Geronimo Rulli

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Geronimo Rulli

Bericht door Lionel » di aug 06, 2024 9:56 pm

Voor hoeveel stond hij nog op de balans? We zijn ook zijn salaris kwijt dus een prima deal. Prima kerel ook.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 07, 2024 7:44 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 07, 2024 7:49 am

Uiteindelijk dus een prima deal. Hoeveel hadden ze dan verwacht te krijgen voor een banneling? Kroes moest maar eens zijn waffel houden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 8:09 am

GangstaRiB schreef:
di aug 06, 2024 9:23 pm
De broekriem moet aangetrokken worden de komende jaren. Wen er maar aan.

Sven z’n afval lozen gaat even pijn doen.
Precies: wen er maar aan. De toren van Babel dondert om. De tijd van de krankzinnige transfersommen, salarissen, agent fees is voorbij. Geld maakt lui.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 07, 2024 8:21 am

Ben er alleen wel een beetje bang dat deze directie ook niet verder komt dan 'geen geld maakt ook lui'.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 07, 2024 8:37 am

Zijn transfersom valt me niet mee hoor. Had voor hem verwacht wel wat meer te kunnen krijgen. Maar de paniek is duidelijk groot. De selectie is veel te groot, ze willen dolgraag nieuwe spelers halen maar zitten nog met een veel te grote selectie. Dan maar spelers slijten voor een fooitje.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 07, 2024 8:40 am

Ik blijf het voor Kroes opnemen, zeker gezien de manier waarop ie eerder behandeld is door Ajax.

Hij is heel close met Farioli en dat bevalt me ook uitstekend. Ze denken hetzelfde over voetbal. Ze hebben hetzelfde idee over wie er wegmoet en wie er moet komen. Ze geven elkaar niet de schuld van de situatie. Het 'verbannen' van de 4 spelers naar Jong Ajax is ook in samenspraak gebeurt. Kortom: daar zit weinig daglicht tussen en zo hoort het ook. Ajax moet 1 front vormen zodat ze niet tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden.

Dus ja.. misschien niet de absolute hoofdprijs voor Rulli, maar er moet ruimte gemaakt worden. Liever vandaag dan morgen.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 07, 2024 8:55 am

GangstaRiB schreef:
wo aug 07, 2024 8:40 am
Ik blijf het voor Kroes opnemen, zeker gezien de manier waarop ie eerder behandeld is door Ajax.

Hij is heel close met Farioli en dat bevalt me ook uitstekend. Ze denken hetzelfde over voetbal. Ze hebben hetzelfde idee over wie er wegmoet en wie er moet komen. Ze geven elkaar niet de schuld van de situatie. Het 'verbannen' van de 4 spelers naar Jong Ajax is ook in samenspraak gebeurt. Kortom: daar zit weinig daglicht tussen en zo hoort het ook. Ajax moet 1 front vormen zodat ze niet tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden.

Dus ja.. misschien niet de absolute hoofdprijs voor Rulli, maar er moet ruimte gemaakt worden. Liever vandaag dan morgen.
Ik hoop het. Ik geef Kroes graag het voordeel van de twijfel. Maar ik wacht het graag nog een maandje af. Ik ben heel benieuwd hoe Farioli reageert na het eerste slechte resultaat.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 8:56 am

GangstaRiB schreef:
wo aug 07, 2024 8:40 am
Beggars can't be choosers. De markt is niet zo mesjogge als Schreuder en Mislintat he. De markt ziet dat Ajax enorme transfersommen, salarissen en fees uitkeert en vervolgens 3e en 5e in NL wordt.

Ajax heeft met Hato en Brobbey een paar assets. De rest is familie doorsnee en daar wordt navenant voor betaald. Of je komt er niet vanaf. Het is sowieso een enorme fout geweest om Akpom, Forbs en Tahirovic in de winter niet te verkopen.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 07, 2024 9:29 am

Het is sowieso een enorme fout geweest om Akpom, Forbs en Tahirovic in de winter niet te verkopen.
Duidelijk. Die wisselende signalen die Ajax afgeeft kosten geld. Op het moment dat je al weet dat je spelers in de zomer wilt slijten, moet je de kans pakken als die zich eerder voordoet.
Je bedoelt door Van Praag? Zou zomaar kunnen dat hij gelijk had, de toekomst zal het leren.

Farioli is vooralsnog de enige troef van Kroes, maar zoals Alex aangeeft, Farioli heeft nog geen tegenslagen gehad. Als Ajax het niet redt tegen Panathinaikos hebben we een heel andere situatie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 07, 2024 9:42 am

Nu zeggen dat we spelers in de winter hadden moeten verkopen schiet niet op. In de eerste plaats: wie had dat moeten doen? We hadden geen technisch directeur. In de tweede plaats waren we zonder Akpom’s goals wellicht niet eens 5e geworden, dus daar kunnen we niks mee. En wat hadden die spelers in de winterstop méér opgeleverd dan nu? Akpom’s waarde is eerder hoger dan lager geworden in de tweede seizoenshelft.

