Parijs 2024

Alles over de Olympische droom.
columbus

Re: Parijs 2024

Bericht door columbus » zo jul 28, 2024 9:18 pm

Het zit nog niet mee. Pieterse was zekere de rest moest het wat meer meezitten

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jul 28, 2024 10:49 pm

Zoveel is er is ook nog niet misgelopen. Tweede week zit het zwaartepunt. Bij het zwemmen viel nu wel de tijd tegen in de finale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 29, 2024 7:58 am

We missen Brigade Zuid op momenten als deze. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus

Bericht door columbus » ma jul 29, 2024 2:43 pm

Wow. Wat een race bij de mannen mountainbikers

Pidcock voor de tweede maal goud. Na een lekke band en een pittige inhaalactie vlak voor de finish. De veldrijder pakt hier de winst

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 30, 2024 8:51 am

Wat een farce met de triatlon en het zwemmen zeg. Sporters die 's avonds naar bed gaan weten niet of ze 's morgens nou gaan starten of niet. En als ik de verhalen zo mag geloven is de kans op enigszins acceptabel zwemwater in de Seine gewoon nihil. De open water zwemmers zijn preventief al massaal gestart met een antibioticakuur.

Alles voor het commerciële plaatje maar de Seine is gewoon bijzonder smerig. Dat is morgen echt niet ineens anders dus die wedstrijd van de triatlon gaat ook dan niet door. Ik lees nu dat ze zelfs overwegen om het zwemonderdeel te vervangen door een extra loop. Dan maak je er dus gewoon een compleet andere sport van. Mensen hebben hier vier jaar voor getraind en hebben er alles voor gedaan en gelaten.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di jul 30, 2024 9:21 am

Het is vooral verbazend dat ze totaal geen back-up plan hebben. Dat er geen tweede locatie is waar men naar kan uitwijken wanneer de Seine geen optie blijkt te zijn. Lijkt me toch standaard want dat de Seine smerig is zal geen nieuws zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 30, 2024 9:36 am

Inderdaad. Verzin dan gewoon een betrouwbare backup optie en deel die tijdig met de atleten zodat ze zich kunnen voorbereiden op twee scenario's.

En neem dan ook op tijd een besluit waar je uiteindelijk de wedstrijd gaat houden. Niet ergens midden in de nacht waardoor sporters dus als ze gaan slapen echt niet weten of ze morgenochtend in het water liggen voor de wedstrijd van hun leven.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di jul 30, 2024 9:42 am

Marillion schreef:
di jul 30, 2024 9:36 am
Inderdaad. Verzin dan gewoon een betrouwbare backup optie en deel die tijdig met de atleten zodat ze zich kunnen voorbereiden op twee scenario's.

En neem dan ook op tijd een besluit waar je uiteindelijk de wedstrijd gaat houden. Niet ergens midden in de nacht waardoor sporters dus als ze gaan slapen echt niet weten of ze morgenochtend in het water liggen voor de wedstrijd van hun leven.
Zeker. Lang niet alles heb je in de hand als organisatie. Maar dit is gewoon amateurisme.
Tijd voor iets nieuws.

Duke

Bericht door Duke » di jul 30, 2024 9:57 am

Marillion schreef:
di jul 30, 2024 8:51 am
Wat een farce met de triatlon en het zwemmen zeg. Sporters die 's avonds naar bed gaan weten niet of ze 's morgens nou gaan starten of niet. En als ik de verhalen zo mag geloven is de kans op enigszins acceptabel zwemwater in de Seine gewoon nihil. De open water zwemmers zijn preventief al massaal gestart met een antibioticakuur.

Alles voor het commerciële plaatje maar de Seine is gewoon bijzonder smerig. Dat is morgen echt niet ineens anders dus die wedstrijd van de triatlon gaat ook dan niet door. Ik lees nu dat ze zelfs overwegen om het zwemonderdeel te vervangen door een extra loop. Dan maak je er dus gewoon een compleet andere sport van. Mensen hebben hier vier jaar voor getraind en hebben er alles voor gedaan en gelaten.
Dat laatste zou natuurlijk echt bizar zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dit toestaan.

Salvador Dali

columbus

Bericht door columbus » di jul 30, 2024 9:58 am

Echt een dikke middelvinger naar de sport en de sporters. En wat jullie zeggen, er is geen backup plan anders dan het zwem onderdeel maar te schrappen.

Ik las of hoorde dat er 1,5 miljard is geïnvesteerd om de Seine schoner te krijgen. Dat dat systeem best werkt maar dat het niet moet gaan regenen anders kan dat bassin het niet aan.

Maar hoe fucking goor moet het wel niet zijn

999

Bericht door 999 » di jul 30, 2024 10:07 am

Wat had voor dat geld heel veel andere mooie dingen kunnen doen.Voor deze evenementen wordt zonder dralen met bakken met geld gesmeten.En dat alsof er al niet genoeg kansen zijn om de kunstjes te vertonen ..
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jul 30, 2024 10:17 am

Met de andere watersporten in Marseille en Tahiti had je voor het open water zwemmen en triatlon ook wel een uitzondering kunnen maken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 30, 2024 10:22 am

Ja lijkt me ook. En dat moet toch alsnog haalbaar zijn? Wel idioot natuurlijk als je nu nog moet verhuizen naar een compleet ander parcours. Maar het is minder slecht dan het zwemmen helemaal weglaten.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di jul 30, 2024 11:01 am

Ik begreep dat gekeken is naar de roeibaan, maar dat het 'teveel werk' was om het fiets/loop-parcours daar op aan te passen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 30, 2024 11:01 am

Vol rattenpis, die Seine...

999

Bericht door 999 » di jul 30, 2024 11:11 am

Hoeveel medailles hebben wel al ?
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » di jul 30, 2024 11:21 am

999 schreef:
di jul 30, 2024 11:11 am
Die komen allemaal nog!

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 30, 2024 11:37 am

zeux schreef:
di jul 30, 2024 11:01 am
Ik begreep dat gekeken is naar de roeibaan, maar dat het 'teveel werk' was om het fiets/loop-parcours daar op aan te passen.
Als je dat echt wil bestaat het toch bijna niet dat je daar geen oplossing voor kan vinden?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di jul 30, 2024 11:52 am

Marillion schreef:
di jul 30, 2024 11:37 am
zeux schreef:
di jul 30, 2024 11:01 am
Als je dat echt wil bestaat het toch bijna niet dat je daar geen oplossing voor kan vinden?
Lijkt mij ook.

Ze wilden de 'mooie achtergrondplaatjes' niet kwijt? Zwemmen in de Seine, lopen en fietsen langs het decor van de Hausmann Boulevards, kortom eindeloos (en tegen beter weten in) vastgehouden aan het willen showen van de grandeur van 'idyllisch Parijs'. IJdelheid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Parijs 2024

Bericht door Mano » di jul 30, 2024 12:20 pm

Duke schreef:
999 schreef:
di jul 30, 2024 11:11 am
Die komen allemaal nog!
Medaille Droogte in NL
Halen we tegenwoordig alleen nog maar bij schaatsen, korfbal (geen OS) en Femke Bol.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus

Bericht door columbus » di jul 30, 2024 12:24 pm

Word een beetje moe van die medaille fixatie. Volgens de media is het zo’n beetje je inschrijven en een plak ophalen bij de balie. Paniekere koppen in de krant, tegen het gênante aan

999

Bericht door 999 » di jul 30, 2024 12:28 pm

Huh, olympische spelen gaat al lang niet meer om de olympische gedachte, maar om de plakken .
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » di jul 30, 2024 12:37 pm

columbus schreef:
di jul 30, 2024 12:24 pm
Word een beetje moe van die medaille fixatie. Volgens de media is het zo’n beetje je inschrijven en een plak ophalen bij de balie. Paniekere koppen in de krant, tegen het gênante aan
Nou ja, er werden er een ziljoen voorspeld, ook door buitenlandse media. Er zouden er meer komen dan in Tokio.
Dan valt het een bietje tegen hé. :biggrin.gif:

En medailles is the name of the Games. Dus die fixatie is wel logisch. Het Coubertin-thema 'meedoen is belangrijker dan winnen' is al een paar decennia uit het raam..

zeux

Bericht door zeux » di jul 30, 2024 1:41 pm

Uiteindelijk moet je het resultaat tot nu toe afzetten tegen de gedachte kanshebbers (volgens deze bron).

Tot nu toe in actie of in actie geweest:

Zeilen - Van Aanholt/Duetz (V, Skiff) - getipt voor goud --> liggen na 8 van 13 races 2de, met uitzicht op 1
Zeilen - Van de Werken/Lambriex (M, Skiff) - getipt voor goud --> liggen na 6 van 13 races 9de, met kans omhoog te komen
Zeilen - Luc van Opzeeland (M, windsurfen) - getipt voor goud --> ligt na 4 races 2de, één punt achter nr 1

Roeien - Broenink/Twellaar (M, dubbel-twee) - getipt voor goud --> finale (1 augustus 11.30)
Roeien - Karolien Florijn (V, lichte dubbel-twee) - getipt voor goud --> halve finale (1 aug 9.30)
Roeien - Meester/Clevering (V, twee zonder) - getipt voor goud --> halve finale (31 juli 10.54)
Roeien - Vrouwen vier - getipt voor goud --> finale (1 aug 11.50)
Roeien - Mannen Dubbel-vier - getipt voor goud --> finale (1 augustus 11.30)
Roeien - Simon van Dorp (M, lichte dubbel-twee) - getipt voor zilver --> halve finale (1 aug 9.50)
Roeien - Mannen Acht - getipt voor zilver --> herkansing (1 aug 10.20, vier van vijf boten plaatsen zich voor finale)
Roeien - Vrouwen Dubbel-Vier - getipt voor brons --> finale (31 juli 12.38)

Zwemmen - Marrit Steenbergen (V, 100m vrije slag) - getipt voor brons --> halve finale (30 juli, 21.33)

Wielrennen - Ellen van Dijke (V, tijdrit) - getipt voor brons --. 7de geworden
Wielrennen - Puck Pieterse (mountainbike) - getipt voor brons --> 4de geworden (door pech geen zilver)

Kortom: zeilen ligt redelijk op koers, roeien alles nog mogelijk (boten liggen in (halve) finales vaak in de middenbanen, dus hebben ze sterk gekwalificeerd), zwemmen nog kans.

Judo: Joanne van Lieshout staat niet op bovenstaand lijstje, maar had als wereldkampioen wel kansen, alleen vandaag meteen er uit. Een min.
Andere potentiële medaillekandidaten zijn nog niet op de tatami geweest (er wordt brons getipt voor Guusje Steenhuis (78kg) en Sanne van Dijke (70 kg).

De grote tegenvallers zitten in het wielrennen: Pieterse --> verhaal bekend. En Van Dijk die het niet redde in de tijdrit (nat parcours, durfde terugkomend van enkelbreuk bochten niet aan te vallen).

De meevaller was handboogschieten, waar de dames dicht bij het verslaan van Zuid-Korea kwamen. En vierde werden (wat hoger was dan ingeschat).

(er zullen vast ook andere lijsten met kanshebbers rondgaan...)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 30, 2024 2:01 pm

Het verhaal van Ellen van Dijk was natuurlijk een potentieel sprookje. Achteraf gezien, met ook de extra info van wat ze nu allemaal precies mankeerde, denk ik toch dat ze daar de verkeerde keuze hebben gemaakt door haar te laten deelnemen.

Ik snap wel dat het pech was dat het zo extreem nat en glad was. Maar als je in je hoofd bezig moet zijn met de vraag wat je bij pech moet doen omdat je eigenlijk niet zelfstandig kunt in- of uitklikken dan ben je toch echt niet klaar voor de strijd. Daar komt nog bij dat ze ook één van de schaarse plekken voor de wegrace heeft ingenomen want je moet als deelnemer aan de tijdrit ook daar starten.

Pieterse was echt heel zuur. Die tweede plek was in lijn met alles wat ze dit seizoen heeft laten zien. En ze is op jonge leeftijd ook een extreem goed uithangbord voor de sport. Met haar leuke rijstijl en de manier waarop ze de sport ook presenteert richting de jongere generatie. Hopelijk komt ze nog eens in de positie om voor een medaille te gaan. Leeftijd is uiteraard geen probleem maar je weet nooit hoe de situatie over vier jaar is. Ik heb bij die race wel genoten van Ferrand-Prévot. Dit was eigenlijk de enige prijs die ze nog niet had. En het dan in eigen land zo afmaken. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie