AFC Ajax - SC Heerenveen 11-08-2024

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander

Re: AFC Ajax - SC Heerenveen 11-08-2024

Bericht door Alexander » ma aug 12, 2024 8:45 am

Branco was dramatisch. Ajax heeft de grootste problemen op het middenveld op dit moment. Al is de hele rechterkant wel een zorgenkind he?

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 8:51 am

Die jongen voelt zich niet prettig. Zelfs die vrije trap nemen mocht hij niet, dan weet je hoe hij erop staat.

Wat de rechterkant betreft, Farioli probeert het daar met Berghuis. Dat gaat 'm niet worden. Dat is het probleem met Berghuis: hij heeft kwaliteiten maar maakt uiteindelijk elke linie zwakker.

Overigens, voorlopig hoeven we denk ik weinig te verwachten van Traoré, if ever. Alles hangt nu dus af van Brobbey. Bergwijn zal wel overal last van hebben tot hij verkocht is.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 12, 2024 8:55 am

Was het wel eens met de analyse van Vink dat een middenveld met Branco, Hendo en Mannsverk niet genoeg creativiteit brengt.

En dan vind ik Branco nog de minste van de 3, omdat die snelheid en handelingssnelheid mist. Mannsverk kan fysiek veel oplossen en Hendo doet veel op ervaring goed.

Met Mannsverk en Hendo zou je een aardig blok op het middenveld hebben, maar je ontbeert een goede verbindingspeler. Taylor viel weer zwak in en Fitz-Jim blijf ik te licht vinden.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 9:03 am

Zet je op het middenveld een speler als Ronald de Boer, dan heb je een heel ander verhaal. Spelers als Hendo, Taylor, Hlynsson zijn niet creatief.

Boomen is wel sterk in de passing, maar dan moet hij daar wel aan toe komen. Op rechts was bijvoorbeeld geen diepgang, Berghuis wil zelf de passer uithangen.

Het elftal stak niet goed in elkaar. Dat wordt dan verbloemd door de overwinning en het compactere spel. Je moet niet alleen verdedigen maar ook aanvallen. In de opstelling van gisteren waren de spelers niet complementair, dan wordt het spel stroperig.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 12, 2024 9:27 am

Maar dit was dan ook Ajax B.

Dit is toch het elftal wat we kunnen invullen voor nu:

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Berghuis, Henderson, Taylor; Traore, Brobbey, Bergwijn

Ik snap dan ook al de conclusies hierboven niet. Farioli heeft een hele matige en niet fitte selectie gekregen. Alleen Traore is aangetrokken en we weten allemaal waarom.

Wat Kaplan betreft: Bosz heeft ook liever dat spelers een x aantal minuten alles geven dan dat ze dat ze het aantal meters verspreiden over 90 minuten. Ik had Kaplan er ook wel bij gehouden maar het is toch niet gek dat ze hem vandaag liever 90 minuten laten spelen in plaats van een halve warming-up vandaag en dan morgen wat zware benen hebben en daardoor niet voluit kunnen gaan.

En misschien gaat Kaplan wel weg nu Baas het goed doet en Janse er ook zou kunnen spelen. Ik zou dat ook geen gekke gedachten vinden. Als Farioli met Baas wil gaan spelen en je kunt voor Kaplan 10-15 miljoen vangen zou ik hem ook verkopen. We zijn blijkbaar een stel zwervers.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 10:34 am

Het huis was te klein geweest als het 0-0 was gebleven, Lionel.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 12, 2024 10:49 am

peter schreef:
Alexander schreef:
ma aug 12, 2024 8:40 am
Overigens merkwaardig wat er met Kaplan gebeurd. Die heeft het vorig jaar toch goed gedaan gezien de omstandigheden en komt er nu helemaal niet aan te pas.
Leek me een leugentje van Farioli na de wedstrijd. Geloof er niets van dat Kaplan niet bij de selectie zit omdat hij vanavond tegen Jong PSV moet spelen. Hij had prima bij de selectie kunnen zitten en dan alsnog spelen toch?
Ik heb momenteel geen aanleiding om dit als een leugentje te beschouwen. Als we iets van Farioli weten is het dat fitheid voor hem heel belangrijk is en hij daar data voor bekijkt. Dit was ook de reden voor hem om het elftal om te gooien. Kaplan had kennelijk recent 60 minuten voetbal niet goed verteert, reden waarom hij vanavond in JA aan zijn conditie mag werken. Vind ik vooralsnog plausibel klinken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 12, 2024 11:09 am