De hele transfermarkt is nog lauwtjes. Vermoedelijk begint ie pas te draaien over een week of anderhalf, twee. En dan zal Kroes moeten laten zien wat ie kan.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 9:46 am

Yopii schreef:
wo aug 07, 2024 9:29 am
Farioli is vooralsnog de enige troef van Kroes, maar zoals Alex aangeeft, Farioli heeft nog geen tegenslagen gehad. Als Ajax het niet redt tegen Panathinaikos hebben we een heel andere situatie.
Troef? :confused.gif: Kroes bevindt zich in een situatie waarin iedere andere TD van Ajax zich ook zou bevinden. Een schots en scheef in elkaar geflanste selectie, veel meer kwantiteit dan kwaliteit, enorme vaste kosten, te weinig baten en een door slechte prestaties sterk gedaalde waarde van de spelersselectie.

De realiteit is niet vriendelijk voor de club. Vd Sar heeft er jarenlang een bende van gemaakt, Overmars gaf al aan dat Ajax moest downsizen (nadat het upsizen onder hem dus uit de klauw liep, qua salarissen en fees). Na exit-Overmars hadden ze vd Sar er direct uit moeten gooien. In plaats daarvan liet die flapdrol een andere leger idioten (Schreuder, Hamstelaar, Malenovic, Steijn, Mislintat) voorlopig onherstelbare schade aanrichten.

De T heeft een heel andere schuldige gevonden: Lenderink. Alsof zij wel aan tafel zat toen al die transfersommen, fees en salarissen werden besproken! Die vrouw kan het écht niet goed doen: als 'de techniek' weer eens een miskoop doet, dan doet zij het fout. Als ze een aankoop tegenhoudt, dan doet ze het fout. Heeft De T ooit z'n giftige pijlen gericht op Jeroen Slop?

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 07, 2024 10:01 am

De hele transfermarkt is nog lauwtjes. Vermoedelijk begint ie pas te draaien over een week of anderhalf, twee. En dan zal Kroes moeten laten zien wat ie kan.
Zal veel verhuren worden of voor weinig verkopen, clubs weten dat Ajax wanhopig is. Die boodschap is echt overgekomen.
De T heeft een heel andere schuldige gevonden: Lenderink. Alsof zij wel aan tafel zat toen al die transfersommen, fees en salarissen werden besproken! Die vrouw kan het écht niet goed doen: als 'de techniek' weer eens een miskoop doet, dan doet zij het fout. Als ze een aankoop tegenhoudt, dan doet ze het fout. Heeft De T ooit z'n giftige pijlen gericht op Jeroen Slop?
Slop werkte mee. :smallgrin.gif:
Lenderink gaat niet over de techniek, maar over het budget. Je zou kunnen zeggen dat ze zich harder had moeten opstellen in de tijd van Overmars, maar dat was niet zo gemakkelijk. De algehele stemming bij de supporters en de media was toen dat alles moest kunnen. We moesten aanhaken bij de Europese top, dat wijf moest niet dwarsliggen. :excited.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 07, 2024 11:41 am

Nee het klopt. Lenderik heeft het geweldig gedaan. Ze heeft haar handtekening niet gezet onder de transfer van Henderson, nog geen 6 maanden geleden. Kosten: 25 miljoen EURO. En ook onder al die andere contracten van die prutsers heeft ze geen handtekening gezet.

Je kan haar niet verwijten dat er slechte spelers zijn aangekocht. Je kan haar wel verwijten dat er bij niet 1 transfer de gangbare procedure is gevolgd. Niet 1 rapport van de scouting. Dat is zeer laakbaar.

Duke

Bericht door Duke » wo aug 07, 2024 12:49 pm

Volgens de VI-watcher van Go Ahead gaat Jeffrey de Lange (ook?) naar OM. :confused.gif:

Edit: ook dus.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 1:10 pm

Alexander schreef:
wo aug 07, 2024 11:41 am
Je kan haar niet verwijten dat er slechte spelers zijn aangekocht. Je kan haar wel verwijten dat er bij niet 1 transfer de gangbare procedure is gevolgd. Niet 1 rapport van de scouting. Dat is zeer laakbaar.
Het begint en eindigt ergens. En je hebt een 'ertussenin'. Lenderink scout Forbs niet. Zit niet met Spurs aan tafel en komt niet tot een deal van 31M. Betaalt een zaakwaarnemer geen idiote bedragen. Onderhandelt geen idiote salarissen uit. Zit niet in de RvC, die het allemaal door laat gaan.

Binnen het Ajax van Schrueder, Mislintat e.c. moet de financiële persoon over een flinke dosis voetbalkennis beschikken om de 'techniek' op diens vakgebied tot de orde te roepen. Blijkbaar. Dat gaat 'm niet worden... En typisch voor De Tabloid: überprutser Slop werd gespaard.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 1:11 pm

Duke schreef:
wo aug 07, 2024 12:49 pm
Volgens de VI-watcher van Go Ahead gaat Jeffrey de Lange (ook?) naar OM. :confused.gif:
Of i.p.v. Rulli natuurlijk! :drecul.gif:

Duke

Bericht door Duke » wo aug 07, 2024 1:21 pm

Dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar gaan ze allebei.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 07, 2024 1:56 pm

Misschien onverwacht wat budget 'over'?

