Parijs 2024

Alles over de Olympische droom.
zeux

Re: Parijs 2024

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 9:53 pm

Jinne schreef:Nu was het bad wel snel.
Ja. Wat dan weer een beetje verdacht is bij een Chinees (gezien de dopingverdenkingen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » wo jul 31, 2024 10:38 pm

Goede knaken wat ging die Chinese gast hard zeg.

Mooie bronze plak van Corbeau. Op die Franse jongen staat geen maat

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 01, 2024 8:06 am

Weer een rel, ik zag een stuk van een wedstrijd van Khelif, dat was inderdaad geen eerlijke partij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 01, 2024 9:09 am

zeux schreef:
wo jul 31, 2024 9:53 pm
Ja. Wat dan weer een beetje verdacht is bij een Chinees (gezien de dopingverdenkingen).
En niet van anderen? Waarom zwemt Marchand zo hard sinds hij bij Bowman traint? :confused.gif: Dat zie je toch heel vaak? Inge de Bruijn verkaste ook naar de VS, opeens ging ze van middelmatig naar top. Rara...

De race van 'die Chinees' was het hoogtepunt van de avond, hij vloog door het water. Imponerend.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 01, 2024 9:11 am

Jinne schreef:
wo jul 31, 2024 9:45 pm
Nu was het bad wel snel.
Haalt effe 0.4 seconden van WR af. Die heeft uit de juiste Pan gegeten. :hypocrite.gif:

Marchand is geweldig he. Wint op techniek van al die kleerkasten. Ook mooi dat Sjöström won. Die commentator van de NOS (waar vinden ze die lui toch?) was ervan overtuigd dat iemand in de middelste banen won. En zag zo goud en zilver over het hoofd. :excited.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 01, 2024 9:16 am

Opvallend hoe slecht de Amerikanen het doen bij het zwemmen, ze winnen haast niets. Wat een verademing, het maakt het toernooi veel leuker. Zwemmers uit allerlei landen maken nu een kans.

Die Courbeau pakt brons, terwijl de USA op dat nummer buiten de boot valt. :smallgrin.gif:

Is Corbeau nu trouwens opeens een Nederlander, of blijft hij een expat die 'ons' van de woningmarkt verdringt? :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 01, 2024 9:53 am

Yopii schreef:
do aug 01, 2024 9:16 am
Is Corbeau nu trouwens opeens een Nederlander, of blijft hij een expat die 'ons' van de woningmarkt verdringt? :hypocrite.gif:
:biggrin.gif:

Jammer dat Wilders geen PM is he. Had ie Sifan, Corbeau etc mogen vieren als Nederlandse winnaars. :neutral.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 01, 2024 10:00 am

wimpey schreef:
do aug 01, 2024 9:11 am

Marchand is geweldig he. Wint op techniek van al die kleerkasten.
Precies. Als je die daar zo ziet staan bij de medaille-uitreiking lijkt het gewoon een doorsnee gast, ziet er niet per se supersportief uit. Mooi is dat, het gaat niet alleen om pure spierbundels.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » do aug 01, 2024 10:37 am

Weer een tegenvaller ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » do aug 01, 2024 10:41 am

Yopii schreef:
do aug 01, 2024 9:09 am
zeux schreef:
wo jul 31, 2024 9:53 pm
En niet van anderen?
Zwemmen die wereldrecords in een bad waar ongeveer iedereen langzamer is dan anders?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » do aug 01, 2024 10:57 am

Kijk die falen niet ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 01, 2024 10:58 am

Maar de Britten wel!
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » do aug 01, 2024 10:59 am

De Britse dames wel? :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 01, 2024 11:09 am

Faalhazen, die Engelsen. Zal wel in de cultuur zitten. :smallgrin.gif:

Mooi, die huldiging net, die twee grote Roemeense kerels, vechtend tegen hun tranen.

Pure sport, hard tegen hard. Geen spelletjes. Ik geniet ervan. :biggthumpup.gif:

Duke

Bericht door Duke » do aug 01, 2024 11:18 am

Mooie sport, dat roeien.

En mooi dat de kinderen van Rienks en Florijn ook meedoen met de spelen, 36 jaar later.
https://nos.nl/artikel/2530296-roeikamp ... nd-te-zijn

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do aug 01, 2024 11:18 am

Ach als jullie lekker altijd menen dat je je gelijk moet halen/hebben prima, maar als je niet snapt dat na een race waarbij je 99,9% van de race een halve boot lengte voorsprong hebt en dat het verliest op 0,15 seconden op het einde dat dat falen is. Dan zit er om met MT te spreken bij jullie een steekje los.

Dit is hetzelfde als AJAX - Spurs of 10 matchpoints hebben en dan nog de mist in gaan ...

