Jorge Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee

Re: Jorge Sanchez

Bericht door De Dominee » do jul 04, 2024 6:48 pm

En weer een verkocht voor vrijwel exact het bedrag waarvoor hij nog in de boeken staat... :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 04, 2024 8:26 pm

Wat dacht je dan? Dat hij voor 15 weg zou gaan?

De Dominee

Bericht door De Dominee » do jul 04, 2024 8:31 pm

Kroes moet stoppen met iedereen verkopen voor de boekwaarde. Hij moet winst maken. Als Mislintat winst kon maken op Daramy, moet Kroes ook winst kunnen maken op spelers.

Alles gaat weg zodra iemand de boekwaarde biedt. Dat is algemeen bekend inmiddels. Lekker dom zaken doen.

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 04, 2024 8:52 pm

Hahaha. Wat een onzin.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 04, 2024 9:13 pm

De Dominee schreef:
do jul 04, 2024 8:31 pm
Kroes moet stoppen met iedereen verkopen voor de boekwaarde. Hij moet winst maken. Als Mislintat winst kon maken op Daramy, moet Kroes ook winst kunnen maken op spelers.

Alles gaat weg zodra iemand de boekwaarde biedt. Dat is algemeen bekend inmiddels. Lekker dom zaken doen.
Als hij Ramaj voor de boekwaarde verkoopt ben ik het met je eens.

Maar Ajax heeft behoefte aan de verkoop van 10-15 spelers. En het is niet dat Sanchez geweldige dingen heeft laten zien afgelopen maanden.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 04, 2024 9:14 pm

Je komt er in ieder geval vanaf zonder er verder bij in te schieten en er ontstaat ruimte in het salarishuis. Twee belangrijke zaken als het gaat om de mogelijkheden om de selectie te renoveren.

We kunnen ook meer geld vragen met het risico dat we met dit soort jongens blijven zitten. Hij heeft gewoon helemaal niets laten zien. De kans dat je dan aan een speler gaat verdienen is gewoon niet groot.

Iemand als Daramy stond er hier en daar nog wel goed op als interessant talent. Ik heb niet de indruk dat dit met Sanchez ook zo ligt.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2024 6:57 am

Daramy had een aardig jaar bij FCK achter de rug. Sanchez bij Porto :blush.gif: Daramy is jonger, een aanvaller. Appels en peren dus. Sowieso staat Ajax het water aan de lippen, na Schreuder / Hamstelaar en Mislintat. Dan is 3M voor Sanchez (plus salaris weg) welkom.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 7:47 am

Iedere club weet ook hoe wij er financieel voorstaan natuurlijk. Als je moet verkopen en je hebt ook nog eens weinig te bieden is het lastig om veel geld binnen te halen.

Op het EK zit het ook niet mee. Geen Ajacied in beeld. Laten we hopen dat Bergwijn zaterdag nog een keer mee mag doen en een bal binnenschiet.
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 8:22 am

wimpey schreef:
vr jul 05, 2024 6:57 am
Daramy had een aardig jaar bij FCK achter de rug. Sanchez bij Porto :blush.gif: Daramy is jonger, een aanvaller. Appels en peren dus. Sowieso staat Ajax het water aan de lippen, na Schreuder / Hamstelaar en Mislintat. Dan is 3M voor Sanchez (plus salaris weg) welkom.
Ja, Mexicaans international, Europees voetbal ervaring. Daar kan je bijna geen winst op maken...

:smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 8:28 am

Maar ook mislukt in Europa en nu terug naar Zuid Amerika. Dat is doorgaans geen recept om nog wat te verdienen toch? Binnen Europa was er misschien nog wat mogelijk. Moet je net geluk hebben dat bijvoorbeeld een Championship club hem wel langs de lijn wil laten stormen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2024 8:41 am

De Dominee schreef:
vr jul 05, 2024 8:22 am
Ja, Mexicaans international, Europees voetbal ervaring. Daar kan je bijna geen winst op maken...

:smallgrin.gif:
Op hangende pootjes terug naar Mexico. We hebben ook gezien waarom: hij kan er bitter weinig van. Hij was dan ook gehaald als de Lodeiro voor Alvarez.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 8:58 am

Mexico heeft nooit veel toppers gehad, daarvoor moet je in Brazilië of Argentinië zijn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 9:24 am

Marillion schreef:
vr jul 05, 2024 8:28 am
Maar ook mislukt in Europa en nu terug naar Zuid Amerika. Dat is doorgaans geen recept om nog wat te verdienen toch? Binnen Europa was er misschien nog wat mogelijk. Moet je net geluk hebben dat bijvoorbeeld een Championship club hem wel langs de lijn wil laten stormen.
Mislukt? Hij speelde 8e finale CL, heeft de Portugese beker gewonnen. Bij Ajax CL gespeeld. Het is maar net wat je benadrukt, maar net hoe je het verkoopt... precies mijn punt.

Kroes roept net even te vaak en te hard dat onze spelers er niks van kunnen en dat hij van ze af wil. Dan komen clubs natuurlijk met lage biedingen. Als je die dan direct in het begin van de transferperiode accepteert (je geeft zelf ook aan dat er kansen liggen in Europa voor verkoop) dan doe je dat gewoon niet slim. Deze gozer had gewoon 5mln moeten opleveren.

Benieuwd of Kroes Akpom en Forbs ook voor de boekwaarde verkoopt. Dan weet ik genoeg namelijk.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 05, 2024 9:29 am

Wat zou dan je conclusie zijn? Dat Kroes te snel tevreden is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2024 9:35 am

De Dominee schreef:
vr jul 05, 2024 9:24 am
Benieuwd of Kroes Akpom en Forbs ook voor de boekwaarde verkoopt. Dan weet ik genoeg namelijk.
Ik ook. Dan weten we dat het financieel écht 2 voor 12 is. Wat menig AT-er, o.a. ik, al jarenlang zag aankomen. Die zogenaamde bezuinigingsronde vorig jaar heeft met die 12 mis... aankopen en de 5e plek natuurlijk alleen maar voor meer 'dichter bij ravijn' gezorgd.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 9:46 am

2 voor 12? Welnee. Allemaal ernstig overdreven. Ajax is financieel een (zeer) gezonde club. Er moet wat veranderen na het gekloot van Overmars (kamikaze beleid) maar al die paniek is overdreven. Je moet Mike Verweij niet teveel geloven joh. Die lult maar wat en wordt 9/10 keer gebruikt door deze of gene.

https://x.com/j_berden/status/1808872282305036535

Als je iedereen bij het eerste het beste bod maar laat gaan, wordt het niet veel, nee. Maar er valt veel meer uit de verkopen van 'de 12' te halen. Niet door Kroes, vrees ik alleen. Dat is een slechte verkoper, geen onbelangrijk onderdeel van het takenpakket van een TD helaas.

Over de geruchten rond zijn aankopen ben ik vooralsnog ook alles behalve enthousiast. Kroes heeft vooral een grote smoel, maar verder is het weinig ben ik bang.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 10:23 am

Dan weten we dat het financieel écht 2 voor 12 is. Wat menig AT-er, o.a. ik, al jarenlang zag aankomen. Die zogenaamde bezuinigingsronde vorig jaar heeft met die 12 mis... aankopen en de 5e plek natuurlijk alleen maar voor meer 'dichter bij ravijn' gezorgd.
De problemen dateren inderdaad al van eerder: het salarishuis ging over de kop, zodat elk jaar CL-deelname noodzakelijk was. Gelukkig was dat geen probleem, volgens velen.

Voetballers weten precies van elkaar wat ze verdienen. Als Tadic 6 miljoen krijgt, vindt Rensch zichzelf 4 miljoen waard, minstens. Als Misehouy voor een half miljoen tekent, verwachten Steur en Zinhagel ook tonnen. Je moet weten waar je staat in de pikorde.

Ajax krijgt inmiddels spelers van een minder kaliber aangeboden dan in de tijd van Overmars. De pot met goud staat niet meer in Amsterdam. Dan is secuur scouten geboden. Helaas is het een puinhoop bij Ajax. Ik krijg niet de indruk dat Kroes daar verandering in gaat brengen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 11:13 am

CL inkomsten plús transferinkomsten voor break even zelfs. Dat gaat goed zolang het goed gaat. Nu is enig risico nemen natuurlijk echt niet gek maar Ajax is daarin doorgeslagen. Het bewaken van die balans, tot waar kun je nou verantwoord gaan, is natuurlijk ook lastig.

Waar we nu mee te maken hebben is dat alle tegenslagen elkaar versterken. We missen de CL in inkomsten maar ook als platform. Om de club aantrekkelijk te maken voor spelers maar ook om spelers zichzelf te laten zien zodat clubs ze willen kopen voor een mooie zak met geld.

Je merkt dat echte grote transfers daardoor misschien moeilijker worden. Al kan er heus nog een groot bod komen op spelers als Brobbey en Hato. Maar je merkt het ook bij kleinere transfers. Het effect wat je zou kunnen omschrijven als de Ajax bonus verdwijnt uit beeld bij uitgaande transfers. Plus dat clubs dit ook weten en dus lager gaan bieden. Iedereen weet dat Ajax de CL inkomsten niet kan missen.

Ik wil er best in meegaan dat het ook niet helpt wanneer de leiding zegt dat sommige spelers mogen vertrekken maar ik denk dat de invloed op de prijs erg klein is. Ajax moet gewoon gedwongen verkopen omdat we geld te kort komen én omdat spelers niet presteren. Dat is een hele ongelukkige combinatie.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 05, 2024 11:46 am

De Dominee schreef:
Marillion schreef:
Mislukt? Hij speelde 8e finale CL, heeft de Portugese beker gewonnen. Bij Ajax CL gespeeld. Het is maar net wat je benadrukt, maar net hoe je het verkoopt... precies mijn punt.
Haha. Wat een onzin. Die jongen is totaal gefaald bij Ajax. Had je dan verwacht dat hij voor een mega bedrag de deur uitloopt?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2024 11:55 am

Alexander schreef:
vr jul 05, 2024 11:46 am
Haha. Wat een onzin. Die jongen is totaal gefaald bij Ajax. Had je dan verwacht dat hij voor een mega bedrag de deur uitloopt?
Komt nog bij: een verliezende club verkoopt middelmaat voor minder dan een winnende club. Als Ajax kampioen is, verkoop je Sanchez voor meer. De nummer 5 moet vooral blij zijn dat ie voor een redelijk bedrag weg is.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 11:56 am

Alexander schreef:
vr jul 05, 2024 11:46 am
De Dominee schreef:
Marillion schreef:
Nee. 'Gewoon' voor 5 mln. Het gaat in dit geval niet om de concrete Euro's, maar om het principe. Kroes lijkt akkoord te gaan met alle biedingen vanaf boekwaarde en ik begin me zorgen te maken. Onderhandelt hij wel?

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 05, 2024 12:21 pm

Dat weten we toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 12:22 pm

Ik wil er best in meegaan dat het ook niet helpt wanneer de leiding zegt dat sommige spelers mogen vertrekken maar ik denk dat de invloed op de prijs erg klein is. Ajax moet gewoon gedwongen verkopen omdat we geld te kort komen én omdat spelers niet presteren. Dat is een hele ongelukkige combinatie.
De boodschap van Kroes is geweest (zelfs toen hij nog niet in dienst was) dat alle aankopen van de DD prut waren en niets waard. Dan krijg je ook niets.

Je kunt het ook anders voorstellen: vorig jaar waren de omstandigheden slecht, iedereen krijgt een kans, enz. Dan kan de zaakwaarnemer van deze of gene speler gemakkelijker met een afvaller de boer op.

Kroes maakt op mij een narcistische indruk, hij ziet zichzelf als de grote redder en hij doet waar hij zin in heeft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 05, 2024 12:26 pm

Dat was absoluut beter geweest. Maar ik schat dus in dat dit slechts een marginaal effect op de prijs heeft. Andere clubs zijn ook niet totaal achterlijk. Alsof zo'n praatje voor de bühne de problemen zou verhullen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 05, 2024 12:53 pm

Het is sowieso beter om elke speler een kans te geven, dat is geen praatje voor de bühne. Gezien de omstandigheden van het afgelopen seizoen is het best lastig om spelers te beoordelen, zeker als Farioli heel andere eisen stelt dan zijn voorgangers.

Hoe dat zou uitwerken op de prijs kunnen we uiteraard niet weten.

Ik begrijp dat Farioli Medic erbij wil houden, dat vind ik alvast een verrassing.

Plaats reactie