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 07, 2024 1:58 pm

wimpey schreef:
wo aug 07, 2024 1:10 pm
Alexander schreef:
wo aug 07, 2024 11:41 am
Het begint en eindigt ergens. En je hebt een 'ertussenin'. Lenderink scout Forbs niet. Zit niet met Spurs aan tafel en komt niet tot een deal van 31M. Betaalt een zaakwaarnemer geen idiote bedragen. Onderhandelt geen idiote salarissen uit. Zit niet in de RvC, die het allemaal door laat gaan.

Binnen het Ajax van Schrueder, Mislintat e.c. moet de financiële persoon over een flinke dosis voetbalkennis beschikken om de 'techniek' op diens vakgebied tot de orde te roepen. Blijkbaar. Dat gaat 'm niet worden... En typisch voor De Tabloid: überprutser Slop werd gespaard.
Dus als ik jou zo hoor is de enige taak van de CFO om maar gewoon op de betaalknop te drukken? Dan wil ik voor zo een vorstelijk salaris ook wel in de directie van Ajax komen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 2:52 pm

Alexander schreef:
wo aug 07, 2024 1:58 pm
Dus als ik jou zo hoor is de enige taak van de CFO om maar gewoon op de betaalknop te drukken? Dan wil ik voor zo een vorstelijk salaris ook wel in de directie van Ajax komen.
Je leest blijkbaar niet wat ik schreef. Als je met zoveel onkunde als Lenderink wordt geconfronteerd v.w.b. de core business, dan is het moeilijk om het financieel droog te houden. Zeker niet bij Ajax waar 'de boezem van de club' en De Tabloid de handen ineen slaan, wanneer 'dat wijf' de knip niet trekt. Spuit-11 Verweij en Driessen snappen net zo weinig van voetbal als van bedrijfsvoering.

Bij Ajax regeert op sportief vlak de onkunde. Successen komen bij toeval (een lichting met Onana, Maz, FdJ en De Ligt bijv.) tot stand. Ajax kan een finale halen en een paar maanden later de voorronde niet overleven. Omdat er geen kader en kennis is.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo aug 11, 2024 7:33 pm

Gepresenteerd bij Marseille, dus officieel oud speler.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 8:35 am

wimpey schreef:
wo aug 07, 2024 2:52 pm
Alexander schreef:
wo aug 07, 2024 1:58 pm
Je leest blijkbaar niet wat ik schreef. Als je met zoveel onkunde als Lenderink wordt geconfronteerd v.w.b. de core business, dan is het moeilijk om het financieel droog te houden. Zeker niet bij Ajax waar 'de boezem van de club' en De Tabloid de handen ineen slaan, wanneer 'dat wijf' de knip niet trekt. Spuit-11 Verweij en Driessen snappen net zo weinig van voetbal als van bedrijfsvoering.

Bij Ajax regeert op sportief vlak de onkunde. Successen komen bij toeval (een lichting met Onana, Maz, FdJ en De Ligt bijv.) tot stand. Ajax kan een finale halen en een paar maanden later de voorronde niet overleven. Omdat er geen kader en kennis is.

Precies.

Het is onzin om de CFO de schuld te geven, het probleem zit elders.

Voor de supporters is het nooit goed wat zo iemand doet: te gierig of te gretig meegewerkt aan geldsmijterij. De CFO hoort geen voetbalinhoudelijk mening te hebben. Dat is best lastig voor zo iemand.

Dat bepaalde media een campagne tegen haar voeren, zal er wel mee te maken hebben dat ze niet wil meewerken, in tegenstelling tot haar voorganger. Die maakte mee dat Ajax aan de grond raakte, maar bleef altijd buiten schot.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 12, 2024 8:47 am

Wat is dan volgens jullie de feitelijke rol van een CFO?

Goed dat Rulli is vertrokken. Matige keeper voor een mega salaris en dito transfersom.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 9:00 am

Als je bedoelt dat ze geen CL+ 50 miljoen transferinkomsten had mogen begroten heb je gelijk. Echter, de druk op haar was enorm. Zelfs ten tijde van de laatste transferwindow van Overmars stonden er nog woedende commentaren in de krant over 'die gierige heks', omdat ze voor de transfer van Berwijn (30+) ging liggen.

Er is natuurlijk jarenlang gedaan alsof de Russische roulette die Ajax speelde het ei van Columbus was. Ga daar maar eens tegenin in je eentje. In die zin neem ik haar niets kwalijk.

Wij mogen haar geen miskopen verwijten, het transferbeleid is haar zaak niet. Zij kan het bovendien niet helpen dat bij Ajax (nog steeds!) alles afhangt van één man, aangezien er geen backup is en geen technisch kader.

Plaats reactie