In dat kader is dit lijstje wel interessant. De inkomende transfers op basis van wat we hebben betaald:Alexander schreef: ↑ma jul 15, 2024 3:16 pmLees even wat reacties terug die ik kreeg toen ik al tijden terug aangaf dat Ajax het financieel heel matig deed. Goed gezien, al zeg ik het zelf.Scherrer schreef: ↑wo mei 16, 2012 6:35 pmJij snapt er echt niets van.Alexander schreef:Cijfers blijven dus heel matig en geheel afhankelijk van transfers. Ajax heeft geen grote transferbedragen uitgegeven en wel CL gespeeld. Zonder CL verlies je tientallen miljoenen.
De transfersommen worden afgeschreven over de duur van het contract met de betreffende speler. Dit jaar 'betalen' (lees: doen we afschrijvingen) we nog steeds aan de transfers van Sulejmani, Aissati, El Hamdaoui, Sigthorsson, Boerrigter, Janssen enz enz.
13 miljoen operationele winst is gewoon heel netjes. We maken dus een keurige winst op alle activiteiten buiten de transfers. Niets mis mee.
De grote fout is geweest dat Ajax voor spelers meer dan 20 miljoen is gaan betalen. Dat past niet bij onze club en daar zijn we ook helemaal niet goed in.
https://www.transfermarkt.com/ajax-amst ... verein/610
Het percentage voltreffers is wel erg mager. Even uit de losse pols, 50% succesvol en 50% mislukt?
Het is lastig om een grens te bepalen. De markt evolueert en soms is een stevige investering echt wel te verantwoorden. Je ziet overigens ook dat de aankopen die qua bedrag achterblijven ongeveer hetzelfde percentage hebben. Het lijkt er dus op dat we een muntje op kunnen gooien.
Probleem met dure spelers is dat ze eigenlijk succesvol moeten zijn om de investering eruit te halen. Een misser weegt zwaarder door.