Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » ma jul 08, 2024 8:39 pm

Maar het bedrag dat ik erbij lees gaat 'm niet worden. 15 miljoen hebben ze het over.

Ik zou zeggen dat je hem alleen verkoopt voor een bedrag dat vergelijkbaar is met wat wij hebben betaald. Wij hebben hem gehaald voor 20,5 wat kan oplopen tot 23,5. Al schat ik zo in dat we de voorwaarden voor de bonus wellicht niet hebben gehaald. :smallgrin.gif:

Ik zie er niets in om hem met verlies te laten gaan en dan een Italiaan van bijna 30 te halen. Dan gaat Farioli maar met hem aan de slag om er iets van te maken.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jul 08, 2024 8:40 pm

Ze hebben zelf een voor mij totaal onbekende verdediger wel verkocht voor 40 miljoen pond.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 08, 2024 8:50 pm

Dát is nou wel een mooi bedrag. :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 08, 2024 9:04 pm

Precies, zo moeilijk is het allemaal niet. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jul 09, 2024 5:57 am

Marillion schreef:
ma jul 08, 2024 8:39 pm
Maar het bedrag dat ik erbij lees gaat 'm niet worden. 15 miljoen hebben ze het over.

Ik zou zeggen dat je hem alleen verkoopt voor een bedrag dat vergelijkbaar is met wat wij hebben betaald. Wij hebben hem gehaald voor 20,5 wat kan oplopen tot 23,5. Al schat ik zo in dat we de voorwaarden voor de bonus wellicht niet hebben gehaald. :smallgrin.gif:

Ik zie er niets in om hem met verlies te laten gaan en dan een Italiaan van bijna 30 te halen. Dan gaat Farioli maar met hem aan de slag om er iets van te maken.
Precies! Hopelijk gaat Kroes niet weer bij de boekwaarde overstag. Vanaf 25mln gaan we praten. En anders mag Farioli hem aan de praat krijgen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 09, 2024 7:28 am

Ik zou die jongen in de herkansing gooien. Als ie inmiddels enigszins kan communiceren, tenminste...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 09, 2024 7:40 am

Ja? Ik denk dat ik hem zou verkopen. Heeft een EK in de benen en staat er dus naar alle waarschijnlijkheid best wel oké op. Ik acht de kans dat hij volgend jaar wel een goed seizoen draait op 40/60 en dan is hij waarschijnlijk nog maar de helft waard. Vind hem overigens ook niet bepaald comfortabel aan de bal, dus het zou maar zo kunnen dat anderen (Kaplan, Hato) de voorkeur krijgen. Als je hier 18 mio voor kan vangen, dan zou ik dat beetje verlies nemen en kijken of je die plek anders kan invullen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 09, 2024 7:51 am

peter schreef:
di jul 09, 2024 7:40 am
Als je hier 18 mio voor kan vangen, dan zou ik dat beetje verlies nemen en kijken of je die plek anders kan invullen.
Ik snap dat ze Sanchez voor boekwaarde verkopen. Maar geen precedent scheppen door een jonge Kroatisch international voor te weinig te laten gaan.

Het water staat de club financieel tot aan de lippen, maar een exodus aan spelers en een nieuw blik aankopen gaat 'm ook niet worden. En ik heb bij Sutalo i.t.t. bij 90% van alle aankopen van de voorbije 2 jaar nog wel het gevoel dat ie iets kan. Z'n uitstapjes uit het centrum moet ie laten. Dat is trainbaar, te coachen.

peter

Bericht door peter » di jul 09, 2024 8:02 am

Ben ik op zich met je eens. Misschien eerst maar eens kijken wat die andere prutsaankopen opleveren. Misschien komen we toch een heel eind met het verkopen van jongens als Akpom, Forbs, Sosa en dergelijke.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di jul 09, 2024 8:25 am

Sutalo was op het EK net zo slecht als bij Ajax. Wordt nooit wat. Bij ieder redelijk bod verkopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 09, 2024 9:29 am

Voor 18m +25% doorverkoop ofzo...

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 09, 2024 10:41 am

wimpey schreef:
di jul 09, 2024 7:51 am
peter schreef:
Als je hier 18 mio voor kan vangen, dan zou ik dat beetje verlies nemen en kijken of je die plek anders kan invullen.
Ik snap dat ze Sanchez voor boekwaarde verkopen. Maar geen precedent scheppen door een jonge Kroatisch international voor te weinig te laten gaan.

Het water staat de club financieel tot aan de lippen, maar een exodus aan spelers en een nieuw blik aankopen gaat 'm ook niet worden. En ik heb bij Sutalo i.t.t. bij 90% van alle aankopen van de voorbije 2 jaar nog wel het gevoel dat ie iets kan. Z'n uitstapjes uit het centrum moet ie laten. Dat is trainbaar, te coachen.
Eens. Laat zo een Engelse club maar betalen. Alles boven de 25 mio moet je wel doen natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 23, 2024 7:37 am

Going nowhere: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... o-vertrekt

Snap die jongen wel. Jaartje leren in de luwte. Als ie nu vertrekt en het gaat weer mis, dan heeft ie een groot probleem.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 23, 2024 8:38 am

wimpey schreef:
peter schreef:

Mee eens.

Het zegt wel wat dat die jongen nog steeds een behoorlijke marktwaarde heeft, dat er leuke clubs voor hem komen.

