De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:11 pm

Dat is uiteraard zo. We gaan het zien.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 12, 2024 4:23 pm

Snelle rekensom leert dat er nog ca 15 spelers moeten vertrekken. Het worden spannende 3 weken.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 12, 2024 4:24 pm

WP_Legend schreef:Mwah ik ben ook geen fan, staat graag in de spotlights, altijd met die telefoon aan zn oor... Maar ik vraag me af of die telefoontjes zakelijk zijn, want tot nog toe heeft ie niks gepresteerd.
Wat een onzin. Kom op zeg. Hij heeft welgeteld 2x een interview gegeven. En een TD die niet 24-uur aan het bellen is, is pas verdacht!

Wat een aannames allemaal. Dat het niet je type persoon is, prima. Maar kom op. Al verkoopt hij Sosa voor 75 miljoen, er zal bij sommigen altijd weer je een “ja maar” zijn

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:32 pm

We mogen oordelen op basis van de huidige situatie, nietwaar? :confused.gif:

Het is 12 augustus en er zijn vijftien spelers te gaan, zoals Alex aangeeft. Het wordt spannend, inderdaad.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 12, 2024 5:20 pm

columbus schreef:
ma aug 12, 2024 4:24 pm
Al verkoopt hij Sosa voor 75 miljoen, er zal bij sommigen altijd weer je een “ja maar” zijn
Of een 'als dit of dat'. :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 12, 2024 6:13 pm

Neefkens schreef:
ma aug 12, 2024 2:57 pm
Grote mond, grote mond… :confused.gif:
Heeft hij ergens gezegd dat hij het wel even zou fixen ruim voor einde transferperiode? Hij heeft juist altijd gezegd dat het iets van de lange adem is.

Waar haal je het toch steeds weer vandaan?
Dat hij zoveel praatjes over Mislintat had. Dat hij beticht werd van al die affaires. Dat speelt natuurlijk niet mee.

Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat ik vind Farioli echt een geweldenaar vind tot dusver. En die was er onder de vorige TD’s never nooit gekomen.

Op basis van de transfers ben ik wel wat teleurgesteld maar we weten niet alles.

Mikautadze, CCC en nu Rulli voor een bescheiden bedrag van 4 miljoen lukt de gemiddelde AT’er ook wel.

Maar voor Akpom, Forbs, Tahirovic, Sosa en Gaaei moet toch wel minimaal 40 miljoen gevangen worden?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 12, 2024 7:08 pm

Ik snap ook wel weer dat je die heel matige spelers niet weet te slijten. Ze spelen slecht, zijn teruggezet naar Jong Ajax en we praten er ook nog eens over alsof het grof vuil is. Oftewel, menig club zal zich hier niet aan willen branden.

Waar ik me overigens nog meer zorgen om maak is wie ze nou willen halen van die paar mio die we kunnen missen. Farioli heeft z’n hele staf mee mogen nemen. Het zal me dus niet verbazen als hij ook zijn lijstje aan spelers mag binnenhalen.

peter

Bericht door peter » ma aug 12, 2024 7:29 pm

Die Richardson is van Reims naar Fiorentina vertrokken. Vos zit vanavond niet bij Jong. Ik denk dat we binnenkort nieuws kunnen verwachten.

Edit: niet fit. Kleine blessure aldus Peereboom. Gozer heeft ook wel vaak wat hè. Zit natuurlijk ook in z’n spel.

Alexander

Bericht door Alexander » do aug 15, 2024 11:03 am

Blijft toch wel angstvallig stil rondom de meeste van onze 'talenten' he. Over die interesse van de Wolves voor Forbs hoor je ook verdomd weinig meer.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 15, 2024 11:05 am

Het blijft sowieso angstvallig stil rond onze spelers. Hoe zou dat komen?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do aug 15, 2024 11:29 am

Yopii schreef:Het blijft sowieso angstvallig stil rond onze spelers. Hoe zou dat komen?
Tsja, onze Duitse vriend heeft vrij duur ingekocht en iedereen miljoenen salarissen gegeven. Probeer daar maar eens vanaf te komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

peter

Bericht door peter » do aug 15, 2024 7:02 pm

De overstap naar SEG brengt Sosa dus naar Torino. Tahirovic heeft ook zijn zaakwaarnemer ingewisseld en gaat ook naar SEG. Wel wat dubieus allemaal. Je zou er bijna wat van denken…

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 16, 2024 9:29 am

Nee maar, SEG. :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr aug 16, 2024 10:31 am

Alexander schreef:
do aug 15, 2024 11:03 am
Blijft toch wel angstvallig stil rondom de meeste van onze 'talenten' he. Over die interesse van de Wolves voor Forbs hoor je ook verdomd weinig meer.
Ze hebben ook nog niemand anders gehaald. Er zijn maar een paar clubs echt heel actief op de markt: Atletico, Brighton, Marseille, Chelsea en Man United. Liverpool heeft nog niks gehaald en City eigenlijk ook niet (Savio was al van de City group).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 16, 2024 6:02 pm

Je ziet bij PSV ook onzekerheid. Teze en Boscagli die misschien wel vertrekken. Wat blessures achterin. Dan gaat het daar ook hard. Maar de markt is voor mijn gevoel nog erg rustig. Gaat een eindsprint worden straks in de laatste dagen.

