Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » za aug 03, 2024 6:16 am

Gefeliciteerd, Wouter en Poeder.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 03, 2024 8:59 am

Geweldig nieuws. :biggthumpup.gif:

Gefeliciteerd, Wouter en Poeder, wat een opluchting zal dit zijn voor jullie. :biggthumpup.gif:

Vitesse hoort op het hoogste niveau, zodat het kan verliezen van NEC. Hopelijk volgend jaar promotie.

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 03, 2024 10:15 am

De kans dat ze promoveren komend seizoen lijkt mij nul.

Het nadeel hiervan is dat ik een jaar naar een bierteam moet gaan kijken. Maar ja, dat was het vorig seizoen ook. Desalniettemin speelden ze trouwens beter dan Ajax in die laatste competitiewedstrijd.

zeux

Bericht door zeux » za aug 03, 2024 10:20 am

Is het formele akkoord (en dus de licentie) van de KNVB er al?

In deze soap kun je niet voorzichtig genoeg zijn. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 03, 2024 10:27 am

Desalniettemin speelden ze trouwens beter dan Ajax in die laatste competitiewedstrijd.
Hmm, dat is geen prestatie. Afgelopen seizoen speelde zo ongeveer elk team beter dan Ajax. :blush.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 03, 2024 1:19 pm

zeux schreef:
za aug 03, 2024 10:20 am
Is het formele akkoord (en dus de licentie) van de KNVB er al?

In deze soap kun je niet voorzichtig genoeg zijn. :smallgrin.gif:
Ik mag toch hopen dat een jaar de 1892-delige dramaserie La Decision sur la license pour la Grande Vitesse sans grande vitesse op Netflix een positief einde heeft straks. Welke acteur zou Coley Parry kunnen spelen? Of Edwin Reijntjes? De Boze Ramona?

zeux

Bericht door zeux » za aug 03, 2024 5:48 pm

Vitesse is op het nippertje gered van de ondergang. Zes dagen voor de competitiestart mag de noodlijdende voetbalclub profvoetbal spelen, heeft de beroepscommissie van de KNVB zaterdag bepaald.

Vitesse meldde vrijdag al dat het laatste obstakel was weggenomen om een proflicentie voor het nieuwe seizoen te krijgen. De beroepscommissie van de KNVB bevestigt dat een dag later. Eerder had de club de problemen met de begroting, accountant en huisbankier al opgelost.

Het betekent dat Vitesse blijft bestaan en dat de gedegradeerde club vrijdag aan de Keuken Kampioen Divisie mag meedoen. De Arnhemmers beginnen de competitie dan met een thuiswedstrijd tegen Telstar.

Met het licentiebehoud is de grootste crisis in het 132-jarige bestaan van Vitesse bezworen. De club ging maandenlang gebukt onder enorme geldproblemen en dreigde te verdwijnen, toen de licentiecommissie van de KNVB een maand geleden de proflicentie introk.

Vitesse tekende beroep aan tegen dat besluit en presenteerde vervolgens Guus Franke als nieuwe eigenaar. De oprichter van de Zwitserse investeringsmaatschappij Axiom Partners blijkt de geldproblemen van de club alleen niet te hebben weggenomen.

Franke weigerde een bankgarantie af te geven die vereist was om het tekort van 6 miljoen euro in de begroting te dichten. Dankzij een financiële injectie van een groep regionale ondernemers heeft Vitesse alsnog een sluitende begroting kunnen inleveren.(nu.nl)
:cheer.gif: :cheer.gif: :cheer.gif:

Nu hopen dat het geen pyrrusoverwinnig blijkt en volgend jaar het circus alsnog in elkaar dondert. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 03, 2024 6:05 pm

Er schijnt een groot feest te zijn uitgebroken op de Korenmarkt.

Volgende week fluiten ze de spits weer uit bij de eerste de beste slechte balaanname. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » za aug 03, 2024 7:26 pm

Ben je er bij, vrijdag tegen Telstar?

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 03, 2024 8:02 pm

Natuurlijk. Twee cultclubs tegen elkaar.

zeux

Bericht door zeux » za aug 03, 2024 8:10 pm

Je hoeft in ieder geval nog niet met voetbalpensioen. :biggrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 03, 2024 8:16 pm

Toen ik voor het eerst naar Vitesse ging, als klein jongetje, waren ze volgens mij net gepromoveerd. In 1989 of 1990 was dat, tegen Den Haag, dat ook gepromoveerd was het seizoen ervoor. Ik moest toen met mijn pupillenteam een voorwedstrijdje spelen. Kortom: vaders mee, trainer mee etc.

Kortom: ik heb ze nooit in de eerste divisie zien spelen. Dus het is weer eens wat anders.

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 04, 2024 4:33 pm

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 04, 2024 10:56 pm

Vitesse heeft ene Dillon Hoogerwerf een contract(je) gegeven. Een jongen die blijkbaar ooit bij Ajax in de jeugd heeft gespeeld.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 04, 2024 11:07 pm

Wouter schreef:
zo aug 04, 2024 10:56 pm
Vitesse heeft ene Dillon Hoogerwerf een contract(je) gegeven. Een jongen die blijkbaar ooit bij Ajax in de jeugd heeft gespeeld.
Nou, dat wordt winst KKD-competitie.
Zijn jullie financieel wel voorbereid op zo'n snelle terugkeer in de eredivisie?

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 04, 2024 11:24 pm

Pff, ik heb even gekeken wie ze überhaupt nog in de selectie hebben. Room, Pinto en Tielemans zijn er nog, maar willen weg en de club wil ook van hun salaris af. Dan zijn er nog jongens als Cornelisse en Jonathans, die al wat vlieguren gemaakt hebben, maar nog vrij jong zijn. En de rest betreft echt jeugdspelers.

Ze gaan echt niet binnen een jaar promoveren. Hoeft ook niet, zo lang die jongens maar stappen maken. Jonathans vond ik wel echt een goed talent trouwens, zonde dat hij vorig jaar die zware blessure kreeg.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 07, 2024 11:09 am

Doelman Eloy Room (35) maakt gebaar naar Vitesse en ontbindt contract
Door onze sportredactie
7 aug 2024 om 11:31
Eloy Room heeft woensdag zijn contract bij Vitesse laten ontbinden. De 35-jarige doelman maakt daarmee een gebaar richting de Arnhemse club, die met het vertrek van de keeper meer ruimte in de salarishuishouding krijgt.

Room kwam in 2002 bij de jeugdopleiding van Vitesse. Hij doorliep alle jeugdteams en groeide uit tot de keeper van het eerste elftal. Na dienstverbanden bij PSV en Columbus Crew keerde Room in 2023 terug bij Vitesse.

Afgelopen seizoen was Room nog de nummer één onder de lat van het noodlijdende Vitesse, dat begin deze maand op het nippertje werd gered. Hij kwam in totaal tot 188 duels voor de Arnhemmers, die afgelopen seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie degradeerden.

"Het zijn schitterende jaren geweest bij Vitesse", zegt Room op de site van Vitesse. "In deze vervelende periode was het een moeilijke beslissing om mijn contract te ontbinden, maar ik weet dat ik de club hiermee het meest help." Met het vertrek van de routinier komt er naar verluidt meer dan 500.000 euro aan salaris vrij.

Algemeen directeur Edwin Reijntjes noemt Room een clubman pur sang. "Het is ontzettend jammer dat hij de club gaat verlaten. Het siert Eloy als persoon dat hij de club wil helpen en het is dan ook een mooi gebaar dat hij in deze periode de club een steuntje in de rug wil geven."

De komende periode blijft Room meetrainen bij het eerste elftal om zijn conditie op peil te houden. In de tussentijd gaat hij op zoek naar een nieuwe club.(nu.nl)

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 07, 2024 11:15 am

Daar gaat de op een na laatste die geen puisten op zijn kop heeft. Alleen Pinto resteert dan nog...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 07, 2024 11:20 am

Verdient zo'n Eloy Room 500.000 euro?! Dat is 2x Balkenende voor een keeper die dus bij de nummer laatst in de Eredivisie speelt? Als ik er even in duik, dan lees ik dat hij bij zijn terugkomst al genoegen genomen had met een halvering van zijn salaris. 4 jaar bij Columbus Crew voor 1 miljoen per jaar en een jaartje Vitesse voor 500.000 per jaar. Zo'n jongen is dus gewoon financieel onafhankelijk haha. Ik blijf dat soort gevalletjes echt wel bizar vinden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 07, 2024 11:29 am

Wouter schreef:
zo aug 04, 2024 11:24 pm
Pff, ik heb even gekeken wie ze überhaupt nog in de selectie hebben. Room, Pinto en Tielemans zijn er nog, maar willen weg en de club wil ook van hun salaris af. Dan zijn er nog jongens als Cornelisse en Jonathans, die al wat vlieguren gemaakt hebben, maar nog vrij jong zijn. En de rest betreft echt jeugdspelers.

Ze gaan echt niet binnen een jaar promoveren. Hoeft ook niet, zo lang die jongens maar stappen maken. Jonathans vond ik wel echt een goed talent trouwens, zonde dat hij vorig jaar die zware blessure kreeg.
Wel een mooie gelegenheid om jeugdspelers een kans te geven. De zoon van een collega van me (Mats Egbring) is zo'n speler.

Maar de selectie is inderdaad wel wat mager, met 1 keeper, 4 verdedigers, 3 middenvelders en 2 aanvallers. :smallgrin.gif:

Maar ik zie dat de site nog niet bijgewerkt is, daar staat Edward Sturing nog als hoofdtrainer, dus misschien valt het nog mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 07, 2024 12:10 pm

Wouter schreef:
zo aug 04, 2024 10:56 pm
Yep, was in de jeugd een leuke speler, maar moest zo nodig naar Engeland. Dom, dom, dom.

https://www.youtube.com/watch?v=TZtidxto7zI

'Ze kwamen met een goed plan.' :smallgrin.gif: :smallgrin.gif:

Een jaartje eerder:

https://www.youtube.com/watch?v=whN_vfVpfOo

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2024 2:54 pm

Wouter schreef:
zo aug 04, 2024 11:24 pm
Pff, ik heb even gekeken wie ze überhaupt nog in de selectie hebben.
Ah, Vitesse bestaat (nog)? Wat fijn. :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 07, 2024 3:12 pm

Inmiddels hebben ze bijna net zo veel seizoenkaarten verkocht als vorig jaar.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 08, 2024 1:15 pm

Ramptoeristen daar. :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do aug 08, 2024 4:34 pm

Helemaal niet. We gaan de Herrijzenis van Vitesse meemaken.

Plaats reactie