangaat.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 18, 2024 9:11 pm

Lionel schreef:Maar waarom liet hij zich naar de zijkant lokken door die spits van NAC? Blijf gewoon in het midden als je toch het duel niet aangaat.
Hij speelde vandaag weer matig. Helpt ook niet met Gaaei naast je en Mannsverk voor je. Denk dat Henderson nog onmisbaar is voor dit team. Die Gaaei was echt in zichzelf gaan geloven hè? Die wou op een gegeven moment in de 1e helft zelfs een vrije trap nemen recht voor de goal.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 9:03 am

Milan en Reims dus concreet voor Vos. Ze willen hem allebei huren. Dat zou ik nou een prima optie vinden, mits er dus geen optie tot koop bij zit. Dan kunnen we hem mooi volgend jaar weer terughalen. Het is ongekend dat die jongen met dit zooitje voor hem niet in de basis staat.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 9:08 am

Alexander schreef:Milan en Reims dus concreet voor Vos. Ze willen hem allebei huren. Dat zou ik nou een prima optie vinden, mits er dus geen optie tot koop bij zit. Dan kunnen we hem mooi volgend jaar weer terughalen. Het is ongekend dat die jongen met dit zooitje voor hem niet in de basis staat.
Dat ligt voornamelijk bij Vos zelf vrees ik

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 9:11 am

Zou kunnen. Misschien voelt hij geen vertrouwen van de trainer. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er op het middenveld nu 6 spelers voor hem in rang staan die qua talent zijn schoenveters nog niet mogen strikken. Die jongen heeft vorig jaar heel bewust nog bijgetekend bij Ajax. Kon toen ook al overal heen voor meer salaris, maar heeft daar toen niet voor gekozen. Dat zegt m.i. ook wat over zijn mentaliteit. Hij wil dus slagen bij Ajax.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2024 9:22 am

Dat zal nu wel anders zijn.

Die clubs willen vast een optie tot koop voor een laag bedrag.

Er zal toch een reden zijn dat hij weg mag? Of heeft Farioli er geen kijk op? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2024 9:26 am

Yopii schreef:
ma aug 19, 2024 9:22 am
Dat zal nu wel anders zijn.

Die clubs willen vast een optie tot koop voor een laag bedrag.

Er zal toch een reden zijn dat hij weg mag? Of heeft Farioli er geen kijk op? :confused.gif:
Farioli vindt Henderson, Mannsverk, Taylor, Branco, Hlynsson en Fitz Jim beter/verder voor de drie posities op het middenveld.

Persoonlijk vind ik zeker Branco en Hlynsson dat niet. Mannsverk weet ik nog niet. Maar blijf het dus erg jammer vinden dat Vos weg moet terwijl er toch echt een paar prutsers wel de minuten krijgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 10:00 am

Alleen Taylor is beter.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2024 10:05 am

Mwah, dat is ook geen stralend licht. Hij is natuurlijk ouder dan Hlynsson, heeft meer ervaring, maar of hij beter is? :confused.gif:

Hij is wel het neefje van de 'altijd goedlachse' Charles Taylor, volgens Henk Spaan. Dat schijnt erg belangrijk te zijn.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 10:16 am

Balletje van Taylor op Bergwijn gezien gisteren? Die andere middenvelders kunnen nog 900 minuten in het veld staan, dan geven ze die nog niet eens.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 19, 2024 10:41 am

Alexander schreef:Balletje van Taylor op Bergwijn gezien gisteren? Die andere middenvelders kunnen nog 900 minuten in het veld staan, dan geven ze die nog niet eens.
Hij is heel sterk in de kleine ruimte en in het penetreren in de 16. Hij moet alleen de volgende stap zetten en dat is meer scoren. Komt vaak genoeg in schietpositie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 11:32 am

Vos en Taylor komen in aanmerking voor verschillende posities dus die spelers vergelijken heeft niet zoveel zin. Hlynsson en Fitz-Jim is hetzelfde verhaal. Vos zou het moeten winnen van jongens als Mannsverk, Van den Boomen en Tahirovic.

Ik had best goede hoop dat hij een plek in de selectie zou moeten kunnen afdwingen maar het lukt hem ook nu weer niet. De grote vraag is dan waarom? Ik neem aan dat bijvoorbeeld Mannsverk de voorkeur krijgt omdat hij een betere indruk maakt op Farioli.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2024 11:40 am

Marillion schreef:
ma aug 19, 2024 11:32 am
Vos en Taylor komen in aanmerking voor verschillende posities dus die spelers vergelijken heeft niet zoveel zin. Hlynsson en Fitz-Jim is hetzelfde verhaal. Vos zou het moeten winnen van jongens als Mannsverk, Van den Boomen en Tahirovic.

Ik had best goede hoop dat hij een plek in de selectie zou moeten kunnen afdwingen maar het lukt hem ook nu weer niet. De grote vraag is dan waarom? Ik neem aan dat bijvoorbeeld Mannsverk de voorkeur krijgt omdat hij een betere indruk maakt op Farioli.
Vos heeft in de jeugd volgens mij vooral als 8 gespeeld. Dus kan hij wel degelijk met Hlynsson/FJ/Branco/Taylor worden vergeleken. En dan ben ik het met Alexander eens dat hij zeker voor Branco en Hlynsson niet onder doet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2024 11:44 am

Overigens moet ik zeggen dat ik altijd fan van FJ ben geweest, maar als je hem de laatste wedstrijden bezig ziet (gisteren was hij echt verschrikkelijk slecht) ga je je toch weer afvragen of hij het ooit nog gaat laten zien. Volgens Farioli mocht hij aanvankelijk weg, wat betekent dat het in zekere zin rechtstreeks tussen hem en Vos ging. Zou Vos het slechter hebben gedaan als hij dezelfde kansen had gekregen? Dat kan ik me niet voorstellen.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 19, 2024 11:49 am

Trab schreef:
Alexander schreef:Balletje van Taylor op Bergwijn gezien gisteren? Die andere middenvelders kunnen nog 900 minuten in het veld staan, dan geven ze die nog niet eens.
Hij is heel sterk in de kleine ruimte en in het penetreren in de 16. Hij moet alleen de volgende stap zetten en dat is meer scoren. Komt vaak genoeg in schietpositie.

Ajacieden kunnen niet schieten.

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » ma aug 19, 2024 11:52 am

Heel even de feiten op een rijtje; van de huidige transferperiode zijn 5 v/d 7 weken verstreken & het seizoen is twee speelrondes onderweg.

Naast de al beklonken transfers van Mikautadze en Conceicao zijn er tot nu toe 2 spelers verkocht voor een totaalsom van €7M en 2 spelers verhuurd.

De enige kracht die is aangetrokken is een transfervrije speler die in de laatste 24 maanden welgeteld 3 goals heeft gemaakt.

De enige speler waar we écht wat aan zouden kunnen hebben (CCC) was niet meer aan boord te houden.

Er staat een nieuwe druktemaker langs de kant die het allemaal weer uitgevonden heeft.

Verwacht je echt een ander seizoen dan vorig jaar?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 12:00 pm

Maar die kansen moet je toch ook afdwingen? Waarom kreeg Fitz-Jim die kans wel en Vos niet? Hij zal niet een muntje hebben opgeworpen.

Bij Fitz-Jim heb ik hetzelfde gevoel overigens. Ik hoopte bij hem op een soort Frenkie de Jong traject. Een wat langere aanloop via Jong Ajax en dan alsnog naar Ajax 1. In de voorbereiding liet hij een paar keer zien dat hij een slimme pass kon geven en snel kon combineren. Hij kan het spel versnellen. Vraag is of dat ook nog lukt als het niveau van de weerstand omhoog gaat. De laatste wedstrijden is het nogal anoniem. Hopelijk lukt het alsnog maar ik heb twijfels.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 19, 2024 12:59 pm

Laten we ons vast blijven houden aan de visie van AR: Farioli laat nu al zien dat hij in zijn eentje een giga-verschil gaat maken, er moet alleen nog wat kwaliteit bij.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 1:05 pm

Alleen vrees ik dat die kwaliteit die men voor ogen heeft niet komt. Er is geen geld en Ajax is voor spelers totaal niet interessant op dit moment. Bovendien, 1 goede speler erbij zal niet genoeg zijn. Dit is wat het is op dit moment

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 19, 2024 1:09 pm

Marillion schreef:Maar die kansen moet je toch ook afdwingen? Waarom kreeg Fitz-Jim die kans wel en Vos niet? Hij zal niet een muntje hebben opgeworpen.

Bij Fitz-Jim heb ik hetzelfde gevoel overigens. Ik hoopte bij hem op een soort Frenkie de Jong traject. Een wat langere aanloop via Jong Ajax en dan alsnog naar Ajax 1. In de voorbereiding liet hij een paar keer zien dat hij een slimme pass kon geven en snel kon combineren. Hij kan het spel versnellen. Vraag is of dat ook nog lukt als het niveau van de weerstand omhoog gaat. De laatste wedstrijden is het nogal anoniem. Hopelijk lukt het alsnog maar ik heb twijfels.
Het verhaal was dat Vos inzicht mist. Ziet de vrije ruimtes niet snel genoeg op het veld en hij is moeilijk te coachen.
Fitz Jim speelde heel goed in de oefenwedstrijden, maar nu het om het echie gaat is er weinig meer van over.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 2:04 pm

Hopelijk kan Fitz-Jim die extra versnelling ook vinden. Dat het niet direct alleen maar geweldig gaat kijk ik niet van op. Dat zou wel erg optimistisch zijn, ook als je naar de staat van het elftal kijkt.

Vos heeft in de voorbereiding niet de indruk kunnen maken die nodig was om aan te haken. Dat geeft echt wel te denken.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 2:44 pm

Fitz Jim gaat die versnelling echt niet ineens krijgen. Hij is ook gewoon een matige speler die zelf bij Excelsior geen potten kon breken. Daarna is hij slachtoffer geworden van jojo beleid bij Ajax. En nu krijgt hij weer een kans en ook nu komt hij gewoon te kort vrees ik

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2024 3:17 pm

Marillion schreef:
ma aug 19, 2024 2:04 pm
Hopelijk kan Fitz-Jim die extra versnelling ook vinden. Dat het niet direct alleen maar geweldig gaat kijk ik niet van op. Dat zou wel erg optimistisch zijn, ook als je naar de staat van het elftal kijkt.

Vos heeft in de voorbereiding niet de indruk kunnen maken die nodig was om aan te haken. Dat geeft echt wel te denken.
Dat laatste vind ik wat makkelijk. Trainers/managers zitten er ook vaak naast. Want je kunt precies hetzelfde van zo’n CCC zeggen, bijvoorbeeld, maar dat lijkt me dus duidelijk eerder een blunder van zijn trainer(s) en clean de technische leiding.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 3:28 pm

Natuurlijk kan dat. Maar dat hij er onder verschillende trainers niet in slaagt om zich erbij te spelen zegt ook wel iets. En het is nu ook niet zo dat hij bijvoorbeeld tweede keuze is. Hij heeft zich niet eens bij de selectie weten te spelen.

Het is ook niet zo dat hij enorm is opgevallen op de momenten dat hij eerder wel mee mocht doen bij het eerste elftal of Jong Ajax. Er kunnen allemaal verklaringen voor zijn maar feit is ook dat anderen in diezelfde periode wel kansen krijgen.
columbus schreef:
ma aug 19, 2024 2:44 pm
Fitz Jim gaat die versnelling echt niet ineens krijgen. Hij is ook gewoon een matige speler die zelf bij Excelsior geen potten kon breken. Daarna is hij slachtoffer geworden van jojo beleid bij Ajax. En nu krijgt hij weer een kans en ook nu komt hij gewoon te kort vrees ik
Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor. Maar ik hoop op meer omdat je aan hem wel ziet dat hij iets heeft. Mooie functionele techniek, inzicht. Dan hoop je dat het lukt maar ik denk ook dat hij te licht is. Ook op hem is van toepassing dat verschillende trainers er niet aan zijn begonnen. Inderdaad ook bij Excelsior.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie