Haha, het blijft wel een Rotterdammert ja. Hij heeft een fanbase om tevreden te houden, dat moet hij soms rood Ajax-vlees voeren. En dat is ergerlijk ja, Zonder die 020-obsessie, kan hij regelmatig aardige stukken schrijven, maar het is zeker niet dat ik hem dagelijks lees.peter schreef: ↑wo aug 14, 2024 8:48 pmNou niet alleen dat, maar dus vooral ook argumenteren op basis van de onderbuik of je eigen feiten maken. Vooral Mossou is daar heel goed in.Er is werkelijk waar niemand die Kaplan of Vos een nieuw wereldwonder vond. Maar hij gaat dit dan als “feiten” presenteren ofzo. Henderson de beste aankoop ooit? Dit is de Mossou tactiek dus. Een zogenaamde waarheid verkondigen en daar dan beschouwend tegenin gaan. Maar er is alleen niemand die ooit tot die zogenaamde waarheid is gekomen. Dat vind ik zo ergerlijk.Mossou is echter van mening dat alle lof voor Kaplan wel heel erg wordt overdreven. “Wat mij dan ook wel fascineert is de snelheid waarmee ook weer euforie intreedt in Amsterdam en ook weer wegtrekt. Dat vind ik echt mooi aan die club”, zegt Mossou in de Voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad. “Ze hebben een dramatisch seizoen, spelen 0-0 tegen Aston Villa en dan opeens: Kaplan, de beste verdediger, werkelijk ongelooflijk. Ze zijn allemaal meteen lyrisch. Dat vind ik zoiets speciaals. Dat heb je eerder dit seizoen ook gehad met, hem was ik alweer bijna vergeten, Silvano Vos. Weet je dat nog? Een wereldwonder was hij.”
Zo ging het volgens Mossou ook met Jordan Henderson. Ajax haalde de Engelsman vol bombarie binnen en nog voordat hij zijn debuut had gemaakt, hadden de Amsterdammers al een recordaantal shirts verkocht. “Bij Ajax is het meteen: hap, geweldig. Henderson? Beste aankoop ooit. Speciale Henderson-afslag bij de Jordaan, stickers op de verkeersborden, shirtjes verkocht. Dat is echt fascinerend”, aldus Mossou.
Francesco Farioli
Moderator: mods
Re: Francesco Farioli
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Mossou komt uit Breda en is zwaar NAC supporter.
Maar schrijft voor een Rotterdamse krant. En is in die zin 'Rotterdam'.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo aug 14, 2024 9:09 pmMossou komt uit Breda en is zwaar NAC supporter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Cluijffert
“Am ‘Ai nauw zet’ smart, or are you that stupid, Mike?”
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Hij zegt wel aparte dingen, zoals over dat on-ge-loof-lijke arbeidsethos van Akpom. Zo had ik er niet tegenaan gekeken.
Sowieso héél erg de nadruk op arbeid en conditie.
Dat ophemelen van Berghuis vind ik ook wat overdreven. Wát een leider is hij toch - alleen zie je hem niet als het tegenzit.
Ik weet niet precies wie wat doet bij de VI, maar het viel me wel op dat de data-analyses van die nieuwe garde prima konden verklaren waarom zowat alle aankopen van de DD prima bij Ajax pasten.Iets breder dan voetbal, maar Pieter Zwart, Thijs Zonneveld, Bart Frouws, Frank Heinen en veel jongens van die nieuwe garde van VI.
Die data-analyses gaan soms een eigen leven leiden.
Verder met je eens, hoor, die mannen hebben het tenminste over voetbal. Je kunt het met zo'n analyse eens zijn of niet (daar mogen we best kritisch op zijn), maar spelers worden tenminste niet beoordeeld op hun uiterlijk of een domme uitspraak.
Arbeid en conditie zijn dan ook allebei enorm belangrijk in het hedendaagse voetbal en zeker voor ons in deze fase van het seizoen (als je de afgelopen seizoenen ook in beschouwing neemt). Dit gaf je laatst zelf al een paar keer aan, dus wat is er nou niet goed aan als Farioli het ook zegt?Yopii schreef: ↑do aug 15, 2024 7:47 amHij zegt wel aparte dingen, zoals over dat on-ge-loof-lijke arbeidsethos van Akpom. Zo had ik er niet tegenaan gekeken.
Sowieso héél erg de nadruk op arbeid en conditie.
Dat ophemelen van Berghuis vind ik ook wat overdreven. Wát een leider is hij toch - alleen zie je hem niet als het tegenzit.
Ik weet niet precies wie wat doet bij de VI, maar het viel me wel op dat de data-analyses van die nieuwe garde prima konden verklaren waarom zowat alle aankopen van de DD prima bij Ajax pasten.Iets breder dan voetbal, maar Pieter Zwart, Thijs Zonneveld, Bart Frouws, Frank Heinen en veel jongens van die nieuwe garde van VI.
Die data-analyses gaan soms een eigen leven leiden.
Verder met je eens, hoor, die mannen hebben het tenminste over voetbal. Je kunt het met zo'n analyse eens zijn of niet (daar mogen we best kritisch op zijn), maar spelers worden tenminste niet beoordeeld op hun uiterlijk of een domme uitspraak.
En dat ophemelen van prutsers hoort erbij. Ten Hag geilde voor de pers ook helemaal op Labyad, bijvoorbeeld. Dat neem ik nooit zo serieus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij dit doet. Hij is bezig om het vertrouwen van de selectie op te bouwen. Die jongens hebben meer dan eens publiekelijk vernomen van hun trainersdat ze er niets van kunnen (met name de Mislintat aankopen). Nu kiest hij voor de andere strategie namelijk goed gedrag belonen.
Dat wij het niet zien zitten in Akpom als speler is iets anders. Maar hij doet wel zijn uiterste best en de afgelopen weken was hij zo'n beetje de enige inzetbare spits. Dan is het slim om die jongen te steunen. Intern zal hij overigens best kritisch zijn (dat hoop ik ook) op wat er beter moet. Maar naar buiten toe bescherm je spelers zolang ze er alles aan doen.
Dat wij het niet zien zitten in Akpom als speler is iets anders. Maar hij doet wel zijn uiterste best en de afgelopen weken was hij zo'n beetje de enige inzetbare spits. Dan is het slim om die jongen te steunen. Intern zal hij overigens best kritisch zijn (dat hoop ik ook) op wat er beter moet. Maar naar buiten toe bescherm je spelers zolang ze er alles aan doen.
Nil volentibus arduum
Het is en/en. Arbeid en conditie zijn voorwaarden, net als fysieke kwaliteiten. Uiteindelijk geven andere kwaliteiten, zoals techniek en tactisch/ruimtelijk inzicht de doorslag. Je kunt spelers optrainen tot ze rennen als paarden, als ze niet kunnen voetballen houdt het op.Arbeid en conditie zijn dan ook allebei enorm belangrijk in het hedendaagse voetbal en zeker voor ons in deze fase van het seizoen (als je de afgelopen seizoenen ook in beschouwing neemt). Dit gaf je laatst zelf al een paar keer aan, dus wat is er nou niet goed aan als Farioli het ook zegt?
Ik ben het zeer met Farioli eens dat een goede conditie en arbeid belangrijk zijn, maar ik zou hem graag eens horen over die andere aspecten.
Het is een basisvoorwaarde. Dat moet eerst in orde zijn, anders kom je ook niet aan voetballen toe.
Nil volentibus arduum
Precies, en dat is ook precies wat Farioli steeds herhaalt.
En tactisch staat het overigens ook al best snel redelijk goed, tenminste verdedigend. Zeker ivm de afgelopen twee jaar.
Klopt.
Vorig jaar was het met de fitheid van de Ajacieden schandalig gesteld. Dat is niet zo raar met een vakantiecoach en een trainer die zijn baan als therapie zag. Na zo'n rampjaar zijn wij supporters zo getraumatiseerd dat we al blij zijn als de boel na een uur niet in elkaar stort.
Neemt niet weg dat binnenkort meer gevraagd gaat worden.
Het verschil tussen vijfde worden of derde worden of tweede of eerste is toch een kwestie van voetbaltechnische kwaliteit. PSV en F. zijn óók fit.
Vorig jaar was het met de fitheid van de Ajacieden schandalig gesteld. Dat is niet zo raar met een vakantiecoach en een trainer die zijn baan als therapie zag. Na zo'n rampjaar zijn wij supporters zo getraumatiseerd dat we al blij zijn als de boel na een uur niet in elkaar stort.
Neemt niet weg dat binnenkort meer gevraagd gaat worden.
Het verschil tussen vijfde worden of derde worden of tweede of eerste is toch een kwestie van voetbaltechnische kwaliteit. PSV en F. zijn óók fit.
Het zal daar ook niet stoppen met zijn ambities. Dan was Farioli wel coach in atletiek geworden. Die jongen is bezeten van voetbal.
Of hij het ook aanvallend goed neer kan zetten gaan we zien. Het gaat echt wel even duren voor er een elftal staat dat echt is ingespeeld. Het is sowieso nog onduidelijk hoe de groep er na de transferperiode uit ziet. Het gaat nog een paar keer tegenzitten met wedstrijden die de verkeerde kant op vallen. Maar als het goed is zou er richting de winterstop wel een lijn te ontdekken moeten zijn van beter voetbal.
Of hij het ook aanvallend goed neer kan zetten gaan we zien. Het gaat echt wel even duren voor er een elftal staat dat echt is ingespeeld. Het is sowieso nog onduidelijk hoe de groep er na de transferperiode uit ziet. Het gaat nog een paar keer tegenzitten met wedstrijden die de verkeerde kant op vallen. Maar als het goed is zou er richting de winterstop wel een lijn te ontdekken moeten zijn van beter voetbal.
Nil volentibus arduum
-
Ik ga er momenteel niet van uit dat we bij de eerste twee eindigen. Op de derde plaats hoop ik stiekem wel een beetje. Afhankelijk van wat er de komende weken nog gebeurt qua transfers uiteraard.
Klopt. Ook/zelfs bij Bosz in 16/17 duurde het een maand of 3-4 voordat hij de juiste samenstelling vond waarmee het ging lopen (was toen pas rond november volgens mij), en dat met een groep waarin meerdere spelers zaten die al een tijdje samen hadden gespeeld en de jaren daarvoor nog titels hadden gepakt. Deze groep is toch echt wel wat anders wat dat betreft (en er zullen hoogstwaarschijnlijk nog flink wat mutaties plaatsvinden). Ik vind het dus helemaal niet raar dat we nog niet op niveau City zitten.Marillion schreef: ↑do aug 15, 2024 9:13 amHet zal daar ook niet stoppen met zijn ambities. Dan was Farioli wel coach in atletiek geworden. Die jongen is bezeten van voetbal.
Edit: ik haal Bosz aan, maar wat te denken van Ten Hag? Z’n eerste half jaar leek op precies niks.
En afhankelijk van de concurrentie. Wat gaat er bijvoorbeeld bij F. gebeuren? Past de nieuwe trainer daar? Kan PSV het niveau van vorig jaar vasthouden, raakt het nog spelers kwijt?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑do aug 15, 2024 9:14 amIk ga er momenteel niet van uit dat we bij de eerste twee eindigen. Op de derde plaats hoop ik stiekem wel een beetje. Afhankelijk van wat er de komende weken nog gebeurt qua transfers uiteraard.
Hij moet het doen met de spelers die er zijn. Dat sommige techniek tekort komen kan hij niks aan doen. Het enige wat hij kan doen is zorgen dat ze in ieder geval top fit zijn, vertrouwen geven en op de juiste positie neerzetten. Wat dat betreft is het toch mooi om te zien dat een Baas nu z’n kans krijgt op een nieuwe positie en het goed doet, dat Sutalo opeens herboren lijkt en ook Forbs met wat meer vertrouwen speelt.Yopii schreef:Het is en/en. Arbeid en conditie zijn voorwaarden, net als fysieke kwaliteiten. Uiteindelijk geven andere kwaliteiten, zoals techniek en tactisch/ruimtelijk inzicht de doorslag. Je kunt spelers optrainen tot ze rennen als paarden, als ze niet kunnen voetballen houdt het op.Arbeid en conditie zijn dan ook allebei enorm belangrijk in het hedendaagse voetbal en zeker voor ons in deze fase van het seizoen (als je de afgelopen seizoenen ook in beschouwing neemt). Dit gaf je laatst zelf al een paar keer aan, dus wat is er nou niet goed aan als Farioli het ook zegt?
Ik ben het zeer met Farioli eens dat een goede conditie en arbeid belangrijk zijn, maar ik zou hem graag eens horen over die andere aspecten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dergelijke conclusies lijken me voorbarig.
De samenstelling van de selectie lijkt me voor Farioli juist een voordeel. De meeste spelers kunnen in elk geval op dit moment niet hogerop, waardoor het zeer in hun belang is dat ze de poten onder hun gat vandaan lopen.
De samenstelling van de selectie lijkt me voor Farioli juist een voordeel. De meeste spelers kunnen in elk geval op dit moment niet hogerop, waardoor het zeer in hun belang is dat ze de poten onder hun gat vandaan lopen.
Dat deden ze vorig seizoen anders nietYopii schreef:Dergelijke conclusies lijken me voorbarig.
Dit is een wel erg creatieve conclusie.Yopii schreef: ↑do aug 15, 2024 12:56 pmDergelijke conclusies lijken me voorbarig.
De selectie zit vol met bagger. Daar heeft Fariolo mee te maken. Daar zit geen voordeel in als je moet presteren (en dat moet hij).
