De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Die 4 miljoen salaris voor Rulli heb ik nog niet eerder gehoord. Lijkt me sterk.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Rulli verdiend geen 4 mio maar 2,16 mio.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Meldt de T. Die krijgt de informatie van binnenuit, dus ga er maar vanuit dat dit klopt. En zou ook logisch zijn. Die jongen was net wereldkampioen geworden en speelde in een competitie die veel aantrekkelijker is dan de Nederlandse. Die is niet voor een fooitje naar Amsterdam komen vliegen.
Hij was dan ook niet aangetrokken als derde keeper maar als eerste keeper.Alexander schreef: ↑ma aug 05, 2024 6:35 pmEen bod van Olympique Marseille op Rulli, maar helaas ver van de gevraagde transfersom van 8 miljoen zo meldt Romano. Hij schijnt een salaris te hebben van 4 miljoen (!!!) euro. Toch ook bizar dat bij Ajax de 3e keeper een salaris heeft van 4 miljoen EUR hoor.
Voor Akpom heeft zich, uiteraard, nog geen club gemeld. Gaat een hele dure call worden dat ze die niet in de winter hebben laten gaan voor ieder aannemelijk bod.
IK GELOOF!!!!!!
Ik lees overal op het internet dat Henderson en Bergwijn de grootverdieners zijn bij Ajax met 4,6 mio en Rulli 2,16 mio. Dus als je het niet erg vind vertrouw ik dat meer dan de Telegraaf.Alexander schreef:Meldt de T. Die krijgt de informatie van binnenuit, dus ga er maar vanuit dat dit klopt. En zou ook logisch zijn. Die jongen was net wereldkampioen geworden en speelde in een competitie die veel aantrekkelijker is dan de Nederlandse. Die is niet voor een fooitje naar Amsterdam komen vliegen.
En logisch zou het al helemaal niet zijn. We hebben het over de reservekeeper van Argentinië en keeper van Villareal. Een middenmoter in Spanje.
2 mio is toch ook een hoop geld voor een keeper en al helemaal voor een niet onomstreden keeper?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Jinne
- Site Admin
2 miljoen is wel meer het niveau van de rest van de categorie 25+ en (beoogd) basisspeler.
Geloof wie je wil geloven hoor, maar deze informatie komt natuurlijk rechtstreeks vanuit Ajax. Zou die 4 miljoen dus niet met zo een korreltje zout nemen.
In principe neem ik alles wat de Telegraaf in eerste instantie met een korreltje zout. Objectieve journalistiek is spaarzaam bij die club, het moet altijd ten kosten van iemand moeten gaan of eigen gewin
- Jinne
- Site Admin
Bij het vorige lek hebben ze er dan niks over gezegd. Kroes heeft geen inkomende nieuwtjes dus lekt ie maar dit soort stuff.
Begin schuldige trouwens voor de hoge salarissen is Overmars.
Begin schuldige trouwens voor de hoge salarissen is Overmars.
Maar die kocht goed in en wist goed te verkopen.
Spelers miljoenen geven is geen probleem als je ze goed weet te verkopen.
IK GELOOF!!!!!!
De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
@Jinne: Jij had nog op het salarisplafond van 1 miljoen willen zitten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Met deze selectie wel.

Wie denken jullie dat er uiteindelijk vertrekken? Heb namelijk echt het gevoel dat iedereen weg mag bij een goed bod. Ik denk zelf dat uiteindelijk Sosa, Sutalo, Rensch, Bergwijn, Tahirovic, Vos en Unuvar vertrekken, maar dat we dus achter blijven met jongens als Gaaei, Mannsverk, Medic, Akpom en Forbs.
Uiiteindelijk zal Kroes om het even wie verkopen, omdat hij niemand weet kwijt te raken. Hij heeft zowat zijn hele selectie in de etalage gezet voor dumprijzen, waarom zouden clubs dan snel komen?
Die Weghorst en Rugani blijven niet tot het einde van de transferwindow wachten.
Ik vrees het dit scenario: uit frustratie en wanhoop verkoopt Kroes onze beste spelers, om er dan bagger voor terug te halen. Nog een weekje en ook Brobbey gaat in de aanbieding.
Die Weghorst en Rugani blijven niet tot het einde van de transferwindow wachten.
Ik vrees het dit scenario: uit frustratie en wanhoop verkoopt Kroes onze beste spelers, om er dan bagger voor terug te halen. Nog een weekje en ook Brobbey gaat in de aanbieding.
Dat is de theorie, in de praktijk kun je niet zeggen hoe goed je spelers kunt verkopen. Dit hangt af van prestaties van club en speler. Juist als je geld nodig hebt omdat het minder gaat, dalen de transfergelden omdat het minder gaat.Maar die kocht goed in en wist goed te verkopen.
Overmars heeft toch niet al dit brandhout gekocht? Als we vorig en dit jaar CL hadden gespeeld was het salaris geen probleem geweest.Yopii schreef: ↑di aug 06, 2024 9:06 amUiiteindelijk zal Kroes om het even wie verkopen, omdat hij niemand weet kwijt te raken. Hij heeft zowat zijn hele selectie in de etalage gezet voor dumprijzen, waarom zouden clubs dan snel komen?
