Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door zeux » di aug 13, 2024 3:24 pm

Het zou mooi zijn als dat geld ook in de jeugdopleiding wordt gepompt. En niet in een linksback van FC Lage Europese Divisie.

Beleidsregel van maken: opleidingsvergoedingen zijn bedoeld voor de opleiding.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 13, 2024 4:17 pm

Ja, mooie zou dat zijn inderdaad.

zeux

Bericht door zeux » di aug 13, 2024 10:26 pm

Matthijs de Ligt is blij met zijn transfer naar Manchester United en zijn hernieuwde samenwerking met trainer Erik ten Hag in het bijzonder. De 25-jarige Oranje-international verlaat Bayern München en zette dinsdag zijn handtekening onder een contract tot medio 2029 op Old Trafford.

"Erik ten Hag heeft mij gevormd in de eerste jaren van mijn carrière", zegt De Ligt in een eerste reactie op de website van Manchester United. "Dus hij weet hoe hij het beste uit mij kan halen. Ik kan niet wachten om weer met hem te gaan samenwerken."

De verdediger was in 2018/2019 aanvoerder onder Ten Hag bij Ajax, toen de Amsterdamse club het succesvolste seizoen deze eeuw beleefde. Na dat seizoen vertrok De Ligt naar Juventus en de afgelopen twee jaar speelde hij voor Bayern. "Ik weet wat er op het hoogste niveau gevraagd wordt van een speler. En dat wil ik doortrekken bij deze speciale club."

De overgang van De Ligt is geen verrassing. Hij werd al weken gelinkt aan United en de gesprekken met de leiding van de Premier League-club overtuigden hem om een transfer te maken. "Toen ik hoorde dat United me wilde hebben, was ik meteen enthousiast. In de gesprekken was ik onder de indruk van de voetbalvisie van de leiding en de rol die zij daarbij voor mij zien weggelegd."

Dan Ashworth, technisch directeur van Manchester United, is uiteraard blij met de komst van De Ligt. Hij noemt hem "een uitstekende verdediger, die kwaliteit en leiderschap zal toevoegen aan de spelersgroep".

"Ik ben ervan overtuigt dat De Ligt de beste jaren als voetballer nog voor zich heeft. Dat moet er nu bij United uit gaan komen, vertelt Ashworth.

De Ligt is niet de enige speler die dinsdag Bayern voor United verruilde. Ook Noussair Mazraoui tekende een contract tot medio 2029 en ook hij speelde als onder Ten Hag bij Ajax.(nu.nl)
Toch eigenlijk ongelofelijk. Hij is pas 25... Lijkt of hij al een heel voetballeven achter zich heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 14, 2024 7:48 am

Waarom Erik ten Hag bij Manchester United alsmaar meer leunt op Nederlanders en oud-Ajacieden

Met de nieuwe aankopen Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui is het contingent Nederlanders en ex-Ajacieden nóg wat verder uitgebreid bij Manchester United. Onmiskenbaar vertrouwt manager Erik ten Hag op voetballers die hij kent. Wat zit daarachter en wat zijn de risico’s van dit beleid?

Sjoerd Mossou 14-08-24, 07:00 Laatste update: 07:58
Gekscherend wordt in Manchester al geopperd om ook de F-Side binnenkort over te nemen van Ajax, om daarna een bod te doen op het Amsterdamse Red Light District. Want met de entree van Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui is de verzameling Nederlanders en oud-Ajacieden weer wat verder uitgebreid.

Stralend poseerden de twee nieuwe aankopen, grappig genoeg geboren in hetzelfde ziekenhuis in Leiderdorp, dinsdagmiddag op het beroemde trainingscomplex Carrington aan de zuidkant van Manchester.

,,Ik kijk naar kwaliteit. Dit is de Premier League’’, zei Erik ten Hag vorige maand nog in een groot interview met deze site, gevraagd naar het groeiende aantal Nederlanders in zijn staf en selectie. Het transfer- en aankoopbeleid schetste de manager nadrukkelijk als een collectief proces, immer in samenspraak met de scouting en technische directie van United.

Maar onmiskenbaar kwamen er sinds het voorjaar van 2022 heel veel spelers naar Manchester United die specifiek uit Ten Hags netwerk afkomstig zijn. Niet alleen grote miljoenenaankopen zoals Antony, Lisandro Martínez en keeper André Onana, maar ook huurdeals met spelers zoals Wout Weghorst en Sofyan Amrabat, of de eerder transfervrij gehaalde Christian Eriksen.