Je zei het vandaag überhaupt nog zelf - al ren je je longen uit je lijf, als je niet kunt voetballen dan houdt het op.
Deze selectie brokkelt uit elkaar als het tempo omhoog gaat. Dan springen ballen van de voet, komen passes niet aan en loopt men uit de organisatie.
Dat is pure kwaliteit. Simpel
Daar mag je er best een aantal van hebben, wij zijn Ajax en geen Man City maar je moet ook (minimaal) 3 spelers hebben die wel 2 tempo'tjes hoger kunnen spelen en liefst op sleutel-posities.
Als er dan versneld wordt en het gaat via hen, dan komen er wel ballen aan of gaan ze erin.
Dat is pure kwaliteit. Simpel
Daar mag je er best een aantal van hebben, wij zijn Ajax en geen Man City maar je moet ook (minimaal) 3 spelers hebben die wel 2 tempo'tjes hoger kunnen spelen en liefst op sleutel-posities.
Als er dan versneld wordt en het gaat via hen, dan komen er wel ballen aan of gaan ze erin.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Het was tactisch ook wel zoeken. Panathinaikos had verschillende momenten in de wedstrijd een man meer op het middenveld. Henderson zakt dan in waardoor er centraal een behoorlijk blok staat waar ze lastig doorheen komen. Maar dan moet een andere speler wel de ruimte overpakken die hij achterlaat.
Verder zag je de tactiek van het uitlokken verschillende keren in actie. Veld lang maken en wachten op de ruimte. Het werkte een paar keer maar tegelijkertijd vroeg ik me wel of dit Ajax aan de bal dan stabiel genoeg is om het ook zo te doen tegen betere tegenstanders. Het ging nu 2 of 3 keer net goed.
Dat er een aantal dingen defensief en in de opbouw herkenbaar terugkomen is positief. Dat hebben we een tijd niet gezien. Maar we zijn er, logischerwijs, nog niet. Deels vergt het meer minuten maar ook wel een paar andere spelers. Het middenveld is ook wel erg licht. Zeker in zo'n situatie waarbij Henderson inzakt, wat blijft er dan over met Fitz-Jim en Taylor?
Verder zag je de tactiek van het uitlokken verschillende keren in actie. Veld lang maken en wachten op de ruimte. Het werkte een paar keer maar tegelijkertijd vroeg ik me wel of dit Ajax aan de bal dan stabiel genoeg is om het ook zo te doen tegen betere tegenstanders. Het ging nu 2 of 3 keer net goed.
Dat er een aantal dingen defensief en in de opbouw herkenbaar terugkomen is positief. Dat hebben we een tijd niet gezien. Maar we zijn er, logischerwijs, nog niet. Deels vergt het meer minuten maar ook wel een paar andere spelers. Het middenveld is ook wel erg licht. Zeker in zo'n situatie waarbij Henderson inzakt, wat blijft er dan over met Fitz-Jim en Taylor?
Nil volentibus arduum
Wat Farioli goed doet. is dat hij eerst de achterdeur dicht timmert.
Echter, heeft hij niet het materiaal om dan snel uit te vallen. Er loopt tactisch en technisch gewoon te mager personeel op het veld om door te pakken.
je zal 3 spelers moeten halen die een treedje of 2 hoger staan op technisch en tactisch gebied. Helaas zijn dat niet de namen die in de geruchtenmolen worden genoemd.
Zo'n Weghorst zou dit Ajax niets brengen. Een hele dure breekijzer meer niet.
Echter, heeft hij niet het materiaal om dan snel uit te vallen. Er loopt tactisch en technisch gewoon te mager personeel op het veld om door te pakken.
je zal 3 spelers moeten halen die een treedje of 2 hoger staan op technisch en tactisch gebied. Helaas zijn dat niet de namen die in de geruchtenmolen worden genoemd.
Zo'n Weghorst zou dit Ajax niets brengen. Een hele dure breekijzer meer niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dat klopt, en daardoor doen ze het nu juist wel. Zo werkt het in de sport: revanchegevoelens.Trab schreef: ↑do aug 15, 2024 3:33 pmDat deden ze vorig seizoen anders nietYopii schreef:Dergelijke conclusies lijken me voorbarig.
Afgezien daarvan, deze trainer vindt fitheid en inzet erg belangrijk. Dat kon je niet zeggen van de Vakantietrainer of Schip.
Maar wat vonden jullie van de coaching van Farioli gisteren? Hij maakte er toch een zooitje van? Door die wissels ging het alleen maar slechter. Je hebt ook iets van automatismen nodig. Die waren compleet weg op een gegeven moment, voor zover ze er al waren: misverstanden troef.