Maar ga lekker door jochies, tis tekenend voor dit forum de laatste tijd :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 01, 2024 11:34 am

Roeiers die niet tot het gaatje (willen) gaan halen de Olympische Spelen niet eens. Kunnen afzien is een voorwaarde.
Dit is hetzelfde als AJAX - Spurs of 10 matchpoints hebben en dan nog de mist in gaan ...
Voetbal is een mindgame, er spelen zoveel factoren mee. Het teamverband bijvoorbeeld, of het wisselbeleid van de coach. Er lopen genoeg slappe voetballers rond, bij Ajax bijvoorbeeld... :blush.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 01, 2024 11:49 am

Of je wilt het niet snappen of je snapt het echt niet .. alle twee even erg ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » do aug 01, 2024 12:03 pm

Yopii schreef:
do aug 01, 2024 11:09 am
Faalhazen, die Engelsen. Zal wel in de cultuur zitten. :smallgrin.gif:

Mooi, die huldiging net, die twee grote Roemeense kerels, vechtend tegen hun tranen.

Pure sport, hard tegen hard. Geen spelletjes. Ik geniet ervan. :biggthumpup.gif:
Absolute topsport!

Duizenden uren zware training.

Daar kan een monkelend oud mannetje die in de permanente sjagrijnige afzeikstand staat en niet veel meer kan dan op een toetsenbord rammen een voorbeeld aan nemen. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » do aug 01, 2024 12:34 pm

Duke schreef:
do aug 01, 2024 11:18 am
Mooie sport, dat roeien.

En mooi dat de kinderen van Rienks en Florijn ook meedoen met de spelen, 36 jaar later.
https://nos.nl/artikel/2530296-roeikamp ... nd-te-zijn
Ik hoorde gisteren in dat babbelprogramma van Dione de Graaff dat Ronald Florijn pas gaat kijken als zijn dochter Karolien klaar is. Daarvoor wil hij niets zien (vertede zijn zoon Finn). Ook niet terugkijken als hij het (goede) resultaat weet.

Overigens lieten ze in dat programma de race van de dames zien waar de dames bij waren, terwijl die juist onderling hadden afgesproken (nog) niet terug te kijken. Het deed zoveel pijn dat te zien. Eén van de roeisters kon er niet naar kijken.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 01, 2024 12:59 pm

999 schreef:
Ach als jullie lekker altijd menen dat je je gelijk moet halen/hebben prima,
Ah, daar hebben we ''jullie'' weer. Voetske tegen de kwaaie buitenwereld. Jij doet toch ook niet anders? Forum weet je wel, weet je niet?

...maar als je niet snapt dat na een race waarbij je 99,9% van de race een halve boot lengte voorsprong hebt en dat het verliest op 0,15 seconden op het einde dat dat falen is.
Nooit van fotofinishes gehoord? Een voet of een fietsband kan al beslissend zijn. En dan heeft volgens jou de nummer twee gefaald, als hij op het nippertje nog voorbij gestoken wordt? Nee toch?
Dan zit er om met MT te spreken bij jullie een steekje los.
Dat was Zeux, niet MT. Of is AT 1 pot nat voor je? Mag ik anders dat verwisselen van AT-ers door een AT-veteraan falen noemen? Ja, dat mag. Oh ja, natuurlijk wel afgerond met die ''Voetske''- :smallgrin.gif:
Maar ga lekker door jochies, tis tekenend voor dit forum de laatste tijd :smallgrin.gif:
Jochies nog wel. Lekker hooghartig weer. Jij wordt toch op AT ook geen bejaarde driftkop genoemd die altijd gelijk meent te moeten hebben? En als je zulke alles-of-niets opmerkingen maakt bij een verschil van 0,15 seconde, kan je inderdaad tegengas verwachten. Niet persoonlijk bedoeld natuurlijk, maar er zijn dus wat mensen het oneens met zo'n mening. Kan je kennelijk slecht tegen. Jammer.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Duke

Bericht door Duke » do aug 01, 2024 1:00 pm

Duke schreef:
do aug 01, 2024 8:06 am
Weer een rel, ik zag een stuk van een wedstrijd van Khelif, dat was inderdaad geen eerlijke partij.
En opnieuw heeft zij (hij?) gewonnen. De tegenstander gaf op met een mogelijke gebroken neus. Bizar.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do aug 01, 2024 1:15 pm

Zuidema schreef:
do aug 01, 2024 12:59 pm
999 schreef:
Ach als jullie lekker altijd menen dat je je gelijk moet halen/hebben prima,
Ah, daar hebben we ''jullie'' weer. Voetske tegen de kwaaie buitenwereld. Jij doet toch ook niet anders? Forum weet je wel, weet je niet?