Dat is de theorie, in de praktijk kun je niet zeggen hoe goed je spelers kunt verkopen. Dit hangt af van prestaties van club en speler. Juist als je geld nodig hebt omdat het minder gaat, dalen de transfergelden omdat het minder gaat.Maar die kocht goed in en wist goed te verkopen.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Niet per se. Het is meer om aan te geven dat het toen al begon. En dat er toen ook al ATers de valkuilen er van zagen. Iedereen wil dan miljoenen verdienen en de inkomsten om het te betalen waren te veel afhankelijk van meerdere factoren die niet constant zijn.
- Jinne
- Site Admin
Hoge salarissen begonnen toch bij Overmars, Mike?
Wanneer Overmars die koerswijziging niet in had gezet, hadden we ook 'periode Ten Hag' niet gehad. Waren we steeds kansloos geweest in Europa. Max kwartfinales EL/ConfL-level.Jinne schreef: ↑di aug 06, 2024 9:32 amNiet per se. Het is meer om aan te geven dat het toen al begon. En dat er toen ook al ATers de valkuilen er van zagen. Iedereen wil dan miljoenen verdienen en de inkomsten om het te betalen waren te veel afhankelijk van meerdere factoren die niet constant zijn.
Overmars was op transfergebied gedisciplineerd (niet mbt tot De Toekomst of afspraken, laat staan ethiek).
Het loslaten van de discipline is het probleem.
Zéker als dat gecombineerd wordt met een verlamd 'bestuur' dat één langswapperend type (van de zaakwaarnemer van Tadic tot de vlot babbelende Duitser) de vollédige kas geeft, zonder enige controle of checks of dat wat hij wil wel zo snugger is. Mislintat kon in z'n uppie naar weet-ik-waar vliegen en op zijn whim tientallen miljoenen uitgeven. Niet één keer, maar twaalf keer. Onbestaanbaar.
Dààr ging het mis.
Overmars heeft in tien jaar tijd alleen maar plussen gedraaid en de post 'overige reserves' met tientallen miljoenen gespekt.
(en ja - zoals hierboven al stond - de jeugd verwaarloosd en afspraken slecht vastgelegd)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wat jij wil, dombo. Geef lekker Overmars de schuld van dat pruts elftal wat we op het veld hebben staan.Jinne schreef: ↑di aug 06, 2024 9:34 amHoge salarissen begonnen toch bij Overmars, Mike?
Natuurlijk, Overmars is niet verantwoordelijk voor contracten afgesloten na zijn tijd, maar hij heeft wel de ontwikkeling ingezet waardoor we nu met de gebakken peren zitten. De salarissen gingen onevenredig omhoog, omdat we zogenaamd gingen aansluiten bij de Europese top.
Zaakwaarnemers wisten precies wat Blind en Tadic en Ziyech verdienden. Dus eisten ze enorme gages en hoge salarissen voor hun spelers.
Zelfs Barcelona is bijna failliet gegaan aan het overbetalen van Messi, door zijn salaris ontplofte het salarishuis, omdat de anderen zich ook gewaardeerd wilden voelen.
Het probleem van Ajax is dat we geen garanties hebben, we kunnen niet de allerbeste spelers halen. Elke speler, die een groot contract krijgt is een risico. Neem Bergwijn, hoeveel volgers vonden niet dat Ajax zich geen buil aan hem kon vallen? Vervolgens zit je met zo iemand.
Van het geld van Henderson kun je twee minder bekende, jongere spelers met doorverkoopwaarde halen. Daarvoor moet je wel goed scouten.
Zaakwaarnemers wisten precies wat Blind en Tadic en Ziyech verdienden. Dus eisten ze enorme gages en hoge salarissen voor hun spelers.
Zelfs Barcelona is bijna failliet gegaan aan het overbetalen van Messi, door zijn salaris ontplofte het salarishuis, omdat de anderen zich ook gewaardeerd wilden voelen.
Het probleem van Ajax is dat we geen garanties hebben, we kunnen niet de allerbeste spelers halen. Elke speler, die een groot contract krijgt is een risico. Neem Bergwijn, hoeveel volgers vonden niet dat Ajax zich geen buil aan hem kon vallen? Vervolgens zit je met zo iemand.
Van het geld van Henderson kun je twee minder bekende, jongere spelers met doorverkoopwaarde halen. Daarvoor moet je wel goed scouten.
- Jinne
- Site Admin
Wel lezen Alex. Gaat over de hoge salarissen. Niet spelers. Zie Yopii's post.
Overmars hiervan de schuld geven is echt onzin. In de zin dat hij begon met de hogere salarissen. Hij had z’n telefoon of lul in z’n broek moeten houden.
IK GELOOF!!!!!!
Eigen vermogen smelt in hoog tempo weg als het tegenzit. Twee jaar geen CL betekent -100 miljoen en tegenvallende transfergelden.
VI heeft ooit berekend hoeveel Ajax betaalde aan zaakwaarnemers, dat was schrikbarend. Al die verborgen kosten verdien je niet snel terug.
VI heeft ooit berekend hoeveel Ajax betaalde aan zaakwaarnemers, dat was schrikbarend. Al die verborgen kosten verdien je niet snel terug.