Carlos Borges
Moderator: mods
Re: Carlos Borges
De absolute waarheid? Natuurlijk spelen er meer factoren een rol.
Desondanks, keer op keer hoor je topsporters vertellen dat de steun van hun omgeving, met name hun ouders, cruciaal voor hen is geweest.
Uiteraard zijn karakter en talent belangrijk, maar stimulans is ook cruciaal. De Florijntjes bijvoorbeeld hebben het voorbeeld gehad van ouders die steeds bezig waren hun grenzen te verleggen. Gezond leven was vanzelfsprekend.
Steun van ouders, dat wil zeggen dat de ouders op een positieve manier de sporter begeleiden, door aanwezigheid, maar ook door voor te leven: discipline, arbeidsethos, incasseringsvermogen, vertrouwen, de juiste levensstijl, een goed voedingspatroon, enz. Als alle seinen op rood staan, vind ik het overdreven om het falen van een talent op een gebrek aan karakter te gooien. Neem Ihattaren: in zijn leven waren te veel negatieve factoren, zoals het overlijden van zijn vader, de slechte levensstijl van huis uit (vreten), criminele vriendjes, enz. Natuurlijk komt het voor dat iemand uit zulke omstandigheden weet te komen, maar het is erg zwaar. Wat voor de Florijntjes vanzelfsprekend is, moet iemand als Ihattaren elke dag op zijn omgeving veroveren.
Ik schrijf dit ook omdat ik door het werken met mijn leerlingen steeds weer heb gemerkt dat de houding van de ouders cruciaal is. Als de ouders niet hechten aan school, hun kind geen discipline of zelfkritiek bijbrengen, slecht communiceren in het algemeen, dan valt er met zo'n leerling meestal weinig aan te vangen. Bovendien liggen bij te hoge verwachtingen onverschilligheid en motivatiegebrek op de loer.
Desondanks, keer op keer hoor je topsporters vertellen dat de steun van hun omgeving, met name hun ouders, cruciaal voor hen is geweest.
Uiteraard zijn karakter en talent belangrijk, maar stimulans is ook cruciaal. De Florijntjes bijvoorbeeld hebben het voorbeeld gehad van ouders die steeds bezig waren hun grenzen te verleggen. Gezond leven was vanzelfsprekend.
Steun van ouders, dat wil zeggen dat de ouders op een positieve manier de sporter begeleiden, door aanwezigheid, maar ook door voor te leven: discipline, arbeidsethos, incasseringsvermogen, vertrouwen, de juiste levensstijl, een goed voedingspatroon, enz. Als alle seinen op rood staan, vind ik het overdreven om het falen van een talent op een gebrek aan karakter te gooien. Neem Ihattaren: in zijn leven waren te veel negatieve factoren, zoals het overlijden van zijn vader, de slechte levensstijl van huis uit (vreten), criminele vriendjes, enz. Natuurlijk komt het voor dat iemand uit zulke omstandigheden weet te komen, maar het is erg zwaar. Wat voor de Florijntjes vanzelfsprekend is, moet iemand als Ihattaren elke dag op zijn omgeving veroveren.
Ik schrijf dit ook omdat ik door het werken met mijn leerlingen steeds weer heb gemerkt dat de houding van de ouders cruciaal is. Als de ouders niet hechten aan school, hun kind geen discipline of zelfkritiek bijbrengen, slecht communiceren in het algemeen, dan valt er met zo'n leerling meestal weinig aan te vangen. Bovendien liggen bij te hoge verwachtingen onverschilligheid en motivatiegebrek op de loer.
Maar Forbs komt technisch gewoon tekort al zal het gebrek aan steun binnen Ajax ook niet optimaal zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Ik vond hem in eerdere oefenwedstrijden best aardig in de counter. Heeft power en snelheid, maar moet niet in kleine ruimtes komen.
Neto naar Chelsea lijkt rond. Benieuwd of onze vleugelflitser nog vertrekt de komende dagen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Is de laatste 2 dagen alweer stuk stiller. Kan me nog steeds niet voorstellen dat een goede Engelse club voor deze jongen gaat komen.
- Jinne
- Site Admin
Neto naar Chelsea is nog niet officieel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Volgens Fabrizio is ie gisteren medisch gekeurd en wordt ie vandaag gepresenteerd.
Het hoeft ook geen goede club te zijn. Zolang ze maar betalen, dat kunnen de meeste wel.
Nil volentibus arduum
Vi.nlWolverhampton Wanderers is concreet voor Ajax-aanvaller Carlos Forbs. De Engelse vleugelaanvaller met Portugese roots staat niet onwelwillend tegenover de stap naar de Premier League.
Een schriftelijk bod heeft Ajax nog niet gekregen, maar dat lijkt een kwestie van tijd. Zeker voor Ajax is wel dat als Forbs gaat, dat niet voor een habbekrats mag zijn.
Forbs heeft aangegeven open te staan voor Wolverhampton. Hoewel Francesco Farioli sterk het gevoel heeft dat hij de negentienjarige aanvaller op kan poetsen, denkt hij zelf in Engeland beter tot zijn recht te komen. Daarnaast is het salaris bij Wolverhampton beduidend hoger dan bij Ajax en heeft de Engelse club veel Portugezen in dienst. Een persoonlijk akkoord zal geen probleem opleveren
Forbs was vorig jaar zomer één van de twaalf aankopen van de inmiddels vertrokken Sven Mislintat. Hij betaalde veertien miljoen euro vast exclusief bonussen voor hem.
Wolverhampton lijkt dan toch serieus te worden voor Forbs.
Zou het jammer vinden....
Hij is 20, razendsnel, moet aan zijn eerste aanname werken maar heeft wel degelijk vooruitzichten..
Hij is 20, razendsnel, moet aan zijn eerste aanname werken maar heeft wel degelijk vooruitzichten..
-
Als ik ooit een blind renpaard koop, noem ik m Forbs.
Is een basisspeler. Dat gaat ze serieus geld kosten. Renpaarden zijn sowieso duur.
Nil volentibus arduum
Uit deze deal moet Kroes serieus geld persen, anders doet hij zijn werk niet goed. Geen excuses.
Ik zou de aankoopprijs terugverdienen al een enorme prestatie vinden.
Minimaal dubbele anders moet je hem niet verkopen.
Engelse clubs geven niets om veertien miljoen.
Geen excuses dus.
Rulli ging voor de helft weg, Sosa werd verhuurd zonder verplichte optie tot koop ... Kroes moest maar eens laten zien dat hij kan onderhandelen.
Geen excuses dus.
Rulli ging voor de helft weg, Sosa werd verhuurd zonder verplichte optie tot koop ... Kroes moest maar eens laten zien dat hij kan onderhandelen.
Haha… Ajax mag blij zijn als het ergens tussen de 10 en 15 miljoen wordt.
Ajax moet hier altijd meer dan vijftien miljoen kunnen uithalen. Anders is het slecht onderhandeld van Kroes.
Hier kun je wel 20 voor vangen. Daramy verkocht je nog voor 16 (?) aan een Franse middenmoter en die had toen nog minder dan Forbs laten zien, was geen Engelse homegrown en ga zo maar door…
Precies, Daramy werd nooit opgesteld, Forbes wel.
WHU wilde vorig jaar nog 15 miljoen betalen, Forbes is homegrown bovendien.
Bij Ajax mislukt zegt niets. Tegenwoordig mislukken de meeste spelers bij Ajax, dat weten clubs ook.
Bij Ajax mislukt zegt niets. Tegenwoordig mislukken de meeste spelers bij Ajax, dat weten clubs ook.

Nu mag Kroes laten zien wat hij waard is hoor. Credits als hij 25+ weet te vangen. Alles minder en we moeten een marktkoopman aanstellen om de rest te verkopen.
IK GELOOF!!!!!!
Haha! Op basis waarvan zou hij meer dan 20 miljoen op moeten leveren? Die gast heeft een dramatisch vorig seizoen gehad, heeft weinig momenten laten zien dat hij naast heel hard rennen een goede buitenspeler te zijn. Is verder compleet met grond gelijk gemaakt bij iedere minuut dat hij speelde. Hij hoorde hier niet thuis want heeft het niveau was het commentaar. Maar wel minimaal 20 miljoen verwachten, dat is toch compleet onrealistisch?
Zou dat ook niet een heel klein beetje aan Ajax liggen?Yopii schreef:Precies, Daramy werd nooit opgesteld, Forbes wel.