Hij is net in training, kijk eerst of hij het oppikt nu er structuur in het team zit.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 23, 2024 9:19 am

Die jongen wil niet in zichzelf investeren. Onbegrijpelijk dat hij na een jaar in Nederland nog steeds geen Engelse les heeft. Dan wil je ook niet slagen hoor.

nobrahcius

Bericht door nobrahcius » di jul 23, 2024 9:23 am

Zou je dat als club ook niet moeten/kunnen afdwingen bij contractonderhandelingen: verplicht Engelse (of Nederlandse, of beide) les?
Had eigenlijk verwacht dat dat toch wel zo zou zijn...

(even los van het feit dat het iets zegt dat een speler daar zelf blijkbaar de noodzaak niet toe voelt)

peter

Bericht door peter » di jul 23, 2024 9:37 am

Yopii schreef:
di jul 23, 2024 8:38 am
wimpey schreef:
peter schreef:

Mee eens.

Het zegt wel wat dat die jongen nog steeds een behoorlijke marktwaarde heeft, dat er leuke clubs voor hem komen.

Hij is net in training, kijk eerst of hij het oppikt nu er structuur in het team zit.
Voor mijn gevoel willen ze zoveel mogelijk Mislintat jongens de deur uit doen en daar zoveel mogelijk geld op pakken. Als een soort zwarte bladzijde die ze willen omslaan. Sutalo ligt dan nog het beste in de markt, dus vandaar dat ze die zo snel mogelijk willen lozen. Met dat geld kun je dan in ieder geval een Rosario halen. Met al die andere aankopen moet je er al 2-3 verkopen om wat terug te halen.

Blijkbaar valt het allemaal tegen, want als we VI mogen geloven, dan ontstaat er ook al wat frictie en onrust. Het ombouwen naar "Farioli tactiek" gaat niet snel genoeg blijkbaar en de selectie is er niet toe in staat.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 23, 2024 9:45 am

Zo kennen we Kroes inmiddels: impulsief en emotioneel.

Zou Rosario werkelijk beter zijn dan Sutalo? :confused.gif:

Bij PSV vond ik Rosario erg matig: lage handelingssnelheid.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 23, 2024 12:15 pm

Jij kent Kroes helemaal niet, wat een onzin. Ergens anders las ik dat het “blinde haat” van Kroes richting alle Mislintat-aankopen was.

Hebben we nu alweer een zondebok gevonden? Lekker hoor, kunnen we flink van leer trekken. :blush.gif:

Gebaseerd op wat eigenlijk? Allemaal geruchten, eigen percepties en overtuigingen. Zullen we het einde van de transferperiode eens afwachten voordat we iemand nu al helemaal afmaken?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di jul 23, 2024 1:05 pm

Yopii schreef:Zo kennen we Kroes inmiddels: impulsief en emotioneel.

Zou Rosario werkelijk beter zijn dan Sutalo? :confused.gif:

Bij PSV vond ik Rosario erg matig: lage handelingssnelheid.
Iedereen is beter dan Sutalo. Das niet zo moeilijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 23, 2024 1:39 pm

Ik wil het nog wel eens zien. Dat hij niet over twee seizoenen bij een absolute topclub speelt wil ik wel geloven. Maar hij zal echt beter kunnen dan wat we van hem bij Ajax hebben gezien.

Als je hem echt goed kunt verkopen zou ik het denk ik wel doen. Vooral ook omdat er nu eenmaal geld nodig is. Maar pak nou niet heel snel je verlies om vervolgens door te gaan met een bankzitter van Juventus of Rosario. Die spelers zullen wellicht wat andere sterke en zwakke punten hebben maar per saldo gaat dat echt niet het grote verschil maken.

Dus als er geen mooi bod komt geef je hem beter het vertrouwen en kijk je wat er in zit. Hij zou niet de eerste zijn die eerst door het ijs gaat en een seizoen later ineens toch wat blijkt te kunnen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 23, 2024 1:43 pm

Ik heb het vertrouwen in Sutalo (ook nog) niet verloren. Het leek vorig seizoen toch vooral een mentale kwestie, dus ben erg nieuwsgierig of Farioli tot hem door kan dringen en een knop weet om te zetten in Sutalo’s brein.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jul 23, 2024 4:18 pm

We hebben voordat Mislintat hem aankocht diverse video's gezien van Sutalo, waar hij overduidelijk kwaliteiten toonde en naar mijn herinnering velen hier op AT best wel enthousiast werden en bijna met smart zaten te wachten tot de transfer eindelijk eens rondkwam. Een video kan vertekenen, maar je haalt er altijd toch wel enkele zaken uit. Zoals in onderstaande video. Sterk in de lucht, goede lange pass op maat, gemakkelijk iemand uitspelend, dynamisch, moeilijk te passeren, hard in de duels indien nodig. Dat kan hij toch niet allemaal in Zagreb hebben laten liggen? Ik vrees dan ook boven alles een mentaal probleem inclusief de nodige blokkades, waarbij zowel de speler als Ajax kennelijk nalatig zijn geweest om dit aan te pakken. Hopelijk kan Farioli hem wel weer reanimeren naar zijn Zagreb-vorm. We zullen het zien.

https://www.youtube.com/watch?v=GinMiLPW3fI
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 23, 2024 4:59 pm

Ik was zeer enthousiast. Dus kijk ik nooit meer YT-beelden. :blush.gif:

Die jongen kan echt wel verdedigen. Maar heeft iemand nodig die 'm stuurt.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 23, 2024 5:07 pm

HIj werd gezien als leider van de defensie, dat is hij (nog) niet.

Geef hem wat tijd. Destijds liet hij het wel zien bij Zagreb en Kroatië. Zag hem in de VCL vorig jaar, toen was hij erg goed.

Plaats reactie