...maar als je niet snapt dat na een race waarbij je 99,9% van de race een halve boot lengte voorsprong hebt en dat het verliest op 0,15 seconden op het einde dat dat falen is.
Nooit van fotofinishes gehoord? Een voet of een fietsband kan al beslissend zijn. En dan heeft volgens jou de nummer twee gefaald, als hij op het nippertje nog voorbij gestoken wordt? Nee toch?
Dan zit er om met MT te spreken bij jullie een steekje los.
Dat was Zeux, niet MT. Of is AT 1 pot nat voor je? Mag ik anders dat verwisselen van AT-ers door een AT-veteraan falen noemen? Ja, dat mag. Oh ja, natuurlijk wel afgerond met die ''Voetske''- :smallgrin.gif:
Jochies nog wel. Lekker hooghartig weer. Jij wordt toch op AT ook geen bejaarde driftkop genoemd die altijd gelijk meent te moeten hebben? En als je zulke alles-of-niets opmerkingen maakt bij een verschil van 0,15 seconde, kan je inderdaad tegengas verwachten. Niet persoonlijk bedoeld natuurlijk, maar er zijn dus wat mensen het oneens met zo'n mening. Kan je kennelijk slecht tegen. Jammer.
Jonge lul toch niet, kijk g.v.d. die race toch eens na.Ik was de eerste die zei ieder zijn mening, maar blijkbaar moesten er sommige naderhand toch er weer op terug komen , met hun falen de Britse dames wel ,hoezo ik mijn gelijk halen .. ... En wie het was , doet dat er dan echt weer toe ? .

Hoezo zijn er steekjes los als ik het falen vind ? ..

Excuses aan MT ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 01, 2024 3:03 pm

Zaterdag de wielerkoers met Van der Poel
Van der Poel probeert gouden WK na te bootsen in Parijs: 'Geeft geen garanties'

Mathieu van der Poel probeert in de aanloop naar de olympische wegwedstrijd zijn voorbereiding op de gouden WK na te bootsen. De alleskunner gaat zaterdag in en rondom Parijs voor zijn eerste olympische titel. Van der Poel won vorig jaar in Glasgow de wereldtitel op de weg nadat hij in Tour de France vooral in dienst van sprinter Jasper Philipsen had gereden. In de voorbije Tour was dat niet anders. Het wakkert de verwachtingen rond Nederlands beste wielrenner extra aan voor de Spelen. Ook Van der Poel spiegelt zijn voorbereiding op de olympische wegwedstrijd aan het WK van vorig jaar. "Ik probeer het na te bootsen", zei hij donderdagochtend vanuit het rennershotel. "Maar het is nog geen garantie dat ik met dezelfde benen aan de start sta."

"Ieder jaar is anders", vervolgde Van der Poel. "Maar ik voelde me na de Tour vrij goed en daar ben ik wel blij mee. Ik heb na de Tour alles kunnen doen wat ik wilde doen. Mijn voorbereiding is goed geweest." Van der Poel overwoog nog naar Spanje te gaan voor een trainingskamp, maar is toch thuis in België gebleven. Dit deed hij vooral omdat hij een nieuwe fiets met een nieuwe lak had gekregen. "Als er iets veranderd moest worden, wilde ik in de buurt zijn."

Van der Poel wil over vier jaar mountainbiken
Van der Poel heeft zaterdag in Parijs een unieke kans op olympisch goud. Het heuvelachtige parcours in en rondom Parijs lijkt de puncher op het lijf geschreven, al wilde hij daar zelf nog niet helemaal aan. "Dit zijn mijn eerste Olympische Spelen op de weg. Het gevaar is dat er een heel ongecontroleerde koers komt, omdat er maar weinig renners per land zijn. Als op een onverwachts moment een grote groep wegrijdt, kan het zomaar gebeurd zijn."

Drie jaar geleden beleefde Van der Poel een dramatische editie van de Olympische Spelen door de zogenoemde 'plankjesgate' in de mountainbikewedstrijd. De Nederlander dacht bij een afdaling dat er een plankje lag, maar die was na de verkenning weggehaald. Na een zware val gaf hij op. Van der Poel koos bij deze Spelen voor de wegwedstrijd, vanwege het voor hem perfecte parcours. Over vier jaar in Los Angeles wil hij alsnog voor de medailles in het mountainbiken gaan. "Tegen die tijd zit ik aan het einde van mijn loopbaan en heb ik nog een heel mooi doel."

Eerst wil Van der Poel toeslaan in de olympische wegwedstrijd, die zaterdag om 11.00 uur in de buurt van de Eiffeltoren van start gaat. De finish is tussen 18.00 en 18.30 uur. De vrouwenwedstrijd is een dag later.

Bron: nusport.nl
Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd. Het is lang (273km) met een klein peloton en kleine teams, volgens mij maar iets van 90 renners. Een flink deel daarvan waait er ook bij de eerste versnellingen af omdat ze simpelweg het niveau niet hebben. Dus het kan zomaar gebeuren dat er al vroeg in de wedstrijd een groep vertrekt die de rest nooit meer terugziet omdat er geen teams zijn die het gat willen dichten.

Van der Poel heeft ook nog pech want los van zijn twee Nederlandse ploeggenoten starten er geen Alpecin collega's. Kwestie dus zelf meezitten maar je kunt ook weer niet op alles reageren.

Belgie heeft het sterkste blok met Evenepoel, Stuyven, Van Aert en Benoot.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do aug 01, 2024 3:11 pm

Marillion schreef:
do aug 01, 2024 3:03 pm
Zaterdag de wielerkoers met Van der Poel
Van der Poel probeert gouden WK na te bootsen in Parijs: 'Geeft geen garanties'

Mathieu van der Poel probeert in de aanloop naar de olympische wegwedstrijd zijn voorbereiding op de gouden WK na te bootsen. De alleskunner gaat zaterdag in en rondom Parijs voor zijn eerste olympische titel. Van der Poel won vorig jaar in Glasgow de wereldtitel op de weg nadat hij in Tour de France vooral in dienst van sprinter Jasper Philipsen had gereden. In de voorbije Tour was dat niet anders. Het wakkert de verwachtingen rond Nederlands beste wielrenner extra aan voor de Spelen. Ook Van der Poel spiegelt zijn voorbereiding op de olympische wegwedstrijd aan het WK van vorig jaar. "Ik probeer het na te bootsen", zei hij donderdagochtend vanuit het rennershotel. "Maar het is nog geen garantie dat ik met dezelfde benen aan de start sta."

"Ieder jaar is anders", vervolgde Van der Poel. "Maar ik voelde me na de Tour vrij goed en daar ben ik wel blij mee. Ik heb na de Tour alles kunnen doen wat ik wilde doen. Mijn voorbereiding is goed geweest." Van der Poel overwoog nog naar Spanje te gaan voor een trainingskamp, maar is toch thuis in België gebleven. Dit deed hij vooral omdat hij een nieuwe fiets met een nieuwe lak had gekregen. "Als er iets veranderd moest worden, wilde ik in de buurt zijn."

Van der Poel wil over vier jaar mountainbiken
Van der Poel heeft zaterdag in Parijs een unieke kans op olympisch goud. Het heuvelachtige parcours in en rondom Parijs lijkt de puncher op het lijf geschreven, al wilde hij daar zelf nog niet helemaal aan. "Dit zijn mijn eerste Olympische Spelen op de weg. Het gevaar is dat er een heel ongecontroleerde koers komt, omdat er maar weinig renners per land zijn. Als op een onverwachts moment een grote groep wegrijdt, kan het zomaar gebeurd zijn."

Drie jaar geleden beleefde Van der Poel een dramatische editie van de Olympische Spelen door de zogenoemde 'plankjesgate' in de mountainbikewedstrijd. De Nederlander dacht bij een afdaling dat er een plankje lag, maar die was na de verkenning weggehaald. Na een zware val gaf hij op. Van der Poel koos bij deze Spelen voor de wegwedstrijd, vanwege het voor hem perfecte parcours. Over vier jaar in Los Angeles wil hij alsnog voor de medailles in het mountainbiken gaan. "Tegen die tijd zit ik aan het einde van mijn loopbaan en heb ik nog een heel mooi doel."

Eerst wil Van der Poel toeslaan in de olympische wegwedstrijd, die zaterdag om 11.00 uur in de buurt van de Eiffeltoren van start gaat. De finish is tussen 18.00 en 18.30 uur. De vrouwenwedstrijd is een dag later.

Bron: nusport.nl
Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd. Het is lang (273km) met een klein peloton en kleine teams, volgens mij maar iets van 90 renners. Een flink deel daarvan waait er ook bij de eerste versnellingen af omdat ze simpelweg het niveau niet hebben. Dus het kan zomaar gebeuren dat er al vroeg in de wedstrijd een groep vertrekt die de rest nooit meer terugziet omdat er geen teams zijn die het gat willen dichten.

Van der Poel heeft ook nog pech want los van zijn twee Nederlandse ploeggenoten starten er geen Alpecin collega's. Kwestie dus zelf meezitten maar je kunt ook weer niet op alles reageren.

Belgie heeft het sterkste blok met Evenepoel, Stuyven, Van Aert en Benoot.
Vd Poel is toch een halve Belg? Zijn karretje aanhaken bij de Belgen. :-)

Belgen zijn sterk, maar gaat Evenepoel voor Van Aert rijden en andersom?

Waarom zijn de Belgen met zijn vieren en Nederland met drie?

Plaats reactie