We hebben overigens ook nog het dossier Rensch. Aflopend contract. Die moeten we dus ook verkopen. Lag gisteren weer uitgeput op de grond nadat hij weer wat onzekere momenten had. Even later liet concurrent Gaaei even zien hoe je verantwoordelijkheid neemt voor het team.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr aug 16, 2024 6:14 pm

Hahaha laten we Gaaei nou ook niet teveel ophemelen he. Goeie penals, maar voor de rest was het nou ook weer niet je van het. Hij kan een voorzet geven, maar het is geen rechtsbuiten en ook geen rechtsback. Er gaan nog voldoende momenten komen dat we die jongen gaan vervloeken haha. Net zoals Rensch. Ajax zou (veel) hoger moeten mikken.

T82

Bericht door T82 » vr aug 16, 2024 6:41 pm

Yopii schreef:
do aug 15, 2024 11:05 am
Het blijft sowieso angstvallig stil rond onze spelers. Hoe zou dat komen?
In ieder geval ook omdat de transfermarkt behoorlijk stil ligt. Komt vast nog wel een beetje los.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 16, 2024 6:49 pm

peter schreef:
vr aug 16, 2024 6:14 pm
Hahaha laten we Gaaei nou ook niet teveel ophemelen he. Goeie penals, maar voor de rest was het nou ook weer niet je van het. Hij kan een voorzet geven, maar het is geen rechtsbuiten en ook geen rechtsback. Er gaan nog voldoende momenten komen dat we die jongen gaan vervloeken haha. Net zoals Rensch. Ajax zou (veel) hoger moeten mikken.
Ik stel dan ook niet dat hij de komende jaren de vaste rechtsback van Ajax is.

Hij liet met die ene actie wel zien over meer karakter te beschikken. Zeker met de ontzettend moeilijke start die hij heeft gehad.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2024 8:29 pm

Marillion schreef:
vr aug 16, 2024 6:49 pm
peter schreef:
vr aug 16, 2024 6:14 pm
Ik stel dan ook niet dat hij de komende jaren de vaste rechtsback van Ajax is.

Hij liet met die ene actie wel zien over meer karakter te beschikken. Zeker met de ontzettend moeilijke start die hij heeft gehad.
Eens. En zijn voorzet is wel echt prima.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr aug 16, 2024 9:46 pm

Dan snap ik de vergelijking met Rensch niet zo. Gaaei liet zien hoe hij verantwoordelijkheid neemt voor het team door het raak schieten van een penal, maar gaat waarschijnlijk als back nog 100x door het ijs zakken. Rensch lag gisteren inderdaad op de grond, maar speelde tot de 80ste minuut best een aardige wedstrijd. In Gaaei ziet Farioli nu blijkbaar een rechtsbuiten, maar als we daar nou gewoon een echte buitenspeler halen, dan zit hij niet zo snel meer bij de selectie. Mooi hoe hij die penal er in schoot. Misschien ook mooi dat we dan die herinnering maar koesteren en hopen dat er nog een club voor hem komt.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2024 9:54 pm

Eens hoor. Maar vorig jaar dacht ik dat hij een trein zou koppen. Dan is smeken om de winnende penalty te mogen nemen wel winst.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr aug 16, 2024 9:59 pm

Ja dat is zeker zo. Had ook niet verwacht dat hij ze zou maken haha. En ik vind het ook wel oprecht mooi voor die jongen. Best een harde kop.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za aug 17, 2024 6:45 am

Hij is op dit moment maar 1 van de 2 rechtsbacks dus hij moet sowieso blijven. Daarnaast zie ik nog wel potentie in hem. Qua voorzet ben ik het ook wel met Lionel eens.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus

Bericht door columbus » za aug 17, 2024 9:17 am

Gaaie is een taaie. Heeft een karakter en instelling waar menig speler jaloers op mag zijn. Wijndal bijvoorbeeld. Zou hem er voor nu zeker bijhouden.

De problemen van Ajax liggen op dit moment vooral in het middenveld

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 17, 2024 9:55 am

Toch komen zulke spelers (veel inhoud en inzet, minder intrinsiek talent) vaak nog best ver. Neem Dumfries, die is ook niet verfijnd. Speelde lang op een lager niveau.

(Niet dat het een op een vergelijkbare spelers zijn, voor de duidelijkheid)

Die Rasmus Kristensen heeft ook een aardige carrière, al kon hij bij Ajax totaal niet mee.

Ik weet niet of het terecht is dat wij steeds de voorkeur geven aan types als Rensch, die een mooie stijl en techniek hebben maar verder hopeloos zijn.

Plaats reactie