Volledig wedstrijdfit zijn is een basisvoorwaarde. Hij zal inderdaad inschatten dat Kaplan er meer aan heeft om minuten te maken bij Jong Ajax. Traore mag, wellicht bij gebrek aan alternatieven wel vanuit Ajax 1 werken. Wat die laatste betreft hoop ik maar dat die 10 minuten tegen Vojvodina niet zijn hoogtepunt zijn geweest. :blush.gif:

Farioli lijkt wat betreft fitheid en belasting echt wel een plan te hebben voor het hele seizoen. Hij zet niet graag spelers te vroeg in met het risico dat hun basis niet goed genoeg is waardoor je de rest van het seizoen problemen hebt. Dat is een verstandige aanpak wat mij betreft.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 12, 2024 11:12 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 12, 2024 10:49 am
peter schreef:
Alexander schreef:
ma aug 12, 2024 8:40 am
Overigens merkwaardig wat er met Kaplan gebeurd. Die heeft het vorig jaar toch goed gedaan gezien de omstandigheden en komt er nu helemaal niet aan te pas.
Leek me een leugentje van Farioli na de wedstrijd. Geloof er niets van dat Kaplan niet bij de selectie zit omdat hij vanavond tegen Jong PSV moet spelen. Hij had prima bij de selectie kunnen zitten en dan alsnog spelen toch?
Ik heb momenteel geen aanleiding om dit als een leugentje te beschouwen. Als we iets van Farioli weten is het dat fitheid voor hem heel belangrijk is en hij daar data voor bekijkt. Dit was ook de reden voor hem om het elftal om te gooien. Kaplan had kennelijk recent 60 minuten voetbal niet goed verteert, reden waarom hij vanavond in JA aan zijn conditie mag werken. Vind ik vooralsnog plausibel klinken.
Eens. Ik hoop wel dat Kaplan blijft en zie hem het liefst ook gewoon in de basis. Baas doet het goed maar Kaplan is nog altijd wel een klasse of twee beter op die positie. Baas wordt dan back-up op LCV en LB en komt aan genoeg minuten, gezien hoe Farioli erin staat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 12, 2024 11:57 am

De andere EK gangers spelen ook niet of minder. Dus ik maak me nog niet zo'n zorgen om hem.

Enige dat nog zou kunnen spelen is dat we op CV met Baas en Janse twee nieuwe opties erbij hebben. Als we nou Bergwij, Akpom en Forbs niet verkocht krijgen maar hem wel zou je daarvoor kunnen kiezen om budget te genereren.

Maar ik hoop dat hij gewoon minuten gaat maken. Kaplan is ook iemand die met persoonlijkheid in het veld staat. Dat hebben we hard nodig.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma aug 12, 2024 12:23 pm

Je voorhoede speelt verstoppertje (Bergwijn/huis) op Brobbey na (als hij fit is)
Forbs is alleen leuk als je voor staat. Akpom is veldvulling. Godts doet echt zijn best en is eigenlijk al beter dan Bergwijn want die doet werkelijk al 2 jaar niets goed. Ik vind Godts alleen voor nu vooral de 2de keus achter een aankoop (die dus beter moet zijn)
Dat hij (bergwijn) geselecteerd was voor het EK is mij nog onduidelijk.

Op het middenveld heb je niksnutten.
Hvylson/fitz zijn te licht, Branco te traag en Henderson/Mannsverk zou kunnen mits er een 'spielmacher' op het middenveld bij komt.
sowieso never/nooit/niet een Berghuis/wijn daar positioneren. Die laten als eerste hun taken lopen.