Met De Ligt en Mazraoui erbij zijn nu vijf spelers herenigd uit het succesteam van Ajax waarmee Ten Hag in 2019 strandde op de drempel van de Champions League-finale. De totale transfersom voor dat vijftal oude bekenden, betaald aan respectievelijk Ajax, Internazionale en Bayern München: dik 250 miljoen pond, grofweg 300 miljoen euro.

Wat de komst van De Ligt, Mazraoui en eerder al Oranje-international Joshua Zirkzee nu extra opvallend maakt, is de context van een volledig vernieuwde technische directie van United, dit jaar neergezet door het Ineos-concern van eigenaar Sir Jim Ratcliffe.

Sinds deze zomer wordt Ten Hag namelijk omringd door een nieuwe ceo (Omar Berrada), een nieuwe sportdirecteur (Dan Ashworth), een nieuwe technisch directeur (Jason Wilcox) én een nieuw hoofd scouting (Cristopher Vivell). ,,De voortekenen als het gaat om communicatie en samenwerking zijn heel goed’’, zei Ten Hag daar medio juli over.

Dat was in zijn eerste twee seizoenen bij United wel anders. Omdat de voetbaldirectie van de club simpelweg niet functioneerde, kwam haast alle verantwoordelijkheid steeds bij de manager zelf te liggen, niet zelden tegen wil en dank. ,,Erik is een goede vent, hij heeft veel goede dingen gedaan, maar hij deed simpelweg te veel’’, zei Ratcliffe daar deze week over in de Engelse krant The Times. ,,Hij was druk bezig de selectie te renoveren en te managen, en probeerde ondertussen het lekkende dak van Old Trafford te renoveren.’’

De scouting en het aan- en verkoopbeleid van United waren jarenlang een zooitje, uitgevoerd door middelmatige mensen en een wirwar van afdelingen, destijds geleid door de vertrokken technisch directeur John Murtough. Het gevolg: Ten Hag voelde steeds de dringende noodzaak dan maar zélf zijn koers te bepalen. Niet in de onderhandelingen over transfersommen, maar wel in het aandragen van potentiële versterkingen.

Bij gebrek aan netwerk en daadkracht bij de United-directie zelf, werden Ten Hags vertrouwelingen Kees Vos en Kees Ploegsma junior van makelaarsbureau SEG geregeld ingezet om te helpen bij het veldwerk op de transfermarkt. Spelers lucratief verkopen? United slaagde daar de laatste jaren zelden in.

Waarom terugvallen op oude bekenden?
Vanaf deze zomer zou dat allemaal anders moeten. Ondersteund door een nieuwe, stevige voetbaldirectie moet Ten Hag bovenal weer voetbaltrainer en coach zijn, zowel op het veld als in de kleedkamer. De Nederlander hervormde zijn eigen staf bovendien grondig, met clublegende Ruud van Nistelrooij, oude bekende René Hake en keeperstrainer Jelle ten Rouwelaar aan boord. Met hen maakt Ten Hag na een zwaar teleurstellend afgelopen seizoen in veel opzichten een nieuwe start met United.

Maar waarom hij dan nog steeds terugvalt op oude bekenden als het gaat om nieuwe spelers? Dat verhaal heeft twee kanten. Nog steeds heeft Ten Hag een belangrijke stem in welke spelers hij wel wil hebben of juist niet. De manager en sportdirecteur Ashworth moeten het onderling eens zijn. Alleen wordt Ten Hag nu veel meer werk uit handen genomen en kan hij vaker vertrouwen op de kennis van de directie boven hem.

,,Het mooie is: in mijn vakantie was ik even drie of vier weken uit het proces’’, vertelde Ten Hag in het interview met deze site, gevraagd naar de komst van De Ligt die toen al in de lucht hing. ,,In die periode is het toch echt de club geweest, de nieuw ingerichte scouting- en recruitmentafdeling, die deze spelers heeft ingebracht. Dat daar ook Nederlanders tussen zitten, is in feite toeval. Primair waren dit spelers die vanuit onze organisatie werden aangedragen. Maar uiteraard steun ik die, laat dat helder zijn. En we maken de keuze nog steeds gezamenlijk.’’

Behoorlijke transfersommen
De komst van zowel De Ligt (25), Zirkzee (23), Mazraoui (26) en de jonge Fransman Lenny Yoro (18) past daarbij wél binnen het nieuwe beleid van United. De club betaalt nog steeds heel behoorlijke transfersommen, maar de salarishuishouding en de vormgeving van de contracten moet onder Ineos anders: met jongere spelers wil United ook volop waarde op het veld hebben staan. De tijd dat de club vaak dure, gearriveerde dertigers kocht, lijkt voorbij.

Aangevuld met jonge talenten zoals Kobbie Mainoo, Alejandro Garnacho en Rasmus Højlund heeft Ten Hag dit seizoen een voor Premier League-begrippen relatief jong team beschikbaar. Centraal achterin - vorig seizoen een voortdurend hoofdpijndossier - heeft de Nederlandse manager bovendien significant meer en betere opties. Dat Yoro al direct geblesseerd raakte, was een tegenvaller. Maar niet alleen hij, ook Martínez en De Ligt kunnen met veel ruimte in hun rug spelen, terwijl ze goed en met initiatief kunnen opbouwen.

Mazraoui is rechts achterin de directe vervanger van Aaron Wan-Bissaka, die voor ongeveer 15 miljoen euro aan West Ham United werd verkocht, met een contract dat nog slechts één jaar doorliep. De Marokkaans international kan bovendien ook als linksback spelen, als back-up voor onder anderen Luke Shaw en de herstelde, maar nog altijd niet teruggekeerde Tyrell Malacia.

Voorlopig valt het met de kritiek op Ten Hags ‘Nederlandse’ aankopen nog relatief mee in Engeland. Maar ook de manager zelf weet dat de discussie onmiddellijk zal aanzwellen zodra de resultaten wederom tegenvallen. Na de pijnlijke achtste plaats van afgelopen seizoen moet alles beter bij United - en excuses tellen stilaan niet meer.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 14, 2024 9:08 am

Als ik Ten Hag was had ik eerder Frenkie gehaald dan de Ligt. De Ligt is toch een twijfelgevalletje geworden. Eruit gespeeld worden door de Vrij is niet echt goed voor het CV.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 14, 2024 9:16 am

Alexander schreef:Als ik Ten Hag was had ik eerder Frenkie gehaald dan de Ligt. De Ligt is toch een twijfelgevalletje geworden. Eruit gespeeld worden door de Vrij is niet echt goed voor het CV.
De vraag is of een andere context verandering gaat brengen. ‘Ooit’ kon hij het wel. Dat zal niet weg zijn. Te licht voor Juve en Bayern, maar ok binnen ManU met een coach die hij vertrouwt?

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 9:34 am

Hij was destijds leuk, fris, jong. We vergaven hem alles. Hij had uitstraling.

Beetje zoals met Hato nu: die maakt genoeg fouten, maar het is altijd de schuld van de andere verdedigers.

De Ligt is zeker een goede speler, maar soms wel een brokkenpiloot. Met een speler als De Vrij kiest een coach voor meer degelijkheid.

,,Het mooie is: in mijn vakantie was ik even drie of vier weken uit het proces’’, vertelde Ten Hag in het interview met deze site, gevraagd naar de komst van De Ligt die toen al in de lucht hing. ,,In die periode is het toch echt de club geweest, de nieuw ingerichte scouting- en recruitmentafdeling, die deze spelers heeft ingebracht. Dat daar ook Nederlanders tussen zitten, is in feite toeval. Primair waren dit spelers die vanuit onze organisatie werden aangedragen. Maar uiteraard steun ik die, laat dat helder zijn.
Dit is BS, alsof ze bij Mazraoui waren uitgekomen als hij geen oude bekende van ETH was... geloof ik niets van. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 12:31 pm

Ik lees nu dat er geruchten zijn dat hij ook nog Frenkie de Jong wil halen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo aug 14, 2024 12:38 pm

Eerste ( afgewezen ) bod zou 50 miljoen euro zijn.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 12:55 pm

Ongelooflijk.

Dan wil hij ons nog wijsmaken dat de scouting van deze spelers teamwork is. Hoe dom denkt hij dat we zijn? :biggrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 14, 2024 10:39 pm

FC Ten Hag en na 10 wedstrijden exit

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 14, 2024 11:50 pm

Mooi toch worden al die spelers weer verkocht en krijgen we weer €3-6m aan opleidings vergoeding!

elliquido

Bericht door elliquido » wo aug 14, 2024 11:50 pm

Onana

Mazz de ligt martinez shaw (blind)

De jong

Casimero (schone) mainoo (vd beek)

Bruno h (zyjech) hojlund/rashford (tadic) garnacho ( neres)

Ze winnen de finale met 1-4 van madrid in 2026
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 15, 2024 8:52 am

WP_Legend schreef:
wo aug 14, 2024 11:50 pm
Mooi toch worden al die spelers weer verkocht en krijgen we weer €3-6m aan opleidings vergoeding!
Zeker, als we Ten Hag niet hadden...

Uit zijn gedrag blijkt dat hij Ajax mist. :smallgrin.gif: :aai.gif:

Objectief gezien is het een doodlopende weg, de spelers die hij haalt behoren niet tot de topcategorie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 15, 2024 9:06 am

De topcategorie komt niet meer naar United. ManU zit in feite in een soortgelijke situatie als Ajax.

zeux

Bericht door zeux » do aug 15, 2024 11:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De topcategorie komt niet meer naar United. ManU zit in feite in een soortgelijke situatie als Ajax.
Financieel niet…. De tientallen miljoenen vliegen om je oren.

Plus dat vier Engelse clubs de CL in gaan. Eén of twee seizoenen goed presteren en ze zijn weer ‘sexy’. Dat zie ik bij Ajax niet snel gebeuren.

Hun basisnaam is groot. Een grote internationale markt ligt voor hen open.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 15, 2024 5:34 pm

Concurrentie is ook groter.

Ik snap wel wat Cees bedoeld. Heb ik ook al vaker gezegd.

Real kan wachten op Mbappe en betaalt zo geen transfersom. United betaalt 40 miljoen voor Zierikzee maar die waren natuurlijk liever voor Mbappe gegaan.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr aug 16, 2024 9:45 pm

Zit ManU - Fulham te kijken. Bij vlagen vlot aanvallend Manchester. Ze verdienen wel een goaltje (en dus de overwinning). Alleen lijkt Fernandez les te hebben gehad van Akpom.

En terwijl ik dit typ, scoort Zirkzee... Lekker debuut, in de 88ste minuut.

Overigens verdedigt Tete beresterk. Haalde veel weg.
Laatst gewijzigd door zeux op vr aug 16, 2024 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2024 9:53 pm

Garnacho ook een Akpommetje
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr aug 16, 2024 9:55 pm

Lionel schreef:Garnacho ook een Akpommetje
Mooie assist van Bassey Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 16, 2024 9:58 pm

Trab schreef:
vr aug 16, 2024 9:55 pm
Lionel schreef:Garnacho ook een Akpommetje
Mooie assist van Bassey Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha ongelooflijk toch.

Dan betaal je een godsvermogen voor Viaplay en moet je luisteren naar Ron Vlaar en Tjommer
IK GELOOF!!!!!!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 16, 2024 10:53 pm

Heb laatste kwartier gekeken en zag vooral dat Adidas ook het shirt van Man U vakkundig weet te verneuken. Zijn we als voetbalpuriteinen een uitstervend ras ofzo?

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 17, 2024 9:59 am

Real kan wachten op Mbappe en betaalt zo geen transfersom. United betaalt 40 miljoen voor Zierikzee maar die waren natuurlijk liever voor Mbappe gegaan.
Madrid is een unicum, de grootste club van de wereld. City en zo konden M'bappé ook niet krijgen.
Hun basisnaam is groot. Een grote internationale markt ligt voor hen open.
Vind ik ook, ze scouten gewoon niet goed. Alleen al onder ETH heeft MU honderden miljoenen uitgegeven + een hoog bijbehorend salaris. Er zijn heus andere spelers op de markt dan afgekeurde Ajacieden.

ETH lijdt aan de Nederlandse ziekte, hij denkt blijkbaar dat onze spelers enorm goed zijn. Dat is niet rationeel gedacht. We hebben best aardige spelers, maar in Spanje, Portugal en Frankrijk leiden ze veel beter op.

elliquido

Bericht door elliquido » za aug 17, 2024 11:00 am

Mazz debuteerde uitstekend. Die kreeg veel complimenten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 17, 2024 11:16 am

Onze Kenny Tete was volgens mij ook niet slecht.

Plaats reactie