Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 05, 2024 9:34 am

De Dominee schreef:
vr jul 05, 2024 9:25 am
Wederom een slechte verkoop van Ajax. Als hij dan zo nodig moet gaan, dan mag Man U flink betalen. 100K is wisselgeld.
Eens. Snap er niks van.

Maar die Ten Rouwelaar is ook een dikke lul. Tekent nog geen twee maanden geleden een contract om deel uit te maken van een nieuw project, om deel van een proces uit te maken. Zoals al terecht aangegeven hierboven zal dat ook niet voor een minimumloon zijn.

En van Ten Hag vind ik dit ook niet erg chique hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 05, 2024 9:54 am

Ben overigens benieuwd hoe Farioli hier in staat. Die denkt ook vanaf dag 1 volle bak aan de slag te gaan met z’n staf, en dan is de voorbereiding nog nauwelijks begonnen of er gaan weer mensen weg.

columbus

Bericht door columbus » vr jul 05, 2024 9:58 am

Maar hoe serieus is dit? Of niet gewoon een gerucht zoals waslijsten vol met spelers die aan Ajax worden gelinkt?

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 9:58 am

Is al rond.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 05, 2024 11:41 am

De Dominee schreef:
vr jul 05, 2024 9:25 am
Wederom een slechte verkoop van Ajax. Als hij dan zo nodig moet gaan, dan mag Man U flink betalen. 100K is wisselgeld.
We hebben het over een keeperstrainer he. Over een man die zich direct nadat hij benaderd was zich ook al heeft ziek gemeld. In hoeveel gevallen wordt er überhaupt voor iemand in zo een functie ook maar 1 euro betaald?

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 11:55 am

Hij is volwassen en heeft met zijn volle verstand gekozen voor het project Ajax onlangs. Is pas net begonnen en heeft een contract. Daar kun je hem prima aan houden. Iedereen zal begrijpen dat Ajax hiervoor (goed) gecompenseerd zal willen worden.

Maar nee... wij leggen weer geen strobreed in de weg.

columbus

Bericht door columbus » vr jul 05, 2024 12:39 pm

De Dominee schreef:Hij is volwassen en heeft met zijn volle verstand gekozen voor het project Ajax onlangs. Is pas net begonnen en heeft een contract. Daar kun je hem prima aan houden. Iedereen zal begrijpen dat Ajax hiervoor (goed) gecompenseerd zal willen worden.

Maar nee... wij leggen weer geen strobreed in de weg.
Exact. Zo zit ik ook in de race. En dat het nu om de keeperstrainer gaat of niet, je hebt toch met je volle verstand ergens voor gekozen? En het is het Real Madrid hè wat aan komt kloppen

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 12:50 pm

Daar heb je het 'volle verstand' weer, ik kan daar niets mee. Dat argument komt doorgaans voort uit teleurstelling.

Ten Rouwelaar kon destijds naar Ajax, dat was voor hem de beste keuze. Nu komt er nog een veel betere optie voorbij. Heeft hij zijn woord gegeven dat hij lang zou blijven? Wat staat er in zijn contract? Ajax smijt hem er net zo gemakkelijk uit als men dan nodig vindt.

Bijna iedere werknemer zou gaan nadenken als hij zijn salaris kon verdrievoudigen, zelfs al had hij zijn huidige baan nog maar pas. Ik vind het nogal gemakkelijk om van een ander te zeggen dat hij niet gevoelig mag zijn voor zo'n financiële verbetering.

(Over de PL heb ik het dan niet eens.)

Ik ben het er wel een eens dat een ton een karige schadeloosstelling is. Daar had Kroes meer uit kunnen halen.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 1:38 pm

Yopii schreef:
vr jul 05, 2024 12:50 pm
. Daar had Kroes meer uit kunnen halen.
Again.

columbus

Bericht door columbus » vr jul 05, 2024 1:38 pm

Teleurstelling? Het interesseert me verder vrij weinig. Ik stoor me vooral aan het feit dat dit maar normaal gevonden moet worden.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 05, 2024 1:58 pm

Yopii schreef:
vr jul 05, 2024 12:50 pm
Daar heb je het 'volle verstand' weer, ik kan daar niets mee. Dat argument komt doorgaans voort uit teleurstelling.

Ten Rouwelaar kon destijds naar Ajax, dat was voor hem de beste keuze. Nu komt er nog een veel betere optie voorbij. Heeft hij zijn woord gegeven dat hij lang zou blijven? Wat staat er in zijn contract? Ajax smijt hem er net zo gemakkelijk uit als men dan nodig vindt.

Bijna iedere werknemer zou gaan nadenken als hij zijn salaris kon verdrievoudigen, zelfs al had hij zijn huidige baan nog maar pas. Ik vind het nogal gemakkelijk om van een ander te zeggen dat hij niet gevoelig mag zijn voor zo'n financiële verbetering.

(Over de PL heb ik het dan niet eens.)

Ik ben het er wel een eens dat een ton een karige schadeloosstelling is. Daar had Kroes meer uit kunnen halen.
Hij heeft een contract getekend, die zal niet voor twee maanden zijn geweest. Als Ajax hem ontslaat wordt hij daarvoor gecompenseerd. Andersom lijkt dat niet echt het geval te zijn, want die ton is een grap.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 3:01 pm

Als het genoemde bedrag klopt lijkt dat me ook wat karig maar misschien was er niet veel meer te halen in deze kwestie. Veel hangt natuurlijk af van het contract dat hij met Ajax overeen is gekomen. We hebben het hier niet over een speler of hoofdtrainer. Ik heb geen idee of er voor dit soort functies afspraken worden gemaakt over afkopen en vertrekwensen.
Nil volentibus arduum

Historicus

Bericht door Historicus » vr jul 05, 2024 3:05 pm

Vind het toch wel erg raar dat Ten Rouwelaar al weer zo snel wil vertrekken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 3:19 pm

Hij kan daar drie keer zoveel verdienen.

En werken in de PL bij een grote club spreekt natuurlijk ook echt wel aan bij spelers én trainers. Het is een ongebruikelijke gang van zaken maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij het toch wil aangrijpen.

Opvallend overigens. Niemand zag hem graag komen en nu mag 'ie niet weg.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 05, 2024 7:16 pm

Ik vind het vooral bijzonder dat Ajax hiermee akkoord gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 05, 2024 8:14 pm

Ik snap het eerlijk gezegd nog wel. Ten Rouwelaar was een hele matige keeper en zal niet zoveel geld verdiend hebben. Dan komt uit het niets Manchester United en mag je gaan werken voor 1 van de grootste clubs in de wereld, met dito salaris. De kans dat die jongen daar ooit nog een keer terecht komt acht ik vrij klein.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jul 05, 2024 8:49 pm

Kan Farioli zijn oude job tijdelijk ook nog beoefenen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 9:57 pm

Alexander schreef:
vr jul 05, 2024 8:14 pm
Ik snap het eerlijk gezegd nog wel. Ten Rouwelaar was een hele matige keeper en zal niet zoveel geld verdiend hebben. Dan komt uit het niets Manchester United en mag je gaan werken voor 1 van de grootste clubs in de wereld, met dito salaris. De kans dat die jongen daar ooit nog een keer terecht komt acht ik vrij klein.

Goed voor zijn CV. Zelfs als het snel voorbij is, kan hij dat avontuur bij MU te gelde maken.

Hij heeft toch niets met Ajax?

Geen idee of het een verlies is. Ik denk wel zo: sleep er wat meer uit en je kunt een paar talenten een contractje geven

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 09, 2024 7:12 am

En we hebben alweer een nieuwe keeperstrainer, want Farioli kende nog een Fin uit zijn periode bij Nice.

Ergens bekruipt mij nu wel het gevoel dat we dit met spelers ook gaan krijgen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 09, 2024 7:37 am

Als je eerder goed gewerkt hebt met iemand, is het niet zo gek dat je dat bij je nieuwe club wilt voortzetten.

Echter: het is nu wel ALLE ballen op Farioli. Als hij toch niet zo goed als we denken, dan is het helemaal foute boel.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 09, 2024 8:19 am

Ik heb onze nieuwe technische mensen horen zeggen dat het nooit meer zou gebeuren dat de trainer zijn hele staf mee mocht nemen. Amper 2 maanden later hebben we een hele buitenlandse enclave binnen. Waanzin.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 09, 2024 8:36 am

peter schreef:
di jul 09, 2024 7:12 am
En we hebben alweer een nieuwe keeperstrainer, want Farioli kende nog een Fin uit zijn periode bij Nice.

Ergens bekruipt mij nu wel het gevoel dat we dit met spelers ook gaan krijgen.
Ongetwijfeld. Het begint als met Rosario: dat is een modale speler, maar wel zíjn modale speler.
Echter: het is nu wel ALLE ballen op Farioli. Als hij toch niet zo goed als we denken, dan is het helemaal foute boel.
Het geeft vooral aan dat Kroes het niet weet. Dat vind ik het grootste probleem.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 09, 2024 8:40 am

Alexander schreef:
di jul 09, 2024 8:19 am
Ik heb onze nieuwe technische mensen horen zeggen dat het nooit meer zou gebeuren dat de trainer zijn hele staf mee mocht nemen. Amper 2 maanden later hebben we een hele buitenlandse enclave binnen. Waanzin.
Inderdaad. Gelukkig kan Beuker het allemaal zo mooi verwoorden. Vooralsnog een hoop hete lucht dus. De keuzes die worden gemaakt hebben echt 0,0 te maken met wat Beuker allemaal om de haverklap loopt te verkondigen.

columbus

Bericht door columbus » di jul 09, 2024 9:43 am

Alexander schreef:Ik heb onze nieuwe technische mensen horen zeggen dat het nooit meer zou gebeuren dat de trainer zijn hele staf mee mocht nemen. Amper 2 maanden later hebben we een hele buitenlandse enclave binnen. Waanzin.
Tja. De scouting levert blijkbaar niet. Wanneer gaat daar eens een gruwelijke bezem door heen. Als Ajax met niemand komt (ten Rouwelaar was wel via Beuker) dan snap ik de trainer wel die met een oud collega verder wil

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 09, 2024 12:37 pm

Ten Rouwelaar was er, maar die wilde weg.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie