Parijs 2024
- Jinne
- Site Admin
Re: Parijs 2024
Tokio was ook nog een corona variant.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Daar dacht ik ook als eerste aanYopii schreef:Dat komt doordat de OS in Europa zijn. We kunnen heel veel live volgen.
Handbalvrouwen gaan verliezen van Denemarken in de kwartfinale. Zijn duidelijk minder en staan 26-21 achter.
Zonde want ze beginnen erg goed. De keepster van de Denen pakt bijna iedere belangrijke bal
Ze waren toch ook niet echt kanshebber?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Jinne
- Site Admin
WK titel destijds was een uitschieter naar boven. Toen wonnen ze wel een keer van de toplanden en hadden toen ook wat mazzel met andere uitslagen.
Wat ik van mijn handbal-collega’s begrijp niet. Beetje als het Nederlands elftal. De groep die het WK won was een beetje de Robben / van Persie / vd Vaart generatie van het handballen
Die Denen hadden wel goede keepsters, die bij ons hielden weinig tegen . Ze hadden um echt niet hoeven te verliezen ..
Blij met de punten ...
Een paard lijkt mij een onbetrouwbaar figuur, met dat steigeren en zo. Maar ja, om aan de hippische sport te doen moet je zelf als een paard denken, waarschijnlijk. 

Happetee. 4-0 voor de hockeyers van NL tegen Spanje. Die finale is nou wel binnen na 12 jaar. Toen 2-1 verlies tegen de Duitsers. Waar ken ik dat toch van? 

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- Jinne
- Site Admin
Mannen sprinters in vorm op de wielerbaan. Zo de finale.
Wat een beesten...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Jinne
- Site Admin
Dat ging hard. Mooie wedstrijden ook weer op atletiekbaan. Ook daar werd erg hard gelopen en ging bij de 1500 de derde hond er met het been vandoor. Laros en Nillessen ook prima. Voor het eerst een Nederlander onder de 3.30. En beide nog jong.
1-0 voor de hockeymeiden tegen Argentina. Zo! Minimaal 90% van de 15.000 toeschouwers juicht. Ook bijzonder veel oranje op de tribunes. Duidelijk een thuiswedstrijd voor NL. 2-0 inmiddels.
Uiteindelijk 3-0. Laatste part werd NL wat nonchalant en slordig, waardoor de Argentijnse dames veel meer in het spel kwamen en kansen kregen. Maar zelfs een rijtje strafcorners was niet aan ze besteed. Finale dus. Tegen China of België, vrijdagavond om 20.00 uur.
Opmerkelijk trouwens dat de hockeydames zoveel dynamischer, atletischer, meer afgetraind en toch fysiek sterk ogen dan de voetbaldames van NL. Bovendien hebben ze een veel betere techniek. Positiespel en spelinzicht is ook dik in order. Gevaarlijk natuurlijk om hockey met voetbal te vergelijken, maar het valt wel op. Waarom dat verschil?
Uiteindelijk 3-0. Laatste part werd NL wat nonchalant en slordig, waardoor de Argentijnse dames veel meer in het spel kwamen en kansen kregen. Maar zelfs een rijtje strafcorners was niet aan ze besteed. Finale dus. Tegen China of België, vrijdagavond om 20.00 uur.
Opmerkelijk trouwens dat de hockeydames zoveel dynamischer, atletischer, meer afgetraind en toch fysiek sterk ogen dan de voetbaldames van NL. Bovendien hebben ze een veel betere techniek. Positiespel en spelinzicht is ook dik in order. Gevaarlijk natuurlijk om hockey met voetbal te vergelijken, maar het valt wel op. Waarom dat verschil?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Volgens mij spelen hockey dames al veel langer op een veel hoger niveau dan de voetbal dames.Zuidema schreef:1-0 voor de hockeymeiden tegen Argentina. Zo! Minimaal 90% van de 15.000 toeschouwers juicht. Ook bijzonder veel oranje op de tribunes. Duidelijk een thuiswedstrijd voor NL. 2-0 inmiddels.
Geef het je te doen 10 km zwemmen, en dan in dat water .
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 08, 2024 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ja, je moet er wel iets voor over hebben.
Maar zo zie je maar weer, uiteindelijk komt alles goed, ondanks de stroeve start. Maar dat kan ik me van andere jaren ook nog wel herinneren. Er zijn nog best wat medailles onderweg: baanwielrennen, hockey, atletiek, en dan vergeet ik vast nog het nodige.
Blijft toch bijzonder, dat er blijkbaar zo'n topsportklimaat is in Nederland, als je kijkt naar min of meer vergelijkbare landen.
Maar zo zie je maar weer, uiteindelijk komt alles goed, ondanks de stroeve start. Maar dat kan ik me van andere jaren ook nog wel herinneren. Er zijn nog best wat medailles onderweg: baanwielrennen, hockey, atletiek, en dan vergeet ik vast nog het nodige.
Blijft toch bijzonder, dat er blijkbaar zo'n topsportklimaat is in Nederland, als je kijkt naar min of meer vergelijkbare landen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Als we het hebben over onderdelen die wel geschrapt kunnen worden dan nomineer ik de gemengde marathon snelwandelen. Estafette loop in teams van twee, 1 man en 1 vrouw. Ik vind het hele snelwandelen een beetje raar, maar dit is wel een hele exotische discipline.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ach, als je zelf huisdieren hebt of hebt gehad snap je het wel ...
Blij met de punten ...