Achterin kan ik de puzzel nog niet leggen. Denk namelijk dat zij beter worden als er voorin eens een bal wordt vastgehouden en/of meeverdedigd.

Het probleem van Ajax is uiteraard kwaliteit en de 'verkeerde' routiniers.
Berghuis, Bergwijn en taylor zijn onze 'routiniers' maar die zijn de eerste die van het plan afwijken.
Vervang deze 3 routiniers door anderen en de jonkies/nieuwelingen zullen beter spelen. Daarna kan je ook daarin doorselecteren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 12, 2024 12:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 12, 2024 10:49 am

Als we iets van Farioli weten is het dat fitheid voor hem heel belangrijk is en hij daar data voor bekijkt. Dit was ook de reden voor hem om het elftal om te gooien. Kaplan had kennelijk recent 60 minuten voetbal niet goed verteert, reden waarom hij vanavond in JA aan zijn conditie mag werken. Vind ik vooralsnog plausibel klinken.
Zekers. In een artikel in het AD over de ontwikkelingen bij Ajax zei Farioli dan ook over zijn opstelling tegen H'veen: ,,Dit zijn de elf fitste namen.” Duidelijker kan het eigenlijk niet, hoe belangrijk hij fitheid vindt.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 12:30 pm

Ik hoop wel dat hij niet alleen op basis daarvan selecteert, dan krijg je zo'n DDR-elftal.

Slimheid is ook belangrijk, dan hoef je minder te lopen.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 12, 2024 12:38 pm

zeux schreef:
zo aug 11, 2024 9:45 pm
Sandro schreef:
zo aug 11, 2024 9:30 pm
Mooi begin. Voor de titel strijden lijkt me onmogelijk, top 3 zou heel erg goed zijn.
Het is een lang seizoen, we zitten nog volop in de opbouw, niet alle spelers zijn nog (helemaal) fit, er komen nog wat mutaties.

Voorlopig: Europese campagne nog niet voorbij (0-1 uit gewonnen in Griekenland, dus gewoon kans op vervolg). Al paar keer de nul gehouden. Een meer solide verdediging.

Let it grow, let it flow. In december de balans opmaken.

F. morst ook al punten. Alleen psv lijkt sterk. Maar dan nog. Gaan zij weer zo'n vrijwel ongeslagen seizoen draaien?
Ik help het je hopen, maar het is gewoon niet realistisch dat zo'n grote puinhoop binnen een seizoen wordt omgezet naar een machine. Dit seizoen zou top 3 mijn doel zijn (blijkbaar is dat ook zo, begrijp ik uit de interviews) en daarna doorpakken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » ma aug 12, 2024 12:44 pm

Yopii schreef:
ma aug 12, 2024 12:30 pm
Ik hoop wel dat hij niet alleen op basis daarvan selecteert, dan krijg je zo'n DDR-elftal.

Dan kan je er gelijk 22 niet opstellen :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 12, 2024 12:48 pm

Kennelijk zijn fitheid, drive/mindset, loopvermogen en defensieve organisatie voor hem topprioriteit. Ik lees niks over het spel van Ajax bij balbezit. Hopelijk komt dat nog.

De kunst van Francesco Farioli: trainer Ajax stut defensie zonder aankopen

Johan Inan 12-08-24, 11:21

Door een zege van 1-0 op Heerenveen, heeft Francesco Farioli na vier officiële duels als trainer van Ajax al meer clean sheets dan voorganger Maurice Steijn en bijna net zoveel als John van ’t Schip te pakken. Hoe flikt de Italiaan dat? ,,Tactiek is belangrijk, maar overgave nog veel belangrijker.”

Onbegonnen werk met deze selectie, was alom de opinie als het ging om het dichtmetselen van de lekke Ajax-defensie. Vorig seizoen beten zijn voorgangers zich immers nog stuk op de achilleshiel van de Amsterdammers. De één kraakte de doordekkende jeugdexponenten en de kwaliteit van de aankopen, de ander stelde ruim een half jaar lang voor een betere restverdediging en kleinere onderlinge afstanden toch vooral routine te missen.

Zie daar, als Farioli (35) in zijn vierde officiële duel Ajax met nagenoeg dezelfde spelers een derde clean sheet noteert. Ter vergelijking: onder Steijn stapte Ajax in dertien duels één keer zonder tegengoal van het veld. Van ’t Schip? Vijf keer de nul in 31 officiële wedstrijden. Samen konden zij met 61 tegengoals een negatief clubrecord niet voorkomen. ,,Het is één van de eerste dingen waar ik aandacht aan heb geschonken’’, zegt Farioli.

Nou is het niet zo dat Ajax onder hem geen muis doorlaat. Ook Heerenveen kreeg voor rust een paar grote kansen, maar de hand van Farioli is in defensief opzicht wel op verschillende manieren zichtbaar. De Italiaan schenkt in Amsterdam veel aandacht aan video-beelden, dode spelmomenten, verschillende defensieve structuren en bovenal een mindset.

Want, zo stelt Farioli: ,,Het gaat niet alleen om tactiek. Dat is zeker belangrijk, maar de wil en toewijding zijn nog veel belangrijker. Dan bedoel ik de wil van een vleugelspits om helemaal terug te plooien en een voorzet eruit te halen of een middenvelder om per se dat schot te blokken. We moeten gezamenlijk het aantal tegengoals verminderen.’’

In de voorbeelden die Farioli noemt, is het wel handig als spelers over veel loopvermogen beschikken. Daarin bleef de selectie de voorbije jaren kilometers achter bij concurrenten PSV en Feyenoord. Youri Baas, die onder Erik ten Hag al voorbereidingen meedraaide, zei na de oefencampagne: ,,Ik ben nog nooit zo fit geweest.” Baas behoorde ook niet tot de zes spelers die werden vervangen tegen Heerenveen. Farioli: ,,Dit zijn de elf fitste namen.”

Een ander probleem bij het voorkomen van tegengoals vorig jaar was de communicatie. Dat heeft Farioli gedeeltelijk getackled door Remko Pasveer tot eerste keeper te bombarderen. De keuze voor de 40-jarige routinier, die zondag de oudste Ajax-speler ooit in de eredivisie werd, was gebaseerd op leiderschap en communicatie. Pasveer coacht zich suf. Met resultaat. Na de 1-0 zege op de Friezen krijgen Dies Janse, Youri Baas en Josip Sutalo één voor één een knuffel en schouderklopjes van de nestor.

Diezelfde Pasveer schetste donderdag in Griekenland de metamorfose van de Ajax-defensie, door te wijzen op de staf van Farioli. Die helpt volgens hem enorm met energie (‘ze staan geen rouwmomenten toe. Het is continu bam, bam, bam’) en veel video-beelden (‘meter naar links of naar voren, kleine details waardoor zonder bal leren domineren’).

Dat moet ook omdat Farioli meerdere defensieve tactieken probeert te implementeren. Het is ook waarom de Ajax-directie voor hem viel: domineren in eigen land en door een realistische opvatting, sneller weer aanhaken in Europa. Nog los van het gegroeide aantal patronen in balbezit waarmee hij gevaar verijdelt, wordt Ajax ook zonder bal steeds dynamischer.

Tegen Heerenveen zet zijn ploeg aanvankelijk - en lang niet altijd even succesvol - vol druk en speelt het één op één. In fases meldt de controleur (Sivert Mannsverk verving Jordan Henderson tegen Heerenveen) zich achterin om met een vijfmansdefensie de doelmond te sluiten. ,,Onder deze trainer werken we veel aan de defensieve structuur. Vaak verdedigen we bijvoorbeeld in 5-2-3. Middenvelders moeten dan meer werk leveren”, zei matchwinner Kristian Hlynsson gisteren.

Farioli boetseerde in Nice op soortgelijke wijze de beste verdediging van Frankrijk. Daar is Ajax in de eredivisie nog heel ver van verwijderd, maar de eerste stappen zijn vast gezet. En daar hoefde nog geen aankoop aan te pas te komen.
AD.nl
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma aug 12, 2024 12:48 pm

Sandro schreef:
ma aug 12, 2024 12:38 pm
zeux schreef:
zo aug 11, 2024 9:45 pm
Sandro schreef:
zo aug 11, 2024 9:30 pm
Mooi begin. Voor de titel strijden lijkt me onmogelijk, top 3 zou heel erg goed zijn.
Het is een lang seizoen, we zitten nog volop in de opbouw, niet alle spelers zijn nog (helemaal) fit, er komen nog wat mutaties.

Voorlopig: Europese campagne nog niet voorbij (0-1 uit gewonnen in Griekenland, dus gewoon kans op vervolg). Al paar keer de nul gehouden. Een meer solide verdediging.

Let it grow, let it flow. In december de balans opmaken.

F. morst ook al punten. Alleen psv lijkt sterk. Maar dan nog. Gaan zij weer zo'n vrijwel ongeslagen seizoen draaien?
Ik help het je hopen, maar het is gewoon niet realistisch dat zo'n grote puinhoop binnen een seizoen wordt omgezet naar een machine. Dit seizoen zou top 3 mijn doel zijn (blijkbaar is dat ook zo, begrijp ik uit de interviews) en daarna doorpakken.
bepaalde zaken hangen ook van geluk aan elkaar.
Soms koop je iemand, dump je iemand en gaat je elftal lopen. :confused.gif:
geef die gasten een beetje meer zelfvertrouwen en kijk wat er gebeurd.

men heeft nog niemand gekocht, behalve Bertje gratis opgehaald.
eerst even wat dor hout dumpen en dan hopelijk wel iemand aankopen die er meteen staat.
Het probleem is wel dat je iemand moet kopen die ook gelijk de leiding neemt, want die moet heel snel weg bij Berghuis

Mano

Bericht door Mano » ma aug 12, 2024 12:50 pm

Zuidema schreef:
ma aug 12, 2024 12:48 pm
Kennelijk zijn fitheid, drive/mindset, loopvermogen en defensieve organisatie voor hem topprioriteit. Ik lees niks over het spel van Ajax bij balbezit. Hopelijk komt dat nog.

De kunst van Francesco Farioli: trainer Ajax stut defensie zonder aankopen

Johan Inan 12-08-24, 11:21

Door een zege van 1-0 op Heerenveen, heeft Francesco Farioli na vier officiële duels als trainer van Ajax al meer clean sheets dan voorganger Maurice Steijn en bijna net zoveel als John van ’t Schip te pakken. Hoe flikt de Italiaan dat? ,,Tactiek is belangrijk, maar overgave nog veel belangrijker.”

Onbegonnen werk met deze selectie, was alom de opinie als het ging om het dichtmetselen van de lekke Ajax-defensie. Vorig seizoen beten zijn voorgangers zich immers nog stuk op de achilleshiel van de Amsterdammers. De één kraakte de doordekkende jeugdexponenten en de kwaliteit van de aankopen, de ander stelde ruim een half jaar lang voor een betere restverdediging en kleinere onderlinge afstanden toch vooral routine te missen.

Zie daar, als Farioli (35) in zijn vierde officiële duel Ajax met nagenoeg dezelfde spelers een derde clean sheet noteert. Ter vergelijking: onder Steijn stapte Ajax in dertien duels één keer zonder tegengoal van het veld. Van ’t Schip? Vijf keer de nul in 31 officiële wedstrijden. Samen konden zij met 61 tegengoals een negatief clubrecord niet voorkomen. ,,Het is één van de eerste dingen waar ik aandacht aan heb geschonken’’, zegt Farioli.

Nou is het niet zo dat Ajax onder hem geen muis doorlaat. Ook Heerenveen kreeg voor rust een paar grote kansen, maar de hand van Farioli is in defensief opzicht wel op verschillende manieren zichtbaar. De Italiaan schenkt in Amsterdam veel aandacht aan video-beelden, dode spelmomenten, verschillende defensieve structuren en bovenal een mindset.

Want, zo stelt Farioli: ,,Het gaat niet alleen om tactiek. Dat is zeker belangrijk, maar de wil en toewijding zijn nog veel belangrijker. Dan bedoel ik de wil van een vleugelspits om helemaal terug te plooien en een voorzet eruit te halen of een middenvelder om per se dat schot te blokken. We moeten gezamenlijk het aantal tegengoals verminderen.’’

In de voorbeelden die Farioli noemt, is het wel handig als spelers over veel loopvermogen beschikken. Daarin bleef de selectie de voorbije jaren kilometers achter bij concurrenten PSV en Feyenoord. Youri Baas, die onder Erik ten Hag al voorbereidingen meedraaide, zei na de oefencampagne: ,,Ik ben nog nooit zo fit geweest.” Baas behoorde ook niet tot de zes spelers die werden vervangen tegen Heerenveen. Farioli: ,,Dit zijn de elf fitste namen.”

Een ander probleem bij het voorkomen van tegengoals vorig jaar was de communicatie. Dat heeft Farioli gedeeltelijk getackled door Remko Pasveer tot eerste keeper te bombarderen. De keuze voor de 40-jarige routinier, die zondag de oudste Ajax-speler ooit in de eredivisie werd, was gebaseerd op leiderschap en communicatie. Pasveer coacht zich suf. Met resultaat. Na de 1-0 zege op de Friezen krijgen Dies Janse, Youri Baas en Josip Sutalo één voor één een knuffel en schouderklopjes van de nestor.

Diezelfde Pasveer schetste donderdag in Griekenland de metamorfose van de Ajax-defensie, door te wijzen op de staf van Farioli. Die helpt volgens hem enorm met energie (‘ze staan geen rouwmomenten toe. Het is continu bam, bam, bam’) en veel video-beelden (‘meter naar links of naar voren, kleine details waardoor zonder bal leren domineren’).

Dat moet ook omdat Farioli meerdere defensieve tactieken probeert te implementeren. Het is ook waarom de Ajax-directie voor hem viel: domineren in eigen land en door een realistische opvatting, sneller weer aanhaken in Europa. Nog los van het gegroeide aantal patronen in balbezit waarmee hij gevaar verijdelt, wordt Ajax ook zonder bal steeds dynamischer.

Tegen Heerenveen zet zijn ploeg aanvankelijk - en lang niet altijd even succesvol - vol druk en speelt het één op één. In fases meldt de controleur (Sivert Mannsverk verving Jordan Henderson tegen Heerenveen) zich achterin om met een vijfmansdefensie de doelmond te sluiten. ,,Onder deze trainer werken we veel aan de defensieve structuur. Vaak verdedigen we bijvoorbeeld in 5-2-3. Middenvelders moeten dan meer werk leveren”, zei matchwinner Kristian Hlynsson gisteren.

Farioli boetseerde in Nice op soortgelijke wijze de beste verdediging van Frankrijk. Daar is Ajax in de eredivisie nog heel ver van verwijderd, maar de eerste stappen zijn vast gezet. En daar hoefde nog geen aankoop aan te pas te komen.
AD.nl
Denk dat dat op dit moment geen kwaad kan.
daarnaast als Ajax zich verdiept heeft in Farioli weet men dat hij heel veel wedstrijden met 1-0 of 0-1 heeft gewonnen.

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2024 12:51 pm

Tijdje terug werd er hier volop, terecht, gemekkerd over de trage opbouw van achteruit.Als ik er nu naar kijk was het een tijdje terug turbo snelheid opbouw t.o.v. wat ik nu zie .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 12, 2024 1:16 pm

Yopii schreef:
ma aug 12, 2024 12:30 pm

Fitheid is gewoon een randvoorwaarde tot presteren in deze tijd. Het is een gotspe dat de selectie in de afgelopen 2 seizoenen niet fit was! Bergwijn en Brobbey zaten op 80% fitheid toen ze bij Oranje hun tests ondergingen.

De tijd is voorbij dat je met afgezakte sokken en een sigaretje na afloop, de lakens uit kan delen. Ajax had het vorig seizoen moeilijk tegen iedere Eredivisie ploeg die fysiek fit was, geen wonder dat we op een gegeven moment onderaan bungelden.

Hoe meer ik aan vorig seizoen denk, hoe meer m'n bloed gaat koken. Rampzalige trainers en een TD die 3de hands meuk voor 5 jaar heeft vastgelegd. :blackcat.gif:
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 2:24 pm

Fitheid is gewoon een randvoorwaarde tot presteren in deze tijd. Het is een gotspe dat de selectie in de afgelopen 2 seizoenen niet fit was! Bergwijn en Brobbey zaten op 80% fitheid toen ze bij Oranje hun tests ondergingen.

De tijd is voorbij dat je met afgezakte sokken en een sigaretje na afloop, de lakens uit kan delen. Ajax had het vorig seizoen moeilijk tegen iedere Eredivisie ploeg die fysiek fit was, geen wonder dat we op een gegeven moment onderaan bungelden.
Ontken ik toch niet? :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 12, 2024 2:30 pm

999 schreef:Tijdje terug werd er hier volop, terecht, gemekkerd over de trage opbouw van achteruit.Als ik er nu naar kijk was het een tijdje terug turbo snelheid opbouw t.o.v. wat ik nu zie .. :smallgrin.gif:
Er zit een wezenlijk verschil. Er werd eerst van links naar rechts opgebouwd. Horizontaal van back naar cv, naar de andere back en weer terug naar cv. Daar schiet je geen meter mee op.
Onder Farioli houden de cv’s of Pasveer de bal bewust onder de voet om de tegenstander te lokken. Vervolgens wordt er door het midden onderuit gevoetbald met backs die zich aan de binnenkant opstellen. Als de tegenstander niet hapt oogt het heel traag, maar goed, er zit wel een bedoeling achter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2024 2:42 pm

Trab schreef:
ma aug 12, 2024 2:30 pm
999 schreef:Tijdje terug werd er hier volop, terecht, gemekkerd over de trage opbouw van achteruit.Als ik er nu naar kijk was het een tijdje terug turbo snelheid opbouw t.o.v. wat ik nu zie .. :smallgrin.gif:
Er zit een wezenlijk verschil. Er werd eerst van links naar rechts opgebouwd. Horizontaal van back naar cv, naar de andere back en weer terug naar cv. Daar schiet je geen meter mee op.
Onder Farioli houden de cv’s of Pasveer de bal bewust onder de voet om de tegenstander te lokken. Vervolgens wordt er door het midden onderuit gevoetbald met backs die zich aan de binnenkant opstellen. Als de tegenstander niet hapt oogt het heel traag, maar goed, er zit wel een bedoeling achter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het idee hoef je me niet uit te leggen Trab, het gaat zo verrekte langzaam ( en opzichtig ) dat zelfs mij vriendin het ziet :smallgrin.gif: ( en ze doen het nu allemaal achterin :) )

Ook te zien is dat als de tegenstander niet hapt er blijkbaar 1 ding over blijft, de lange bal naar voren .. die we gisteren dan ook steeds verloren
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 2:48 pm

Fijn, dan zit er een bedoeling achter niets. :smallgrin.gif:

Wat als de tegenstander niet hapt? Inmiddels weet elke tegenstander van dit geniale idee.

Zie je opa met de bal onder de voet staan... potsierlijk.

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2024 3:13 pm

:smallgrin.gif:..

Tja ik deel de " euforie " ook niet zo. Fart heeft het over fit zijn, maar blijkbaar traint ie nu zo hard dat er velen zijn die na 3 potjes om het " eggie" nu al overbelast zijn :)

Maar goed, en ding heeft ie gelijk in, het heeft tijd nodig, maar vooral betere spelers ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 12, 2024 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie