Vond ik ook. Eindelijk eens met overtuiging en ook ballen naar voren ipv alleen maar breed. Hopelijk houdt hij dit vast.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moderator: mods
Vond ik ook. Eindelijk eens met overtuiging en ook ballen naar voren ipv alleen maar breed. Hopelijk houdt hij dit vast.
Precies. Razendknap hoe Farioli dit in zo weinig tijd voor elkaar heeft gekregen. Baas speelt a la Blind ballen tussen de linies. Dat is heerlijk om te zien. Hopelijk maakt hij verdedigend ook nog stappen.GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.
De tegengoal was een herinnering aan vorig jaar, dat zal tot in den treure worden geanalyseerd en rechtgezet. En in de eerste helft werd Ajax ook 1 keer lelijk uit elkaar gespeeld waarbij de tegenstander gelukkig naast schoot.
Maar buiten dat geen gekke dingen. Het elftal lijkt met een opdracht te spelen die voor iedereen duidelijk is.
Positieve uitzondering is voor mij Baas. Het is wel lekker als je iemand hebt die (ten minste) comfortabel aan de bal is en de oplossing offensief zoekt.
Hopelijk krijgt hij vertrouwen en gaat hij dat ook uitstralen na een goede serie. Want dat laatste ontbreekt er nog wel aan. Niet zo gek ook na vorig seizoen.
Nee dat had ik (nog) niet. Hoe makkelijk we de 1-1 weggaven na wat een bevrijdende 0-1 had moeten zijn en 8 minuten voor tijd nog steeds op een wankele 1-1 staan waardoor een lullige tegengoal verlenging zou betekenen tegen een, laten we eerlijk zijn, tegenstander die niet bepaald van het hoogste niveau was, was van alles, maar niet ontspannen kijken.GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.
De tegengoal was een herinnering aan vorig jaar, dat zal tot in den treure worden geanalyseerd en rechtgezet. En in de eerste helft werd Ajax ook 1 keer lelijk uit elkaar gespeeld waarbij de tegenstander gelukkig naast schoot.
Maar buiten dat geen gekke dingen. Het elftal lijkt met een opdracht te spelen die voor iedereen duidelijk is.
Positieve uitzondering is voor mij Baas. Het is wel lekker als je iemand hebt die (ten minste) comfortabel aan de bal is en de oplossing offensief zoekt.
Die 1-1 was gewoon een fout van Hato. Hij blijft in het centrum staan waar Baas al stond ipv linksback.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nee dat had ik (nog) niet. Hoe makkelijk we de 1-1 weggaven na wat een bevrijdende 0-1 had moeten zijn en 8 minuten voor tijd nog steeds op een wankele 1-1 staan waardoor een lullige tegengoal verlenging zou betekenen tegen een, laten we eerlijk zijn, tegenstander die niet bepaald van het hoogste niveau was, was van alles, maar niet ontspannen kijken.GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.
Wel opbeurend is wat er met het elftal gebeurt als je Forbs, Akpom, Rasmussen en in mindere mate Taylor en FJ eraf haalt. Elke wissel was een verbetering. (Waarbij zeker de drie eerstgenoemde basisspelers eigenlijk helemaal geen basisspelers bij Ajax horen te zijn).
Ik hoop ook dat Traore zijn goede start doortrekt en niet nu al zijn hoogtepunt heeft gehad, trouwens.
Ja, daar was z'n karma nog even niet in orde.
Toegegeven, het nivo van die Serviers was niet hoog. Maar Ajax gaf buiten de goal bijna niks weg. Dat was vorig seizoen echt wel anders.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr aug 02, 2024 10:30 amNee dat had ik (nog) niet. Hoe makkelijk we de 1-1 weggaven na wat een bevrijdende 0-1 had moeten zijn en 8 minuten voor tijd nog steeds op een wankele 1-1 staan waardoor een lullige tegengoal verlenging zou betekenen tegen een, laten we eerlijk zijn, tegenstander die niet bepaald van het hoogste niveau was, was van alles, maar niet ontspannen kijken.GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.
Wel opbeurend is wat er met het elftal gebeurt als je Forbs, Akpom, Rasmussen en in mindere mate Taylor en FJ eraf haalt. Elke wissel was een verbetering. (Waarbij zeker de drie eerstgenoemde basisspelers eigenlijk helemaal geen basisspelers bij Ajax horen te zijn).
Ik hoop ook dat Traore zijn goede start doortrekt en niet nu al zijn hoogtepunt heeft gehad, trouwens.
Wat als Ajax verliest van Panathinaikos?
Mocht Ajax verliezen van Panathinaikos zal de club uitkomen in de play-offs van de Conference League. Daarin zal het als verliezer van het tweeluik tussen Panathinaikos/Ajax opduiken en in dat geval kent Ajax een ongeplaatste status. Het loot dus tegen een ploeg met een geplaatste status.
Een mogelijk zware loting kan dan volgen. Een snelle blik op de mogelijke tegenstanders - met een geplaatste status - leert dat Ajax mogelijk kan spelen tegen clubs als Chelsea, Fiorentina, Real Betis en RC Lens. De loting voor de play-offs van de Conference League is maandag om 14.00 uur.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... -play-offs